حساب اینهمه کشته را چه کسی پس میدهد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۸/۷/۲۶ کد خبر: 160581 منبع: پرینت

حساب اینهمه کشته، زن و کودک، را چه کسی پس میدهد؟

سازمان ملل اعلام کرد که در ۹ ماه اول جاری میلادی در مجموع ۸۲۱۹ غیر نظامی در افغانستان کشته و زخمی شده اند. ۲۵۶۳ غیر نظامی کشته و ۵۶۷۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند. ۶۳۱ کودک کشته و ۱۸۳۰ کودک دیگر زخمی شده‌ اند. بنابراین ۴۱ درصد از مجموع تلفات غیر نظامیان در این مدت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
همه را طالبان کشته اند ؟ نه.

در عملیات‌های نیروهای طالبان ۱۲۰۷ غیر نظامی کشته و ۳۹۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. در عملیات‌های نیروهای دولت در این مدت ۱۱۴۹ غیر نظامی کشته و ۱۱۹۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند، که این رقم ۲۶ درصد افزایش نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد.

سازمان ملل از مدتها است که خبر از افزایش تلفات غیرنظامیان میدهد که هر سال رکورد شوم سال قبل را میشکند. بدبختی در اینجاست که این همه کشته ها برای افکار عمومی به امر عادی مبدل شده. شاید به خاطر اینکه اکثر این کشته ها نه پسر و دختر اشرف غنی، نه عبدالله، نه دانش، نه صالح و نه فرزندان وزرا و روسا و مشاورین اند. شاید به همین سبب است که انتخابات اولیت اشرف غنی را میساخت نه صلح!

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
کشته
نظرات بینندگان:

>>>   طالب اگر نه جنگد
جنگی وجود ندارد

چرا طالب میجنگد؟
وجود نیرو های خارجی!
این یک بهانه است
در زمان مجاهدین که نیرو های خارجی وجود نداشت چرا طالب می جنگید؟
به خاطر کسب قدرت و ثروت
و به این خاطر است که طالب نوکر پاکستان و پیشمرگ اهداف کشور های منطقه و فرا منطقه است.

طالب میداند که نه فهم حکومت داری دارد و نه توان و امکاناتش را
در یک رقابت برابر در انتخابات طالب شاید کمترین رای را به دست بیاورد.
اکثریت جنگجویان طالب نه از سیاست چیزی میدانند و نه هم از هدف جنگ بلکه جنگ وسیله ارتزاق و گذران زندگی شان است.

رهبران طالب چه در داخل و چه در خارج همه تاجران خون و آتش و مافیای مواد مخدر و سلاح و بازی کثیف منطقوی و جهانی هستند.

پس یک همت کنید و این رهبران کثیف را بکشید
و فقط با کشتن رهبران کثیف طالب این حلقه خبیثه از هم می پاشد.

>>>   هیچکس!
همانطوری که کشتار کوروش هخامنشی،اسکندر مقدونی،موریا های هندی،ساسانیان،عرب های مسلمان.چنگیز خان،انگلیس ها،روس ها و غیره را کسی نپرداخته است،کشتار های فعلی نیز پرداخته نمیشود.
طالبان میگویند که ما برضد قوای خارجی جهاد میکنیم و اگر در جریان جهاد یک تعداد بیگناه تلف میشوند،چون قصدی و عمدی نیست،بنأ خدا بخشاینده است میبخشد و کسانی که تلف میشوند،بخاطر جهاد ما بیگناه تلف شده اند و در جنت میروند.
قوای خارجی و دولت میگوید که ما در مقابل تروریزم میجنگیم و تروریست ها میخواهند دوباره در افغانستان به قدرت برسند و ازینحا دوباره عملیات تروریستی شان را در جهان ادامه بدهند و ما مجبور هستیم جلو پیشرفت اًنها را بگیریم.
آنها بخاطر عملیات تروریستی شان از خانه های مردم،منحیث پناگاه استفاده میکنند و ما کوشش میکنیم که به افراد بیگناه صدمه نرسد،اما باز هم شرایطی پیش می آید که ما ناگذیر میشویم عملیات خویش را انجام بدهیم و در نتیجه یک تعداد مردم بیگناه کشته و زخمی میشوند.
آنها در راه مبارزه با تروریزم شهید میشوند و جایشان جنت است و ما کوشش میکنیم به بازماندگان اًنها یک مقدار کمک نقدی کنیم.
پس برای بهانه جو در دنیا بهانه کم نیست.چه طالب باشد و چه دولت و چه قوای خارجی.
هردو طرف منازعه نه از نگاه مالی شکست پذیر هستند و نه از نگاه کمبود پرسونل.
اینطرف از طرف جامعه جهانی تمویل میشود و مردم در فقر به سر میبرند و برای امرار معیشت،مجبور هستند به خدمت سربازی بروند.
آنطرف نیز از کشور های همسایه و کشور های عربی و حتی امکان دارد از کشوری که خود را قربانی تروریزم میداند،کمک مالی دریافت کنند و پرسونل خود را از هشتاد هزار مدرسه یی که در پاکستان است،تمویل میکنند و آنطرف نیز مردم یا از روی اعتقادات دینی و یا از روی مجبوریت اقتصادی و فقر،کودکان خود را جهت آموزش به این مدرسه ها میفرستند و طالبان ازین مدرسه ها سرباز گیری میکنند.
اًنطرف دیگر دونالد ترامپ میخواهد به این پروسه ختم دهد و قوای خود را از افغانستان بیرون کند،اما کنگره امریکا و پنتاگون،خروج قوای امریکا را از یک متطقه در جهان،نقطه آغاز خروج قوای شان از تمام نقاط جهان میدانند و منحیث یک سلسله زنجیره یی آن را میدانند و از طرف دیگر سالانه از بودجه پنجاه ملیارد دالری جنگ افغانستان،رهبران کنگره و پنتاگون خورد و برد دارند،بنأ خواستار خروج قوای خود از افغانستان نیستند.
بهرصورت دونالد ترامپ موفق شد.قوای خود را از سوریه بیرون کند.
ببینیم در مورد افغانستان چه خواهد کرد؟
اما شما هیچ وقت انتظار آن را نداشته باشید که با خروج قوای خارجی از افغانستان،زمینه آرامی در افغانستان مهیا میشود.
زیرا باز گروپ های مختلف داخلی و پشتیبانان خارجی آنها هستند و جنگ های داخلی.
شمولیت افغانستان در پیمان شانگهای نیر فکر نمی کنم چندان تأ ثیری روی امنیت اش بگذارد.
زیرا پیمان شانگهای هنوز قادر نشده است که اختلافات مرزی خویش را حل و فصل کنند.مانند اختلافات مرزی بین چین و هند و موضوع کشمیر بین هند و پاکستان و غیره مسایل.
حتی در خود پیمان ناتو نیز همیش اختلافات روی موضوع مداخلات نظامی وجود داشته است،منجمله حمله امریکا به عراق و عدم پشتیبانی حمله نظامی به سوریه از طرف هم پیمانان اروپایی اش.
زیرا در اساسنامه کشور های ناتو درج است که صرف در حالت حمله به یک کشور عضو همه اعضأ مشترکاً داخل اقدام میشوند و آنهم در طول تاریخ یک بار اتفاق افتاد که حادثه یازدهم سپتامبر بود و لشکر کشی به افغانستان.
گذشته از آن امریکا حالا منحیث ابرقدرت جهانی،توسعه قدرت خویش را منحیث توسعه قدرت مذهبی نمیبیند و در مسایل بین المللی از امتیازات مذهبی کار نمیگیرد.
در حالی که کشور های اروپایی که در طول تاریخ در کشاکش های سه مذهب یهودیت و عیسویت و اسلام قرار داشتند،خود را منحیث مرکز عیسویت جهانی میدانند و در راه توسعه آن کوشش میکنند و اساسی ترین ارزش شان در پهلوی دموکراسی و آزادی و حقوق بشر میباشد.

>>>   این کشته ها همه افغان اند.
غربانت برم مردن افغان که حساب وکتابی نه مایه .
مگر اینقدر مور وملخ که میمیرند٫کی حسابش را میدهد؟
عاقل

>>>   غنی کل حساب می دهد !!!!!!!!!!!!!

>>>   اشرف غنی در فکر دوام قدرتش از راه رای های تقلبی و خرید رای دهنده توسط پول انهم از خزانه دولت بود انتخابات را نسبت به مصالحه ترجیح داد اما اینرا فکر نکرده بود که دیگر رای جعلی و تقلبی به اساس ماشین بایمتریک دیگر نمیتواند که در رای های تیم دولت ساز غنی باساس تصمیم و تعهد کمیسون انتخابات رای های جعلی و تقلبی تیم غنی کاملا بسته شد و هم چنان مردم در کمپاین های غنی زیاد اشتراک کردند و پول گرفتند و پلو اش را خوردند اما اکثریت شان رای خود را به نفر دلخواه خودش در صندوق ها ریختند حال که جلو رای تقلبی شان گرفته شده و کمیسون انتخابات به تصمیم اش مبنی بر رای های حقیقی قابل شمارش رای های گفته شده که از طریق ماشین بایمتریک بدست امده طرف داران اشرف غنی در رسانه ها و جاهای دیگر سرو صدا براه انداخته اند که باید رای های غیر بایمتریک هم قابل شمارش باشد اما به مقاومت سر سخت کمیسون انتخابات و سایر کاندیدان ریاست جمهوری و دوستان بنالمللی قرار گرفته اند ناکامی اشرف غنی صد در صد قطعی و حتمیست .

>>>   این کشتن کشتن خصوصیت افغان هاست ، به خوی وسرشت شان تبدیل شده آرامش را خوش ندارند،

>>>   حساب این همه کشته را باید غنی و هیبت دو فاجر و فاسق و مفسد و از خدا بی خبر هم به خدا هم به ملت پس بدهد.
هیبت فاجر مفسد ادعا دارد که جهاد میکند با کافر در حالیکه زنش در زیر پای ISI خوابیده و مصارف این همه جنایتش را کفار میپردازند.
و غنی این کثیف بی دین و بی ایمان و بد بخت فقط در فکر فاشیزم قومی و اهداف باداران کافرش است و بس.

امروز جایت کاران داعش و طالب در ده بالا وحشت آفریدند و صد ها هموطن مارا به خون کشیدند و این از تقصیر غنی است چون نه اراده و نه شهامت از بین بردن دشمنان این وطن را دارد.
با این همه قوای مسلح ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ داعش یا ۳۰ تا ۴۰۰۰۰۰ هزار طالب را ظرف یک ماه میشود درو کرد مگر این کثیف با خون ملت تجارت سیاسی میکند.

>>>   در طول تاریخ جنگها از مردم عام قربانی گرفته و میگیرد ، اگر پسر غنی ، عبدالله ، ناصالح ، استانکزی ، ملا برادر و غیره نوکران و مزدوران امریکا ، انگلیس ، روس ، پاکستان ، ایران ، اسراییل ، اعراب وحشی وغیره وغیره درجنگها کشته میشدند ، این بدبختان و نوکرصفتان زود تر بفکر صلح و آرامشی میشدند.
کوه کن

>>>   در يك كشور در زمانهاي سابق پادشاه حكمراويي ميكرد او هربدبختي را بالاي مردم خود آورد كسي صداي خودرا بلند نكرد ، روزي خواست مردم خودرا آزمايش كند همه را يك جتاي جمع كرد و برايشان گفت فردا همه تانرا اعدام ميكنم مردم همه خاموش بودند در بين شان يك نفر دست خودرا بلند كرد پادشاه گفت بلاخره كه يك نفر هوشيار در بين اين مردم احمق پيدا شد تا با تصاميم من مخالفت كند ، پادشاه گفت شما چي گفتني داري ؟ اين شخص كه دستش بلند بود گفت صاحب شما ذكر نكرديد كه ريسمانرا ما با خود بياوريم يا از طرف حكومت شما داده خواهد شد ، پادشاه گفت اين مردم سزاوار اعدام هستند ، تا در اوغانستان جنايات حكومت را بخاطر تعصبات قومي و زباني تقبيع نكنيم و مقابلش خاموش بمانيم فردا نوبت ما خواهد بود .حالا اين جنايت بزرگ را مردم آن مناطق تحمل ميكنند اما بخاطر پختونوالي خاموشي اختيار نموده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است