ريیس کميسیون انتخابات پکتيا پدر تقلب امسال
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۴    ۱۳۹۸/۷/۲۲ کد خبر: 160534 منبع: پرینت

ريیس کميسیون انتخابات ولايت پکتيا پدر تقلب انتخابات 6 ميزان اعلان شد.

بخاطر تضمين شفافيت انتخابات و جلوگيري از أراي تقلبي نقيب الله حيدري ريیس کميسیون انتخابات ولايت پکتيا به سارنوالي معرفي ميشود.
جدول اشتراک کنندگان واجد شرايط در انتخابات ولايت پکتيا نشان ميدهد که در اين ولايت حدود 30000 رأي د هنده قانوني ثبت و راجستر گرديده ولي در روز برگزاري انتخابات در ولايت پکتيا حدود 160000 راي استعمال گرديده، بعد از برسى چک و کنترول دقيق روند انتخابات ولايت پکتيا أمروز دريافتيم که در اين ولايت بالغ بر يک صد بيست هزار رأي از طرف ريیس کميسیون و مسوولين ذيدخل به نفع يک تيم انتخاباتى تقلب صورت گرفته، کميسون انتخابات متعهد بر شفافيت انتخابات است به همين منظور بعد از برسى کارکرد مامورين عاليرتبه و پايین رتبه اين کميسیون همان اصل مکافات و مجازات را بطور يکسان بالاى همه تطبيق ميکند.

اگر شما هم أسناد مٶثق در باره تقلب مامورين ولايتي کميسیون انتخابات در دست داريد اميد است آنرا با ما شريک سازيد.

از صفحه هوا عالم نورستانی رییس کمیسیون انتخابات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
پکتیا
نظرات بینندگان:

>>>   آن مرد نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات 2014 از خود نام بد به یادگار گذاشت واین بی بی حوا نام نیک از خود به یاد گار می گذارد
ر

>>>   قبل از روز انتخابات اقای نبیل گفته بود که غنی از والی پکتیا خواسته بود که باید به نفع غنی ۳۶۰۰۰۰هزار360000 رای در صندوق های رای جابجا کند حال که ۱۶۰۰۰۰ رای تقلبی در صندوق رای توسط ریس کمیسون انتخابات جابجا گردیده کمتر از دستور اشرفغنی به صندوق رای پرکاری شده خانم نورستانی که نسبت خیانت به پروسه ملی انرا به سارنوالی معرفی کرده کار نیک و نماینگر صداقت ان است و اشرف غنی هم به نسبت کم توجه ی از دستورش مبنی بر پرکاری رای تقلبی به نفع خودش بالای والی و ریس کمیسون انتخابات پکتیا که از ۳۶۰۰۰۰ دستور داده شده اش تنها ۱۶۰۰۰۰ هزار رای تقلبی را در صندوق رای جابجا کرده قهر است غنی هم ماندن والایش نیست پول گرفتگیرا از اش گرفتنی است کی میمانیش.

>>>   خلاصه حرف های طرفداران تابوت ساز آنست که اگر رای ها بیومتریک هم ندارند باید حساب شوند۰ چرا، چون ممکن است شخص خودش قبلن در جریان ثبت نام بیومتریک شده باشد ولی در موقع رای دادن ماشین بیومتریک کار نداده باشد ویا معلومات یافت نشده باشد؛ یعنی که تقلب باید قبول شود و رای بدون کارگیری بیومتریک در روز انتخابات هم باید حساب شود۰
پس در آنصورت چرا این همه دستگاه های بیومتریک را خریدند و در محل های رای گیری ارسال کردند؟ پس چرا کمسیون ها و ستاد های انتخاباتی قبل از روز انتخات باهم توافق کردند که تنها رای بایومتریک شده باید مدار اعتبار باشد؟
بلی، در نظام های دموکراتیک رای حق مسلم یک شهروند است، ولی از سلامت و پاک بودن رای باید مطمئن بود۰ درین انتخابات موارد که استثنایی هستند و امکان تقلب در آن هستند همه در توافق قبلی نمی گنجند و همه باید باطل شوند، کار ندادن دستگاه بیومتریک استثنائی بوده اند نه کلی و در تمام مراکز۰ آن موارد استثنایی نمیتوانند قاعده کلی برای تمام اصل شوند و مشروعیت به درج نتایج تمام رای های کاغذی بدهند۰ بناعن معیار مشروعیت و پاکی رای ها تنها مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک رای ها است و بدون مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک آن رای باطل است۰
خجالت بکشید بی وجدان های خائن که به هر وسیله که شده کوشش تقلب را میکنید۰

>>>   ولی پکتیا در دوره قبل بنا به گفته اصولی حدود یک ملیون رای آورد و غنی را از باخت به مساوی کشاند و این بار تاثیرش پنچر شد و غنی را به فرار وادار ساخت.
تقلب مایه ننگ است ای دوست
اگر عینش بدارد یا که غینش

>>>   خداوند او را رسوای خاص و عام نموده و به مرض لا علاج دچار سازد که بخاطر منفعت شخصی تقلب نموده است

>>>   بهترین کاریست که تا حال انجام میشود

>>>   رهی گوسفندی غنی سازی است

>>>   تقلب اوغانی کرده، گناهش نیست. نزد خودشان ملی اتل است.

>>>   غنی با آن همه لاف هایش و چیغ زدن هایش نه آب های کشور را محار کرده توانست، و نه لاف های فروش جالغوزه او جائی را گرفت، و نه هم چندینبار افتتاح کردن پروژه های کهنه چون تاپی و غیره برای او چیزی آوردند. چند تا پل هوائی را هم که با تبلیغات و مصرف فوق العاده درست کرده از نظر بلندی مصارف آنقدر کمتر عملی هستند که قابلیت پایداری را ندارند و برای تجارت واقعی موثر نیستند.
ناموفق ترین سیاستمدار همین غنی کوچی بود. در عرصه خارجی هم منزوی شد و باخت، تا به سویه که صاحب اصلی خودش بیرون راندش، و با پیشبرد سیاست های فاشیستی قومی همراه با مخکش های احمقش در عرصه سیاست های داخلی هم چنان بد باخت و منفور شد که بجز چند تا هویتفروش غلام بچه و همان بوت پاک های شناخته شده کسی دیگری حتا حاضر نبود معاونیت او را قبول کند.
پای ترقیده که تازه موزه را ببیند همینگونه عمل میکند. یک کوچی متعصب و حکومتداری یک کشور متنوعی چون افغانستان فرسنگ ها باهم فاصله دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است