حمله راکتی در ننگرهار با 130 کشته و زخمی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۸/۷/۲۷ کد خبر: 160583 منبع: پرینت

مسجدی در منطقه «جو دره» ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار مورد حمله راکتی مخالفان مسلح قرار گرفت بیش از یکصد و سی تن را کشته و زخمی ساخت.
این حمله هنگامی رخ داد که نمازگذاران در حال ادای نماز جمعه بودند.

گفته می شود که مسوولیت این حملات تروریستی به مساجد را داعش بر عهده گرفته است.
در همین حال، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان طی توییتی مسوولیت این انفجار را بر عهده داعش عنوان کرد و این حمله تروریستی را محکوم کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ننگرهار
حمله
نظرات بینندگان:

>>>   داعش برادر طالب و هردو فرزندان نا مشروع ISI و CIA هستند بر هردو... باد.

>>>   مردم بخاطر اوغانيزم مرگ را ترجيع ميدهند اما سروصدا نميكنند تا از يخن غتىني بيناموس بگيرند كه چرا؟ اما چون مقابلشان اوغان خودشان است خاموشي را بر قيام ترجيع ميدهند

>>>   Shoja Mohseni
اينبار كشتار انبوه نمازگزاران در ننگرهار!
جدي ترين سوالي كه هر رويداد كشتار و قتل ايجاد مي كند اين است كه ما چرا كشته مي شويم؟
هر روز قرباني بي هدف مي دهيم. هر روز خون هاي زيادي از ما در سنگر و سرك و مسجد مي ريزد در حاليكه نميدانيم دليل و عامل اين كشتار كيست و چيست؟
دولت سر به زير و رام و آرامي داريم كه در برابر هيچ خواسته اي از هيچ كشوري مقاومت نكرده تا دشمني براي ما ساخته شود. با هيچ كشوري مخالفت نداريم. يكي هم پيمان ماست، ديگري از دوستان بين المللي، آن يكي كشور همسايه و دوست و برادر و مهمترينش هم متحد استراتژيك.
لابد تروريسمي كه ما آن را دشمن مي دانيم سرمايه مشترك همين دوستان و متحدان و برادران بدعهد ما هستند كه اين بخت تاريك را براي ما نوشته اند و كمر به نابودي همه ما بسته اند.

>>>   علے موسوے
سقف مسجدها بر سر نمازگزاران آوار می‌شود، ده‌ها نفر به خاک و خون کشیده می‌شوند، خانواده‌های بسیاری عزادار می‌گردند، شبکه‌های اجتماعی بار دیگر متأثر از یک موج تبلیغاتی دیگر پر می‌شود از پیام‌های عامه‌پسند و آکنده از ملال و انفعال تسلیت و نفرت و لعنت و محکومیت؛ اما تروریست‌ها و حامیان‌شان در کمال امنیت و مصونیت می‌روند تا برای توطئه‌ای دیگر برنامه بریزند... این چرخه باطل، بارها و بارها می‌چرخد و تکرار می‌شود مادامی که ملتی اسیر و زخمی و منفعل، بیدار شود، به‌خود آید و بداند که این سرنوشت مقدر او نیست و باید علیه این نظم ظالمانه و ذلت‌بار شورش کرد و آن را درهم‌شکست.
تروریسم پوششی ریاکارانه برای پنهان‌کردن پروژه از پا انداختن ملتی است که اعضای آن یکی یکی کشته می‌شوند، بی‌آن‌که مرگ یکی، مصیبت دیگری باشد.
راه پایان این ستم، عصیان و اعتراض آگاهانه است علیه همه آن‌هایی که تروریسم تبهکار را ابزار نابودی بی‌رحمانه مردمی در حال مرگ قرار داده‌اند.
تا زمانی که هریک از ما به دلیلی با ترور و تروریسم کنار می‌‌آيیم و جنایات آن را توجیه می‌کنیم، مصایب هولناکی مانند هسکه‌مینه، آیینه‌گردان سرنوشت محتوم این ملت محکوم به زوال خواهد بود.
انفجار فاجعه‌بار هسکه‌مینه به همان میزان جنایتکارانه بود که انفجارها و کشتارهای مشابه در کابل و هلمند و غزنی و فاریاب و سایر جاها؛ دیروز، امروز و همیشه... پس دشمن، یکی است؛ ولی ما یکی نیستیم، و این همان کارت بَرنده و کارد بُرنده خصم خون‌‌آشام ماست.

>>>   اول این عمل وحشیانه،نا انسانی راتقبیح به شهدا جنت وزخمیها صحت کامل از خدا ارزو می‌کنم . به برادران پشتون خود مخصوصا به نام روشن فکر پشتون خطاب می‌کنم که به آنچه باور دارید اول به (خدا یا پشتون والی تان )که شما در مسله تذکره الکترونیک خود را در کوچه حسن چپ زدید ونه گفتید که کلمه افغا ن به قوم پشتون اطلاق می‌کردند وبه فاشیستان تان هوشدار بدهید امروز هم به خاطر همنوایی طالب صدای وجدان شما ها خموش است

>>>   سرخود این طائفه انتحاری هر بلای که بیاید پروا ندارد
مردم ننگرهار همگیش طالب است کشتن طالب بر داعش حلال است بکشین تا که نسل نکبت شما از افغانستان
منقرض شود کاش طالب وداعش همدیگر را مثل ... تیکه تیکه کنند تا نسل کثیفشان نیست ونابودشود.
شفیع مزاری

>>>   کرزی : عامل کشتار ۷۲ نماز گذاربیگناه درمسجدی درشینوار غنی است .
نیازی وکیل درپارلمان : حکومتی که توان حفاظت جان ومال مردم راندارد ، اطاعت از چنان حکومت گناه بزرگ ست .
غنی درتلاش مهندسی وتقلبات انتخابات ست تا درحکومت بعدی خود نصف دیگر نفوس مملکت را نابودکند ، همین ملت گوسفندی وهمین گرگان گرسنه وتشنه بخون .
جزقیام راهی وجودندارد !!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است