تقلب آشکار در دستگاه های بایومتریک
جای تعجب دارد که در عصر پیشرفته تکنولوژی، سرعت اینترنت و یا امکان وارد کردن اطلاعات از کارت های حافظه دستگاه های بایومتریک به کامپیوتر اینقدر پیچیده و کند باشد؟! 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۸/۷/۲۸ کد خبر: 160599 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) هرقدر که اعلام نتایج انتخابات به تاخیر افتد زمینه تقلب بیشتر فراهم می شود.
در این انتخابات نیز مانند گذشته انتخاباتی در کشور، تقلب پیش از انتخابات که با تبلیغات و پول، آرای مردم پیشاپیش خریداری شد و در روز انتخابات که صندوق ها پر گردید و اینک که در شمارش و وارد کردن اطلاعات به سیستم تقلب صورت گرفته است.

یکی از دلایلی اصلی که کمیسیون انتخابات برای تاخیر در اعلام نتایج انتخابات اعلام کرده است، نبود اینترنت پرسرعت است. در حالیکه در قرن 21 از نبود اینترنت پرسرعت اظهار نگرانی بشود این بیشتر به شوخی میماند تا توجیه تاخیر اعلام نتایج!

این جای نگرانی و سوال دارد، در کشوری که میشود با مقداری هزینه بهترین اینترنت پرسرعت را در بین کشورهای منطقه داشت داشت و امروز افغانستان یکی از کشورهایی است که در زمینه مخابرات و تکنولوژی معلوماتی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است، چرا بهانه سرعت اینترنت؟

بهانه دیگر کمیسیون انتخابات در تاخیر اعلام نتایج، کندی روند انتقال اطلاعات از کارت های حافظه دستگاه های بایومتریک است. جای تعجب دارد که در عصر پیشرفته تکنولوژی امکان وارد کردن اطلاعات از کارت های حافظه دستگاه های بایومتریک به کامپیوتر اینقدر پیچیده و کند باشد؟!
در این میان علت کند بودن اینترنت را بهانه می کنند در حالیکه انتقال اطلاعات به کندی اینترنت ارتباط ندارد.

داکتر تمنا نامزد انتخابات ریاست جمهوری قبل از انتخابات به کمیسیون پیشنهاد داده بود که از قرارداد با شرکت اتصالات پرهیز نموده با یک شرکت هندی یا چینایی قرارداد ببندند که در روز انتخابات از طریق ستلایت یا تلفن ماهواره ای کشور را پوشش ماهواره ای بدهند و انتخابات آنلاین و مستقیم برگزار شود و همزمان تمامی اطلاعات رای دهندگان وارد سیستم مرکزی در دفتر کمیسیون بشود. به اینصورت دیگر تمامی راه ها برای دستکاری دستگاه های بایومتریک و تقلب های کاغذی و تقلب در ثبت اطلاعات و تاخیر در اعلام نتایج از بین می رفت. اما کسانی که قصدا و عمدا برای تقلب زمینه سازی کرده بودند این طرح را نپذیرفتند و انتخابات این دوره را نیز با چالش تاخیر و گمان تقلب روبرو کردند.

در زمانیکه هر دستگاه الکترونیکی آنلاین قابل ملاحظه نباشد امکان تغییر و تقلب در اطلاعات آن دستگاه وجود دارد. بنابر این بر دستگاه های بایومتریک هم نمی شود اعتماد کرد. زیرا تاریخ دستگاه ها مانند گوشی موبایل قابل تغییر است و ممکن است بسیاری از اطلاعات تقلبی در روزهای پس از انتخابات وارد سیستم های بایومتریک که صدها مورد آن مفقود شده و برخی هنوز به کمیسیون نرسیده است، وارد شده و تاریخ همان روز انتخابات در آن دستگاه ها درج شده باشد.
پس تاریخ ورود اطلاعات به دستگاه ها هم نمیشود ملاک اعتبار آرای بایومتریک باشد. زیرا دستکاری دستی تاریخ دستگاه های بایومتریک قابل تشخیص نیست و هیچ نرم افزاری هنوز ایجاد نشده است که تغییر دستی تاریخ دستگاه های الکترونیکی را مشخص بسازد. پس دستگاه های مفقود شده و نرسیده در روز انتخابات به کمیسیون باید از مدار شمارش و اعتبار خارج گردد.

سیستم بایومتریک از اول در انتخابات آفلاین بود و بعدا اطلاعات با سیستم مرکزی یکجا گردیده که ت اکنون هم ادامه دارد. اینجا است که يك شخص مي تواند ده بار هم راي بدهد. زيرا ديتابيسِ شهرت راي دهندگان در اين دستگاه ها جابجا نشده و همچنان اين دستگاه ها به شبكه نيز وصل نبوده است. اطلاعاتی که بعد از انتخابات جمع آوري و يكجا ساخته شده حتما مورد دستبرد قرار گرفته است، در این مرحله رییس و کارمندان دارالانشا صلاحيت عام و تام دارند كه اطلاعات را پنهان و يا هم ناديده بگيرند.

سال 95 طالبان با نشر تصاویری ثابت کردند که به سیستم بایومتریک مجهز هستند و می توانند در این سیستم بصورت حرفه ای نفوذ کنند. در آن زمان طالبان به سیستم بایومتریک وزارت داخله که مشخصات افراد دولتی و نظامی در آن ثبت می گردید نفوذ کرده و آن را حک کرده بودند و قسمتی از اطلاعات محرمانه دولتی و نظامی را از دستگاه مرکزی ربوده بودند در حالیکه این سیستم دارای محرمیت خاص می باشد و به حمایت کدهای امنیتی اداره می شد. با این وضعیت دیگر به سیستم بایومتریک نیز اعتمادی نیست زیرا تقلب در این سیستم بسیار راحت تر از سیستم قبلی صورت می گیرد و یقین بدانید که قبل از استفاده از سیستم بایومتریک زمینه استفاده تقلب آن فراهم شده است.

طبق گزارش های رسیده از جانب یکی از نامزدان ریاست جمهوری، شرکت اتصالات که توزیع کننده سیم کارت به دستگاه های بایومتریک بوده است، قرار بود که ساعت 6 صبح روز انتخابات سیم کارت ها را فعال بکنند، در حالیکه در بسیاری از ولایات از ساعت 11 شب قبل از انتخابات این سیم کارت ها فعال شده بود و سپس طبق برنامه باید این سیم کارت ها پس از پایان انتخابات غیر فعال می شد اما تا یکهفته و حتی در برخی دستگاه ها تا 10 روز پس از انتخابات این سیم کارت ها فعال بوده است.
این تقلب نیست چیست؟

در این میان هیچ بندی در قرارداد میان کمیسیون و شرکت اتصالات وجود ندارد که این شرکت را ملزم به ارایه اطلاعات به کمیسیون بنماید که پس از روز انتخابات این دستگاه ها با سیم کارت های اتصالات بکار گرفته شده است یا خیر؟
قرار معلومات، نه کمیسون از شرکت اتصالات خواسته است که برای شفافیت در آرای انتخاباتی چنین کاری را انجام دهد و نه شرکت اتصالات خود را ملزم به ارایه این اطلاعات می داند! از کجا معلوم که با شرکت اتصالات زدوبند نشده باشد...!

با این وضعیت، به کمیشنران انتخاباتی توصیه می کنیم که همین اکنون استعفا داده و از مسوولیت اعلام نتایج شانه خالی کنند. زیرا آنان تعیین کننده نیستند و حتی زمینه نظارت مستقیم و با صلاحیت را نیز ندارند. پس قبل از اینکه مانند کمیشنران قبلی محاکمه شوند از کار استعفا بدهند، تا غنی و عبدالله بمانند با افراد خودشان در دارالانشای کمیسیون...!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اینترنت
بایومتریک
نظرات بینندگان:

>>>   این مدضوعاتی را که جناب شما فعلاً نوشته کرده اید،من قبل از دایر شدن انتخابات در همین سایت نوشتم و گفتم که اگر شمارش آرا در ساحات انتخاباتی صورت نگیرد و نتایج اًن در جدول دورج نشود و در دیوار های ساحات انتخاباتی نصب نشود و در ملا عام برای تمام رای دهندگان و مردم قابل دید نباشد،صد فیصد تا رسیدن ویا بعد از رسیدن صندوق های حاوی رای رای دهندگان به مرکز،هم در برگه های رای گیری تقلب صورت میگیرد و هم در دستگاه های بیومتریک.
اشرف غنی به مسلمیار وظیفه میسپارد که در نشست تیم اش بعد از ختم انتخابات که در یک محفل له رهبری امرالله صالح دایر میشود،اشتراک کند.
ژورنالستان فلم های اورا بگیرند و در تلویزیون ها نشان دهند که مسلمیار عضو تیم انتخاباتی تیم دولت ساز است.
بعداً روز دیگر جلسه مجلس سنا را دایر کند و در آن مجلس اعلان کند که من سر پدر کمیسیون انتخابات رای های بیومتریک ناشده را حساب میکنم.
بعداً کمیسیون انتخابات اعلان کند که نی،ما به هیچ تیمی وابسته نیستیم و تقلب را در انتخابات قبول نداریم و رای های بیومتریک ناشده را قبول نداریم.
دیگر نامزدان نیز به یک صدا اعلان میکنند که ما رای های بیومتریک ناشده را قبول نداریم.
حالا کاندید های محترم:
اگر رای های بیومتریک شده شما را از دستگاه های بیومتریک پاک کنند و رای حقیقی شما را ناچل و تقلبی اعلان کنند،آیا کدام سندی دارید که ارایه کنید که رای های شما از دستگاه های بیومتریک پاک شده است؟
برایتان نگفته بودم که شمارش آرا باید اول در ساحات انتخابات صورت گیرد و نتایج آن در جدول نشر و در دیوار نصب شود تا کل مردم مشاهده کنند،بعداً ورقه های رای گیری و دستگاه های بیومتریک در صندوق ها انداخته شده،به مرکز انتقال کنند.
در غیر اًنصورت هم در اوراق رای گیری و هم در دستگاه های بیومتریک تقلب صورت میگیرد.
خود کرده را نه دردی است و نه درمان.
حالا هیچ سندی برای این که ثابت کنید در انتخابات تقلب صورت گرفته است،ندارید.
یگانه راه تکرار انتخابات است و شمارش آرا قسمی که من برایتان توضیح دادم،صورت بگیرد.یعنی در ساحات انتخابات.همچنان دولت حق ندارد با فرستادن چند نفر دزد و راه زن و طالب و غیره،با کلاشینکوف و راکت انداز،امنیت یک منطقه را خراب کند و بعداً به این بهانه،مردم را از رای دهی در آن منطقه محروم کند.
طالبان از قندهار هستند و باید امنیت قندهار خراب باشد و ساحات انتخاباتی قندهار بسته باشد،نه سمت شمال.

>>>   مولانا عبدالله کمیشنر کمیسیون انتخابات از یک حمله انتحاری جان سالم به در برد. محافظینش یک حمله کننده انتحاری موترسایکل سوار را گرفتار کردند.

>>>   باید قید شود که کسی که دومرتبه و یا زیادتر رای داده از رای محروم شود و به پنجه قانون سپره شود تا پندی باشد به دیگر کج اندیشان. در جایی این کمیسیونی ها گفتند که کسی که دو مرتبه رای داده در اخیر رای دهی کمپیوتر نشان میدهد که چقدر رای از یک نام است که باید عدالت اجرا شود و ناظران دقیق در موضوع توجه کنند.
خراسان زاده

>>>   کسانی که تقلب میکند،میتوانند به هرصورت تقلب کنند ،و لو که انتخابات بیومتریک باشد.
توسط پروگرام های کمپیوتری،امکانات تغیر چهره و شصت انگشت میلیون ها نفر رای دهنده امکان پذیر است.

یک نفر با یک چهره و یک نشان انگشت رای میدهد،آن را شامل پروگرام کمپیوتر میکند و پروگرام کمپیوتر با تغیر چهره از آن هزاران چهره میسازد و با تغیر نشان انگشت،هزاران نشان انگشت و با تغیر نام،از میان هزاران نام و ولد،برایش نام و ولد انتخاب میکند و مشخصات آن در هزاران ورق انتخاباتی سفید درج میشود و داخل صندوق ها میشود و به کابل انتقال داده میشود.
شما در خواب خرگوش هستید و نمیدانید که جهان تخنیک دیجیتال چقدر پیشرفت نموده است و بزرگترین پروگرامیست های دنیا دیگر قادر به تشخیص واقعیت بودن و یا مجازی بودن یک شخص و یا یک خبر و یا یک واقعیت نیستند،چه رسد که شما به واقعیت یک چیزی پی ببرید.
ازمیان صد ها ویدیوی مصاحبه های بارک اوباما،یک ویدیوی جدیدی جور کردند که بارک اوباما با صدای خودش و با ویدیوی خودش،چیزی را بیانیه میدهد،که در زندگی آن را به زبان نیاورده است.
شما هنوز در خواب خرگوش هستید.

>>>   سه ولایت که نام شان بد هستند و از بدبخی جانشان برامده است بخاطر اوغانیزم هنوز هم تقلب میکنند خداوند اینهارا لعنت کند این ولایات شامل هلمند ِ پکتیا و خوست میباشد باید تمام صندوق های این سه والایت را به کثافت دانی بیندازند غنی بیناموس در ولایات که اصلآن انسان زنده نمیکند رای چندین هزاری با یک قلم برده است. متقلبین خایین خود شرمسار شده اند با یک قلم و با عین انتخاب اوراق را به نفع غنی فاشیست و غنی متعصب ناموس فروش پر کرده اند ....بر این مردم جاعل و احمق که هنوز هم در خواب اوغانیزم نادر غدار و دیگر فاشیستان تاریخ خود هستند خداوند این مرد جاعل را از این بدتر سازد

>>>   وقتی پیش از انتخابات به این کمیسیون و دارالانشاء گفتند که گپ را نشنید.

>>>   چقدر جالب است
کسی مثل داود میر در تیم فاشیزم عضو ارشد میشود
کجاست وجدان
کجاست ایمان
کجاست شرف انسانی
....

>>>   غنی این بار یک نیرنگ را به کار بردن.
تمام غو غو کنندگان را از خارج تیم فاشیسم استخدام کرد مانند داود میر و صالح و نجیب دانش و صدیقی و چندین نطاق و برنامه ساز تلویزیون ها
بعد انتخابات مثل کاغذ تشناب همه شانرا دور می اندازد.

>>>   خلاصه حرف های طرفداران تابوت ساز آنست که اگر رای ها بیومتریک هم ندارند باید حساب شوند۰ چرا، چون ممکن است شخص خودش قبلن در جریان ثبت نام بیومتریک شده باشد ولی در موقع رای دادن ماشین بیومتریک کار نداده باشد ویا معلومات یافت نشده باشد؛ یعنی که تقلب باید قبول شود و رای بدون کارگیری بیومتریک در روز انتخابات هم باید حساب شود۰
پس در آنصورت چرا این همه دستگاه های بیومتریک را خریدند و در محل های رای گیری ارسال کردند؟ پس چرا کمسیون ها و ستاد های انتخاباتی قبل از روز انتخات باهم توافق کردند که تنها رای بایومتریک شده باید مدار اعتبار باشد؟
بلی، در نظام های دموکراتیک رای حق مسلم یک شهروند است، ولی از سلامت و پاک بودن رای باید مطمئن بود۰ درین انتخابات موارد که استثنایی هستند و امکان تقلب در آن هستند همه در توافق قبلی نمی گنجند و همه باید باطل شوند، کار ندادن دستگاه بیومتریک استثنائی بوده اند نه کلی و در تمام مراکز۰ آن موارد استثنایی نمیتوانند قاعده کلی برای تمام اصل شوند و مشروعیت به درج نتایج تمام رای های کاغذی بدهند۰ بناعن معیار مشروعیت و پاکی رای ها تنها مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک رای ها است و بدون مکمل بودن تمام مراحل بیومتریک آن رای باطل است۰
خجالت بکشید بی وجدان های خائن که به هر وسیله که شده کوشش تقلب را میکنید۰

>>>   به منظور تقلب و ساخته کاری مفقود شده ورنه چه درد می خورد. توسط آنها از خانه های مردم رای جمع آوری میکنند . بهتر است زهر بخورید خایننی بد نام و متقلب.

>>>   چرا این قدر مزدم ما را بازی می دهد چرا در روز اول این دزدی معلوم نشد باید به شمول ریس کمیسون همه شان به زندان بروند تا به دیگران پند شوند

>>>   ناپدید نشده
در خانه غنی باباست
یک کم سرش کار کند باز پس می دهد

>>>   برای بیومتریک تعریف جدید و خودساخته ایجاد نکنید۰
تعریف بیومتریک همان است که کمیته های انتخاباتی و ستاد های انتخاباتی قبل از برگزاری روز انتخابات روی آن با هم توافق کرده بودند۰ بروید آن توافق را به دقت مرور کنید۰
هر رای که به هر گونه ئی هر یکی از شرایط آن توافق را پوره نتواند باطل است۰ خجالت بکشید و پافشاری بر ضمیمه نمودن رای های تقلبی نکنید۰

>>>   از این انتخابات یک فکاهی جور شده است زن را مانده ریس کمیسون از ترس اعلان کرده نمی تواند

>>>   فکر میکنم که هزار دانه اولی را از کشور آلمان خریداری کردند،اما باقیمانده بیست و چهار هزار را با نرخ ارزان و کیفیت پایین از چین خریداری کردند.
باید یک کمیسیون ار طرف نهاد های مربوط،غرض بررسی قیمت و کیفیت این دستگاه ها،ار کمیسیون انتخابات تحقیق کنند.

>>>   من این دستگاه ها را ندیدیم و شخص تخنیکی در این مورد هم نیستم ولی اگر دزدیهای ملیونی طرح باشد هیچ شکی در مورد آن ندارم هاشمی در دزدی تخصص دارد.

>>>   همه چیز تقلبی است حتی خود وکلا وکاندیدا ، کاندیدی که درلوحه اش نوشته:( کاندید لویه جرگه از ولایت کابل ) حتی تاحال نمیداند که این سروصدا وکمپاین وانتخابات بخاطر پارلمان است نه لویه جرگه ! این کاندید تقلبی نیست ؟>؟
یا کاندید دیگر شعار داده:
خط آهن را از کابل الی نیویارک میسازم
این تقلبی نیست ؟

>>>   این خیال پردازان متقلب جبر زمان را پزیرفتند در حقیقت پادزهر را قبول کردند.
ع-ب-کابل

>>>   بایومتریک کردن تقریباً 9 میلیون ثبت نام شوندگان برای انتخابات در روز انتخابات که آنهم یکروز است غیر ممکن است. اکثراً این سیستم :
1- به مشکلات تخنیکی مواجه میشود،
2- پرسونل که باید برای اینکار استخدام شود تا حال معلوم نیست.
3- پرسونل توانائی این را ندارد که در یکروز در تمام مراکز به تعداد 9 میلیون اشتراک کنندگان را ثبت و بایومتریک نمایند. چون از نگاه وقت فقط 8 ساعت در روز وقت داریم.
4- استخدام پرسونل به کدام شکل صورت میگیرد چون تنها در کابل به تعداد 540 سایت رأی دهی است، دیگر ولایات را بجایش بگذارید.
5- اگر فرضا هر یک نفر در یک سایت وظیفه داشته باشد اینهم امکان پذیر نیست.
6- تا حال با شرکت که بتواند به این نیازمندی ما تقریباَ در یک ماه جوابگو باشد با پیدا نشده و تا اکنون با شرکت برنده قرار داد نشده.
7- آیا شرکت میتواند در مدت تقریباً یکماه آماده فعالیت در تمام ولایات کشور شود.
این و امثال این موضوعات اند که تا اکنون لاینحل باقی مانده اند و احزاب محترم فشار وارد مینمایند که باید رأی دهندگان بایومتریک شوند.
در صورتی میتوان به این کار جامعه عمل پوشانید که انتخابات پارلمانی به تعویق بی افتد و کمیسیون این توانائی را پیدا نماید تا این پروسه را به شکل مؤفقانه آن به اتمام برساند. در غیر آن در مدت یکماه به هیچ صورت امکان ندارد که این پروسه به سر برسد. اما میشود که در آن هم تقلب کرد و در مدت یکروز 9 میلیون رأی دهندگان را ثبت و بایومتریک کرد.

>>>   خوب است که کمیسون وحکومت به خواست کثریت مطلق تمکین کند اگردولت خواسته باشد درطی بیت روز تیم تخنیکی راآراسته وآمده بکار میکند

>>>   بایمتریک انتخابات یک بازی خوبی است برای فریب دادن مردم. انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری پیش از پیش توسط غنی و امریکاییها دست کاری شده و کاندیدهای مورد نظر مشخص شده است.

>>>   اگر سیستم این قابلیت را داشته باش که هر ورودی را با داده های قبلی مقایسه کند و در صورت تکرار آنرا نپذیرد
می شود آفلاین هم در ست کار کند . البته کسانی سیستم در دسترس کامل شان است در بانک مرکزی سیستم هم می توانند تقلب کنند .

>>>   همین تاخیر در اعلان نتایج شک بر انگیز است وخود فراهم کردن فرست برای تقلب است. در تمام دنیا همان لحظه که رای گیری تمام می‌شود ‌فورا شمارش آرا شروع و نتیجه اعلان می‌شود وقتی انترنیت هست چرا مانندی دیگر کشور ها در ظرف چند ساعت تمام نتایج را اعلان نمی کند؟ این کشور گسفندی کی آدم می‌شود من متحیر هستم که این چه سیستم مزخرفی است که در افغانستان است؟ ودر دیگر کشورها رای گری و شمارش واعلان نتایج وتمام اش ۲۴ ساعت طول نمی کشد این ستان فغان نه ازخود بلد هست ونه از دیگران یاد می‌گیرد. همین طور هست که این ویران شده اباد نمی شود؟
م ج‌از استرالیا

>>>   کسانیکه خیانیت می کنند باید به اشد مجازات رسانیده شوند. تا دیگر کسی جرات خیانت را نکند.

>>>   نمونه‌های اولی این دستگاه‌ها که از سوی حکومت برای اعضای کمیسیون انتخابات معرفی شده بود، در پشت آنها نام شرکت جرمن درمالوک وجود داشت، در حالیکه در دستگاه‌های فعلی هیچ مارکی وجود ندارد و چارجر و پاوربانک آن نیز نوشته ساخت چین را در خود دارد.
چند نمونه اولیه آلمانی بوده و در این میان کسانی تمامی دستگاه ها را از چین خریداری کرده اند که دستگاه های چینی مانند نمونه آلمانی آن کار نمی کند.

>>>   دستگاه‌های بایومتریک چوچه میدهند
اکنون که همه چشم‌ها بر آرای انگشت‌نگاری شده (بایومتریک) دوخته شده است و تأکید بر شفافیت و شمارش درست رای‌ها می‌شود؛ از یکسو دستگاه‌های انگشت‌نگاری و حافظه‌های آن‌ها گم می‌شود و از سوی دیگر این دستگاه‌ها در شماری از حوزه‌ها چوچه می‌دهند و افزون می‌شوند.

گفته می‌شود نزدیک به دوصد (۲۰۰) دستگاه و (۴۰۰) دانه حافظه‌ی این دستگاه‌ها تا کنون گم شده و مسؤولان کمسیون انتخابات تا هنوز دلایل موجه این مفقودی و زمان و مکان آن را روشن نکرده اند.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که اینبار شاید عاملان و حامیان تقلب می‌خواهند همپای زمان و شرایط پیش بروند و محدودیت‌ها و فیلترهای جهانی و داخلی را با توسل به شیوه‌های مدرن تقلب بشکنند.

حالا که با وضع چنین محدودیت‌هایی، گوسپندان نمی‌توانند رای بدهند، باید دستگاه‌ها گم شوند و چوچه بدهند و حافظه‌ها مفقود گردند.

باور بامیک

>>>   بهرصورت باید غ برنده شود این حتمی است برای عبدالله یک ملیون دالر داد ه شود بسش است بروئد درهند با فامیل خودزندگی کند بس است سی سال چوکی تقسیم کرد ،
ازینها کسی انتظار خدمت ندارد

>>>   Naser Ahmadiyan
خبرخوش.‌‌..
سه برنامه مخرب که شکست خورد؛
۱- اختیاری ساختن عکس زنان در پروسه رای دهی. این اقدام قبل از انتخابات صورت گرفت و هدفش بازکردن یکی از منافذ اصلی تقلب بود. اگر عملی می‌شد از نظر تخنیکی بایومتریک بیهوده بود. اما با کار و تدبیر جلو این کار گرفته شود.
۲- به هم خوردن مشکوک جدول ثبت نام رای دهندگان که به هدف زیر فشار آوردن کمیسیون و صدور این فیصله که مردم بدون استفاده از بایومتریک رای دهند، صورت گرفته بود. تاثیرات منفی گذاشت و اما با تدبیر و تحلیل درست از وضعیت، خنثی شد.
۳- اعلان نتایج ابتدایی به اساس آرای ریزلت شیت و سقف ۲.۷ ملیون. این مورد نیز خنثی شد و نشد که حرف متقلب به کرسی بنشیند.
حدود ۵۰۰۰۰۰ و به حساب دیگر حدود ۷۰۰۰۰۰ رای تقلبی که به صورت سیستماتیک و اما آماتور انجام شده بود، از دور خارج شد. نوبت مقابله با تقلب سیستماتیکی حرف‌ی است. رشته هایش کشف شده و درحال خنثی شدن است.
انتخابات در دور اول برنده دارد و متقلب در چنگ قانون افتیده‌نی است.

>>>   محمد اکرام اندیشمند
برمبنای فورمه‌های نتایج؛ در روز انتخابات 2145454 برگه رای در 23176 محل استفاده شده است.
اما براساس معلومات اولیه دستگاه‌های بایومتریک؛ در 23176 محل به تعداد 1786453رای دهنده میباشد.
معلومات 2986دستگاه بایومتریک در حال انتقال به سرور مرکزی می‌باشد که تعداد رای دهندگان بایومتریک؛ بعد از تصفیه «سرور مرکزی» کاهش خواهد یافت.
کمیسیون مستقل انتخابات

>>>   خبرهایی از کمیسیون بیرون شده که کمیسیون شکایات در بررسی شکایات میخواهد به نفع تیم تقلب زی غنی رای های عبدالله را باطل بسازد و انتخابات را بدور دوم بکشاند. در حالیکه در مورد تقلبات سازمان یافته غنی اسناد فیلم ها و شواهد زیاد ثبت شده است ولی کمیسیون شکایات از بسیاری انها چشم پوشی میکند تا رای عبدالله کم و رای غنی را بالا نشان بدهد و انتخابات را بدور دو بکشاند که در این مورد باید ناظرین عبدالله بیدار باشند چون در این روزها باداران خارجی شان هم می گویند که باید کاندیدان نتایج اعلان شده را بپذیرند اگر خیانت و غلط هم باشد.

بالای هردو کمیسیون و گفته های باداران ارگ یک فیصد هم اعتماد نیست مانند انتخابات قبلی ارام ارام ذهنیت ها را مساعد میسازند و یکباره خلاف وعده های خود و خلاف اعتماد مردم نتیجه را بنفع تیم تقلب ارگ اعلان خواهد کرد و یا هم انتخابات را بدور دوم می برند که در اینباره نباید انتخابات دور دوم پذیرفته شود چون انتخابات دور اول برنده دارد.
بیدار، هوشیار، استوار از رای ملت حمایت و دفاع نمایید.
نگذارید یک دست نشانده و مزدور را باز هم بالای ملت حاکم بسازند.

از پذبرفتن غنی کرده بحران ویرانی و جنگیدن بهتر است شاید تلفات اش کمتر از پنج سال غنی باشد و اگر اینبار در ارگ باقی ماند بدانید که چند برابر پنج سال گذشته اش تلفات خواهیم داشت، بخصوص زندگی برای ملیت های غیر اوغان ناممکن خواهد شد، هویت تحمیلی تکمیل خواهد شد، ناقلین بطور مکمل جابجا خواهد شد و کار های ناتمام عبدالرحمان امان الله و نادر غدار را تکمیل خواهد کرد.
پس بهتر است که از همین اول اماده مقابله با تقلب شویم.

احمد خراسانی

>>>   Baha Baqaie
#پیک خوش میرسد #آهسته آهسته !
چنین بنظر میرسد ان شاءالله که اکنون مردم هوشیارانه انتخاب شان را کرده اند و گلیم تقلبکاران را جمع ساخته و آرمان حکومت تقلبی شان را همراه با خودشان به زباله دانی تاریخ سپردند ...
بزودی رهبرنما های پوشالی و فراشوتی بی بنیاد و بی ریشه را به لانه های اصلی شان در زیر آفتاب و آب های گرم میفرستند تا مانند خزنده های لاشخوار بخواب مرغی و زمستانی بروند.
اینجا افغانستان و سرزمین بومیان و مردمان مجاهد و مقاومتگرانی هستند که سالها با خون شان آزادی و زمینه های عدالت و سعادت و زندگی باهمزیستی را هدف و نقشه راه و رسم و مبارزه شان ساخته اند.
زنده باد عدالت، برابری و هبستگی مردم ما
نفرین بر خیانتگران، تقلبکاران و ستمگران !

>>>   کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی ولایت بادغیس حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات و محمد عثمان فروتن، معاون عملیاتی وی را به دادستانی کل معرفی و همچنان این دو نفر را جریمه نقدی کرده است.

یک منبع معتبر در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی به روزنامه اطلاعات روز گفت که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی ولایت بادغیس آقای ننگ و فروتن را به دلیل «شکایات مردم، کوتاهی و غفلت آن‌ها در امر ثبت‌نام در دستگاه بیومتریک» به دادستانی کل معرفی و هریک را یک‌صد هزار افغانی جریمه نقدی کرده است.

>>>   در کجای دنیا چنین انتخابات و شمارش ارا را دیده اید؟ کل نفرات شرکت کننده با تقلب و غیر تقلب دو میلیون نفر هم نمی رسد اما در ظرف یکماه همدر کشور ما قابل شمارش نیست. جای تأسف ابنجاست که هیچکسی اعتراض نمی کند. کمیسیون انتخابات هر چه گفت حتی آمریکایی ها مردم را دعوت به صبر می کند. کسی نیسن از کمیسیون ظاهرا مستقل بپرسد که علت کندی شمارش و تأخیر اعلام نتیجه انتخابات چیست. اگر این صنوقها را به دست اطفال هم داده بودیم تا حالا جند بار آن را شمرده بودند. همه می دانند که این تأخیر به دستور اربابان جهت مهندسی انتخابات است. و هیچ کسی هم دم نمی زند هر چه باداباد. هر چه ارباب بخواهد به قول ایرانی ها رای مردم کشک است.

>>>   آن عزیزی که گفته خیانت کار به اشد مجازات رسانیده شود، چه کسی او را مجازات کند. از قاضی که به خود قاضی نمی شود شکایت کرد. همین صاحبان قدرت همه اش خائن هستند. از رئیس جمهور گرفته تا مجلس سنا، مجلس شورا، ستره محکمه و امنیت ملی همه اش از خائنان درج یک هستند و دست همگی آنان در یک کاسه است. حالا چهکسی آنان را مجازات کند. فقط یک راوجود دارد و آن انقلاب مردمی است که این مفت خورها را را به جل و پوستک و اربابان شان بیرون بیاندازند و قدرت را با رای و اتفاق خود شان به فرد صالح بسپارند اگر فردی صالحی در این کشور پیدا شود.

>>>   غنی در حال فرار است.
دمش را بگیرید ورنه در سوراخ پنهان میشود.

>>>   شماری از نیروهای خاص پولیس و ناظران دولت ساز با همکاری یک کارمند ارشد کمیسیون انتخابات، قفل محافظتی «دیجیتال سنتر» را شکستانده و وارد اتاق مواد حساس انتخاباتی شده اند.
شام امروز دبیرخانه انتخابات اعلام کرده بود که امشب کار تخنیکی متوقف است. درب دیجیتال سنتر با حضور ناظران قفل شد اما ساعت بعد اطلاع یافتیم که قفل اتاق شکستانده شده ناظران دولت ساز با همکاری کمیسیون و پولیس داخل اتاق شده اند.
ناظران تیم ثبات و هم‌گرایی به محل رسیده اند و قضیه تحت بررسی جدی قرار دارد.
این‌که چه تقلبی بزرگی انجام یافته است فردا روشن خواهد شد.
#فهیم_فطرت

>>>   Hasan Ali Adalat
تیم دولت ساز که در اثر رأی شفاف و بایومتریک شده به تیم دولت باز تبدیل شده است در پی تشنج آفرینی هستند تا انتخابات را به دور دوم بکشانند !
حمله ناکام انتحاری بالای مولانا عبدالله و حمله ناظران تیم دولت ساز با همکاری پولیس و بعضی افراد کمیسیون های انتخاباتی بالای مرکز دیجیتال کمیسیون های انتخاباتی و شکستن قفل آن ، که شاید توانسته باشند آرای تقلبی و بدون بایومتریک را داخل سرور مرکزی نمایند ، همه دلالت براین می کند که تیم دولت ساز قصدا و عمدا تشنج آفرینی را دنبال می نمایند تا حد اقل انتخابات را به دور دوم بکشانند ، واضح است که دور دوم انتخابات به آسانی برگزار نمی گردد و تیم دولت ساز فکر می کنند که از این طریق تا مدت نامعین در قدرت باقی می مانند و مصارف در حدود دوصد میلیون دالر را که بدون نتیجه در کام چهار کلاه ها رفته است دوباره جبران می نمایند
آنچه اکنون ثابت شده است این است که تیم دولت ساز به هیچ قیمتی از قدرت نمی‌گذرند ولو اینکه به فروپاشی نظام و قتل هزاران نفر منجر شود .
دیده شود که تیم دولت ساز می‌توانند از خیره سری کار گرفته به ثروت اندوزی ادامه دهند و یا اینکه ژاله ، طوفان و سیلاب در راه است که این تیم را نیز با خود ببرند .

>>>   رئيس مجلس و وزیر دفاع امریکا برای تعیین رییس ایالت افغانستان وارد کابل شدند.

>>>   حمله پولیس بالای سیستم دیجیتال سنترانتخابات وشکستن قفل،با سفر هیئت بلند پایهٔ امریکا در کابل،برای تقرر رییس جمهور چه ارتباط دارد؟؟

>>>   حمید فرهادی
به نظر میرسد حمله به سرور کمیسیون انتخابات جدی است و تیم دولت ساز در تبانی با کمیسیون انتخابات می خواهند انتخابات را به بحران ببرند.
روز گذشته در پی سوء قصد بر جان مولانا عبدالله، کمیسیون انتخابات به بهانه تهدیدات امنیتی، جریان کار را تعطیل اعلام کرده و از ناظرین دسته‌های انتخاباتی خواسته بود که کمیسیون را ترک کنند.
پس از این اتفاق شام روز گذشته قطعۀ امنیتی CRU به بهانۀ تهدید امنیتی همراه با رییس دارلانشای کمیسیون و شماری از نمایندگان تیم دولت ساز به کمیسیون وارد شده، قفل بخش سرور را شکسته و دو ساعت آنجا حضور داشته‌اند.
با چنین اتفاق و در صورت خیانت با آرای مردم هرنوع بحران قابل پیش‌بینی است و مسوولیت آن بر دوش کمیشنران کمیسیون انتخابات و اشرف غنی است که هنوز خواب تحمیل حکومت تقلبی را در سر دارد و متوجه پیامدهای بازی با سرنوشت مردم نشده است.

>>>   Fatah Mehryaan
خواست رهبری تیم ثبات و همگرایی در نشست خبری امروز:
بدلیل دست‌برد به آرای مردم و شکستن قفل دیجیتال سنتر، وظایف رییس دارالانشاء کمیسیون، مشاور امنیتی کمیسیون، معیین ارشد امنیتی وزارت داخله و دستور دهندگان ارگ به تعلیق برود تا مراجع عدلی و قضایی بتوانند تحقیق لازم را انجام دهند.

>>>   اگر حمله تیم غنی به اطاق دیجیتال‌سنتر کمیسیون انتخابات و شکستن قفل اطاق راست باشد، کمیسیون باید این تیم را سلب صلاحیت کند.
جعفری

>>>   اعلامیه وزارت امور داخله :
خبرهای نشر شده مبنی بر اینکه گویا نیروهای امنیتی در امورات داخلی کمسیون مستقل انتخابات مداخله کرده باشد کاملا بی اساس است.
قسمیکه قبلا هم نیروهای امنیتی در این مورد بی طرفی خویش را حفظ کرده، منبعد هم مطابق تمام قوانین نافذه کشور وظایف خویش را انجام می دهند.
تامین امنیت قریب و بعید کمسیون مستقل انتخابات به اساس تهدیدات بلند امنیتی توسط پولیس و نیروهای امنیتی ملی اتخاذ گریده و آنها در هیچ یکی از بخش های مواد حساس قرار ندارند.

>>>   مولانا عبدالله
دقایق پیش شماری از نیروهای خاص پولیس و ناظران دولت ساز با همکاری یک کارمند ارشد کمیسیون انتخابات، قفل محافظتی «دیجیتال سنتر» را شکستانده و وارد اتاق مواد حساس انتخاباتی شده اند.
شام امروز دبیرخانه انتخابات اعلام کرده بود که امشب کار تخنیکی متوقف است. درب دیجیتال سنتر با حضور ناظران قفل شد اما ساعت بعد اطلاع یافتیم که قفل اتاق شکستانده شده ناظران دولت ساز با همکاری کمیسیون و پولیس داخل اتاق شده اند.
ناظران تیم ثبات و هم‌گرایی به محل رسیده اند و قضیه تحت بررسی جدی قرار دارد.
این‌که چه تقلبی بزرگی انجام یافته است فردا روشن خواهد شد.

>>>   دو ساعت بعد از ختم انتخابات امروز ۲۱ اکتوبر ۲۰۱۹، نتایج بصورت قطعی اعلام و جناب جستن ترودو صدراعظم موجوده کانادا از حزب لیبرال برای ۴ سال آینده مسوولیت حکومت را بدوش دارد.
عبدالحمید

>>>   Hasan Ali Adalat
حزب لیبرال در انتخابات امروز کانادا برنده انتخابات پارلمانی شد !
بعد از یک ساعت از ختم انتخابات پارلمانی کانادا حزب لیبرال کانادا به رهبری جستین ترودو برنده انتخابات اعلام گردید .
نه کودتای انتخاباتی صورت گرفت ، نه قفل شکست ، نه هم رأی ها قرنطین گردید ، نه هم کسی ابزار کامپیوتر را دزدید و نه هم طرفداران احزاب رقیب به یکدیگر دشنام می دهند .
همین اکنون طرفداران احزاب در تلویزیون ها با همدیگر خنده و شوخی دارند و علت پیروزی و شکست احزاب را بررسی می کنند .

>>>   فريدون نوروززاده
با عقل جور نمي آيد كه يك سرباز خنك بخورد و مهم ترين و سرنوشت ساز ترين قفل يك كشور را بكشند تا گرم شود
اي افغانستان بي صاحب😭😭

>>>   تاحال در هیچ گوشه جهان انسان عوامفریب، رسوا، بدنام، اختلاس گر، قاتل ملت، آدمکش، فاسد، فحشاگستر، تروریست، آدمکش، فاسد، دزد، مزدور، پولپرست، مقام پرست، شرف باخته و فاقد وجدان مثل اشرف غنی احمد زی ندیده ام!

این بحث گنجایش شرح کامل این جنایتکار بینظیر تاریخ افغانستان را ندارد و جنایت او را میتوان در کتاب هزار صفحه‌ای که ننگ نامه تاریخ خواهد بود درج کرد، اما تنها رفتار وحشیانه اورا در مورد تقلبات انتخاباتی و دستبرد به آرای جامعه و ملت را بویژه کسانی که حتی ناخون های انگشتان شان به آرزوی انتخاب یک زعیم ملی قطع شد، درنظر بگیریم، میدانیم که جنایت غنی وسطح تقلبات او در هردو دور انتخابات، به چه میزانی باور های جامعه را برای انتخاب واقعی رییس جمهور لگد زده است؟

غنی جنایتکار، این منفورترین چهره تاریخ افغانستان تا آنجا تقلب نمود که در برخی ولایات و ولسوالیهای جنوب ده ها مرتبه بالاتر از افراد واجد شرایط رای دهی صندوق های رای را از کارت های رای دهی مشبوع کرد. ماشین های بایومتریک را دزدید، سیم کارت‌های ماشین های بایومتریک را دزدید.
برای شامل ساختن رای غیر بایومتریک از همه توان استفاده کرد. بخاطر تغییر رای در کمسیون پیشنهاد رشوه نمود.

پس از همه ناکامی ها طرح ترور کمیشنر انتخابات را ریخت و پس از ناکامی اعلان انتخابات را بخاطر یک عمل شنیع شیطانی دیگر به تعویق انداخت!
بخاطر عبرت پولیس باید مسوولین که در این جنایت نقش دارند، محاکمه گردند.

پس از این همه رسوایی و جنایت و تقلب لاجرم افراد غنی به دستور او در نقش یک دزد رسوا و بد نام قفل«مرکز ثبت معلومات» کمیسیون انتخابات را که در آنجا حدود ۲۶۰۰ دستگاه ثبت وجود دارد شکست و برای مدت سه ساعت عملیات ویژه را به نفع خود براه انداخت.

پولیس ویژه و خاندانی که باید حافظ رای مردم می بود، در این جنایت دستان خود را آلوده ساخت و از متقلب دفاع کرد.
این عناصر فریب کار به جنایت شان اعتراف نمودند و سردی هوا را بخاطر گرم ساختن سربازان بهانه نمودند!
جاسوس شناخته شده سی آی ای بنام امرالله صالح این سرقت بزرگ و گستاخی کلان به سرنوشت یک ملت را در خمیر مو پالیدن نامید.
حالا به باور من این کمسیون اعتبارش را بکلی از دست داده وکمسیون بخاطر حفظ اعتبارش میتواند کاندیدای اشرف غنی احمد زی را به دلیل این جنایت بزرگ حذف نموده و آنرا از پروسه انتخابات محروم گرداند!

اینجا حرف بر سر شفافیت و عدالت انتخاباتی و نمایش دموکراسی واقعی برای نهادینه ساختن آن بر جامعه افغانستان است نه شخص رییس جمهور آینده. به باور ما هیچ تفاوتی میان عبدالله عبدالله و غنی احمدزی موجود نیست. حرف بر سر قتل دموکراسی است که توسط تیغ خونین غنی جنایتکار به قتل رسید و به تابوت گذاشته شد.
حالا هرگاه با این همه رسوایی و جنایت هرگاه غنی مثل یک دزد از درون صندوق انتخابات بیرون آید، او غیر از سرکرده دزدان چه نامی خواهد داشت؟
باید منبعد به عوض تیم تابوت ساز تیم دزدان بالای آنها گذاشته شود!

توریالی خاوری

>>>   Touryalai Ghiyasi
دمکی فارغ از سیاست؛
قديما در شهر كهنه كابل يك سماوار / رستورانتی بود بنام «كافی للی». احوالدارها و داروغه ها و چوكی دار های محل نيمه شب ها وقتی از سرمای شديد زير صفر زمستان به ستوه می آمدند به زور خوده در كافی للی مي انداختند.
نكته: ربطی به «كافی ننگی» در محوطه كميسيون انتخابات... ندارد

>>>   غنی بابای فراری :
تقلب گسترده بیشمار کردی حیف شد
مصرف پول از بیت المال کردی حیف شد
خود را بیشتر رسوا و بیقرارکردی حیف شد
هم وارث نادر غدار کردی حیف شد
توصیه من برایت غنی اینست که دیگر نه تقلب و نه عوام فریبی و نه قومگرایی ات و نه جمع کردن دروغگویان شناخته شده ونه دیگر پوشیدن پیراهن وتنبان و لنگی و پتکی سر شانه ات و نه دیگر وعده های غیر عملی و فریبنده ات هیچکدام اینها نمیتواند کهبه دوام قدرت ات در ارگ کمک کننده باشد و برای پنجسال دیگر مردم را گروگان بگیری و به دارایی های خودت و خانمت و فرزندان ات از پول های دزدیده شده این کشور افزود نمایی بس ات است همین مقداری زیاد پولی که دزدیده اید کش کو برو امریکا که فردا همین دروازه هم برویت بسته نشود .

>>>   فراری بابا ولا بلا کرده ای
خیانت به شاه و گدا ها کرده ای
تو دیگر نداری طرفدار درین ملک
چرا که خیانت بی حد بحق ما کرده ای .

>>>   Mehdi Saqib
انتخابات کانادا برگزار شد و جاستن ترودو دوباره پیروز شد اما این انتخابات و موفقیت ترودو به دلایل ذیل مورد پذیرش ما ملت هميشه در صحنه تا روز قیامت نخواهد بود:
1- باید نتایج انتخابات کانادا سه ماه بعد معلوم میشد نه سه روز بعد؛ نتايج زودرس انتخابات از توطئه هاي شيرآغا و شيرين گل است؛ افغانستان افتخار دارد که که از این نگاه در مقام اول جای دارد.
2- ترودو باید یک عدد ملاتره خیل و نیم عدد زرداد و مقداری نمک صالح و مرچ دلمه ای به نام محقق با خودش داشته باشد تا پیروز شود؛ اين پيروزي جاستن مشكوك است، لوي سارنوالي بايد نامبرده را در خانه اش ممنوع الدخول كند..
3- ترودو نباید بعد از پیروزی لب زنش را میبوسید؛ این موضوع گناه دارد و بدآموزی داردٰ به همین خاطر کمیسیون انتخابات افغانستان نتایج را اعلام نمیکند که هیچ کاندیدی لب زنش را ماچ نکند.
4- کانادا لازم است از دستگاه بایمتریک استفاده کند تا ما آن را حرام کنیم، سپس به شرطی حلال کنیم که مولانا عبدالله و خانم نورستانی و ننگ و یک درجن اعضای جنجالی کمیسیون انتخابات بروند کانادا و تایید کنند که ترودو حلالزاده و مومن و نمازخوان است.
5- امریکا باید ترودو را انتخاب کند، مگر امکان دارد ترودو بدون تایید دونالد ترامپ و پوتین و عمران خان و روحانی و حكيم تورسن انتخاب شود؟

>>>   درکشوری که اسیر جهل وخرافات است وبا دست خود وتندروی های مذهبی پای ابرقدرت آمریکا را به کشورش باز می کند واین آمریکا فعلا گاوی پیدا کرده ده من شیر وهیچ گاه از افغانستان بیرون نخواهد شد که تمامی منفعتش در همی اشغال گری است..
ما مردم چه می کنیم؟ در برابر این همه تحقیر از یانکی ها و زدن چوب حراج به میراث ملی ومنابع طبیعی وفروختن هر تکه از این خاک وسرمایه اش به بیگانگان و...مردم میهن من افغانستان بزرگ؛ به خدا که مسئولین ما بی حساب بی غیرت هستند ومردم هم بی تفاوت! دور هم چند روزی خوش هستیم وبیگانه هم در خانه ما جولان می دهد!شرم برما شرم برما
کدام انتخابات؟ این ها همه شو ونمایش غربی هاست. پس از این هرکس را که بخواهند بر سرکار بیاورند شاهد باشید

>>>   برای بیومتریک تعریف جدید و خودساخته ایجاد نکنید۰
تعریف بیومتریک همان است که کمیته های انتخاباتی و ستاد های انتخاباتی قبل از برگزاری روز انتخابات روی آن با هم توافق کرده بودند۰ بروید آن توافق را به دقت مرور کنید۰
هر رای که به هر گونه ئی هر یکی از شرایط آن توافق را پوره نتواند باطل است۰ خجالت بکشید و پافشاری بر ضمیمه نمودن رای های تقلبی نکنید۰

>>>   به همین غول های بیفرهنگ یکی بفهماند که تنها موجودیت برچست در عقب برگه رای معنی بیومتریک را نمیدهد۰

>>>   خوب است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است