این انتخابات هم به انجام نمیرسد
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۶    ۱۳۹۸/۸/۵ کد خبر: 160694 منبع: پرینت

جای شرم است که تا کنون در افغانستان حتی یک انتخابات محلی کوچک هم بدون زدوبند و تقلب و زورگویی به انجام نرسیده است.
وقتی اینهمه مشکل در برگزاری انتخابات در افغانستان وجود دارد، چرا بازهم انتخابات؟
بگذریم! قید شفافیت در این انتخابات را هم بزنید و منتظر نتایج بارز این انتخابات نباشید.
انتخابات های گذشته را که با نظارت تمام خارجی ها برگزار می شد، دیدیم چه شد! این انتخابات که کلا سرنوشت نتایج آن در دست یک شرکت خارجی است بکجا خواهد انجامید؟
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
هفته
نظرات بینندگان:

>>>   بس که بهم دروغ بافتید و دزدی و فساد کردید، اکثر نماینده گان کشور فاسد و دروغگو می باشند. داستان زندگی مردم مانند چوپان دروغگو شده است. تا موقعی که در افغانستان نیز مانند اروپا دین از دولت جدا نشده و حاکمیت مردم(دموکراسی) و قوانین حقوق بشر جهان بجای دین و نژاد پرستی حاکم و مستقر نشده است، کشورهای مسلمان همچنان در دام دکانداران دینی و در جنگ و ترور و آدمکشی و فقر وفلاکت خواهند ماند. خواهید دید.

>>>   نورالله وليزاده
ما در هیچ تیم انتخاباتی نبودیم و برد و باخت هیچ تیمی برای ما اهمیت آن‌چنانی ندارد که از ماموریت به معینیت برسیم، اما در فرآیند انتخابات بسیاری‌ها را شناختیم و این از مزیت‌های اساسی و مزایای ضمنی انتخابات در یک نظام دموکراتیک است که باید به آن اهمیت داده شود.
مثلا من کسانی را می‌شناختم که ادعادی روشن‌فکری داشتند؛
کسانی را می‌شناختم که ادعای فمینستی داشتند؛
کسانی را می‌شناختم که ادعای جهادی بودن داشتند؛
کسانی را می‌شناختم که ادعادی کمونیست بودن داشتند؛
کسانی را می‌شناختم که ادعادی اومانیست بودن داشتند؛
کسانی را می‌شناختم که ادعای مقاومتی بودن داشتند؛
کسانی را می‌شناختم که ادعادی ارزشمدار بودن داشتند؛
کسانی را می‌شناختم که ادعای عدالت محور بودن داشتند؛
کسانی را می‌شناختم که ادعای مردم دوستی داشتند؛
کسانی را می‌شناختم که ادعای پاسداری از زبان خویش را داشتند؛
اما انتخابات نشان داده که بسیاری از این‌ها چهره‌های دروغین خود را به نمایش گذاشته بودند و ماهیت و اصلیت شان چیزی دیگری بوده است. من در تمام داعیه‌های ذکر شده در بالا یک ارزشی را نهفته می‌بینم که اگر واقعا کسی از آن برخوردار باشد، می‌توان بالایش حساب کرد و آن را انسان مفید و با ارزش دانست.
در مقابل کسانی هم بودند که هیچ ادعای نداشتند اما ثابت و پابرجا ماندند و یک چهره درخشان در دفاع از ارزش‌های اساسی را به نمایش گذاشتند.

>>>   اگر به اندازه هند جمعیت می‌داشتیم، نتیجه انتخابات ما بَیلَه برای نواسه‌های ما اعلام می‌شد.
جعفری

>>>   Mostafa Haqjoo
فکرکنم سرنوشت نتیجه‌ای انتخابات را آمریکا تعیین خواهدنمود
ماافغانهاازیکدیگرآزرده نشویم
اراده وسرنوشت مارادیگران مشخص میکنند.
مردم این رامیدانند.خداونداسرای بی اختیار راازبند دسیسه های بیرونی نجات دهد.

>>>   لعنت بر کمیسیون انتخابات خود را شرماندین بینی تان بریده شده برای جهانیان شرم و حیا ندارید یک میلیون رایه را حساب کرده نمی توانید
صدیقه

>>>   انتخاب شدن به یک پوست دولتی،از رییس جمهور گرفته تا پیاده یک دفتر،به معنی امتیاز نیست،بلکه بخاطر خدمت به مردم است.
آیا فکر میکنید که یک شخص میلیون ها افغانی ث یا دالر خرچ میکند که برای مردم خدمت کند؟
در زمان های قدیم که کسی را به یک مقامی میخواستند بگمارند،آن شخص گریه وزاری میکرد که از برای خدا:این ظلم را در حق من نکنید.من را به این وظیفه نگمارید.من یک بنده گنهکار هستم.شاید من نتوانم عدالت را بدرستی درین وظیفه انجام دهم.فردا روز قیامت من جوابگو هستم.من از آتش دوزخ میترسم.مرا دو دسته به آتش دوزخ نیافگنید.
درین عصر و زمان هرکسی که خود را به موقفی کاندید میکند،صرف به مفاد شخصی خود فکر میکند،نه خدمت به مردم.
بنأ هرکسی که به یک کاندید رای میدهد،او مرتکب گناه میشود.زیرا شخصی کاندید شونده با این که هیچ در فکر خدمت به مردم نیست و یا این که در قدم اول مقام و موقف و دارایی برای خود میخواهد،در قدم دوم خدمت برای مردم.
در هردو صورت رای دادن به چنین شخصی گناه است.

>>>   جالب است ؛ کمیسیون مستقل انتخابات از شرکت خارجی درملوک درباره ای ارقام حقیقی رای دهندگان وضاحت میخواهند.

>>>   Mehran Muwahhid
جدا کردن رأی‌های پاک از نا‌پاک بخشی از کار کمیسیون‌های انتخاباتی است. اما مهم‌تر از آن، مجازات تیم انتخاباتی‌ای است که به صورت سازمان‌یافته دست به تقلب زده و مردم را نسبت به انتخابات و دموکراسی بی‌باور ساخته است. اگر مراجع عدلی و قضایی بی‌طرف و مستقل در افغانستان وجود می‌داشت، بدون شک تیم انتخاباتی‌ای را که در حدود یک میلیون رأی جعل کرده به محاکمه می‌کشاند و حتا ممکن بود کلاً از بازی کنار بگذارد.

>>>   خلیلزاد به استاد سیاف: بهتر است روی یک حکومت فراگیر کار شود
ـ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
چانس دکترعبدالله برای گردن نهادن به سازش تلخ وشخصی همانند سال 2014 اکنون ضعیف است.

گزارش می رسد که دکتر زلمی خلیلزاد دردیدار با استاد سیاف در وزیراکبرخان کابل، مسأله لغو نتایج انتخابات و کار روی تشکیلات فراگیر حکومت جدید با شرکت همه نیرو ها را مطرح کرده است.
وی با نگرانی از یک اغتشاش و بحران در صورت ادامۀ تنش بین تیم دولت ساز و ثبات و همگرایی، بر ایجاد دستگاه حکومتب توافقی با پایه های وسیع تاکید کرده است.

طرح خلیلزاد در واقع مشابه به میانجیگری تحکم آمیز جان کیری است که در سال 2014 منجر به ایجاد حکومت دو سره گردید. خطر یک آشوب سیاسی کماکان قوی است و تیم دولت ساز به هیچ وجه حاضر به کنار کشیدن از قدرت نیست.

درین حال نیروهای شامل در تیم ثبات و همگرایی به شمول حزب وحدت و جنبش ملی به هیچ صورتی حاضر به انصراف از نتایج انتخابات برده شده نیستند و به دکترعبدالله توضیح داده اند که آن ها زیر بار هیچ مصلحتی که حاکمیت تحمیلی و غیرقانونی دکترغنی را با رنگ و روغن دروغین برای پنج سال دیگر ضمانت کند؛ نخواهند رفت. آن ها تهدید کرده اند که درصورت نیاز، حکومات محلی را در دست گرفته و شاهراه ها را خواهند بست.
به این ترتیب، چانس دکترعبدالله برای یک معامله ای تلخ و شخصی این بار ضعیف است. بنا برین، غنی و عبدالله هردو همراه با دیگر کاندیدا های دوازده گانه در یک حکومت شرکت خواهند داشت.

>>>   درمالوگ در مرحله نخست تفکیک آرای تقلبی بایومتریک شده، ۴۷۵۰۰ رای تقلبی مرتبط به عکس تکراری را به تفکیک هر رای و صندوق، امروز مشخص کرد. امید واریم هرچه زودتر مراحل بعدی نیز انجام شود.

>>>   در ولایت غزنی از مجموع یازده میلیون افغانی برای کمپین انتخاباتی تیم دولت ساز ، سه میلیون آن ، در روز اول دزدیده شده است !

در مرکز ولایت غزنی و ولسوالی های نزدیک به مرکز ولایت غزنی نظر به حضور طالبان چندان زمینه کمپین انتخاباتی وجود نداشت و بار ها در اخبار خوانده بودیم که طالبان از مرکز شهر غزنی عشر جمع آوری می کنند و حتی یکی از والی های قبلی غزنی جهت فیصله کدام دعوا به طالبان مراجعه کرده بود ، اینکه چوتار ها و چارکلاه ها چگونه توانسته اند یازده میلیون افغانی را از تیم دولت ساز بکنند جای تعجب است ، در مرکز شهر غزنی فقط یکی دوبار به تعداد بسیار افراد محدود را در بدل یازده میلیون افغانی پلو و چلو داده اند که در همان وقت در شبکه‌های اجتماعی نشر گردید که ممکن است در حدود صد هزار افغانی را مصرف کرده باشند متباقی این یازده میلیون افغانی را چوتار ها و چارکلاه ها بسیار ساده به جیب زده اند .
در ولایت غزنی فقط امکان کمپین انتخاباتی تنها در ولسوالی های جاغوری و مالستان ممکن بود که معلوم نیست چه تعداد از این پول ها در آن دو ولسوالی رفته است و یا اینکه چوتار ها و چارکلاه های آن دو ولسوالی به صورت جداگانه از نزد تیم دولت ساز پول اخذ کرده اند .
امیدوارم شهروندان غزنی معلومات خود را در این مورد با خوانندگان محترم شرکت سازند .
آنچه واقعیت است این است که در مرکز شهر غزنی و چند ولسوالی نزدیک به مرکز ، زمینه دزدیدن پول تیم دولت ساز بسیار آسان بود و فقط کفایت میکرد که چوتار ها و چارکلاه ها در میان خود جور آیند و پول را مساویانه تقسیم نمایند ، اما آنها به یکدیگر هم احترام نداشته اند هرکه زودتر رسیده اند بیشتر دزدیده اند .
پول های تیم دولت ساز بدون حساب و کتاب و فقط برای چوروچپاول بوده است
حسن علی عدالت

>>>   ۴۷۳۷۹ رای تقلبی که امروز از سوی درمالوگ گزارش داده شد، ۳۰۶۵ صندوق رای را در۳۳ ولایت افغانستان به بازشماری برد. ‌۸۴۷۶ رای از این میان مربوط ولایت قندهار است. مراحل بعدی تصفیه بایومتریک، رای‌های تقلبی بیشتری را به زباله‌دان می‌اندازد.
مطمیناً افغانستان بدون تقلب؛ افغانستان با ثبات است.
Noor Rahman Akhlaqi

>>>   Noor Rahman Akhlaqi
در ۳۰۶۵ محلی که از آن ۴۷۳۷۹ رای به دلیل عکسهای تقلبی از دور خارج شد، ۱۰۶۱۴ رای خارج از زمان رای دهی را ما تشخیص دادیم و این آرا متعلق به ۶۰۹ محل رای دهی است که در مجموع این محلات ۷۳۶۱۰ رای بایومتریک شده وجود دارد. به احتمال قوی تمام آرای این صندوق ها خارج از زمان رای دهی هستند و مطابق طرزالعمل، این آرا نیز باطل خواهد شد.

>>>   پس از ابطال ۴۷۳۷۹ رای تقلبی با عکس‌های جعلی توسط درمالوگ، امروز در گام دوم حدود ۵۳۰۰۰ رای تقلبی دیگر، از آدرس «انگشت و آی دی» های تکراری تثبیت و گزارش آن به نامزدان ریاست جمهوری شریک شد.
خانه درمالوگ آباد؛ تقلب کاران را دارد، روی سیاه می‌سازد.

>>>   شرم و حیا در کشور ما مرده است؟ اصلا پدیده خجالت برای سران ما معنا ندارد؟ چرا اصلا انتخابات راه اندازی می کنند و این همه پول بیت المال را در جیبهای مفت خورها می ریزند و انگهی دو میلیون نفر همد در انتخابات شرکت نمی کنند! الان همنی تعدادی کمی که شرکت کرده اند باز در شمارش آن گیر کرده اند. معلوم است ارای مردم ما هیچ ارزشی ندارند. رئیس جمهور را قدرت و زور تعیین می کند نه مردم! این زور و قدرت همان چیزی است که منافع کشورهای قدرت مند توسط آن حفظ می شود. بنابراین هر که مزدورتر همان برنده انتخابات است.

>>>   Haroon Mutaref
دید و بازدید های همیشه گی رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات با رییس احصاییه و معلومات جدن مشکوک به نظر می‌رسد. بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۶ میزان، آقای ننگ رییس دبیر خانه کمیسیون انتخابات همه روز در اوقات مختلف به دفتر جاوید رسولی رییس اداره احصاییه و معلومات می‌آید و ساعت‌ها پشت درهای بسته صحبت می‌کنند.
به نظر می‌رسد که آقای ننگ و رسولی تلاش دارند تا تعدادی از تذکره های که در مراکز و محلات به نفع داکتر عبدالله عبدالله استفاده شده است به بهانه‌های مختلف باطل اعلام کنند. رفتارهای شک برانگیز رییسان احصایه و دبیر خانه کمیسیون انتخابات تا حد زیادی نزدیک به حقیقت است که تلاش دارند تا تعدادی از تذکره ها را به دلایل فوق مهر باطل بزنند!

>>>   امید صحتمند و تندرست باشید
یک تن از کارمندان قبلی تذکره الکترونیکی زون خیرخانه/سرای شمالی هستم. به تایید گفته های همکارم حدود سه ماه قبل یک تعداد از کارمندان بخش ثبت احوال نفوس اداره احصاییه و معلومات در بخش ثبت نام مرکز تذکره الکترونیکی توسط دستگاه‌های بایومتریک کمیسیون انتخابات که آن زمان نزد اداره احصاییه بود مراجعین را بایومتریک کرده و از تذکره های شان عکس گرفته و ستیکر می چسباندند، و به دروغ به ایشان میگفتند که بایومتریک پاسپورت است. هارون کمال مسوول تاییدی فعلی اداره و عبدالصبور مبارز رییس عمومی ثبت احوال نفوس نیز شاهد هستند.

>>>   بنده یکی از کارمندان ریاست احصائیه مرکزی/ ثبت احوال نفوس می‌باشم، اگر امکان دارد این پیامم را با حفظ هویتم نشر کنید.
در کمپلکس ثبت احوال نفوس در سرای شمالی، چندی پیش موقع توزیع تذکره های تایید شده مراجعین از کسانی که تذکره شان استکیر داشت از طریق بلندگو گفته می‌شد که منتظر باشید شما بایومتریک می شود و بعد از اخذ بایومتریک تذکره تایید شده را تسلیم مراجعین می کردند و برای شان گفته می‌شد این کار بخاطر ایجاد سهولت بیشتر برای شما انجام می‌شود و تاکید می‌کردند کسانی که اینجا بایمتریک شوند نیاز نیست موقع اخذ پاسپورت دوباره بایومتریک شوند. قابل ذکر است که این روند همه روزه جریان داشت و در آن از دستگاه های بایمتریک که در انتخابات نیز استفاده شده، استفاده می‌شد. وقتی روند بایومتریک کردن مراجعین با تذکره های استیکر دار شروع شد تمام کارمندان که قبلآ در بخش تایید تذکره کار می کردند ختم قرار داد شان اعلان شد.
نامهٔ ارسالی از ف. ح .س

>>>   عارف کیانی سخن‌گوی رحمت‌الله نبیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری:
در کمیسیون بودم، وقتی ناظرین از ننگ رییس دارالانشای کمیسیون پرسیدند؛ چرا معلوماتی را که درملوگ با شما شریک ساخته است در اختیار ما نمی‌گذارید؟ ننگ در جواب گفت تا ارگ برایم اجازه ندهد، شریک نمی‌ سازم.

>>>   Hasan Ali Adalat
صد هزار دالر پول تیم دولت ساز را تنها برادر عبدالرووف ابراهیمی سابق ریس مجلس نمایندگان ، در قندوز دزدیده است !
شما تصور کنید که تنها یک نفر در قندوز صد هزار دالر را دزدیده باشد به کدام اندازه پول در سراسر افغانستان دزدیده شده است .
اینکه تیم دولت ساز ادعا دارد که دوصد میلیون افغانی را مصرف کرده اند از ریشه و بنیاد دروغ است ، بدون شک مصرف تیم دولت ساز در حدود دو صد میلیون دالر است .
تیم دولت ساز این پول را از خزانه دولت ، وکلا و تاجران که با شبکه های اقتصادی جرمی روابط داشتند تهیه نموده و با دو دست خود تقدیم دزدان حرفوی نمودند .
من گاه گاهی تعجب می کردم که چگونه یک تعداد افراد به صورت آنی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در داخل و خارج کشور به مداح تیم دولت ساز تبدیل شدند و تیم دولت ساز را به مثابه تیم بی بدیل در افغانستان تبلیغ می کردند و حتی می‌گفتند که تیم انحصار گر و متعصب هستند اما بازهم بی بدیل هستند ، اکنون با افشای کود ۹۱ و ویدیوهای پی در پی که از حیف و میل پول تیم دولت ساز در فضای مجازی دست به دست می شود می‌توان حدس زد که واقعاً برای بعضی افراد تیم دولت ساز بی بدیل بوده است .

>>>   پول تیم دولت ساز را هرکسی که برابر شده است دزدیده است، قبلاً ویدیویی از دزدی پول در ولایت غزنی نشر گردیده بود که از جمله یازده میلیون سه میلیون را در روز اول دزدیده بودند. این ویدیویی دومی است که شخص به نام مسلم که با حزب اسلامی رابطه داشته است پول تیم دولت ساز را گرفته گم شده است.
در تمام ولایات و مرکز افغانستان پول را هرکه و به هر مقدار که گرفته دزدیده است.

اکنون ستاد مرکزی تیم دولت ساز چون با دزدان رابطه دارند و خود هم بیشترین پول را دزدیده اند به جای اینکه از پی دزدان بروند و علل شکست را در دزدیدن پول ها جستجو کنند به آرای تقلبی و بدون بایومتریک و یا کودتای انتخاباتی دل بسته اند تا اصل موضوع را پنهان نمایند در حال که موضوع دزدیدن پول تیم دولت ساز اصلأ پنهان شدنی نیست.

حسن علی عدالت

>>>   چهار مورد #مشکل‌ساز مبتنی بر استراتیژی بردن انتخابات به دور دوم به خوبی شناسایی شد و مبتنی بر قانون و طرزالعمل های انتخابات هرچهار مورد، هم در نشست خبری امروز و هم در جلسه دیروز با کمیسیون مسستقل انتخابات شریک ساخته شد. به توکل خدا این چهار مورد که شامل حدود ۳۰۰۰۰۰ رای باطله و نا معتبر می‌شود، فرصت وارد دور شدن ندارد. به صورت واضح تقلب شکست خورده است و متقلب آخرین ترفندهای خودش را دارد به کار می‌بندد. هرچند برای شکست تقلب، همان افشا و ابطال یک ملیون رای کافی است و اما برای خشکاندن ریشه‌های تقلب و برای نهادینه کردن انتخابات شفاف، باید در برابر هر رای تقلبی تا آخر ایستاد و عدالت را به کرسی نشاند.
فهیم فطرت

>>>   منابع می گویند: که بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، مذاکرات بین الافغانی صلح در داخل خاک افغانستان صورت می گیرد.
طبق معلومات، ایالات متحده امریکا امکانات مذاکرات بین الافغانی صلح را در داخل خاک افغانستان مساعد ساخته است و در این مورد حکومت افغانستان و طالبان نیز توافق کرده اند.

حکومت افغانستان پیش از برگزاری این مذاکرات تیم 15 نفری اش را تیار کرده است.
در همین حال رئیس جمهور غنی نیز دیروز با وزیر خارجه چین در مورد نشست بین الافغانی صلح صحبت کرده است، حکومت چین در جریان این صحبت ها نیز از گفتگوهای صلح به محوریت مردم و حکومت افغانستان تاکید کرده است.
#انگبین

>>>   Fatah Mehryaan
مبارزی که تسلیم معامله شد!
عمر داوودزی؛
«این‌طور فکر نکنی که من به کس دیگری می‌گذرم. من نمی‌گذرم، خدا کند که یک رای ببرم و تا آخر من ایستاده می‌شوم. چرا که هدف من مبارزه بوده نه معامله. و اگر گاهی این‌طور شد که من گذشتم یا به غنی و یا به اتمر کمونیست و یا هر سگ دیگرش، باز آن وقت در روی من تُف کن. »
پی‌نوشت؛ سخنان تاریخی از نوار صوتی عمر داودزی رییس ستاد انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی

>>>   Zahir Ariaie
عملكرد بخشى از كميسيون انتخابات به ويژه دارالانشاء ان در جهت ناديده گيرى قانون انتخابات و عدم رعايت موارد مشخص قانونى كشور را به بحران و كميسيون را با عدم توانايى گرفتن تصميم قاطع و يك دست روبرو خواهد كرد. قوانين بسيار واضح اند و تقلب نه تنها در انتخابات جا ندارد بلكه عمل شرم اور و جرم سنگين است. انتخابات به دور دوم نمى رود . شناسايى نزديك به يك ميليون راى سند بيش از اندازه نياز براى ثبوت تقلب هدفمند و پلان شده از يك جناح است. رسميت دادن و ندادن صد هزار راى ديگر اين جرم سنگين را نخواهد شُست.انتخابات يك برنده براى پنج سال دارد اما برنده واقعى ان مردم افغانستان است. اعضايى كميسيون خود را در جهت خلاف منافع ملى و ميهن قرار ندهند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است