اربعین روایتگر دلدادگی و عشق
حضرت امام حسین با قیام خویش حقیقت اسلام را برای تمام نسل بشر آشکار ساخت و درس آزادگی، شجاعت و دینداری را به انسان ها آموخت. پیاده روی بزرگ حسینی در اربعین، زیباترین جلوه حق طلبی و آزادیخواهی مسلمانان را به تصویر می کشد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۸/۷/۲۷ کد خبر: 160584 منبع: پرینت

اربعین (چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین) روایتگر دلدادگی و عشق است.

حضرت امام حسین با قیام خویش حقیقت اسلام را برای تمام نسل بشر آشکار ساخت و درس آزادگی، شجاعت و دینداری را به انسان ها آموخت. پیاده روی بزرگ دلدادگان حسینی در اربعین، زیباترین جلوه حق طلبی و آزادیخواهی مسلمانان را به تصویر می کشد و هرسال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود.

**اهمیت راهپیمایی بزرگ اربعین
زایرانی از 92 ملیت و از سراسر جهان در این گردهمایی بزرگ شرکت کردند و امسال نیز این مراسم پوشش جهانی دارد. در موضوع عشق به امام حسین(ع) میان جریان های مذهبی اختلاف نیست، چرا که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام در ارتباط با جایگاه آن حضرت می فرمایند: «خداوند دوستدار فردی است که امام حسین(ع) را دوست بدارد.»

**جاذبه امام حسین و نقش وی در بزرگترین گردهمایی جهانی
تاثیرگذاری و جاذبه امام حسین در این گردهمایی نقش محوری دارد و این همان عشق به امام و آرمان هایش را تداعی می کند که وعده اش هم در احادیث و قرآن آمده است. مردم از کشورهای مختلف و مسیرهای بسیار طولانی، تنها برای زیارت می آیند و برای بهره مندی از ثواب این روز تلاش می کنند. اربعین بزرگترین گردهمایی در دنیا محسوب می شود که محدود به جهان اسلام نیست. در هیچ کدام از مناسبت های جهانی جمعیتی به این گستردگی وجود ندارد، زایرانی که حول محور زیارت امام حسین گردهم می آیند و این نقطه قوت جهان اسلام می تواند باشد.

**پیام های جهانی اربعین حسینی
این حجم جمعیت از سراسر دنیا در چند سال گذشته حرکتی بزرگ را خلق کرده و تاثیر زیادی در اتحاد مسلمانان داشته و بستر نزدیک شدن کشورهای منطقه و کشورهای فرامنطقه ای را در حوزه اعتمادسازی فراهم کرده است. رعب و وحشتی که جریان های ضد اسلام در این ارتباط دارند از همین مساله سرچشمه می گیرد که اربعین حسینی یک تحول منطقه ای و حتی فرامنطقه ای در تاریخ و جغرافیای اسلام را به وجود می آورد و در حقیقت اربعین نقطه عطفی برای همدلی و همراهی تمام جهان اسلام به شمار می رود و آنها با همین اتحاد می توانند مسیر تعالی و پیشرفت را بدون وابستگی به دیگران و با تکیه بر ظرفیت های درونی خود، بپیمایند و اینها پیام های اربعین حسینی است که به جهان و به خصوص به دنیای اسلام انتقال می یابد.

**عشق به امام حسین و اربعین، فراتر از مرزهای جغرافیایی
مردم در بزرگداشت اربعین، نقش کلیدی و محوری دارند. شاید در هیچ زمینه ای، کشورها چنین ارتباط صمیمی و نزدیکی با هم نداشته باشند. با توجه به جغرافیای متفاوت کشورها، اما چیزی که این مرزها را به نوعی نادیده می گیرد، حقیقت قیام عاشورا است که در دل عاشقان وی در سراسر جهان نفوذ می کند. نام امام حسین هر روز ماندگارتر می شود و این ماندگاری ناشی از آزادیخواهی امام و عشق او به معبودش است که سبب شد تمام زندگی و هستی خود را به خدا تقدیم کند و امروز این حرکت بزرگ عاشورایی سید و سالار شهیدان اینگونه در دل مردم و صاحبان اندیشه و فکر تجلی یافته است.

**خلاقیت جوانان و نقش پررنگ آنها در خدمت به راهپیمایان بزرگ اربعین
نقطه عطف استقبال باشکوه از راهپیمایی اربعین، باور به جاودانگی پیام عاشورا است اما مساله جدیدی که وجود دارد، افزایش شمار زایران و به خصوص افزایش گرایش جوانان در این زمینه به شمار می رود. خلاقیت و نوآوری جوانان در راهپیمایی بزرگ حسینی، نکته قابل تاملی محسوب می شود و این که هر یک به روشی برای خدمت به راهپیمایان اربعین، آنچه که در توان دارند، ارایه می کنند. این ذوق جوانان خلاق و نقش پررنگ آنها در راه خدمت به زایران در نوع خود بی نظیر است.

**عشق جوانان به اربعین، تولید قدرت در جهان اسلام
ارادت به امام حسین و اربعین، سن و سال نمی شناسد. از کودک، پیر، جوان تا زن و مرد همگام حرکت می کنند، اما نقش جوانان در تمام عرصه ها موثر است و در جهان امروز اگر بحث تولید قدرت مطرح می شود، نخستین مولفه آن، نوع نگاه و نگرش جوانان هر کشوری به شمار می رود. گرایش جوانان به آرمان و ارزش های عاشورا و استقبال از گردهمایی اربعین، می تواند منبع تولید قدرت در حوزه دین، مذهب و دیگر عرصه ها باشد.

**گردهمایی بزرگ اربعین، نمایانگر وحدت و اتحاد
بررسی ابعاد مختلف اربعین، بسیار وسیع و گسترده است و از آن جمله می توان به وحدت جهان اسلام اشاره کرد که در عشق به امام حسین تجلی می یابد. شاید در فروع دین میان مسلمانان اختلاف دیدگاه وجود داشته باشد اما در اصول، آنها یکدل هستند. جاذبه امام حسین سبب می شود تا مردمی از تمام مذهب ها و گرایش ها به دور هم جمع شوند.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اربعین
امام حسین
نظرات بینندگان:

>>>   امام حسین احساس بزرگ انسان بودن را در آدم زنده می کند
عشق واقعی است و تبلور درونی انسانها است.
غلامسرور هرات

>>>   یا حسین ای فرزند پیامبر ... به قومی که به جگر گوشه و خاندان پیامبر آب ندادند و مظلومانه ایشان را به شادت رساندند اربعین عزای امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و شهادت ایشان در برابر ظالمان بنی امیه تسلیت باد

>>>   نمیدانم که عزاداری در مسجد تکیه خانه می شود یا در روی های سرک ها و نمایش برای مردم بااحترام تر وباادب تر واحترام به مقام امام حسین (ع ) باید در یک جای که مناسب باشد از مردانگی ها شان از فداکاری های شان از شجاعت شان وجهاد که کردن بچی خاطر بوده سخن رانی شود بهتر است هم احترام بمقام امام(ع )است وهم شابد بزرگ سالان نتوانند شهر گردی بکنند اما یک تعداد هستن که فقط برای نمایش وخودنمای که اصلا از اسلام خبر ندارند درهمین روز باز در صف اول نشسته ودادازروز عاشورا میزند ، مصارف بی جا خودش دراسلام حرام است این تعداد موتر که حرکت میکند وگردش میکند آب خومصرف نمیشود باید صرفه جوی کرد وپولش دریک راه درست مدرسه یامکتب مصرف شود .
مسافرجبری

>>>   عاشورا برای انعده مسلمانان است که صرف برای اولاده پیغمبر خدا دست به دعا هستند....

>>>   این رهبران که دستهایشان به خون صد ها جوان این کشور آغوشته است، از آنها نباید انتظار داشت که کشور افغانستان را درست کند شاید نسل بعد این کار را بکند

>>>   کسانکه با کارد زدن خون خود را ریخته عزاداری میکنند . انها مسلمان نیستند ....زنده باد شیعه و سنی .

>>>   هموطنان عزیزم ،بهترین تجلیل از عاشورا که خلق الله هم نجات می یابند خلع این حکومت فاسد و غیر مشروع است ،بیایید روح حسین بن علی را شاد بسازید با روش آن حضرت که بر علیه مظالم قد علم کرده بود بپا خیزید
پاچاگل

>>>   بنام آن خدای یکتا و بی همتا ! بیبینید که تفاوت ره از کجاست تا به کجا . امام حسین (رض) و یاران با صفایش که از چشمه زلال توحید سیراب بودند ، بآنکه یزید (فزند معایه) وطرفدارانش (یزیدیان) کلمه میخواندند ، بآنها بیعت نکرد . اما امروز همان...، بکفر جهانی که در راس آن اسراءیل به رهبری انگلیس و امریکا است ، بیعت کرده اند.
نیازی از جرمنی

>>>   از نظر فقهای شیعه کارد زدن یا همان قمه زدن حرام است. کسانی که اقدام به این عمل خلاف اسلام می کنند از ما شیعیان نیستند. اینها... به دستور انگلیس و برای ید نام کردن اسلام این کار را انجام میدهند.... انگلیسی کسی است که بدنبال تفرقه در بین مسلمانان است. پیام نهضت عاشورا برای تمام مسلمانان و آزادگان حهان است. پیام عاشورا همان ایستادگی در مقابل ظالمان، استکبار حهانی و مسلمان نماهای داعشی، و در راس آنها منافقان است.

>>>   چون سطح دانش و وضعیت روحی مردم افغانستان هنوز بحدی نرسیده که مراسم های دینی مثل عاشورا را کاملا متین و شفاف برگزار کنند، هر کس بنحوی عمل میکند ولی باز هم خوب است چرا که شاید کم کم شکل بهتر بخود بگیرد

>>>   برادر ، مسئو لیت ما این است که با اتحاد وهمدلی ودرد مشترکی که داریم بیخ وبن این حکومت وحشت ملی را که بد بختی هارا هزار چند ساخته از بین ببریم و بزور این جاسوسان را از ارگ بیرون برانیم وحکومت مشروعی را پایه گذاری کنیم
پاچاگل

>>>   دوستان گرامی مسولیت همه ما از نگاه اسلامی وانسانی این است که در برابر طالبان خود فروخته شده جاسوسان استخبارات بیگانه ایستادگی ومقاومت کنیم وشرارت پیشه های طالبان را که هرروز ازین ملت مسلمان خدا جو قربانی میگیرد ومساجد را با قران های داخل مسجد ونماز گذاران به اتش میکشد وتمام اعمال طالبان خلاف اسلام وارزش های اسلامی است وطالبان اسلام را بدستور باداران شان بد نام میکنند هر فرد این وطن مسولیت ایمانی واسلامی وانسانی دارد تا در نا بودی طالبان جنایت کار از اسلام بی خبر متحدانه عمل کنند وانها را نابود سازند وافراد پیرو طالبان را از هر گوشه وکنار مملکت که سر بلند کردند انها را در همان محل سرکوب نمایند تا کشور ما ازین رنج وغم که طالبان وپیروان انها برای مردم ما بوجود اورده اندازبین برده شود ومردم بدون ترس وبیم مصروف عبادات دینی وکار وبار روزمره خود گردند .

>>>   برادر عزیز ! گریه کردن به حضرت حسین...مرام او گریه کردن نبود بلکه هدف اصلی و بنیادی اش عدم اعطاعت از ستمکاران و بی دینان بود . ما هدف را کنار زدیم و بگریه ی چند روزه اکتفا کردیم . و در روز عاشورا باز به دول خائینین میرقصیم و هدف حضرت حسین را زیر پا میکنم و از غنی ، عبدالله ، دانش ، محقیق ، خلیلی ...غیره اطاعت میکنیم تا مارا بکاری بگمارند و از راه حلال و حرام صاحب پول شویم آیا هدف از قیام حضرت حسین همین بود؟ گریه بحال خود بکنید که « شما بگریه ضرورت دارید نه حضرت حسین .» وافتخار خلیلی این است که بروز عاشورا خون جمع آوری کند و بمقام باداران خود نشان بدهد که روز عاشورا را مبدل ببازار و فروشگاه خون کرده است . چرا در روز های دیگر همین کار نمیکند ؟ او از عاشورا در موقف سیاسی خود می افزاید و از عاشورا سوء استفاده میکند .و ملا ها در عاشورا لیاقت خود را در سخن رانی امتحان میکند و هر ملای که مردم را زیاد گریستاند همان ملا لایق است .و روایت های ضیف را بیان میکند که «هر کس یک قطره اشک بریزد راساً به بهشت میرود . »برادر ! کسی که خاین باشد و احکام خدا و پیغمبر را اطاعت نکند و تمام سال گریه کند به بهشت نمیرود حسین بخاطر احکام دین قیام کرد نه بخاطر گریه . اگر هدف حضرت حسین را همین ملا ها بمردم بگوید جهان گلستان میشود ومردم از یک حکومت فاسد اطاعت نمیکند واولاد شان آواره نمیشود . توجه کنید ! حکومت فاسد ، وکلا غاصب ، قضات رشوتخوار ، دستگاه دولتی و غیر دولتی غرق در فساد میباشند وبالاخره نباید از غنی ، عبالله ، دانش ، کرزی و حکومت فاسد و دروغگو اطاعت کنیم باید بپا خیزیم و قیام کنیم. در حالیکه ملا در مورد ایشان خموش اند وتنها به گریستن تشویق میکنند و حتی به این خاینین اجازه میدهد تا در روز عاشورا غداران و دروغگویان حکومت فاسد سخنرانی کند . مردم هزاره بیدار شوید به مظلومیت خود و حسین گریه کنید که امروز شما و حسین به یزید های دیگر در جنگ استید کمر همت ببندید با فاسدین مبارزه کنید .
خاموش از پاریس

>>>   حسین وعاشورا نه تنها به همه اقشار اسلامی بلکه به همه انسانهای که انسانندمربوط میشود. اینکه انسان نماهای آدم خوار وشیطان صفت درین روز به تابعیت از یزید، سک منشانه به قتل وکشتارمردم بی دفاع روی می اورد این هیچ گونه توجیه انسانی ندارد

>>>   خوشا بحال آنانیکه در راه خدا با قافله ملکوتی حسین ع بطرف شهادت رفتند ومصداق عملی عاشورا در افغانستان عملی شدواکنون رسیدگی به مجروحین وخانواده های معظم شهدا وظیفه هر مسلمانی هست ،ومیلیاردها لعنت خدا وتمام مخلوقات خدا به قاتلان این شهیدان که مثل یزید لعین صد ها انسان بی گناه را در حین انجام یک عمل ارزشی بشهادت رساندند وخودش نیز مثل سک دیوانه مردار شد. کسانی به این عمل شدیدن شرم آور دست میزنندسگی است از سگان یهود وحتی خودش نمیداند که سگی میکند.این عمل ننگین وجدا شرم آور از کسانی جز مزدوران یهود از کسی دیگر سر نمی زند.

>>>   قیام حضرت حسین رضی الله عنه پیامهای بس بزرگ و ارزنده دارد؛ حضرت حسین رضی الله عنه به مسلمانان درس عزت، استقامت، شهامت و آزدگی داد.
الکوزی محمد نوید

>>>   در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشت خو را نکشند
پایان زندگی هر کسی به مرگ اوست
جز مرد حق که مرگش آغاز دفتر اوست

>>>   متأسفانه امروزه نگاههای عرفی و عام به حادثه کربلا یک نگاه احساساتی بوده و صرفاً آن را یک واقعه غم‌انگیز می‌دانند، درحالی که اگر کمی عمیقانه و عالمانه به واقعه کربلا بنگریم، متوجه می‌شویم که پشت پردۀ این واقعه اسراری بزرگ و آموزنده نهفته است. حادثه کربلا در کنار همۀ صحنه‌های غمناک و خونین خود، مجموعه ای از واقعات با شکوه و عظیم، در تاریخ اسلام و حتی درتاریخ بشریت را در خود جای داده است.
امام حسین رضی‌الله‌عنه در آن صحرای گرم و با تحمل سختیها، برای نسلهای بعد از خود پیام عزت، آزادی و مردانگی را به جای گذاشت و خودش و یارانش مورد اکرام و اعزاز خداوندی قرار گرفته و مدال پرافتخار شهادت درراه خدا، از جانب پروردگار متعال برگردنشان آویخته شد.
ا -د

>>>   به اثر اعمال جنایتکاران طالبان که هر روز مردم بی دفاع و بی سلاح کشور ما را قتل عام میکنند وسر های شانرا از بدن شان حیوان صفتانه جدامیکنند ومسلمانان این وطن را صف بسته کرده تیرباران میکنند این عمل طالبان کمتر از یزید ویزیدیان نست ایکاش طالبان همانطوریکه می نویسند اختلاف بنام مذهب وقوم وسمت وزبان را ندارند عمل شان همان گونه میبود در زمان اشغال شان اگر بین پشتون وقوم دیگری دعوی ومشکلی وجود میداشت در حالیکه صد فید برایشان ثابت می بود که پشتون (افغان)ملامت است ولی پشتو زبان را حق بجانب میدانستد وجانب مقابل انرا تهدید وتوهین وتحقیر وحتی زندانی میکردند واکنون که بدستور ای اس ای وهمکاری مسقیم انها دزدانه در کوشه وکنار وطن ما راه گیری وتخریبکاری وجنایت میکنند تا اکنون چندین تن از مردم هزاره دری زبان مارا اختطاف کرده اند وتعداد شانرا کشته وسربریدند وتعداد دیگر شان هنوز سرنوشت شان معلوم نیست جرم انها نزد طالبان فقط زبان انها است که مخالف با زبان طالبان است صفایی دادن دراینمورد فایده نداردچیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ودر حادثه قندوز عمل ضد اسلامی وانسانی را که طالبان انجام دادند دشمنی این گروه را بامردم مخالف زبان شانرا بخصوص تاکیک وهزاره وازبیک راواضح واشکارا نموده است .

>>>   درود و سلام بر امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و درود و سلام بر پیروان حضرت ابالفضل علیه السلام لشکر فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب کبری و حزب الله که با غیرت از حریم حرم آل الله محافظت میکنند خداوند شهدای لشکر فاطمیون را با شهدای کربلا محشور نماید دوستان ندای هل من ناصر ابا عبدالله هنوز به گوش میرسد پس خوش بر مدافعینی که با غیرت حسبنی به مبارزه با داعش خونخوار نا مسلمان رفتند تا حریم اهل بیت حفظ شود
مجاهدین مدافع حرم حضرت زینب س سلامتان میرسانند

>>>   در این روز بسیار واقعات بزرګ رخ داده و یزید لعنتی این فرشته ها را به شهادت رساندن. که باقی مانده یزید تا فعلا از این کارهای یزیدیت خود را انجام میدهد ...

>>>   بلی واقعاُ خون بر شمشیر پیروز شد و یکصد و پنجاه سال بعد از حادثه کربلا، خداوند به حکمرانی دولت اموی ها خاتمه داد و خلافت به دست عباسیان رسید.

>>>   همان چند سال اول بعد از قیام امام حسین علیه السلام با روشنگری امام سجاد و زینب کبری علیهم السلام حکومت آل ابی سفیان نابود شد و بعد از یزید که از فرط شرابخواری به درد معده مبتلا شد و هلاک شد، معاویه پسرش بالای منبر رفت وگفت ما خاندان بنی سفیان خلافت را از خاندان پیامبر غصب کرده ایم و پدرم یزید که من ننگم می آید نام او را ببرم و پدر بزرگم معاویه و جدم ابوسفیان به خاندان پیامبر ظلم کردند و من نمیخواهم راه آنها را ادامه دهم ای مردم خلیفه بر حق شما امام علی ابن حسین علیه السلام سجاد است سپس مروان بن حکم که پیامبر او و پدرش را ملعون خوانده بودند بالای منبر رفت و گفت او دیوانه شده است و حکومت بنی امیه را ما بدست میگیریم.....!
>>>   متاسفانه امروز داعش و تکفیریهای ظالم از نسل یزید حاکم شده است و جنایات را تکرار میکند اما خوی این ظالمان از جدشان یزید است خداوند لشکر حق را یاری کند تا این ها از زمین محو شوند و این لکه ننگ از دامان امت اسلام پاک شود ابا عبدالله الحسین علیه السلام به همه مسلمانان جهان درس مقاومت عزت و آزادگی و توحید و مبارزه با کفر و ظلم و هوس پرستی دادند و همه مسلمین آزاده جهان نسبت به ایشان مدیون هستند ما در قلبمان حضرت امام حسین علیه السلام زنده اند و هیچ گاه ایشان را فراموش نمیکنیم خدایا از تو میخواهم بر این بنده حقیرت منت بگزاری و همانند سال قبل زیارت اربعین من کربلا بروم .

>>>   عاشوراومحرم تنهامربوط به شيعيان نبوده بلكه مربوط به تمام مسلمانان وحتي براي تمام آزادي خواهان درس عبرت است، درضمن جناب شما فرموديدكه شيعيان تنهالباس سياه به تن كرده وعزاداري ميكنندكاملااشتباه است بلكه دركنارعزاداري اكرازهرفرد عزادارشيعه سوال شودكه ازحادثه عاشوراجه مي آموزي؟ وامام حسين جراخودو نزديكان خودرافداكرد؟ مطميناجواب درست آنراخواهيد شنيد؟ و از بركت همين ماه محرم است كه بسامردم هاراه توبه رامي يابندو بسوي خداي خودرجوع ميكنند و هدايت ميشوند،زيراطرزتفكروبينش هرمردمي به خصوص شيعه امروزي مانندطرزتفكرمردم جاهل قبل ازتاريخ ومردم جاهل وبي غيرت كوفه وعرب آنزمان نيست كه بي خبرانه وازناداني مراسمي رادايركنند، بلي اين هم طبيعيست كه دربين مردم تعدادقليلي نادان هم وجودداردكه نمك ديك هم نميشودو درحاشيه اندمانندكسانيكه تيغ زني ميكنند،كه نميشود تقصير و تاوان كار اينها را همه شيعيان ويامذهب شيعه بدهد همان طوريكه انتحاري بعضي سني ها تقصير مذهب اهل سنت نيست و يا ذكر كردن بعضي از سني ها كه هوهو ميكويند تاحدي كه از دهان شان خون هم سرميكند.
علي.ا.كابل

>>>   مردم از قیام امام حسین درس شهامت و ازادگی اموختند اما بعضیها....!!! مردم از طریق مفاهیم قرانی هدایت میشوند...بعضیها از مظلومیت حسین سوء استفاده میکنند...
>>>   شهادت امام حسین یک روز پر افتخار به مسلمانان است. ویک روز شرم اور سیاه به. کسانیکه پیروی یزید هستند. وامام حسین را به شهادت رساند...

>>>   اسلام ندارد به ذات خود عیبی
هرعیبی که است در مسلمانی ماست .
اسلام شیعه وسنی ندارد اسلام عمل از قران وسنت پیغمبر را می خواهد تا زمان هامون رشید کسانی که مسلمان بودند شیعه وسنی دربین شان وجود نداشت همه شان برادر وار زندگی میکردند اسلام تقواوعمل می خواهد نه اینکه با تجلیل از ماه مبارک رمضان ویاه ماه محرم الحرام اسلام واسلامیت را خلاصه کرد درست است که ماه های پر برکت ومبارک هستند اما نمیشود که زهد و تقوا در همین دو ماه کفایت کنند وبسنده مسلمان باشد در هر ماه سال باید مسلمان دارای زهد وتقوا باشد وازمنکرات دور جوید چنانچه پیغمبر اکرم (ص) ویارانش وامام حسین ویاران با وفایش برای کسب رضای الله(ج) در تمام روز های ساحیات شان در خدمت اسلام بودند حتی جان های شرین شانرادر راه پایداری از اسلام نثار کردند اما شیعه وسنی بین شان مطرحه نبود این تفرقه شیعه وسنی را کفار وحکام جابر قدرت طلب در ممالک اسلامی بین مسلمانان رایج کرده اند وقتیکه خدایواحد ویگانه شان یکی وپیغمبر برحق شان یکی وقران شان یکی وقبله شان یکی است پس چه فرق دربین شان در اصل وجود دارد ودر فروعات که یکی دست بسته ودیگری دست باز نماز می خواند چه فرق میکند ببیند که هردو برادر شیعه وهم سنی از سالروز شهادت سردار شهیدان امام حسین واعزاداری از ان یکی دسته شان با راه اندازی ختم قرانکریم نعت خوانی ازطریق مساجد شان از خاطرات وجان نثار وشهادت امام حسین بخاطر زنده ماندن دین اسلام یاد وبود میکنند ودسته یی دیگر شان در تکایا با روضه خوانی ونحوه خوانی از این سالروز یاد اوری میکنند اگر به اصل نگریسته شود هیچ فرقی بین شیعه وسنی وجودندارد ودر فرع نماینگر ازادی مسلمانان را در اجرای مناسک دینی شانرا نمایان میکند که قیدوبندی وجود ندارد در اسلام تقوا وپرهیزگاری واقعی معیار است نه باز وبسته بودن دست در ادای نماز خواندن .

>>>   ايكاش راستى در دين خود همان قدر كه در نمايش ميگزاريم درعمل هم بگزاريم همه روز در معاملات دنيا صد قسم وقرآن ميخوريم ،درعمل هيچ ازاسلام اثرى نيست اما در مساجد وتكيه خانه ها باز در صف اول قرارمگيريم داد از أسلا م ميزنيم عمل بهتر است ازنمايش كرده
مسافرجبرى

>>>   از. زدن. کندن.کده بورین . سلاح. بگیرید. مملکت. را از داعش وطالب پاک. کنن اگر. هر. کدامش کابل را بگیرد از. پس. سر. گردن مبزنید تان چقدر زیاد. هم. استید وطندار. های هزاره. خوب. میفهمید که تروریست. هادشمن. شمایه.

>>>   قبول باشد عزاداری هایشان...

>>>   عزاداری برای مظلومیت ارباب بی کفن حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قبول باشد

>>>   تاریخ تکرار می شود اما افرادش فرق دارد باید ازعاشورا یاد گرفت تا دیگر یزیدیان ونا اهلان قدرت را در دست نگیرد.علیه ظلم باید بپا خواست چون امام حسین به آزادگان هیهات من الذله

>>>   اعظم الله اجورنا بمصا بنا بالحسین (ع) خداوند به برکت ایام عزاداری سالارشهیدان صلح وامنیت را درکشور مان برقرارکند.

>>>   همه چیز به جای خودش و عزاداری برای سالار شهیدان هم به جای خودش چرا برخی از دوستان مسائل را باهم قاطی می کنند ؟!

>>>   یا حسین ای فرزند پیامبر لعنت به قومی که به جگر گوشه و خاندان پیامبر آب ندادند و مظلومانه ایشان را به شادت رساندند ماه محرم ماه عزای امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان و شهادت ایشان در برابر ظالمان بنی امیه تسلیت باد

>>>   اشرف غني -حضرت حسين، نواسته خدا است . روز عاشورا هیچ حمله از طرف طالبان ویا مخا لفین صورت نگرفت دلیلش این بود که طا لبان ویا مخا لفین راستی فکر کردند که اشرف غني راس میگوید حضرت حسين، نواسته خدا است .
نبی جاغوری

>>>   ایکاش همین طور که جمع شده اید بین خود هم اتفاق داشته باشید ویکی در جان یکی دیگر نباشید هر کار درافغانستان نمایشی است فردا ندارد برای یک روز است ایکاش غم اندوه شهدا همیشه بیاد ما باشد وقتکه بدفتر ودیوان خود میرویم وجدان مارا محکمه کند که تو دیروز گریه میکردی وامروز ببین که چی میکنی خوشا بحال شهدا یک دم بسر نیزه یاشمشیر از بین رفتن اما مردما استه استه کردن شان بریده میشود نداشتن کار فشارها روحی جنگ هروزه وبی عدالتی ها درحقیقت کشتن است از طرف زمامداران مملکت چرا دور را مبینید بیاید از نزدیک خود نگاه کنیم که انها بچقدر مردانگی شهید شدند وما چقدر بنامردی مردی میکشیم اما نی فرداکه رفتیم همان خرک وهمان درک همه فراموش میشود .
مسافرجبری

>>>   اشرف غنی حتی بیشتر از برادران شیعه به امام حسین احترام وعشق دارد که آنرا نواسه خدا خطاب کردند که حتما نیت شان نواسه پیامبر بوده

>>>   رییس جمحور افغابستان اقای محمد اشرف غنی....از زبان متفکری خود،فرزند علی (ع) ونواسی محمد (ص) را برای مسلمانهای دنیا پیام داد، که امام حسین (ع) مه میگیم که نواسه خدا هست. چرا که پیروان حضرت مسیح (ع )عیسی مسیح را فرزند خدا میداند، من حضرت امام حسین را نواسه خدا میدانم. باز نگو که نمیفهمیم.

>>>   ای غنی مارا مسخره می کند یا خودش را؟ کل حرف هایش دروغ است. تسبیح اش هم ریا کارانه است. حالا تمام دروغ پردازان عادت کرده اند تسبیج بچرخانند. این ملت گوسفند صفت بی دانش. وای به حال ما!
نبی هراتی

>>>   غنی بیچاره زیاد گناه ندارد. او ای چیزا ره زیاد نموفامه. خواسته ابرویش را درست کند، بدبخت چشمش را کور کرد. به جهالتش می بخشم. وی سیاستمدار است و به ای چیزا اعتقاد ندارد. زورکی چیزی را خوانده. وطن دارا زیاد ماکم نگیرید وی اگر چیزای درست بگوید باز هم مهم نیست زیرا به اونا عقیده ندارد. بعضیا چیزایی برایش نوشته می کند و او به خاطر دل مردم و نه از عقیده و برای رضای خدا می خواند.
آگاه

>>>   ما هم بر امام حسين عليه السلام عزاداري ميكنيم هم أشك معرفت ميريزيم از سر محبت به ايشان و ناراحتي از أوج مصيبت ايشان و هم از ايشان درس آزادگي مردانگي وفا أدب إيمان نماز تقوا بندگي ميگيريم و سعي ميكنيم در روزگار خود حسيني باشيم نه يزيدي اما خوب است بدانيد در تاريخ أنبياء و أوليا ميباشد كه بيشتر پيامبران از حضرت آدم تا خاتم بر أباعبدالله الحسين گريستند و خود حضرت رسول و أميرالمؤمنين علي عليه السلام حضرت خانم فاطمة زهرا عليها سلام حضرت خديجه رضي الله عنها و امام حسن عليه السلام امام سجاد و بقيه أئمة طاهرين بر امام حسين عليه السلام گريستند و كسي كه بر امام حسين عليه السلام أشك نريخته نميتواند در اين مورد سخن بگويد چون گروه بر امام حسين عليه السلام موجب صافي قلب و طهارت دل و ازدياد إيمان و توبه است

>>>   ریختن خون امام حسین مظلومیت امام حسین نبود . امام حسین با ریختن خونش مکتب را اعمار کرد بنام آزاده . قبل از روز عاشورا امام حسین به مردم خطاب کرد و گفت (اگر مسلمان هم نباشی آزاده باش ) زیر بار ظلم هرگز زندگی مکن.

>>>   لبیک یاحسین.

>>>   تمام اعمال ورفتار وافکار امام حسین(ع) اعم ازسیاسی ونظامی وحقوقی وعاطفی واجتماعی و...درسایه عرفان محض اتفاق افتاده، وتحلیل آنها تنها باعشق ومعرفت خاص نسبت به آنحضرت ممکن می باشد. کسانی که نسبت به انقلاب امام حسین ایجاد شبهه میکنند از این وادی عشق وعرفان ومعرفت دور است.تا کسی معرفت نداشته باشد چگونه عاشق شود، کسیکه عاشق نیست چگونه تحلیل کند؟
باکول

>>>   گر نیاموزی زعاشورا حسینی زندگی
چون خلیلی و مجقق عاری از وجدان شوی
از برای لقمه نانی نوکر گبر و یهود
میشوی پر از خیانت خالی از ایمان شوی
سال ها در درگه شیطان اعظم نوکری
عاقبت زین نوکری دانم که خود شیطان شوی

>>>   چهلمین روز شهادت مولایمان را به همگی تسلیت می گوییم.
هدایت الله سروری پونه

>>>   ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه
براستی امام حسین(ع)چراغ هدایت و کشتی نجات است
حضرت رسول(ص)
فرارسیدن اربعین حسینی را به همه محبان و شیعیان عزیز تسلیت می گوییم...

>>>   سلام بر او که جانش را فدای عهد شان نمود
اربعیش تسلیت باد
فولادی ارزگان خاص

>>>   فرارسیدن سالروزاربعین حسینی رابه پیشگاه امام زمان (عج) وتمام جهان تسلیت عرض مینمایم

>>>   شاه هست حسین باد شاه هست حسین
دین هست حسین دین پناه هست حسین
رضی الله تعالی عنه

>>>   من هم به نوبه خود اربعین حسینی و اربعین حادثه کابل، مزارشریف و قندهار را به تمام امت اسلامی، عزاداران افغانستان و خانواده های عزادار در کابل، مزارشریف و قندهار ابراز میکنم. التماس دعا
کریمی

>>>   چهلمین روز شهادت مولایمان را به همگی مسلمانان جهان بلخصوص افغانستان عزیز تبریک و تسلیت عرض میدارم؟
وسلام
قوماندان پلنک جنبش

>>>   فرارسیدن اربعین حسینی را به همه محبان وشیعیان وسونی های عزیز افغانستان تسلیت می گویم
از حوت خیل کابل

>>>   تجلیل از اربعین تجدید پیمان با امام حسین و یاران با وفایش را به همه دوست داران اهلبیت تسیلیت عرض میدارم
عباسی از کابل

>>>   فرارسیدن اربعین سالار شهیدان (ع) و اولین اربعین شهدای عاشورای کابل را به پیشگاه امام زمان (عج) و شیفتگان مکتب عاشورا تسلیت عرض میدارم.
علی علی یار از هند

>>>   بسم الله الرحمن الرحيم.اللهم صل علي محمد وآل محمد.وعجل فرجهم.(أنا مجنون الحسين يا ثار الله)هيئت عاشقان حضرت رقيه(س)اردوكاه افاغنه سمنان. فرا رسيدن ايام اربعين سرور سالار شهيدان حضرت اباعبدالله حسين(ع)وياران وفا دارانش را خدمت بقية الله حضرت حجة ابن الحسن(عج)مهدي فاطمه(س)و همه شما دوستان وهم وطنان عزيز و همه شهدا و شيعيان جهان تسليت عرض مينماييم.عزاداريتون قبول دركاه حق.موفق و بيروز باشيد.اللهم عجل الوليك الفرج يا ابا صالح المهدي ادركني./التماس دعا./
حسين كبيري.ايران.سمنان

>>>   سلام بر کسیکه آسمان براو گریه کرد! سلام بر کسیکه که ملایکه سماوات واجنه و حیوانات بر او گریستن وسلام بر حسین وشهدای عزیز عاشورا! سلام وصلوات خدا بر شهدای عاشورای کابل که به دست یزیدیان عصر وفرزندان اباجهل بشهادت رسیدند!

>>>   با سلام و عرض ارادت به محضر تمامي خوانندگان افغان پيپر
كاروان مي آ يد شهر دمشق
برسر خاك شه سلطان عشق
كاروان با خود رباب آورده است
بهر اصغر شير و آب آورده است
كاروان آمد ولي اكبر نداشت
ام ليلا شبه پيغمبر نداشت
كاروان آمد ولي شاهي نبود
بر بني هاشم دگر ماهي نبود
اربعين شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين و ياران با وفايش بر تمامي ملت عزيز افغانستان تسليت باد
عبدالحميد مفتون _ كابل

>>>   عرض تسليت دارم به همه محبان امام حسين (ع)
محمد

>>>   يا أهل العالم قتل الحسين بن علي (ع) بكربلا عطشانا.
اي اهل عالم حسين بن علي (ع) ـ نوه حضرت محمد رسول الله ـ را در كربلا با لب تشنه كشتند ـ ذبح كردند ـ .
Sam

>>>   اربعین حسینی رابه تمام مسلمانان جهان مخصوصا" برای خانواده های شهدای کابل تسلت عرض میکنم. یاسین

>>>   سلام بر حسین امسال در کربلا 17 میلیون عزا دار به عزاداری
فرزند پیامبر پرداختند و عاشقانه گریه کردند و سینه زدند

>>>   بسم الله القاصم الجبّارین و بسم ربّ الشّهداء الصدّقین
در دنیا اگر از سخن و حرکت و هیهات منّا الذلة و غیرت و شهادت و وفا و فداکاری و عزتخواهی و مبارزه با ظلم به میان می آید بی تردید اسوۀ اصیل همۀ این ارزشها خامس آل عبا سالار شهدا پارۀ تن رسول خدا نورچشم مرتضی میوۀ دل زهرا شقیق مجتبی پدر ائمۀ نجبا حضرت ابا عبد الله حسین خون خدا است.
و السلام علی جمیع من اتبع سبیل الحسین و أصحابه .
شهرستانی از فیض آباد شهرستان افغانستان.

>>>   سلام بر کسی که از پیغمبر است و پیغمبر از اوست.
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله و سلم):{از کتب اهل سنت}
{ انّ الحسن والحسین سیدی الشباب اهل الجنه}
همانا حسن وحسین سرور جوانان اهل بهشتند.
{ من مات ولم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه }
هرکس بمیرد وامام زمانش را نشناسد به مرگ دوران جاهلیت مرده است.

>>>   سلام
برادر های عزیزمان ما همه مسلمان هستیم فرقی نمی کند کی سونی هست کی شیعه عرض تسلیت دارم برای همه مسلمانان
از جمله برادر های شیعه ونعلت می فرستم به کسانی که برادر های عزیزمان را در کا بل شهیدکردند روهشا شا ویاد شان گرامی باد
آریا از نجراب

>>>   پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله درباره شخصیت حضرت امام حسین علیه السلام فرموده است: الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة. یعنی: حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی رها کننده است. آری این حسین کیست که همه عالم دیوانه اوست، این چه شمعی است که همه پروانه اوست؟ این سلاله طیب و طاهر دو خورشید ولایت حضرت مرتضی و زهرای مرضیه است که برای پاداری اقتدار و عزت و کرامت انسانی در یک و در چند ساعت بیش از هفتاد و چند شهید تقدیم نمود تا دین جدش یعنی اسلام عزیز زنده بماند و بگفته شاعری از زبان حال سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام چنین سروده است: إن کان دین محمد لم یستقم إلاّ ، بقتلي فیا سیوف خدیني. یعنی: اگر دین جدم دین اسلام زنده نماند مگر به ریخته شدن خون من پس ای شمشیر ها بیایید مرا پاره پاره کنید. آری این فریاد دین است که هر گاه کرامت واقعی و عزت خدا دادی و شرف انسانی در خطر شد همین انسان ها چون امام حسین باید فداکاری کرده و شهامت و مردانگی تا عرصه شهادت از خود نشان دهد. فسلام الله علیه یوم ولد و یوم استشهد و یوم یبعث حیاً. سلام بر تو ای شمع شبستان دین، ای تویی زینت دین و عرش برین. تویی رهبر جان و خرد در زمین، تویی مفخر ملایک و روح الامین.
غلامحسین شهرستانی قم.

>>>   یا اباعبدالله، لقد عظمت الرضیه فی الاسلام. کور شود چشم دشمنان علی و حسین بن علی!
orbital

>>>   جانم فدایت یا حسین

>>>   یا حسین

>>>   امید همه شعیان این است که قبور امامان و امام زاده گان را زیارت نمایند . وازدولت عراق هرچه بیشتر تآمین امنیت وسهولت برای زائرین ومسافرین خواها نیم.....
خدا قوت یا علی مدد.
محمدوکیل حسنی ازبام یا- دانشجو در ترکیه.

>>>   جانم فدای حسین، تعداد زایران هنوز خیلی کم است، باید کل بشریت در آن روز شرکت کند، ما منتظر آن روز هستم......امام غایب ما هم حضور پیدا خواهد کرد آن روز..
اسم من مبارک علی، تخلصم " کهزاد" فعلا در مالیزی زندگی میکنم

>>>   یا تخت یا تابوت ، آخر کارش بکجا کشید ،

>>>   ای کاش قدر امام حسین( ع) را در سنه( ۶۱) ه‍ ق میدانستید و ان بزرگوار را تا قتلگاه کربلا فریب داده نمی آوردید و به کشتن برابر نمی کردید،حالا دیگر دیر شده عذاب وجدان نکشید کار شده گی شد.

>>>   راه حسین راه خداوقرآن است

>>>   آمار زوار از ملیت ها در حرکت جهانی اربعین
۱)عراق حدود ۱۶ میلیون
۲)ایران حدود ۴ میلیون
۳)پاکستان حدود ۶۰۰ هزار
۴)افغانستان حدود ۲۰۰ هزار
۵)آذربایجان حدود ۲۰۰ هزار
۶)هندوستان حدود ۷۰ هزار
۷) لبنان و بحرین و قطر و کویت و یمن و سوریه و امارات و عربستان
حدود ۴۰۰ هزار نفر
۹)آفریقا از سودان و مصر تا نیجریا و کنیا و تانزانیا
حدود ۲۰۰ هزار نفر

>>>   تصاویر جمعیت میلیونی محیرالعقول است
نتیجه: عشق به حضرت حسین علیه السلام مرز و قوم و نژاد و رنگ نمیشناسد من تازه از سفر اربعین کربلا برگشتم در این سفر زایران سیاه پوست از نیجریا کنیا و موزامبیک و ماداگاسکار دیدم که با چشم اشکبار راه کربلا عزاداری میکردند از خودم خجالت کشیدم و با خود گفتم شاید اینها سیاه پوست باشند اما از من که ادعای عشق امام حسین علیه السلام دارم بیشتر محبت اهلبیت دارند. یک زایر هم وطن دیدم که مادرش را تا کربلا به دوش کشیده و به زیارت برده است.

>>>   سلام برحسین

>>>   بازهم خوب است از افغانستان تعداد زایران مقبول است چون با این همه مسیر طولانی و ناامنی راه کربلا را رفتند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است