برنده نهایی انتخابات همان برنده ابتدایی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۹    ۱۳۹۸/۷/۲۱ کد خبر: 160514 منبع: پرینت

سخنان میرزا محمد حق پرست سخنگوی کمیسیون کمیسیون انتخابات را در بی بی سی شنیدم. مصاحبه آقای حق پرست دقیقاً پس از آن صورت گرفت که دیروز دسته ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله از آنچه مداخله ارگ با تبانی برخی از اعضای کمیسیون مبنی بر داخل کردن آرای غیر بیومتریک به سیستم گفته می شود، نگرانی خود را ابراز کردند.
اما سخنگوی کمیسیون با لحن جانبدارانه از تیم خاص، موضع گیری تیم های که در زمینه عملکردهای اخیر کمیسیون نگرانی دارند را به نحوی به مداخله گیری در امور کمیسیون متهم می کند.

جالب تر اینکه او از تمام تیم ها خواست که الی اعلان نتایج ابتدایی از سکوت کار بگیرند. مگر مردم افغانستان و تیم های ذیدخل نمی دانند که اعلان نتایج ابتدایی همان نتایج نهایی است.
کمیسیون با کدام ظرفیت قادر خواهد بود که در دور ابتدایی یک نفر را برنده اعلان کند و در دور دوم نفر دیگری را. کمیسیون انتخابات وقتی نتوانست بر نتایج ابتدایی پارلمانی تغییرات بیاورد، پس در نتایج ریاست جمهوری چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟

بنابر این برد و بازی انتخابات افغانستان مثل برد و باخت فوتبال در انحصار ثانیه هاست. در این شرایط حساس لحظه ی غفلت می تواند همه چیز را معکوس نتیجه بدهد. خواهش ما این است که اعضای دسته های انتخاباتی که به دفاع از نظام مردسالار و روند انتخابات پیشگام اند، لحظه یی هم غفلت نکنند و اجازه ندهند تا مثل دوره های گذشته هم روندها توسط حلقه ی کوچک تیمی به نابودی کشانده شود.

با حرمت
عصمت الله رقیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   حق پرست سخنگوی کمیسیون انتخابات:
ما طبق طرزالعمل وظیفه خود را پیش می‌بریم. اظهارات امروز تیم ثبات و همگرایی را یک نوع مداخله می‌دانیم. متاسفانه برخی تیم‌ها قضاوت پیش از وقت دارند و کمیسیون را متهم کرده اذهان را مغشوش می‌کنند. برخی تیم‌ها ناظرین که به کمیسیون معرفی کرده اند از لحاظ فنی قابلیت لازم را ندارند، لذا معلومات غلط به بیرون منتقل می‌کنند.

>>>   تا زمانیکه آرای سفید و سیاه از هم جدا نشده نباید نتیجه ابتدایی اعلان شود در غیر آن آتشی افروخته خواهد شد هم مردم در آن خواهد سوخت و هم کمیسیون.
دیگر مصلحت گرایی کافی است
بی عدالتی نکنید تا آشوب بر پا نشو.
فقط رای صد فیصد بیومتریک نه آنگونه که خودفروخته بی ننگ داود میر اظهار کرد که ثبت نام چون بیومتریک شده همان اصل است. نه آقای میر چنانکه تو بدل بر آمدی ثبت نام هم خیالی است.

>>>   خبر تازه از دزدی پول و خیانت در حق ملت افغانستان .
بقرار اطلاع دهی یک اخبار از داخل امریکا اشرف غنی قبل از رسیدن بریاست جمهور یک نهاد خصوصی را در امریکا ایجاد کرده بود و اقای قیومی مشاور خاص ریس جمهور غنی و سر پرست وزارت مالیه سالانه 105 هزار دالر در امد داشت که با رسیدن غنی به چوکی ریاست جمهور و ایجاد ریاست تدارکات در داخل ارگ بریاست غنی چندین قرارداد را به همین نهاد خصوصی از طریق ریاست تدارکات داده که با دادن چنین قرار داد ها عواید ان نهاد مربوط به شخص غنی عواید این نهاد تا سه جند بالا رفته و معاش سالانه قیومی از طریق ان نهاد خصوصی اشرف غنی در سال به 250 هزار دالر در سال داده شده است غنی بابای فراری دیگران را بنام مفسد و خاین به محکمه میکشاند اما خودش مافوق قانون صاحب الاختیار در پول بیت المال است و قیومی همکار قبلی و مشاور غنی در طول بیشتر از پینجسال گذشته و سرپرست وزارت مالیه هم در دولت افغانستان معاش خور بوده و هم از نهاد خصوصی اشرف غنی در امریکا معاش دریافت کرده با اینکار غنی و قیومی ن خاین هستند و نه فساد و مفسد شرم باد ات غنی احمدزی و قیومی همکار در خیانت با غنی حال فهمیده شد که بفرمان غیر قانونی اشرف غنی وزارت مالیه را مافوق قانون از دسترسی نهاد های کشفی و بررسی کرگانهای برسی مسایل اقتصادی چرا مصون نگهداشت است .

>>>   باندازه کافی ناظرین طرفین و ثالث حضور مستقیم دارند و نیز نمیتوان روحیه مردم را بطرف بی نظمی و حرکات پیش از وقت تحریک کرد مگر اینکه با استفاده از کلمه تقلب، در پی آبروریزی بیش از این باشید.
کنشکا ورسجی

>>>   خلاصه حرف های طرفداران تابوت ساز آنست که اگر رای ها بیومتریک هم ندارند باید حساب شوند۰ چرا، چون ممکن است شخص خودش قبلن در جریان ثبت نام بیومتریک شده باشد ولی در موقع رای دادن ماشین بیومتریک کار نداده باشد ویا معلومات یافت نشده باشد؛ یعنی که تقلب باید قبول شود و رای بدون کارگیری بیومتریک در روز انتخابات هم باید حساب شود۰
پس در آنصورت چرا این همه دستگاه های بیومتریک را خریدند و در محل های رای گیری ارسال کردند؟ پس چرا کمسیون ها و ستاد های انتخاباتی قبل از روز انتخات باهم توافق کردند که تنها رای بایومتریک شده باید مدار اعتبار باشد؟
بلی، در نظام های دموکراتیک رای حق مسلم یک شهروند است، ولی از سلامت و پاک بودن رای باید مطمئن بود۰ درین انتخابات موارد که استثنایی هستند و امکان تقلب در آن هستند همه در توافق قبلی نمی گنجند و همه باید باطل شوند، کار ندادن دستگاه بیومتریک استثنائی بوده اند نه کلی و در تمام مراکز۰ آن موارد استثنایی نمیتوانند قاعده کلی برای تمام اصل شوند و مشروعیت به درج نتایج تمام رای های کاغذی بدهند۰ بناعن معیار مشروعیت و پاکی رای ها تنها مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک رای ها است و بدون مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک آن رای باطل است۰
خجالت بکشید بی وجدان های خائن که به هر وسیله که شده کوشش تقلب را میکنید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است