نتیجه انتخابات چه خواهد شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۸/۸/۴ کد خبر: 160677 منبع: پرینت

۱. رأی مردم مهم نیست، زیرا تعیین‌کننده، آمریکا و جامعه جهانی است.
۲. عبدالله را بعید است که آمریکا و جامعه جهانی به عنوان رئیس جمهور بپذیرد.
۳. غنی با اینکه رابطه‌اش با غرب و آمریکا در سطح عالی قرار ندارد؛ اما هنوز در نزد غربی‌ها بیشتر از عبدالله ارزش دارد.
۴. عبدالله نیز این بار به پشتوانه جنگسالاران، به راحتی کوتاه نخواهد آمد.
۵. به حکومتی شراکتی، هر دو طرف چندان تمایلی ندارند، ضمن آنکه غرب و مردم نیز حکومت شرکت سهامی را چندان نمی‌پسندند.
۶. در نتیجه آمریکا یا مجبور است قاطعانه‌ از غنی حمایت و او را برنده اعلام و عبدالله و جنگسالاران جهادی را تهدید و خاموش سازد و یا یک حکومت موقت را به وجود آورد.
۷. غنی اگر این بار روی کار بیاید، دمار از روزگار زورمندان و سیاستمداران غیرپشتون درخواهد آورد و سرمایه‌های آنان را مصادره خواهند نمود.
نوت: تا توافق صورت نگیرد و دستور از جانب آمریکا صادر نشود، نتیجه انتخابات اعلام نخواهد شد؛ لذا منتظر اعلام نتیجه انتخابات در ششم عقرب نباشید.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نتیجه
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس مجلس سنای امریکا نانسی پلوسی گفت: ما خواهان نتیجه داده مذاکرات صلح تحت رهبری عبدالله هستیم ، این حرف معنی اش چیست؟

>>>   اینه بد ناموسی حکومت وحدت دزدان وجنایتکاران:
یکی از مظنونان اصلی قضیه، سارنوال فتاح نام معاون سارنوالی نظامی است. مشارالیه از 12 سال به این سو درین سمت کار کرده است. وی سرحلقه یک شبکه خاص شکار دختران و زنان مبدل شده است که مردان شان در نظارت خانه یا زندان ها به سر می برند.
موضوع ازین طریق به حکومت بدنام کابل ارجاع گردید تا چه گونه درین زمینه دست به اقدام می زند. عجالتاً از نشر صورت اسامی و جزئیات دست می گیریم؛ هرگاه دولت از طریق فرید حمیدی توان مهار سارنوال فتاح ودیگر مجریان رسمی فساد را نداشته باشد، جزئیات بیشتری انتشار خواهد یافت. گزارش دقیق مشعر است که فرید حمیدی و جمعی از ارکان با صلاحیت در سطح ارگ ازین ماجرا ها آگاهی دارند و خود را به تجاهل می زنند.

>>>   درینجا چند حالت وجود دارد:
اول امکانات این که اشرف غنی برنده اعلان شود.
دوم امکانات این که انتخابات به دور دوم میان اشرف غنی و عبدالله برود.
سوم امکانات این که داکتر عبدالله شکست را قبول کند و به اپوزیسیون بپیوندد.
چهارم امکانان این که داکتر عبدالله در کابینه اشرف غنی وزیر خارجه مقرر شود و پنج سال دیگر با اشرف غنی بسازد و اشرف غنی نیز به او کمک کند که پنج سال بعد او در انتخابات رییس جمهور شود.
چنانچه در دوران کرزی نیز داکتر عبدالله خود را کاندید کرد،اما از جنجال با کرزی بخاطر تقلب در انتخابات صرف نظر کرد،کرزی نیز بعد از ختم دو دوره ریاست جمهوری اش،داکتر عبدالله را رییس اجراییه مقرر کرد.
حالا اشرف غنی چوکی خود را زیاد تر از طرف طالبان در خطر میبیند و در صورت صلح با طالبان شاید چوکی اش از پیش اش گرفته شود.
بنأ بعید است که در مقابل دیگر اقوام ،مثل دوره اول ریاست جمهوری اش جبهه گیری کند.
زیرا این جبهه گیری او بعد از خواستار حق زیاد در امر دولتی از طرف جنرال دوستم و داکتر عبدالله و همچنان تشکیل اتحاد عطا محمد نور و دوستم و محقق در مقابل وی بود.
اگر با شروع دوره دوم ریاست جمهوری اش هم،اگر داکتر عبدالله و دیگران در مقابل اش جبهه بگیرند،اشرف غنی مجبور است در دو جبهه بجنگد،هم در مقابل طالبان و هم در مقابل اتحاد شمال.
اما اگر داکتر عبدالله ث دیگر اعضای جبهه شمال از جبهه گیری در مقابل اشرف غنی صرف نظر کنند،اشرف غنی یک تعداد آنها را شامل کرسی های دولتی میکند ،اما اختیارات بزرگ تر اداری و مالی دولت را بدست خود میگیرد و با همکاری جبهه شمال،در مقابل طالبان مبارزه خواهد کرد.

>>>   راه سوم درست خواهد بود.

>>>   در کشور اسلامی که ریس انتخابات زن باشد او هر گز نه جرحت دارد و نه دلیری که نتیجه انتخابات را معلوم کند دیگر دولت مردان مانند ع وغ زن را در چوکی بلند جای ندهید اگر واقعا مسلمان هستید

>>>   به نظر مه کار اشرفو ختم است ، اشرف دیوانه دیگر کدام چانس ندارد ، نه پاکستان و نه هم امریکا و غرب خواهان بقدرت رسیدن این مجنون قدرت میباشند ، اگر غربی ها خواهان غنی احمدزی میبودند ، پس بایست آرای تقلبی غیر بایومتریک شده را شامل حساب میکردند ، ولی به حرف ، قول و قرار اشغالگران امید نباید داشت ، شکی نیست که غنی مزدوریست تمام عیار و هرچه ترامپ بگوید به دیده قبول و اجرا میکند.

>>>   دیگر نه عوام فریبی اشرف غنی کلان دزدان و چپاولگران دروغگوی و نه طرفداران خاین ان با لابی گری و دروغ بافی هایشان و نه رای های ساختگی و تقلبی تیم سر کرده کلان دزدان غنی احمدزی هیچکدام فریب و نیرنگ انها نمیتواند که به چشم مردمان کشور ما و جامعه جهانی خاک زنند و اذعان عامه را بطرف غنی فساد پیشه تبهکار بکشانند واز یک مفسد بساد پیشه قومگرای عوام فریب یک شخصیت سیاسی و اکادمیک پاک نفس مبرا از تمام مفاسد اداری و اجتماعی و اخلاقی بشکل دروغین ان جلو نمایی کنند در ظرف بیشتر از پینجسال گذشته چلوصاف غنی از اب برامد حال هم مردم و هم جامعه جهانی از هرحیث غنی را با عوام فریبی هایش و دوغگوی هایش و انجام فساد های اداری و اقتصادی و اجتماعی اش این ببر کاغذی مغز خالی راشناختند چنان بوی و گندی از دزدی هایش از پول بیت المال توسط خانمش و خودش و خواهر خوانده های خانمش زهره یوسف داوود سلطانزوی و شنکی کروخیل با مستندات ان از طریق رسانه های تصویر و تقلبا سازماندهی شده غنی و تیم انتخاباتی ان در رسانه ها دست بدست شده که دیگر کسی نمیتواند انرا پوشیده نگهدارد پس از خارج کردن رای های تقلبی ونمل بنفع غنی از رای های بایموتریکی باساس کاهش رای ناکامی غنی صد در صد یثینی و ثابت است علاوتا نه مردم و نه جامعه جهانی در راس امریکا و نه طالبان مسلح هیچکدام دیگر طرفدار غنی احمدزی نیستند تا باز هم مانند سال ۲۰۱۳ غنی را با تمام ناکامی اش در انتخابات درراس قدرت جابجا کند جانکری دیگر وجود ندارد غنی هم دانسته چور و چپاول را بیشتر از پیش در خزانه دولتی بکمک قیومی زده ملیون ها دالر را دزدیده اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است