آمارهای نشر شده از سوی کمیسیون نادرست است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۵    ۱۳۹۸/۸/۵ کد خبر: 160688 منبع: پرینت

دسته‌‎های انتخاباتی اشرف غنی و عبدالله عبدالله، آمارهای پخش شده از سوی کمیسیون انتخابات دربارۀ شمار آرا را نادرست می‌دانند.

دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله، می‌گوید که تفاوت آرا میان آمارهای کمیسیون انتخابات و شرکت پیمان کار «درملوگ» در حدود ۱۳۷هزار رأی است.
نور رحمان اخلاقی، مسؤول فنی دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله در این باره اظهار داشت: «تمامی..... مورد را جمع کردیم که نتیجه‌اش بود یک میلیون و هفتصد و ۹۵ هزار رأی که کمیسیون توضیح روشنی در زمینۀ یک میلیون و نهصد هزار نداشت.»

اجمل هودمن، مسؤول فنی و نظارتی دستۀ انتخاباتی اشرف غنی نیز بیان داشت: «تا حال که این‎ها گفته‌اند، یک میلیون و نُه لک و ۳۲ هزار و ۶۷۳ رأی، اما در پهلوی این سوال دیگر باقی مانده که همین ۷۰۰ دستگاهی که بی‌ سرنوشت است در این مورد کمیسیون باید تصمیم بگیرد.»

اما، کمیسیون انتخابات آمار بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار و نیز یک میلیون و ۷۰۰ هزار، هر دو را از داده‌های شرکت پیمان کار درملوک می‌داند و می‌گوید که این آمار که در روزهای آینده به تفتیش و بازشماری می‌رود و ممکن کاهش پیدا کند.

محمد عبدالله، کمیشنر کمیسیون انتخابات در این باره گفت: «در بین از این دو عدد که اول یک میلیون ۷۹۱ هزار کمتر و بیشتر و عدد دوم، یک میلیون و نُهصد و ۲۹ هزار و ۳۳۳ رأی‌دهنده است. بین همین دو عدد است. قابل یاد آوری است که از میان این دو اعداد هم آرای تکراری، آرای زیر سن، عکس از روی عکس، خارج از زمان رأی‌دهی و خارج از مکان رأی‌دهی البته جدا می‌شود.»

در همین حال، شماری از نهادهای ناظر بر انتخابات می‌گویند که کمیسیون انتخابات باید محاسبۀ دقیق از شمار آرا داشته باشد.
به گزارش طلوع، یوسف رشید، رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان گفت: «به اساس تول و ترازوی که در اختیار شان است، محاسبه می‌کنند و این، فردا نتیجۀ انتخابات را کاملأ از لحاظ اعتبار و حیثیت صدمه می‌رساند.»

بربنیاد جدول زمان‌بندی کمیسیون انتخابات در حدود دوهفتۀ دیگر به اعلام نتایج نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری مانده‌است.
دیده شود که در این جریان کمیسیون انتخابات و شرکت پیمان کار درملوگ چه تعداد آرای دیگر را از آرای اعلام شده به علت معتبر نبودن بیرون خواهند کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   نتیجه انتخابات باید در ظرف سه روز معلوم می شد مگر آمریکا می خواهد در وطن ما یک دولت ضعیف باشد

>>>   وقتی هارون میر در مقابل اخلاقی قرار میگیرد آنگاه است که غنی و تیم فاشیستی اس قهقهه میخندند بر حماقت رقبا و ساده لوحی غیر فاشیست ها.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است