اقتصاد افغانستان شش پله سقوط کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۳    ۱۳۹۸/۸/۲ کد خبر: 160660 منبع: پرینت

سقوط شش پله ای اقتصاد افغانستان از نگاه آمار بانک جهانی!
در تازه ترین آمار که بانک جهانی به نشر رسانیده است افغانستان امسال نظر به سال گذشته از نگاه اقتصادی شش پله سقوط کرده است و در میان ۱۹۰ کشور جهان در رده‌بندی ۱۷۳ قرار گرفته است در حالیکه سال گذشته در رده‌بندی ۱۶۳ قرار داشت.

دیده میشود که دهلیزهای هوایی که افغانستان را به پنج قاره جهان وصل می کرد و یا تبدیل افغانستان به چهار راهی منطقه همه و همه واهی و خیالی بوده است.
افغانستان که قبلاً دارای ۴۷,۷ امتیاز بود فعلا دارای ۴۴,۱ امتیاز است که سقوط شش پله ای را نشان می دهد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اقتصاد
جهانی
نظرات بینندگان:

>>>   این همه دست آورد‌های مرد متفکر جهان اشرف غنی دیوانه است. این دزد حرفوی با تبانی داود سلطان زوی و زنش زهره یوسف صد‌ها میلیون دلار را به نام‌های مختلف پروژه‌ها و قرارداد‌ها به حساب‌های بانکی‌ رولا غنی، اجمل و مریم غنی و دختران زهره یوسف ریخته ا‌ند و هیچ کسی‌ نیست که از این‌ها حساب بخواهد. میدان شغالی است و افغانستان هم به برکت خدمات اشرف غنی شهر خربوزه، پس چور کنید تا میتوانید که این چانس دیگر نمی آید. اما فراموش نکنید که بار کج به منزل نمیرسد، آخر نوبت بازخواست خواهد رسید.

>>>   چطور خوش هستی بی غیرت که در لباس ات جای نمیشی. اگر اقتصاد افغاستان شش پله صعود میکرد, قلب ات منفجر میشد.
ای وطن با همچو اشخاص حیوان صفت, چطور جور شود?

>>>   پاکستان ده پله بالا رفت،
رهبر پاکستان یک کرکت باز هست مانند راشد خان
رهبر افغانستان متپکر است مانند انشتین !
اما نتیجه کار شانرا ببینید ،کاش همین راشد خان خود ما رئیس جمهور می بود حالا اقلا پنج پله بالا میرفتیم،
ر

>>>   امروز در خبرنامه بلومبرگ خواندم که ایران از تحریم های امریکا علیه خود دارد سود می برد زیرا در حال توسعه اقتصاد غیرنفتی خود است و صادرات غیرنفتی خود را بویژه با کشورهای همسایه به میزان چشمگیری افزایش داده است ناخداگاه به یاد افغانستان افتادم که با وجود اینکه تحریم نیست اما چرا تولیدش را زیاد نمیکند و درنتیجه صادرات خود را به کشورهای همسایه مثل ایران زیاد نمیکند تا از کشوری واردکننده به صادرکننده تبدیل شود.

>>>   بعوض اینکه از ناکامی غنی احمدزی طرفداران و جیره خورانش خجالت بکشد بر خلاف با چششم شوخی و روسیاهی بر دیگران توهین و تحقیر میکند که چرا شنیدن این خبر پس افتیدن شش پله اقتصاد افغانستان که از جانب بانک جهانی تحت رهبری غنی دومین متفکر دروغین عوام فریب بیکاره اما چپاولگر را چرا شما انرا تکرار کردید اگر ترس تان ازین باشد که با نشر مجدد این خبر غنی بی ابرو و خورد میگردد اینکار قبل از نشر این خبر از جانب بانک جهانی در بسیار موارد متدد ابرو برایش باقی نمانده دیگر چیزی برایش باقی نمانده که ان ریختانده شود فکر قومگرایی و درور زدن دیگران بجز قوم و زبان خودش در پست جای اساس دولتی که انها جز خیانت و قتل و ترور و استفاده سلاح نه دانش دارند و نه تحصیل و شخص غنی هم یک متفکر دروغین چیزی بیش نیست همین ها سبب گردید تا اقتصاد افغانستان شش پله در حاکمیت فنی سقوط کند علاوه بر ان در بخش امنیت کشور و شهروندان و اذدیاد بیشتر بیکاری و جعل و تقلب در ارای پاک مردم بنفع غنی و ده ها مسایل دیگر است که اشرف غنی را در جهان رسوا و خیلی خند کرده است از لاف های دروغین ان تا ساحه عملی کاری اش زمین تا اسمان بکلی فرق است شرم اور است بکسانی هم که دیگر غنی را بزرگ نمایی کنند .

>>>   جواب ر: آیا به نظرت واقعا اشرفغنی متپکر است؟!

>>>   این حال وروز ما مردم بی شباهت به آن مردم روستایی نیست که برای بیرون راندن غارت گرانی که هراز گاهی بالای آنها یورش می اوردند ومردم را لت وکوب واموالشان را غارت می کردند او مزرعه دار خود گروهی را به خدمت گرفت وآنان الحق که شجاعانه بر غارت گران پیروز شدند و انان را لت وکوب کردند اما وقتی قصه به پایان رسید، هیچ کدام از روستا بیرون نشدند و مشکلی دیگر اضاف شد.. روزگاری ما از دست طالبان به سوی غرب پناه آوردیم وحالا که طالبی وجود ندارد آمریکایی ها خیال رفتن ندارند.. در خاک ومیهن عزیز ما غریب هجده سال است زورگویی می کنند و انتخاب دولت به دستور واشاره این غارتگران تازه وارد است ومنابع ملی و میراث فرهنگی ومعادن ما را به نفع کشورشان غارت می کنند هیهات

>>>   اگر همين ادم رواني دو سال ديگر رييس جمهور باشد وضعيت اقتصادي افغانستان از افريقا هم بد تر خواهد شد. و مردم از گرسنگي خواهد مرد . به اميد اينكه اينبار داكتر عبدالله وضعيت كشور دوباره را سر و سامان دهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است