از زدوبند کمیسیون با شرکت درملوگ باخبر شوید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۱    ۱۳۹۸/۸/۵ کد خبر: 160693 منبع: پرینت

درملوگ یک شرکت ساده سخت افزاری در هامبورگ آلمان است و هرگز از جانب مجامع بین المللی به عنوان یک شرکت معتبر جهانی شناخته نشده است، اما اکنون درباره سرنوشت انتخابات افغانستان تصمیم می گیرد.
در این شرکت قطعات ثبت الکترونیکی مانند دستگاه های بایومتریک و اسکن تولید می شود. اینکه چرا نرم افزار انتخاباتی افغانستان بجای سپرده شدن به چند برنامه نویس متخصص و یا شرکت های برنامه نویسی جهانی به یک شرکت سخت افزاری داده شده است جای سوال دارد!
جالبتر اینجا است که دستگاه های بایومتریک خریداری شده از این شرکت نیز بجز چند نمونه اولیه آن، بقیه درجه سه می باشد که در چین تولید می شود و علت کندی دستگاه ها و یا خرابی و کار نکردن برخی از دستگاه ها همین موضوع بوده است.

مسوول تدارکات ارگ ریاست جمهوری با هماهنگی رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات و دوتن از کمیشنران، برای قرارداد با دفتر نمایندگی این شرکت به امارات رفتند و در ازای نوشتن یک نرم افزار انتخاباتی ساده که قیمت جهانی آن حدود پنج هزار دالر است، مبلغ بیست و پنج میلیون دالر بنام خریداری نرم افزار انتخاباتی افغانستان ثبت کردند.

گفته می شود که از کل مبلغ 25 میلیون دالر، 10 میلیون دالر به نمایندگی این شرکت در امارات داده شده تا آن شرکت در ازای دریافت 10 میلیون دالر به کمیسیون انتخابات افغانستان از 25 میلیون دالر فاکتور صادر کند.

در میانه راه و در زمان شمارش آرای انتخاباتی، شرکت نرم افزاری درملوگ قسمت سایت اختصاص داده شده به افغانستان را برای چهار روز از رده خارج کرد و دسترسی کارمندان فنی کمیسیون انتخابات را به سایت نرم افزاری انتخابات افغانستان ناممکن ساخت.
پس از رایزنی های بسیار، دو میلیون دالر دیگر نیز به این شرکت پرداخت گردید تا دوباره دسترسی کارمندان فنی انتخابات افغانستان به قسمت انتخابات افغانستان در سایت درملوگ ممکن گردید.
هنوز برای ما روشن نشده است که سیزده میلیون دالر دیگر به جیب چه کسانی رفته است.

حالا هم سرنوشت انتخابات افغانستان به دست این شرکت است و این شرکت تا کنون به بیشتر تعهدات خود عمل نکرده است و کمیسیون انتخابات هم نمی تواند از این شرکت شکایت کند زیرا کمیسیون انتخابات در درجه اول باید جوابگوی سیزده میلیون دالری باشد که بنام نرم افزار انتخاباتی افغانستان به جیب بعضی رفته است.

از قرار معلوم تا این شرکت تمامی 25 میلیون دالر را در ازای یک نرم افزار پنج هزار دالری از کمیسیون انتخابات نگیرد، به پردازش آرای دقیق انتخاباتی افغانستان نمی پردازد.
در حال حاضر، نه اعضای کمیسیون انتخابات به سایت درملوگ دسترسی دارند و نه نامزدان ریاست جمهوری! تمامی ورودی ها و خروجی ها و محاسبات در سایت در اختیار شرکت درملوگ است.

شما خود قضاوت کنید! حدود دو میلیون رای نیاز به اینهمه کشمکش و جنجال و شمارش و بررسی و اختلاف و زدوبند دارد؟
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
درملوگ
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه این نوشته حقیقت دارد
کشوری که زیر سلطه خارجی ها باشد از این بهتر نمیشود
شیما کابل

>>>   قضیه باید دقیق بررسی شود.
حکومت آینده باید یک بررسی بیطرفانه توسط موسسات تحقیقی خارجی و داخلی انجام دهد.

>>>   فضل احمد معنوي:
وقتي من ريس كميسيون مستقل انتخابات بودم،نتيجه ي انتخابات ٨٩ را تنها با دو روز تاخير اعلان نمودم،نزديك بود جامعه ي بين المللي به ارتكاب جرم نابخشودني محكوم ما كند.
حالا كه تمام آراي راي دهند گان ١.٥ مليون است و اعلان نتايج انتخابات به تعويق مي افتد"همان جامعه ي بين المللي كجاست؟

>>>   یادمان است که اشرف‌غنی گفته بود در دو روز نتیجهٔ انتخابات اعلام می‌گردد. محاسبهٔ که غنی همراه «امرخیل» کرده بود این بود که آرای «گوسفندی» را شامل سیستم می‌سازند و فورا دو روز پس از انتخابات جشن پیروزی را اعلام می‌کنند. این طرحِ شیرین در کام شان تلخ شد و حالا که یک ماه ار انتخابات گذشته، ارگ دست به دامن دنیا شده و تلاش می‌کنند نتیجهٔ انتخابات را بیشتر به عقب بی‌اندازند تا اینکه اگر راهی میسر شود انتخابات به دور دوم کشانده شود؛ اما این رویایی است که غنی هرگز به آن دست نخواهد یافت و به زودی او از قدرت قلع می‌گردد و مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.
هارون معترف

>>>   تا جایی که من در صفحه نیکی پیدیا راجع به این شرکت به زبان آلمانی مطالعه کردم،این شرکت از سال ۱۹۹۶که افتتاح شده است در کشور های مختلف از جمله برونای و نایجریا و بانک جهانی و خود کشور آلمان، در ساخت میکرو چیب ها بیومتری غرض ثبت مشخصات افراد و سیستم های بانکی و پاسپورت ها و تذکره های برقی فعالیت داشته است و از طرف هیچکدام ازین کشور ها وسارمان ها مورد نقد قرار نگرفته است.
حتی سیستم های این شرکت قادر است در عین زمان مشخصات نشان انگشت حدود یک ملیارد نفر را در آن واحد تثبیت کند و با یکدیگر سر بدهد، که ازین سیستم در میدان های هوایی.برای تثبیت پاسپورت های تقلبی استفاده میشود.
این که دولت افغانستان دقیقاً با این شرکت قرار داد نموده و این دستگاه های بیومتریک را خریده است و یا این که در قرارداد عرض خورد و برد.دستگاهایی را فرمایش داده باشند که با قابلیت محدود و سرعت کم انتقال داده ها باشد،اینها چیزی است که نه کسی که این دستگاه ها را فرمایش داده است،اظهار نظر میکند و نه هم شرکت دارملوک،که غرض حفظ راز های قرار داد.مشخصات این دستگاه ها را و نوعیت قرارداد را مشخص میکند.
فکر نمی کنم که یک شرکت آلمانی که دستگاه های الکترونیکی او در تمام جهان از اعتبار برخوردار باشد،در مورد ساخت این دستگاه ها برای انتخابات افغانستان،بدون فرمایش خود مسؤل بخش فنی کمیسیون انتخابات و زد و بند ها و خورد و برد در پول آن و در نتیجه پایین آمدن کیفیت این دستگاه ها.نظر به فرمایش خود مسؤل بخش فنی کمیسیون انتخابات،صورت گرفته باشد

>>>   Baha
عجب صبری خدا دارد ؟
سرمای زمستان عجب معجزه هایی می کند، کودکی فقیری از سرمای زمستان جانش را از دست می دهد و برای دیگری قفل های تاج و تخت باز وشکسته می شود تا بر اریکه قدرت تکیه بزند!
ستایش کنید یخبندان الاسکا و سایبریا را که " دولت ساز " اند!
ونفرین به دزدانی که شبیخون می زنند درسرمای طاقت فرسای زمستان در قطب شمال و " تابوت ساز" اند برای فرزند من و تو...

>>>   بقیه پول به جیب بیبی گل رفته چون تمام مسایل تدارکات را ریس جمهوز شخصا کنترول داشت و مغلوم دار که مسله کمسیون را از چشم خود دور نمیکرد

>>>   عنصری هم سرایید اما برای طلا!

>>>   با تاسف که کمیشنران جدید هم اشتباه بزرگی را انجام داده اند دور نخواهد بود که ایشان به سرنوشت کمیشنران قبلی شوند ایشان یک پروسه ملی را در گرو یک شرکت خارجی قرار داده اند بدون شک خیانت ملی تلقی میگردد
امیدواریم که شرکت درملوک نامردی نکند
قیام

>>>   طرف قرارداد با شرکت درمالوگ آلمانی که تکنولوژی انتخابات را در دست دارد، ارگ ریاست جمهوری است.
دیگر همه چیز را خود تصورکنید
بقایی

>>>   ضیاء شبان قرار داد را تدارکات غنی با پرداخت ملیون ها دالر انجام داده و احتمالآ به شرکت فرمایش داده شده تا در نهایت اسم غنی منحیث برنده از سرور انتخابات بیرون آید.

>>>   شمس الله سروری رأی معلوم است وقابل درک این بار هیچکس به اراده مردم وانتخاب ملت تغیر آورده نمی تواند
چهار با گذشت بس است،باقاطعیت جلو تقلب را میگیرم ومتقلبین انشاالله راهی زندان خواهد شد
صبح ظفرنزدیک است

>>>   سابق می گفتند که تا احمق در جهان است مفلس در نمی ماند. حالا باید گفته شود که تا فاسدین در در افغانستان است درملوگ در نمی ماند. با ۲۵ ملیون دالر کمتر از دو ملیون رای شماریده نمشود خود جای سوال است.

>>>   دو میلیون رای نیست جناب نویسنده. اگر دومیلیون رای را با رای گوسفندی شتری و بزی حساب کنیم تقریبا میشود چیزی کم شش میلیون رای.
مشکل در اینجا است که این دستگاهای المانی فقط برای رای های انسانی طراحی شده نه رای های حیوانی. به همین خواطر این دستگاها هم گیج شده اند که چه کار کنیم.

>>>   Mehran Muwahhid
جدا کردن رأی‌های پاک از نا‌پاک بخشی از کار کمیسیون‌های انتخاباتی است. اما مهم‌تر از آن، مجازات تیم انتخاباتی‌ای است که به صورت سازمان‌یافته دست به تقلب زده و مردم را نسبت به انتخابات و دموکراسی بی‌باور ساخته است. اگر مراجع عدلی و قضایی بی‌طرف و مستقل در افغانستان وجود می‌داشت، بدون شک تیم انتخاباتی‌ای را که در حدود یک میلیون رأی جعل کرده به محاکمه می‌کشاند و حتا ممکن بود کلاً از بازی کنار بگذارد.

>>>   در ولایت غزنی از مجموع یازده میلیون افغانی برای کمپین انتخاباتی تیم دولت ساز ، سه میلیون آن ، در روز اول دزدیده شده است !
در مرکز ولایت غزنی و ولسوالی های نزدیک به مرکز ولایت غزنی نظر به حضور طالبان چندان زمینه کمپین انتخاباتی وجود نداشت و بار ها در اخبار خوانده بودیم که طالبان از مرکز شهر غزنی عشر جمع آوری می کنند و حتی یکی از والی های قبلی غزنی جهت فیصله کدام دعوا به طالبان مراجعه کرده بود ، اینکه چوتار ها و چارکلاه ها چگونه توانسته اند یازده میلیون افغانی را از تیم دولت ساز بکنند جای تعجب است ، در مرکز شهر غزنی فقط یکی دوبار به تعداد بسیار افراد محدود را در بدل یازده میلیون افغانی پلو و چلو داده اند که در همان وقت در شبکه‌های اجتماعی نشر گردید که ممکن است در حدود صد هزار افغانی را مصرف کرده باشند متباقی این یازده میلیون افغانی را چوتار ها و چارکلاه ها بسیار ساده به جیب زده اند .
در ولایت غزنی فقط امکان کمپین انتخاباتی تنها در ولسوالی های جاغوری و مالستان ممکن بود که معلوم نیست چه تعداد از این پول ها در آن دو ولسوالی رفته است و یا اینکه چوتار ها و چارکلاه های آن دو ولسوالی به صورت جداگانه از نزد تیم دولت ساز پول اخذ کرده اند .
امیدوارم شهروندان غزنی معلومات خود را در این مورد با خوانندگان محترم شرکت سازند .
آنچه واقعیت است این است که در مرکز شهر غزنی و چند ولسوالی نزدیک به مرکز ، زمینه دزدیدن پول تیم دولت ساز بسیار آسان بود و فقط کفایت میکرد که چوتار ها و چارکلاه ها در میان خود جور آیند و پول را مساویانه تقسیم نمایند ، اما آنها به یکدیگر هم احترام نداشته اند هرکه زودتر رسیده اند بیشتر دزدیده اند .
پول های تیم دولت ساز بدون حساب و کتاب و فقط برای چوروچپاول بوده است
حسن علی عدالت

>>>   Haroon Mutaref
دید و بازدید های همیشه گی رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات با رییس احصاییه و معلومات جدن مشکوک به نظر می‌رسد. بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۶ میزان، آقای ننگ رییس دبیر خانه کمیسیون انتخابات همه روز در اوقات مختلف به دفتر جاوید رسولی رییس اداره احصاییه و معلومات می‌آید و ساعت‌ها پشت درهای بسته صحبت می‌کنند.
به نظر می‌رسد که آقای ننگ و رسولی تلاش دارند تا تعدادی از تذکره های که در مراکز و محلات به نفع داکتر عبدالله عبدالله استفاده شده است به بهانه‌های مختلف باطل اعلام کنند. رفتارهای شک برانگیز رییسان احصایه و دبیر خانه کمیسیون انتخابات تا حد زیادی نزدیک به حقیقت است که تلاش دارند تا تعدادی از تذکره ها را به دلایل فوق مهر باطل بزنند!

>>>   امید صحتمند و تندرست باشید
یک تن از کارمندان قبلی تذکره الکترونیکی زون خیرخانه/سرای شمالی هستم. به تایید گفته های همکارم حدود سه ماه قبل یک تعداد از کارمندان بخش ثبت احوال نفوس اداره احصاییه و معلومات در بخش ثبت نام مرکز تذکره الکترونیکی توسط دستگاه‌های بایومتریک کمیسیون انتخابات که آن زمان نزد اداره احصاییه بود مراجعین را بایومتریک کرده و از تذکره های شان عکس گرفته و ستیکر می چسباندند، و به دروغ به ایشان میگفتند که بایومتریک پاسپورت است. هارون کمال مسوول تاییدی فعلی اداره و عبدالصبور مبارز رییس عمومی ثبت احوال نفوس نیز شاهد هستند.

>>>   بنده یکی از کارمندان ریاست احصائیه مرکزی/ ثبت احوال نفوس می‌باشم، اگر امکان دارد این پیامم را با حفظ هویتم نشر کنید.
در کمپلکس ثبت احوال نفوس در سرای شمالی، چندی پیش موقع توزیع تذکره های تایید شده مراجعین از کسانی که تذکره شان استکیر داشت از طریق بلندگو گفته می‌شد که منتظر باشید شما بایومتریک می شود و بعد از اخذ بایومتریک تذکره تایید شده را تسلیم مراجعین می کردند و برای شان گفته می‌شد این کار بخاطر ایجاد سهولت بیشتر برای شما انجام می‌شود و تاکید می‌کردند کسانی که اینجا بایمتریک شوند نیاز نیست موقع اخذ پاسپورت دوباره بایومتریک شوند. قابل ذکر است که این روند همه روزه جریان داشت و در آن از دستگاه های بایمتریک که در انتخابات نیز استفاده شده، استفاده می‌شد. وقتی روند بایومتریک کردن مراجعین با تذکره های استیکر دار شروع شد تمام کارمندان که قبلآ در بخش تایید تذکره کار می کردند ختم قرار داد شان اعلان شد.
نامهٔ ارسالی از ف. ح .س

>>>   عارف کیانی سخن‌گوی رحمت‌الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری:
در کمیسیون بودم، وقتی ناظرین از ننگ رییس دارالانشای کمیسیون پرسیدند؛ چرا معلوماتی را که درملوگ با شما شریک ساخته است در اختیار ما نمی‌گذارید؟ ننگ در جواب گفت تا ارگ برایم اجازه ندهد، شریک نمی‌ سازم.

>>>   Hasan Ali Adalat
صد هزار دالر پول تیم دولت ساز را تنها برادر عبدالرووف ابراهیمی سابق ریس مجلس نمایندگان ، در قندوز دزدیده است !
شما تصور کنید که تنها یک نفر در قندوز صد هزار دالر را دزدیده باشد به کدام اندازه پول در سراسر افغانستان دزدیده شده است .
اینکه تیم دولت ساز ادعا دارد که دوصد میلیون افغانی را مصرف کرده اند از ریشه و بنیاد دروغ است ، بدون شک مصرف تیم دولت ساز در حدود دو صد میلیون دالر است .
تیم دولت ساز این پول را از خزانه دولت ، وکلا و تاجران که با شبکه های اقتصادی جرمی روابط داشتند تهیه نموده و با دو دست خود تقدیم دزدان حرفوی نمودند .
من گاه گاهی تعجب می کردم که چگونه یک تعداد افراد به صورت آنی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در داخل و خارج کشور به مداح تیم دولت ساز تبدیل شدند و تیم دولت ساز را به مثابه تیم بی بدیل در افغانستان تبلیغ می کردند و حتی می‌گفتند که تیم انحصار گر و متعصب هستند اما بازهم بی بدیل هستند ، اکنون با افشای کود ۹۱ و ویدیوهای پی در پی که از حیف و میل پول تیم دولت ساز در فضای مجازی دست به دست می شود می‌توان حدس زد که واقعاً برای بعضی افراد تیم دولت ساز بی بدیل بوده است .

>>>   پول تیم دولت ساز را هرکسی که برابر شده است دزدیده است، قبلاً ویدیویی از دزدی پول در ولایت غزنی نشر گردیده بود که از جمله یازده میلیون سه میلیون را در روز اول دزدیده بودند. این ویدیویی دومی است که شخص به نام مسلم که با حزب اسلامی رابطه داشته است پول تیم دولت ساز را گرفته گم شده است.
در تمام ولایات و مرکز افغانستان پول را هرکه و به هر مقدار که گرفته دزدیده است.

اکنون ستاد مرکزی تیم دولت ساز چون با دزدان رابطه دارند و خود هم بیشترین پول را دزدیده اند به جای اینکه از پی دزدان بروند و علل شکست را در دزدیدن پول ها جستجو کنند به آرای تقلبی و بدون بایومتریک و یا کودتای انتخاباتی دل بسته اند تا اصل موضوع را پنهان نمایند در حال که موضوع دزدیدن پول تیم دولت ساز اصلأ پنهان شدنی نیست.

حسن علی عدالت

>>>   چهار مورد #مشکل‌ساز مبتنی بر استراتیژی بردن انتخابات به دور دوم به خوبی شناسایی شد و مبتنی بر قانون و طرزالعمل های انتخابات هرچهار مورد، هم در نشست خبری امروز و هم در جلسه دیروز با کمیسیون مسستقل انتخابات شریک ساخته شد. به توکل خدا این چهار مورد که شامل حدود ۳۰۰۰۰۰ رای باطله و نا معتبر می‌شود، فرصت وارد دور شدن ندارد. به صورت واضح تقلب شکست خورده است و متقلب آخرین ترفندهای خودش را دارد به کار می‌بندد. هرچند برای شکست تقلب، همان افشا و ابطال یک ملیون رای کافی است و اما برای خشکاندن ریشه‌های تقلب و برای نهادینه کردن انتخابات شفاف، باید در برابر هر رای تقلبی تا آخر ایستاد و عدالت را به کرسی نشاند.
فهیم فطرت

>>>   Fatah Mehryaan
مبارزی که تسلیم معامله شد!
عمر داوودزی؛
«این‌طور فکر نکنی که من به کس دیگری می‌گذرم. من نمی‌گذرم، خدا کند که یک رای ببرم و تا آخر من ایستاده می‌شوم. چرا که هدف من مبارزه بوده نه معامله. و اگر گاهی این‌طور شد که من گذشتم یا به غنی و یا به اتمر کمونیست و یا هر سگ دیگرش، باز آن وقت در روی من تُف کن. »
پی‌نوشت؛ سخنان تاریخی از نوار صوتی عمر داودزی رییس ستاد انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی

>>>   Zahir Ariaie
عملكرد بخشى از كميسيون انتخابات به ويژه دارالانشاء ان در جهت ناديده گيرى قانون انتخابات و عدم رعايت موارد مشخص قانونى كشور را به بحران و كميسيون را با عدم توانايى گرفتن تصميم قاطع و يك دست روبرو خواهد كرد. قوانين بسيار واضح اند و تقلب نه تنها در انتخابات جا ندارد بلكه عمل شرم اور و جرم سنگين است. انتخابات به دور دوم نمى رود . شناسايى نزديك به يك ميليون راى سند بيش از اندازه نياز براى ثبوت تقلب هدفمند و پلان شده از يك جناح است. رسميت دادن و ندادن صد هزار راى ديگر اين جرم سنگين را نخواهد شُست.انتخابات يك برنده براى پنج سال دارد اما برنده واقعى ان مردم افغانستان است. اعضايى كميسيون خود را در جهت خلاف منافع ملى و ميهن قرار ندهند!

>>>   فرشته مبارز
وزارت تجارت دروازه اش را به روی تاجران وقراردادیان این وزارت بست.
اجمل احمدی وزیر این وزارت به تمام محافظین اش هدایت داده است از ورود تاجران به این وزارت جلوگیری کنند.تاجران دلیل این کار را مصرف بودجه این وزارت در کمپاین های انتخابات ونپرداختند پول های شان عنوان می کنند.آنان می گویند این وزیرک کابینه اشرف غنی میخواهد با این عملکردش وقت را مصرف کندتا صد ها میلیون پول تاجر را نپردازند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است