حکتمیار: باید حکومت موقت ایجاد شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۸/۷/۲۹ کد خبر: 160620 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در یک نشست خبری از وضعیت موجود گله کرده و خواهان ایجاد حکومت موقت برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شد.

حکمتیار گفت: در صورتی که آمار مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان، یک میلیون و ۵۰۰ هزار باشد، انتخابات به دور دوم خواهد رفت و برگزاری دور دوم این روند تا بهار سال آینده به تأخیر خواهد افتاد. از همین‌رو باید در این فرصت زمانی، یک حکومت موقت و بی‌طرف بخاطر برگزاری انتخابات شفاف بوجود آید.

حکمتیار افزود که میلیون‌ها دالر به سود یک نامزد هزینه شده و یک میلیون رای بدون بایومتریک هم به صندوق‌ها ریخته شده است.
وی تاکید کرد که بگونه مجموعی نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت و آرای هر محل باید به‌گونه جداگانه اعلام شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
حکومت موقت
نظرات بینندگان:

>>>   حکمتیار روز محشر که سر از لحد بردارد اولین پیشنهادش حکومت موقت است.
شش ماه حکومت موقت و بعد انتخابات

>>>   بالاخره یک کاندید پیدا شد که راه حل عرض عدم تقلب در انتخابات را که عبارت از شمارش آرا در محلات رای گیری و ثبت آن در جدول و نصب آن در دیوار محل رای گیری،قسمی که همه رای دهندگان ببینند و این پیشنهاد من بود و از طریق همین سایت بارها،حتی قبل از انتخابات،نوشتم،باور پیدا کرد.
امید وارم کاندید های دیگر نیز این راه قبول کنند.تاار تقلب در انتخابات جلوگیری شود.
موضوع دیگری که مهم است،عبارت از این است که دولت نباید محلات رای گیری را بخاطر مسایل امنیتی بسته نگهدارد و طالبان نیز وظیفه دارند تا بخاطر جلوگیری از تقلب در انتخابات،نه تنها انتخابات را مختل نکنند،بلکه امنیت اًن را نیز بگیرند.
این که آنها دولت را به رسمیت نمیشناسند و یا در مقابل نیرو های امنیتی میجنگند و یا امارت اسلامی میخواهند،این موضوعات خود شاه است و در مذاکرات و مفاهمان بین المللی میان آنها و دولت امریکا و کشور های همسایه صورت میگیرد.
اما امنیت رای دهندگان ولو که این دولت مورد قبول شان نیز نباشد،تا بمیان آمدن یک راه حل،از جمله وظیفه اًنها نیز خواهد بود.

>>>   باید هر کسی از هر قومی که ریس جمهور شود در قدم اول مثله بیرون شدن هرچی عاجل نیروهای خارجی
مطرح شود مردم افغانستان هیچگاه بین هم دشمنی و چند پارچه نبودند وقتی که پای خارجیها در میان آمد
همگی جدا جدا شدند شوروی،انگلیس،امریکایها، و کشورهای دیگر هیچکدمشان به نیامده اند که به رضای
خدا به ما کمک کنند همگیشان بخاطر منافع خود آمده
اند حالا هم بس است در طی بیست سالی که تیر شده ودر افغانستان بودند خوب خوردند هم خارجیها وهم مزدورهایشان اگر یک شخص دلسوز واقعی در رس
کشور بیاید همه چیز کم کم درست میشود بشرطی که
پای بیگانه در بین نباشد و در بین مردم نفاق نیاندازد جنگ هم در افغانستان دیگر تمام شده و یک مقدار جنگهای خورد و کوچک که جریان دارد هم با روی کار آمدن حکومت مردمی تمام میشود ویا حکومتی که روی میاید باید به آن خاتمه بدهد.
مصطفی واحدی

>>>   جناب راکتیار!
هرقسم حکومت که ایجادشود جناب عالی چانس ندارند.دکاندار همسایه مامرگ موش میفروشد.
عاقل

>>>   یکی‌ از تاکتیک‌های اشرف غنی و باند مافیایی‌اش اینست که اگر با تقلب نتوانست انتخابات را ببرد با تبانی حکمتیار و چند حمایت گر دیگر طبل حکومت موقت را به صدا در بیارد. اشرف غنی رسوا و ناکام شده و دستبرد به سنتر رای‌های دیجیتال شده تلاش مذبوحانه و ناکام بود، حالا دیگر با سر و صدای حکومت موقت و این و آن به گمراه کشیدن نتیجه درست انتخابات است. اگر دکتر عبدالله عبدالله اینبار باز تسلیم شد و فریب خورد، دیگر هرگز نباید به حضور مردم ظاهر شود.

>>>   مصطفی واحدی ک پاکستان هم بیرون شود یاباشد ؟؟؟؟

>>>   سلام غیر از خود داکتر محمداشرف غنی دیگر هیچ کسی قادر نیست که افغانستان را اداره کند کپ زدن تاعمل کردن بسیار فرق دارد اشرف غنی میداند که در اوضاع کنونی از چی تفکری استفاده کند که مردم افغانستان گرسنه نماند ما چی داریم درافغانستان که اینقدر بلندپروازی کنیم افغانستان کشوری یومل بدتر است سر هر چیزی یا هر شخصی کبر کنی با بدترش روبه رو میشوی اشرف غنی مرد هوشیار است که میتواند بدون هیچ تولیدی و درآمدی مردم را سیر میکند.
حبیب اله

>>>   ما هنوز به آن حد از بلوغ سیاسی نرسیده ایم که مستقلانه حکومت کنیم
در موجودیت خارجی ها ببینید که یک انتخابات ساده را مدیریت کرده نمیتوانیم

>>>   حبیب الله جان من گپ خودت را راجع به بودن خارجی ها در کشور تایید میکنم هم بخیر کشور و مردم است و هم جیب کسول کرزی و غنی و رولا غنی قوماندان الماس و قوماندان گل حیدر و قوماندان اقبال صافی و عطامحمد نور و قانونی و راکتیار و طالبان ترورست و ایسا خاین جاسوس قاتل قوماندان امینه قندهار عبدالررازق شهید سیاف خلیلی و محقق ملا تره خیل و ده های دیگری کسول های شان پر از دالر شد علاوتا همین ها و دیگران شان هم خاین جاسوس هستند و هم قاچاقبر و دزد خاین چپاولگر و غاصب اموال بیت المال همین ها هستند اما مردم ما که سلاح ندارند و ادم کش و خاین جاسوس نیستند به ام صبح و شام شان با وصف ملیارد ها دالر که در این کشور سرازیر گردیده شب ها نان خشک ندارند چه رسد به دیگر خوراکه باب و میوه جات این خاینین کجا به امدن صلح در کشور بشمول رهبران و قوماندان طالبان مزدوران ای اس ای به صلح کشور خوش هستند چون استخوان از دهان شان می افتد اما مردم رنجدیده و بلا کشیده فقر و در بدر به امدن صلح خوش هستند و منتظر انروز هستند .

>>>   حكمتيار راست ميگوييد بايد حكومت موقت به رهبري جناب سياف و معاونيت جناب احمد مسعود و جناب خليلي و صدارت جناب حكمتيار و وزارت دفاع توسط جناب جنرال صاحب دوستم و وزارت داخله جناب استاد عطا ايجاد شود تا بيخ طالب را بكند و وادار به صلح كند در غير ان اشرف غني و كرزي با طالب معامله گري نموده بيخ افغانستان را كنده به پاكستان تسليم مينمايند.
ارغون

>>>   حکمتیار!
تره کی ګفته بود: ما چراغ امید اسودګی را برای مردم روشه کردیم ولی هرکه این چراغ را بخواهد خاموش کند رویش سیاه و ریشش خوهد سوخت!
ربانی ومزاری ومسعود ریشهایشان سوختند و لی رویهای تو مجددی محمدی و دیګران سیاه شدند!
تو حال یک ادم بی هیچ هستی!،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است