خلیلزاد به دیدار حامد کرزی رفت
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۵    ۱۳۹۸/۸/۵ کد خبر: 160690 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد پس از نشست با اشرف غنی و عبدالله به سراغ سران و شخصیت های سیاسی رفت و در دفتر حامد کرزی با سران سیاسی دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار، حامد کرزی، محمد یونس قانونی، محمد محقق، سید منصور نادری، داکتر سپنتا و شماری از شخصیت های سیاسی حضور داشتند.
همچنان در این دیدار خانم لیزا کورتیس معاون دستیار رییس جمهور امریکا و رییس ارشد بخش آسیای جنوبی و مرکزی شورای امنیت ملی آمریکا نیز حضور داشتند.

در این نشست از آغاز مجدد گفتگوهای صلح میان طالبان و امریکا اعلام حمایت گردید.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   بونس قانونی از القاعده هم حمایت میکند بشرط آنکه برای خودش هم چیزی نصیب شود

>>>   در مذاکرات صلح با طالبان ، ارتش قدرتمند آمریکا همیشه بزرگترین سرمایه بود. جت های جنگنده و نیروهای ویژه پیروزی را علیه شبه نظامی رادیکال اسلامی به همراه نداشتند. اما آنها این امکان را برای طالبان فراهم نکردند که بتوانند کنترل کشور را به دست آورند.

بنابراین ، تقاضای خروج نیروهای آمریکایی به رهبری طالبان همیشه نقطه اصلی مذاکره بوده است. و برای آمریکایی ها اهرم تعیین کننده.

این اهرم از هفته گذشته بسیار ضعیف بوده است. به طور تصادفی ، نخستین بازدید وزیر دفاع جدید مارک اسپر به کابل اعلام کرد که رئیس جمهور دونالد ترامپ اکنون یک سال است که بدون هیچ گونه اعلامیه ، بدون جبران طالبان ، بدون پیمان صلح ، مرتباً سطح نیروهای نظامی خود را در افغانستان کاهش می دهد. این در حالی است که قبلاً 2،000 سرباز دیگر نیز از کشور اشغال شده اش خارج شده اند ، در کشور فقط حدود 12000 زن و مرد با لباس سپاه پاسداران دولت امپرالیستی و اشغال گر هستند. در زمان اوج یکبار بیش از 100.000 سرباز آمریکایی حضور داشتند.
اقای ترامپ با این کار قدرت سیاسی غلامان خود چه کرزی و چه احمدزی و چه نیمچه افغان عبداله را تعضیف و زبون کرد و حالت طالبان و دیگر تروریست ها را تقویت کرد و آن هم برای بردن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دولت فدرالی امریکا. یعنی موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری اولویت و جایگاه بهتری قرار دارد نسبت به صلح و آرامش نسبی کشور افغانستان. ترامپ موقعیت نماینده اختصاصی و مذاکره چی افغان تبار خود را یعنی زلمی خلیلزاد را بکلی کاهش داد.
اکنون سر گپ خلیلزاد اعتبار و اعتماد نیست وی و برادران اوغان دیگر و کارکنان شرکت های نفتی ینوکال که در دوران طالبان در قندهار مرکز دولت امارات اسلامی رهبر ملا عمر بودند و طالبان را و ملا عمر را رسمیت بخشیده بودند.
ترامپ سیاستگذاری را با تجارت و بازرگانی و چانه زنی گد و ود نموده است و به هردو طرف غلام های نکاتی دار و ریشدار و دستاردار و چلتپوش طالبان و غیره کلک زد. در بازیگری و شادیبازی سر کرزی و احمدزی و خلیلزاد را خاریده است.
سر خلیلزاد مانند دیگران ینوکال های سابق شاهین های جورج بوش خمیده اند.
امریکا افغانستان را اشغال ولی چین و روسیه سیاست و سیاستگذاری شبه کشور را رهبری می کند. یعنی ییاست ترامپ را رهبری هنرمندانه می کند.
در دیپلماتیک معنی‌دار که گاز امریکا در منطقه حایل چین و روسیه رفته است.
تقویم و یا جنتری افغانستان از هنگام چره شدن و گاز بیرون شدن اداره کل امریکا شروع شده است. کشور حایل همیشه حایل می مانند.
چون به کودکان ابن کشور آموزش تفکر استقلالیت و خودارادیت و خودمختاری داده نشده است.
بد ون مردمان مستقل کشور استقلال ندارد.

>>>   راه حل اولي خليل زاد به تركستان رفت،
اينبار با شراكت كرزي سر از مغولستان بدر خواهد آورد.

>>>   حامد كرزي از جمله سران سياسي نيست . باز سر شانه اش يكبار نشست و او از هيچ به رياست جمهوري يك كشور رسيد فعلا ديگر باز پراني خلاص شده و كرزي مثل من و تو يك فرد عادي است با تفاوت اينكه يكمقدار گذاف پول بيت المال و بانك هاي كشور را قپيده و برادرانش املاك دولتي را صاحب شدند.
سلطان سنجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است