افغانستان به امارات متحده عربی پیاز صادر می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۲    ۱۳۹۸/۷/۲۴ کد خبر: 160565 منبع: پرینت

افغانستان برای نخستین بار به امارات متحده عربی پیاز صادر می‌کند.
اتاق تجارت و صنایع اعلام کرد که افغانستان در تلاش است برای اولین بار یک محموله پیاز افغانستان را از طریق بندر چابهار ایران به امارات متحده عربی صادر کند.

خان جان الکوزی، معاون هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان می گوید که صادرات پیاز افغانستان به امارات متحده عربی به نفع صادرکنندگان و دهقانان افغان خواهد بود.
آقای الکوزی گفت که هم اکنون در بازارهای افغانستان یک سیر (هفت کلیو) پیاز به قیمت حدود ۵۰ افغانی به فروش می رسد اما در بازارهای امارات متحده عربی پیاز قیمت بلندتری دارد.

محصول پیاز افغانستان امسال افزایش چشمگیری داشته است. بیشترین پیاز افغانستان در سال های گذشته به پاکستان و بعضا هندوستان صادر شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پیاز
امارات
نظرات بینندگان:

>>>   ازانطرف شتر وارد کنند وامارات باید یک پارک تربیه وتکثیر شتر درافغانستان ایجاد کند

>>>   پیش از اینکه پیاز ها خراب شود لطف کنید و صادرش کنید.
اول صادر کنید بعد اطلاع رسانی
از کدام راه صادر میکنید؟
هوایی ؟ با چه مصرفی
زمینی از کدام راه؟

>>>   هفت کیلوپیاز در بازار هرات که پیاز هم در این ولایت کشت زیادی دارد مبلغ 140 افغانی قیمت دارد. نمیدانم چرا اینها از نرخها خبر ندارند؟ هراتی

>>>   کشور های عربی حوزه خلیج فارس،هیچگونه تولیدات زراعتی ندارند.زیرا این کشور ها در یک صحرا بی آب و علف و ریگستان قرار دارند.
تمام مواد خوراکه آنها از خارج وارد میشود.
در عوض آن که این بازار ها را از نزد شما هند و پاکستان و ایران و بنگله دیش بگیرند،میتوانید شما تمام مایحتاج خوراکه آنها را از طریق بندر چهابهار صادر کنید.
خصوصاً اگر شما از تولیدات زراعتی از شکل عنعنوی،به شکل صنعتی روی بیاورید و کشت و زراعت خود را با ماشین و آلات زراعتی و لابراتوار ها مجهز کنید،شما امکانات بزرگ صادرات محصولات زراعتی را به کشور های ساحه خلیج فارس دارید.
کوشش کنید سطح تولید و کیفیت تولید خود را بلند ببرید و برای محصولات خود بازار یابی کنید.
در افغانستان باید یک وزارت خانه کاملاً جداگانه بنام وزارت بازار یابی تأسیس شود و در همکاری با دیگر وزارت خانه ها،زمینه بازار یابی را برای اجناس تولیدی افغانستان مهیا سازد.

>>>   ما اگر بتوانیم تجارت داخلی را تنظیم کنیم و این جریان را تسریع ببخشیم و اینکه کدام تولید زراعتی در کدام ولایت کشت وسیع دارد و در کدام ولایت ها بازار فروش و بتوانیم جنس را در موقع نیاز به بازار برسانیم شاید در کوتاه مدت نیاز به صادرات نداشته باشیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است