فایق: ده‌ها خانواده داعشی در فاریاب جابجا شده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۸/۸/۷ کد خبر: 160711 منبع: پرینت

نقیب‌الله فایق، والی فاریاب می‌گوید که در این اواخر ده‌ها خارجی عضو گروه داعش در چند ولسوالی این ولایت جابجا شده‌اند.
به گزارش ۸صبح: آقای فایق که روز سه‌شنبه، هفتم عقرب در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت که ده‌ها خانواده خارجی از ولسوالی درزاب ولایت جوزجان و ولایت غور در دو روز اخیر به ولسوالی المار ولایت فاریاب آمده‌اند. او شمار خانواده‌های خارجی مستقر در ولسوالی المار فاریاب را ۳۰ تا ۴۰ خانواده گفت.

طبق معلومات والی فاریاب، در حال حاضر پسر طاهر یولداش در یکی از روستاهای المار همراه با خانواده‌اش زندگی می‌کند. طاهر یولداش، رهبر حرکت اسلامی اوزبکستان بود که افراد تحت امرش در کنار طالبان و شبکه القاعده در افغانستان می‌جنگیدند.

نقیب‌الله فایق تصریح کرد که حضور شهروندان خارجی در فاریاب از جمله ولسوالی‌های المار، کوهستان و پشتو‌ن‌کوت افزایش یافته است. او از افزایش حضور جنگجویان خارجی در ولایت فاریاب ابراز نگرانی کرد و گفت که حضور این افراد سبب تشدید جنگ شده است.
والی فاریاب توضیح داد که منظور از «اتباع خارجی» که در کنار گروه طالبان می‌جنگند، اعضای گروه داعش هستند.
او هم‌چنان گفت که جنگجویان خارجی مسوول تلفات غیرنظامیان، کشتار کودکان و زنان هستند.

طبق معلومات نقیب‌الله فایق، جنگ‌جویان خارجی تاکتیک جنگی گروه طالبان را به پیش می‌برد. هم‌چنان مسوولیت ساخت ماین‌ها، تک‌تیراندازی طبق گفته والی فاریاب بر عهده جنگ‌جویان خارجی هستند که در کنار گروه طالبان می‌جنگند.
والی فاریاب از جانب دیگر تأکید کرد که نیروهای امنیتی برای مقابله با هر نوع تهدید طالبان و گروه داعش آماده‌اند و اتباع خارجی را مورد هدف قرار خواهد داد.

چندی پیش عبدالقادر آشنا، والی سرپل نیز در صحبت با روزنامه ۸صبح گفته بود که ۴۰ خانواده خارجی عضو گروه داعش از ولایت غور به ولسوالی کوهستانات سرپل آمده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فایق
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   عجيب است ، تمام شواهد نشانده آنست که طالبان در مقابل داعش در جنګ هستند و تا بحال چندين ولايت را با وجود کومک های امريکا به داعش و در هر نبرد طالبان و داعش بمباری امريکا عليه طالبان و انتقال داعشيها برای نجات به مناطق ديګر توسط هواپيماهای دولت غلام و امريکائيها .
علاوه بر اين آيا کسی تا امروز ديده و يا شنيده که کدام تانک امريکا و دولت غلامرا داعش تخريب کرده باشد و يا کدام پوسته و قرارګاه امريکا و دولت غلام را هدف قرار داده باشد .

>>>   پس تو .....به صفت والی غیر از زنکه بازی دیگر چه وظیفه داری که در ولایت تحت فرمانت داعش و طالب آزادانه فعالیت میکند و تو مصروف زنکه بازی هستی.
تیم فاشیستی تابوت ساز با استفاده از افراد بی خاصیت مثل تو فائق ریشه اقوام غیر فاشیست را میخشکاند و این جابجایی ها از ارگ سرچشمه میگیرد.
با برچیده شدن گلیم فحشا و بیرون رانده شدن غنی و بی بی گل از ارگ همه کار ها روبه راه میشود و فاریاب و جوزجان و همه ولایات کشور از لوث وجود طالب و داعش پاک کاری میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است