تمدن پنج هزار ساله
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۳۹۸/۸/۷ کد خبر: 160707 منبع: پرینت

وقتی از بعضی ها میشنویم که ما تاریخ ، فرهنگ و تمدن پنج هزار ساله داریم ، برای ما یک بوجی سوال خلق میشود.
از اذان صبح که از خواب بلند میشویم تا نیم شب که میخوابیم به انکه ارامش روحی نداریم ، هر آنچه را که بخاطر امرار حیات روزمره از ان استفاده میکنیم،
از تسبیح و جای نماز چینایی گرفته،
تا مسواک هندی،
برس و کریم دندان ایرانی و پاکستانی،
بوت و البسه چینایی و ترکی،
اکثر خوراکه باب کثیرالاکشوری،
موتر چاپانی،
تیل و گاز ازبیکستانی و ترکمنستانی،
موبایل و کمپیوتر امریکایی،
و و و غیره،
ما را وامیدارد تا از خود بپرسیم که آیا تاریخ و تمدن و فرهنگ و افتخارات پنجهزار ساله ما همین ها اند؟
و یا همان قبرستان ها و تپه های شهدای ما که به اشاره و سلاح دشمنان اسلام ، با تکبیر الله و اکبر دو جانبه ، افتخارانه و جهاد گرایانه همدیگر خود را کشتیم میباشد؟
و یا اینکه بگوییم نیاکان و پدران مان دلیر و شجاع بودند جهاد کردند ما هم باید دلیر و شجاع و مجاهد باشیم و راه شان را ادامه بدهیم؟
ما قبول داریم که در اسلام جهاد فرض گفته شده است ، اما لازم است تا بدانیم چگونه جهاد ، در برابر کی و برای چه هدفی و به تحریک و فرمان کدام کشور کفری و اسلامی.
خلاصه اگر به همین منوال ادامه دهیم پنجهزار سال دیگر هم ، همین آش است و همین کاسه.
خداوند بر ما رحم کند.

سرور راسخ


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تمدن
نظرات بینندگان:

>>>   ما انرژی سیزده ملیارد و هشتصد میلیون ساله در وجود خود داریم که از آغاز پیدایش جهان ما،در وجود ما و تمام زنده جانها و غیر زنده جانها و مواد فضای کیهان و مواد غیر مرئی فضای کیهان و انرژی تاریک جهان که باعث توسعه کیهان میشود،وجود دارد.
این انرژی در طول سیزده اعشاره هشت ملیارد سال.به شکل های مختلف توسط هایدروجن به ستاره ها تبدیل شده است و از ستاره ها به عناصر و از عناصر به مرکبات و از مرکبات به منرال ها و از منرال ها به احجار و احچار به سیاره ها و این مواد در سیارات به مواد کیمیاوی و مواد کیمیاوی به پروتاین و پروتاین به زنده جانها و زنده جانها تکامل نموده تا انسان رسیدند.
بنأ هر وقتی که اعصاب تان خراب میشود و دست خود را محکم بر روی میز میکوبید که چرا تا بحال این موضوع را نفهمیده بودید،بفهمید که ازین انرژی آراد شده از وجود شما با ضربه بر روی میز،سیزده اعشاره هشت ملیارد سال میشود.
اما شما باید درک کنید که شما هیچ زمانی قادر نیستید که به میز تماس کنید.آنچه که شما تماس نموده اید،ساحه مقناطیسی مواد میز است،نه خود مواد میز.
زیرا هسته مواد میز که متشکل از پروتون ها و نیوتزون ها است،مثل یک دانه برنج در مابین یک ستدیوم بزرگ است.
شما فقط ساحه مقناطیسی الکترون را که صد متر دور تر در لبه ستدیوم قرار دارد،با مشت خویش که مشت شما نیز دارای همین ساحه مقناطیسی صد متره است.تماس داده اید.
پس میان ماده مشت شما و ماده میز حدود درصد متر فاصله میان دو دانه برنج است،که شما این فاصله را هیچ زمانی نمیتوانید از بین ببرید و هسته مواد دشت تان را با هسته میز تماس دهید.
حالا فهمیدید که فزیک کوانتونو می یعنی چی ؟
آیا استادان تان در افغانستان و ایران و تاجکستان و غیره جاها،کدام وقت این موضوع را به شما توضیح کرده است؟

>>>   -افتخار اول ما تاریخ پنجهزار ساله
- افتخار دوم ما اینکه ما ( غـیـرت ) داریم !!!

>>>   نظر دهنده اول
چه چتیات گفته راییستی. اینجا بحش از تاریخ پنچ هزار ساله افغانستان است که توسط موجودات بنام پشتون در حال نابودی است و شما خود نمای کرده از فزیک که بلد هم نیستید بحش میکنید.

>>>   به : ما انرژی سیزده ملیارد و هشتصد میلیون ساله....
آفرین چه بچه درسخوان و زرنگی ! کلاس چندمی عمو ؟
یکی از غیر استادان از افغانستان و ایران و تاجکستان و غیره جاها

>>>   به اولی :
ده درکجا درخت ها درکجا!
بحث از تاریخ پنجهزار ساله است او رفته از انرژی صحبت میکند !
ر

>>>   انرژی را در فلانت استفاده کن وقتی که فاقد عقل هستی
۲۵۰ سال است که یک قبیله گمشده در گمراهی بر این سرزمین بنام حکومت جنایت و چپاول میکند و به اصطلاح خودشان ترور با ترور در جنگ است و نتیجه اش هم شده باند های تروریست.
شرمتان باد کرزی و احمدزی و باقی زی ها

>>>   ادبيات گرايي، همگرايي، برادرگرايي، مسلمان گرايي در مقابل قوم گرايي و پشتونگرايي جواب نداده و به پايان رسيده است.

>>>   ما سقو داریم ما ّکول داریم ما تاجیکستان تاجکوف داریم و ما دزدان شمالی داریم>

>>>   هر انسان باید از گذشته خود ، از پیشینیان خود آگاه باشد و تداوم دهنده اصالت و فرهنگ پیشینیان خود باشد حتی اگر تغیر عقیده داده باشد یعنی دین آبا و اجداد خود را ترک کرده باشد بازهم به خاطر حفظ ریشه و اصل و نصب خود نباید عنعنات پدران را فراموش کند حد اقل تا آنجا میتواند ادامه دهد که به باور های عقیدتی جدیدش در تضاد نباشد در غیر آن در کشوری مانند افغانستان یک اقلیت که نزدیک 270 سال است که قدرت را به دست دادند و با جبر و زور ، خدعه و نیرنگ و سو استفاده از عقاید سنتی نه آگاهانه و علمی ما از دین اسلام همه آثار تاریخی ما را که نشانگر قدمت یا همان تاریخ 5000 ساله مان است نابود ساخته و به نابود سازی شان هنوز ادامه میدهند و به آسانی ما را مهاجر تاجکستان، ازبیکستان و بقایای چنگیز خوانده و خود را مالک اصلی سرزمین مان میگویند اگر میگوئید اینطور نیست پس قبول کنید که که همه ای ما مهاجر هستیم زیرا از کل تاجیک ها ما سه نفر را از تاریخ معاصر میشناسیم که نتوانستند نام شان را از تاریخ پاک کنند : ملا مشک عالم و میر مسجدی خان که شاید این دو هم اصالتا افغان و یا مانند عبدالله عبدالله دو رگه افغان تاجک باشند و یک زبر دست هم به نام حبیب الله کلکانی که ده ها تهمت نا روا را به او بسته اند. در مقابل آمر مسعود امیر امان الله خان و اخیرا جنرال رازق را به میدان وارد کرده اند یا شخصیت برجسته هزاره ها فقط ملا فیض محمد کاتب است و از ازبیک ها امیر علی شیر نوایی؟ در حالیکه غاصبین از خود شانرا، اصلی یا جعلی به صد ها تن میرسانند. شما وقتی متوجه میشوید که بالای نام های نواحی و مکاتب و بیمارستان ها و ... دقت کنید مثل رحمان مینه، خوشحالخان لیسه و....

اما چرا اینطور شده است ؟
دلایل زیاد است اما آنیکه نقش اساسی دارد جهالت و نادانی اقوام است و توسط حکومت های قبلی قصدا جاهل نگهداشته شدند متاسفانه این جهالت باعث شده تا به آسانی از باور های سنتی که از اسلام داریم استفاده کرده و از ما یک متعصب مذهبی درست کنند و به جان همدیگر ما ما را بیندازند و خود با خیال راحت پلانی را که دارند عملی سازند. اینجاست که باید از اسلام واقعی آگاه شویم ( خداوند در قران شریف ضمن نقل سرگذشت اقوام تاریخ مثل عاد ،ثمود ، بنی اسرائیل و... هدایت داده است که از سر گذشت اینها درس بگیرید. حالا شما بگوئید مگر غیر از شناخت پیشینیان ما و حفظ آثار و اعمال شان چگونه میتوانیم درس بگیریم ؟ یک چیزی که باید داشته باشیم تا اثار خوب و بد شان را فهمیده و درک کنیم بعد رفتار مان را با خوبهای آنها تنظیم و از غفلت هایشان پرهیز کنیم ) تا ضمن حفظ تاریخ و آثار گذشته خود از خواب غفلت بیدار شویم و جلو تخریبات دشمن را بگیریم ورنه مصداق تنها یاد کردن از گذشته این ضرب المثل است :
هر آنکس که فخر به اجداد میکند
چون سگ دل خود به استخوان شاد میکند
صرف فخر به 5000 سال فایده ندارد باید افتخارات 5000 سال به پیش برود و توقف نکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است