آمریکا بنیادگذار پروژهٔ داعش در جهان
نخستین بار در ماه می سال ۲۰۱۵ اسنادی منتشر شد که نه تنها نشان می دهد که داعش یک آفرینش اطلاعاتی آمریکا است، بلکه تأیید میکند که پروژه خلافت در واشنگتن طراحی شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۴    ۱۳۹۸/۸/۶ کد خبر: 160697 منبع: پرینت

به گزارش رسانه های جهانی، ابوبکرالبغدادی خلیفهٔ نامنهاد و دومین فرزند دلبند و اسلام گرای پنتاگون و سرکردهٔ گروه تروریستی داعش که در گهواره دموکراسی کاخ سفید پرورش یافته بود، توسط ولینعمت اش آمریکا در شمال شرق سوریه در شهر ادلب به هلاکت رسید.

آگاهان سیاسی انگیزه قتل احتمالی فرمانده داعش را مورد کنکاش قرار داده به این باور اند که از یکسو دوران استهلاک سیاسی و نظامی سرکرده داعش به پایان رسیده بود و از سوی دیگر شکست ذلت بار آمریکا در سوریه و تزلزل پایه های امپراتوری آمریکا در خاورمیانه، همچنان واژگونی "پروژه خاور میانه بزرگ" توسط قدرت های نوظهور جهانی و منطقوی مانند روسیه، چین، ایران و سطح جنایات و رسوایی بی‌سابقه داعش در مقیاس جهانی باعث شد تا آمریکا پس از بن لادن باقربانی دومین فرزند دلبندش در نمایش نامهٔ نبرد با تروریسم در سوریه، دست آورد پیکار دامنه دار خود را برخ جهانیان و مردم آمریکا برتابانده و احتمالأبرای آخرین بار البغدادی را قربانی دهد.

مزید بر آن، نظریه پردازان سیاسی، موضوع استیضاح دونالد ترامپ، فشار های جامعه آمریکا مبنی بر خروج ارتش آمریکا از سوریه و نمایش چراغ سبز بر عملیات نظامی ارتش ترکیه بالای ساحه کردنشین در شمال سوریه و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را به حادثه اعلام قتل سرکرده داعش مرتبط میدانند.

اعلام مرگ البغدادی زمانی اتفاق افتاد که تلاش های آمریکا برای سرنگونی حکومت بشار اسد به شکست مواجه گردید. او دیگر به حیث مُهرهٔ سوخته در برابر یورش جامعه جهانی و ایستادگی خلقها، بویژه مردم قهرمان سوریه، تاب مقاومت نداشت و از سوی دیگر بخش اعظم از ماموریت خود را در راستای فاجعه بزرگ انسانی و قتل و کشتار ده ها هزار مسلمانان جهان از جمله مردمان، عراق، سوریه، لیبی، یمن، ایران، افغانستان... انجام داده، بزرگترین شهرها را به تلی از خاک مبدل ساخت و تالاب های خون را در بسا مناطق جهان برپا کرد.

داعش طاعونی است که بنام دین، بدنه اسلام را درهم پیچانید و تاکنون قربانی های بیشماری بجا میگذارد. نقش این مرض مهلک در افغانستان به علت زرع خزانی اش و افشاندن این دانه های مرگبار در بازی قدرت سیاسی و اهداف راهبردی کشور گشایان در آینده سیاسی کشور بسیار مرگبار خواهد بود.

کشته شدن فرمانده داعش بدستان نظامیان پنتاگون حاوی روشن‌ترین پیامی است برای حامیان و مجریان برنامه های استعماری، دست نشاندگان و مجریان جنگ نیابتی و ساز و کارهای اطلاعاتی آن که به آمریکا و نیروی نظامی آن در افغانستان دل بسته و در سایه آفتابی در حال غروب، قدرت نمایی مینمایند.
این درسنامه با همه تلخ‌کامی اش برای همگان، برای سران سازمان های تروریستی و اسلام گراها و بویژه کسانی که مقدرات سیاسی شان را بدستان سران کاخ سفید گره زده اند، نهایت آموزنده است.
سوگوارانه مرگ البغدادی به معنای ختم پروژه خونین داعش نخواهد بود و این پروژه در راستای اهداف راهبردی آمریکا دوام خواهد کرد.

داعش ازکجا آفریده شد؟
اسناد جدید و طبقه بندی شده بطرز انکار ناپذیر نشان میدهد که آمریکا طراح و بنیادگذار پروژه داعش در جهان می‌باشد.
اخیرأ «پایگاه تحقیقاتی گلوبال» به نقل از «واشنگتن بلاک» که به اسناد تازه دست یافته است، مینگارد که "پروژه خلافت داعش در آمریکا ساخته شد. برقول این وبگاه،اسناد رسمی دولت آمریکا تأیید نمودکه آمریکا از ایجاد و خلقت داعش حمایت نمود"[۱]

ویرایشگر پایگاه گلوبال ریسرچ در یادداشتی ویژهٔ خاطر نشان میدارد که: "نخستین بار در ماه می سال ۲۰۱۵ اسنادی منتشر شد، که نه تنها نشان می دهد که داعش یک آفرینش اطلاعاتی ایالات متحده است، بلکه تأیید میکند که پروژه خلافت در واشنگتن طراحی شده است.
بر قول این وبگاه «دیدبان قضایی» سال ها است که در نتیجۀ تلاش های مستمر، اسناد حساس دولتی آمریکا را از طریق تقاضاهای آزادی اطلاعاتی و پروسه دادخواهی بدست آورده است.

دولت آمریکا به تازگی در پاسخ به دادخواست آزادی اطلاعات، اسنادی را به دیدبان قضایی تهیه کرد، نشان می دهد که غرب مدت های طولانی از داعش حمایت میکند. این اسناد توسط «آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده» در ۱۲ آگوست ۲۰۱۲ البته سال ها قبل از حضور داعش به صحنه جهانی نوشته شده است.
نویسنده این سوال را مطرح می‌سازد که چرا این اسناد مهم است؟
به باور اواین اسناد نشان میدهد که مسلمانان افراطی و تروریست، سلفیست ها، اخوان المسلمین و القاعده (مثلاً القاعده در عراق) همیشه بزرگترین نیروی هدایتگر شورشی درسوریه بوده اند.

بر قول این وبگاه، این امر تأیید می کند که رسانه های الترناتیف یا غیر وابسته به دولت، برای سال ها اظهار میدارند: "در سوریه شورشیان معتدل وجود ندارند"
در سندی که تازه که از رده بندی بیرون شده آمده است:" اینجا امکان ایجادگروه های سلفی بطرز اعلام شده و اعلام ناشده در شرق سوریه (هسکه و دایرالزور) وجود دارد و این دقیقاً همان چیزی است که قدرت های حامی مخالفان برای منزوی کردن رژیم سوریه می خواهند.
به عبارت دیگر، قدرتهایی که از مخالفان سوریه پشتیبانی می کنند، مانند غرب، متحدین ما در حوزه خلیج فارس و ترکیه می خواستند خلافت اسلامی را به منظور به چالش کشیدن بشار اسد رییس جمهور سوریه استقرار بخشند".

این سند خاطرنشان میسازد: "مطمئناً جنرال های ارشد آمریكا و معاون رییس جمهور جوبایدن گفتند كه نزدیكترین متحدین آمریكا از داعش حمایت می كنند.
همچنان رسانه های اصلی آمریکا خواستار حمایت مستقیم از داعش شده اند".
اسناد طبقه بندی شدهٔ «آژانس دفاعی آمریکا» نشان می دهد که ایالات متحده و غرب از بدو ورود، از داعش به عنوان راهی برای منزوی کردن دولت سوریه حمایت کردند.

یک افسر اطلاعاتی ضد تروریسم ارتش انگلیس و پولیس متروپولیتن و افسر سابق MI5 تأیید می کنند که اسناد تازه منتشر شده، آشکارترین و کاملترین سند جنایت است.
این قطاری است که از آغاز در درازنای حرکت، تصادمات فاجعه انگیزی به همراه داشته است.
اما اینکه چگونه سازمان سیا، از یک آدم زندانی یک هیولای بزرگ تروریستی می افریند، نهایت حیرت انگیز است‌. آژانس خبر رسانی سی ان ان گزارش داد که بغدادی به مدت چند ماه در اردوگاه« بوکا» که تحت نظارت آمریکا در جنوب عراق بود زندانی بود و در سال ۲۰۰۴ آزاد گردید. بر اساس این گزارش، سرکرده داعش بزودی ماشین جنگی دو میلیارد دالری را تأسیس کرد.

درآمد داعش از تولید و قاچاق نفت، مالیات، باج گیری، آدم ربایی، فروش آثار باارزش به سرقت رفته، اخاذی و کنترل محصولات کشاورزی حاصل می گردید[۲]
این بود منشأ جنایاتی که از مهد دموکراسی جهانی از درون کاخ سفید و پنتاگون برخاست. این گردباد، جهان و منطقه را درهم پیچانید و هزاران تروریست از ۱۱۰ کشور جهان تحت درفش اسلام گرد آمد و بزرگترین طوفان های تاریخ را برپا نمود و درب جهنم را در جهان باز کرد.

با احترامات بی پایان
عارف عرفان
لندن، اکتوبر ۲۰۱۹

منابع:
[1]Globalreaserch-The Caliphate Project, Made in America. Declassified U.S. Government Documents Confirm the US Supported the Creation of ISIS'26 October 2019
[2]CNN,ISIS Fast Facts,3December2018


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   لعنت به خانم کلنتن و اوباما نژادپرست
ذلیخا پوپل

>>>   سپاهیان گمنام
قلم تان سبرورسابادتحلیل بسیارعالی دارای واقعیت رفیق عرفان عزیز

>>>   Awesta Wazir
گرفتن ونابود کردن بغدادی بقول ترامپ دو ساعت طول کشید!ولی حیف که مردمان بیگناه در زیر عملیات های سنگین وخونبار مدت ها تلفات دادند وسر پناه ومنزلگه خویش را ترک گفتند و اواره شدند. همه میدانند به درازا کشیدن وطولانی شدن عمر البغدادی با اهداف سیاسی و منطقوی جهان سرمایه همخوانی داشت که سالها این بازی جنگ ولشکر کشی ادامه یافت.

>>>   Noorullahaq Dazham
تحلیل دقیق وهمه جانبه تان واقعا درد آور است.
ظهور داعش در در عراق و سوریه نشان داد ه است. وسوالات بزرگ و حیران کننده چه بود؟ !؟!
تمام وسایل جنگی مدرن جهان که بدون قرارداد دو کشور دسترسی به آن ممکن نبود. چطور داعش به آن دسترسی داشت؟ ...دیدن بیشتر

>>>   Sami Bakhtiar
چه جنایتهای که صورت میگیرد و مردم جزیات را نمیدانند

>>>   تحلیل تان دقیق است برادر گل خدا کند همه شان بروند به جهنم امریکا نه تنها افغانستان بلکه همه کشور های اسلامی را در حرج و مرج غرق کرده بنام اسلام فکر میشود همه شان با این همه وحشت خود امریکا بوده و نام از اسلام بد زوال جان خود امریکا شود . درود .
لطیفه نوری

>>>   همايون همدم براتي
درود بر شما و تفکر والای تان ، ممنون از نشر معلومات ارزشمند و تحلیل همه جانبه ی تان در مورد تاریخچه ی داعش

>>>   حقایق را بیان کردی چون بارک اوباما که قصد جنگ واقیعی را با داعش نداشت مکرر میگفت که از میان بردن داعش سی سال را در بر میگیرد من درک کرده بودم که این پروژه سی ساله است وگرنه جنگ جهانی دوم مدت چهار سال دوام کرد و بس که بغدادی قوی تر از هیتلر نبود ولی با آمدن روسیه و کوشش های مستمر ایران عمر این پروژه کوتاه تر گردید .
عبدالکریم تابش

>>>   شما باور میکنید ،
شاید چهره اش را تبدیل کنند و به حیث هیت صلح افغانستان روانش
کنند ،ازین دم بریده ها شک نیست،
فرید رحیمی

Nemat Haidary قلم تان رساتر باشد
این را مخفی کنید و یا گزارش بدهید

>>>   Muhammad Sharif Kohistani
جناب عرفان صاحب گرامی وگرانمایه .
اظهار ونگرش پرمختوای تان کاملا بجا ومبتنی بر حقایق وشواهد مدارک انکار ناپزیر اسطوار است . شاید امریکا بدیل البعدادی را بامضمون وشکل بهتر پیداکرده باشد که وظایف انرا در جغرافیای دارای اهمیت استراتیژیک هسته گزاری وتسلیح تجهیز بمنظور تحقق عمق استراتیژی جدیدش مستقروتوظیف نماید .
عمرپربار طویل وصحت کامل برایتان متمنی ام.

>>>   بخاطر منافع امببرياليزم جهان خور پروژه هاي نابودي بشريت را به چه نوع تكتيك هايتوسط جيره خور هاي ضد انسانيت جهان راواژگون و تيره نمود
اما چهره امريكا يي را در جهان ناكام و روشن ساخت اي كاش كشور هاي جهان نفت خير و تكامل يافته بخود جرت مي دادند تا دست ناپاك اين سيا بختان نابخشيدني تاريخ را از دامنه خويش كوتاه مي ساختند
امروز ما مردم بيخبر كور و كَر سياست تبليغ ميكنيم بدون كمك امريكا فنا شدنيست و طالب هم زاده اين منحوس ها تبليغ مينمايد تا بحال ملت در خواب خرگوش بسر مي برد اما از واقعيت ها اگاهي ندارند كه به كدام پيمانه سرمايه زير زميني از غرب كشور به چه نوع تخنيك انكليس و امريكا لِعيدو قپيد
كاش درك و فهم سياست ميداشتيم تا مي اموختيم
يكبار ديگر دست و قلم كه همچو وقايع ضد انساني وتخريب چندين كشور سياسيون يكي پي ديكر مليون ها انسانرا به قتل و اواره ساخت در اخير مي گويم كه :
از ماست كه بر ماست.
ابراهیم حکیمی

>>>   Nader Waseli
چقدر متن تحلیلی دقیق عالمانه وآموزنده است راهت سبز و جاویدان باد بزرگ مرد اندیشه وقلم افتخار من هستید

>>>   تمام بدبختی ها بنام اسلام .
در حالیکه اینها از اسلامیت چیزی یاد ندارند و نمیدانند تمام از دست پرورده یهوده های بی دین است که میخواهند بنام این و آن نام اسلام و مسلمان را بد کنند
ساحل صادقی
>>>   Eng Ab Kabir Mahazi
جناب عرفان عزیز ، با ایجاد پروژه داعش توسط امریکا اهداف نهای این پروژه آیا جمع نمودن افراطی ترین انسان های اسلام گرا از ممالک غرب در محور داعش شاید یکی از پلان های غرب بوده تا در جنگ تمام عیار محوه شوند ودوم اینکه هرگاه داعش موفق میشد آیا آمریکا اجازه خلافت را به این گروه میداد تا کشور مقتدر را ایجاد میکردند وبعد آن ممالک همجوار را اشغال ویک امپراطوری را بنیان میگذاشتند .البته که امریکا وحامیان متحد امریکا در ایجاد پروژه داعش زمان خاص را محاسبه کرده بودند وبعدا تصامیم را میگرفتند .زیرا محاسبه امریکا در قدم نخست کشور های چون سوریه - عراق- ایران -لیبی وبعدا آسیای میانه شاید بوده باشد تا کشور چون چین وروسیه را منزوی بسازد.

>>>   Rahmani Khalilrahman
عرفان عزیز تحلیل کاملا دقیق و پرده برداری از نیات ، پلان ها و بازی بسیار بزرگ و خطرناک استخباراتی کشور آمریکا در سطح منطقه و جهان که در حقیقت با یک تیر چندین فاخته را شکار نموده از جمله بد نام سازی اسلام ،بخاک خون کشانیدن صدها هزار انسان بیگناه و تخریبات تمامی ابدات تاریخی و موسسات عام المنفعه در عراق، سوریه و آغاز یک جنگ تمام اعیار ختم نا شده در خاور میانه و به هم درگیر ساختن کشور های اسلامی در خلیج که نتیجه و هدف ان سرایت ونقل و انتقالات داعش در افغانستان و حتی در آینده در آسیای میانه است که خیلی آینده مبهم و پر خطر را در این بخش از جغرافیای جهان بوجود آورده است

>>>   Basir Ab
عرفان گرامی را درود!
خیلی زیبا و عالی ونقد جانانه ، در افغانستان همچنان انتقال، پشتیبانی از داعش از زمان کرزی خائن تا اشرف غنی و رئیس سنا مسلمیار خائنین به کشور ،در جمع این گروه تباه کار هستند متاسفانه که غنی مردم را به قوم گرایی پارچه کرد (تفرقه بینداز و حکومت کن است ) را پیشه گرفته که به نحوی بالای مردم بیسواد و کم دانش حکومتش را به پیش میبرد.
سلامتی شما گران مایه آرزویم است.

>>>   Haidar Atmar
درود برشما جناب عرفان صاحب عزیز ، حداقل از شروع قرن بیست تمام جنایات سازمان یافته ایکه بنام تامین دیموکراسی در کشور های مختلف مسبب کودتا های خون بار تقریبا در تمام جهان حادث گردیده است جانب این جهانخوار سازمان یافته وبوقوع پیوسته است چنانچه ماشاهد بربادی ملت عراق لیبیا سوریه افغانستان بالقان اوکراین وغیره کشور های توسط این جنایتکار جهانی بوده وهستیم

>>>   Mir Aabed Sadat
طالب و داعش هردو توسط دموکراتها به وجود آمد. بل کلنتن طراح و نطفه گذار طالب در رحم بی نظیربوتو و اوبما نطفه گذار امیب دومی در رحم والده شاه سلمان

>>>   Shujazada Mohammad
عرفان گرامی موفق باشید و تحلیل شما کاملا بجااست که این جنایت کاران مهره سیا بوده و است ورنه زنده دست گیر کردن بن لادن و بغدادی از توان پنتاگون بود تا در محاکمه بین المللی اعتراف پیدایش این جانیان گرفته میشد.

>>>   Karim Saiq
محترم عرفان صاحب تحلیل بسیار عالی وبجا که حقایق قتل مسلمان های جهان را با ساختار این پروژه استخبارتی امریکا که انهم به ناکامی انجامید با تحریر کاملا روشن توصیح نموده اید .امید که در کشور ما اگر قصد پیوستن به داعش دارند با استفاد ازین تحلیل سیاسی که در صفحه تحریر گردیده جدا خود داری نمایند .ممنون شما از تحلیل همه جانبه شما.

>>>   ترامپ با اعلام این خبر میخواهد اذهان مردم و جامعه آمریکا را از استیضاح خود منحرف کند و شاید بتواند نجات یابد پیش از این هم روسیه و ایران اعلام کرده بودند بغدادی کشته شده است.

>>>   رشد و ظهور داعش نتیجهً ایجاد نا امنی و بی ثباتی سیاسی در کشور های مسلمان به بهانهً مبارزه با اشغالگری توسط جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه و طالبان و دیگر گروههای بنیاد گرای اسلامی در کشورهای مسلمان می باشد و اصولاً ربطی به آمریکا ندارد.جنگ هفتاد دو ملت همه را عذر بنه *** چو ندیدند حقیقت ره افسانه زدند.

>>>   متاسف هستم از این که چرا عامه مردم افغانستان خصوص پشتون ها نظام مغزشان کمپیوتری است که فقط صفر و یک میشناسد در دید بسیاری مردم یا باید نوکر جبهه شرق و روس بود و یا نوکر جبهه غرب و روم بود. الحال که بعد از سقوط بلک شرق و شوروی روس های کمنیست ضعیف شدند بسمت امرکایی ها دست دراز کردید و احساس عموم مردم این است که بدون انگلیز و روس و امریکا زندگی تبدیل به مرگ خواهد شد متاسفانه این یک پروسه بود کا از بازی بزرگ بین روس و دولت بریتانیوی در کمپانی هند بر سر حفظ هندوستان و تقسیم و تجزیه سرزمین های آذربایجان و خراسان از ایران بزرگ آغاز شد در آن زمان بسیاری نواحی خراسانات بزرگ و سیستان و مکران تا مازندران و آذربایجان و فارس و بوشهر عملا تحت پوتین های روس و انگلیس قرار داشت و شاه احمق قجری فقط بر تهران مسلط بود و گمان میکرد درخیال خود همه سرزمین های ایرانی را زیر سلطه دارد در این دوره مقاومت های مردمی محلی و قومی مردمان ایران زمین در دوران مبارزه با استعمار شروع شده بود گروه های کاملا متفرق از مردم گیلک در نهضت جنگل شمال مردم آذربایجان در شمال غرب و لر ولک و عرب در بوشهر و خرمشهر و ساحه جنوب و کردها در کوهستانهای شمال غرب و بلوچها در مکران جنوب شرق و افغانها در شرق سیستان و جبال و تاجیک و ترکمن در شمال شرق خراسان شروع به مقاومت های محلی علیه روس و انگلیز کردند اما متاسفانه غالب گروه ها شکست خوردند این که در تاریخ گفته میشود گروههای افغان یا تاجیک یا گیلک و لرولک و آذربایجانی پیروز شده اند یک پروپاگاندا دروغ است متاسفانه فقط توانستند سالهایی مقاومت کنند و در نهایت با تلفات بالا شکست میخوردند علت این امر عبارت است از
۱)عدم وحدت میان مردم ایران زمین
۲)ضعف و سرمستی دولت مرکزی عیاش قجری که فقط تهران و حوالی آن را در کله خامش میدید.
۳)روس و انگلیز مجهز به سلاح روز و توپ و تانک پیشرفته بودند و انگلیس ها هزاران سرباز هندی را برای جنگ اجیر کرده بودند همچنین روس ها هم سپاهی بزرگ از قزاقها داشتند.اما مردم محلی سلاح های ضعیف داشتند.
مجموع این عوامل باعث اشغال چندین ساله فلات ایران بدست روس و انگلیس و در نهایت جدایی بخش بزرگی از خراسان و سیستان و مکران و آذربایجان از ایران زمین شد.
مطابق همین پلان در سرزمین های تحت امپراطوری عثمانی اجرا شد که در نهایت باعث تقسیم و تجزیه و سقوط آن به یک بخش ترکی و ۷ سرزمین عربی شد که شرح آن مفصل است.
خلاصه مطلب آن که از وقتی دنیای اسلام متفرق پاره پاره شد و دشمن اصلی را نشناخت به این روز افتید در این زمان در گوشه های بلاد اسلامی بسیاری از مردم از فقر و گرسنگی و طاعون و وبا جان دادند ودر حالی بود که روس و انگلیس غلات و محصولات کشاورزی و مالداری آنان را برای سربازانش احتکار میکرد. بعقیده من تنها راه عزت بلاد اسلامی ایجاد اتحادیه ای بزرگ از کشورهای مسلمان است ما برای پیشرفت باید به سمت برداشت مرزها و پول و پاسپورت و قوانین بین الملل اسلامی پیش رویم باید در این راه اختلافات خود را فراموش و زیر پا گزاریم و به روز و حال امروز دنیای اسلام رحم کنیم چرا دول اروپا و عموم کشورهای مسیحیت آمریکای لاتین میفمد باید اتحادیه هاییش براساس منافع مشترک بسازد اما همچنان ما مسلمانان در تداوم روزهای استعمار در خواب عمیق فرو هستیم
عباس رحیمی_هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است