آمادگی پاکستان برای میزبانی از نشست بین‌الافغانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۸/۸/۵ کد خبر: 160686 منبع: پرینت

معاون وزیر امور خارجه پاکستان میگوید که کشورش آماده است از نشست بین‌الافغانی میزبانی نماید.
به گزارش اسپوتنیک، محمد اعجاز چودری، معاون وزارت امور خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای با آژانس خبری ریانووستی گفت اگر اشتراک کنندگان نشست بین‌الافغانی خواهان برگزاری نشست در اسلام‌آباد هستند، حکومت پاکستان آماده است از این نشست میزبانی نماید.

محمد اعجاز چودری: «هر وقتی که طرفین نشست بین‌الافغانی بخواهند به پاکستان بیایند و در اینجا مذاکره نمایند، ما آماده هستیم از آنها میزبانی کنیم. فکر نمیکنم که حکومت پاکستان با این موضوع کدام مخالفتی داشته باشد، اما افغان‌ها باید خودشان تصمیم بگیرند که در کجا و روی چی موضوعاتی میخواهند بحث کنند.»
به باور وی، مکان برگزاری نه بلکه فضا و نتیجه همچو نشست‌ها مهم است.
معاون وزیر امور خارجه پاکستان افزود: «اسلام‌آباد امیدوار است که بحران افغانستان در آینده نزدیک و از راه مسالمت آمیز حل گردد و آماده است در بازسازی این کشور همکاری نماید.»

این اظهارات در حالی مطرح میشوند که پیش از این سخنگوی طالبان اعلام کرده بود که دور بعدی نشست بین‌الافغانی که قرار بود ۲۸-۲۹ اکتوبر در چین برگزار گردد، از سوی حکومت این کشور به تعویق انداخته شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
بین الافغانی
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان باید تنها از نشست ترورستان وجنایتکاران حمایت کند

>>>   در ظرف هژده سال چقدر تغیرات در جهان آمده است.
بعد از حادثه یازدهم سپتامبر و شکست طالبان،چند وقت بعد اش ،دوباره حملات طالبان در مقابل قوای افغانی و قوای خارجی شروع شد.
در آن زمان پرویز مشرف رییس جمهور پاکستان بود.
دولت افغانستان ادعا کرد که طالبان ار خاک پاکستان به افغانستان حمله میکند،اما پرویز مشرف میگفت که هیچ طالبی در خاک پاکستان نیست.بلکه همه طالب ها در خاک خود پاکستان هستند.
بعداً طالبان دو دسته شدند که بنام طالبان افغانی و پاکستانی باد میشدند.
بعد از آمدن اشرف غنی به قدرت.سر و کله داعش نیز از افغانستان پیدا شد.
حالا کس نیست از پرویز مشرف بپرسد که تو ادعا میکردی که طالبان در خاک پاکستان نیست،پس این مذاکره بین الافغانی در خاک پاکستان میان ... صورت میگیرد؟

>>>   پاکستان به جای مذاکرات بین افغانستانی ها بهتر است تا کنگره جهانی تروریست ها را در اسلام آباد منعقد کند و پرده منافقت را از روی خود بیندازد.

>>>   پاكستانه مانده نشست بين اوغاني. برود دال مال هود را بخورد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است