پیشنهاد عجیب پاکستان به مجلس افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۸/۷/۲۴ کد خبر: 160556 منبع: پرینت

پارلمان پاکستان گفته که آماده است تا پارلمان افغانستان را در بلند بردن ارتقای ظرفیت اعضای‌شان کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، اسد قیصر رییس مجلس نمایندگان پاکستان روز دوشنبه 22 میزان با همتایش میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان افغانستان در نشست اتحادیه‌ی بین پارلمانی در شهر بلگراد کشور صربستان دیدار و گفتگو کرده است.

رییس مجلس نمایندگان پاکستان در دیدار با میر رحمان رحمانی پیشنهاد کرده است که کشورش آماده است تا در بلند بردن ارتقای ظرفیت، اعضای مجلس نمایندگان افغانستان را همکاری کند.
آقای قیصر در ادامه افزوده است که این کار را در چوکات یک انستیتوت پاکستانی انجام خواهد داد.

از سوی دیگر، رییس مجلس نمایندگان پاکستان از رییس مجلس نمایندگان افغانستان نیز خواسته است که در حل مساله کشمیر، پاکستان را کمک کند.
طرفین همچنین روی گسترش روابط میان مردم افغانستان و پاکستان، افزایش تجارت میان دو کشور و همچنان همکاری‌های متقابل استراتژٰیک میان دو همسایه بحث و گفتگو کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ عجیب نیست کارخوبی است بنظرشما که میگوید عجیب آیا اعضای پارلمان افغانستان همگی آدمهای رسیده وفهمیدهای هستند؟

>>>   درین دفعه میخواهد تمام اعضای شورای جرکه را غلام بسازد
احمد از کابل

>>>   مگر در پارلمان پاکستان ظرفیت وجود دارد؟
مشکل کشمیر یک راه حل دارد و آن ایجاد یک دولت جدید به نام کشمیر از یک جا شدن کشمیر زیر سلطه پاکستان و کشمیر زیر سلطه هند.

>>>   چون‌ پاکستانی ها می دانند که اکثریت اعضای پارلمان ، به شمول رییس آن انسان های بیکار ،، بیسواد قاچاقچیان مواد مخدره ، اختطافچی ، رهزن و آدم‌کش اند و می شود که بخاطر منافع پاکستان روی آنها کار کرد ، چون پاهای عده زیاد اعضای پارلمان مقابل پول می لرزند و ایمان شان سستی می کند .
شمس تمنا

>>>   پاکستانی ها میخواهند خود را در منطقه مهم جلوه دهند و در مسایل منطقوی و ساطت کنند.
چند روز پیش صدر اعظم پاکستان به ایران رفته بود و به ایران پیشنهاد کرد که ما میخواهیم میان شما و عربستان وساطت کنیم.ما نمیخواهیم در منطقه با در گرفتندجنگ دیگری میان ایران و عربستان،بی ثباتی در متطقه بمیان بیاید.

رییس جمهور ایران در جواب اش گفت:
ما حسن نیت پاکستان را در قبال صلح در منطقه درک میکنیم.
ما کوشش میکنیم تا با سیاست ها و پالیسی ها و راهبردی های همه جانبه،در قسمت تأمین صلح در منطقه،کوشش های همه جانبه به خرج بدهیم.

حالا پارلمان پاکستان نیز بخاطر آموزش دروس مکتب برای پارلمان افغانستان میخواهد وارد عمل شود.
حالا پارلمان افغانستان نیز به پارلمان پاکستان پیشنهاد کند که ما حسن نیت پارلمان پاکستان را در مورد پارلمان افغانستان درک میکنیم.
اما رییس جمهور کشور تان عمران خان در ایران گفت که کاش انگلیس ها در منطقه نمی آمدند،درینصورت ما میتوانستیم حالا با یکدیگر فارسی صحبت کنیم.
حالا اگر اعضای پارلمان پاکستان میخواهند زبان فارسی را دوباره یاد بگیرند،به افغانستان بیایند تا ما برایشان زبان فارسی یاد بدهیم.

>>>   رحمانی باید برایش می گفت: یکبار برای بلند بردن ظرفیت ها امیران تنظیمها ( گلبدین، برهان الدین، سیاف، گیلانی، خالص و بعد ها ملا عمر ... را فرستادیم. عجب ظرفیت های بالایی پیداکردند؟ که خران پارلمان را بفرستیم تا دوباره سگ شده تشریف بیاورند.
شعیب

>>>   حکومت باید افرادی مثل ملا تـــــــره ملا مجاهد وامثال اینهارا جهت تربیه مجدد باید برای آی اسآی معرفی کند تا انسانیت نزاکت های اجتماعی رابرای شان آموزش دعهند

>>>   چون اکثریت اعضای پارلمان را عناصر شرارت پیشه و فساد پیشه که ذاتأ(دین فروش،خدافروش،مذهب فروشوطن فروش،خودفروش و ناموس فروش) اند تشکیل باب دندان پاکستان استند که،استخدام شوند

>>>   ما افغان ها را لاف كشته است ، الف در جگر نداريم اما خود را عالم بالغيب هم ميگوئيم ، نيم بيشتر شوراي ما بيسواد عام اند و باقي مانده هم از نگاه سياسي و اداري نا فهم محض اند، شورا در افغانستان چندان سابقه ندارد، اعضاي آن جزئي ترين حقوق انسان را نمي شناسند، شوراي افغانستان ميدان نمايش موتر ها ، لباس ها و مود است ، اما در پاكستان از بدأ تأسيس آن از سياست شورا و جمهوريت انگليس آموخته و اندوخته هاي دارند، حتي ديدن از شوراي پاكستان و كشور هاي ديگر با عث بلند رفتن دانش و فهم جاهلان افغان ما ميشود، لا اقل ميدانند كه زن را چطور مخاطب قرار دهند، هوسله و سعت صدر پيدا ميكنند.

>>>   سلام . خب راست گفته دیگه چون درهمه جای افغانستان پاکستانی ها دخیل است ولی در لوجرگه زیاد دخالتی ندارد در اینجاه هم چند پاکستانی باید بیاید و کار های برای پاکستان خود انجام دهد ..
طاهر

>>>   عجب کار خوب ! پاکستانی ها برای وکلای وظیفه گریز حاصر بودن در مجلس را از پاکستانی ها یاد یگیرند این پیشنهاد برای وکیلان شورا خجالت اور است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است