مقدار مصارف نامزدان ریاست جمهوری اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۳۹۸/۸/۸ کد خبر: 160717 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات، هزینه های نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را منتشر کرد.
براساس این گزارش، در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مصرف مجموعی ده نامزد ریاست جمهوری به ۲۴۱ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۲۹۰ افغانی رسیده است.

دسته انتخاباتی «دولت ساز» به ریاست اشرف غنی با هزینه ۲۰۱ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۱۳ افغانی بیشترین مصرف را در جریان دو ماه مبارزات انتخاباتی اش داشته است.

داکتر عبدالله عبدالله، ۲۰ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۶۴۵ افغانی، حکیم تورسن، سه میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۳۹ افغانی، لطیف پدرام، یک میلیون ۲۳۸ هزار و ۹۶۸ افغانی و نورالحق علومی دو میلیون و ۹۷۳ و ۸۱۰ افغانی را در کمپاین های انتخاباتی شان به مصرف رسانده اند.

به همین ترتیب، غلام‌فاروق نجرابی، ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ افغانی، عنایت‌الله حفیظ سه میلیون ۸۹۵ هزار و ۳۷۵ افغانی و سیدنورالله جلیلی ۶ میلیون و ۷۸۴ هزار افغانی، نور رحمان لیوال ۴۶۸ هزار و ۹ افغانی و محمدشهاب حکیمی ۷۱۲ هزار و ۱۳۱ افغانی را دو ماه کارزارهای انتخاباتی هزینه کرده ‌اند.
در این میان رحمت ‌الله نبیل، فرامرز تمنا، شیدامحمد ابدالی، احمدولی مسعود، گلبدین حکمتیار، محمدابراهیم الکوزی، محمدحنیف اتمر و زلمی رسول گزارش مالی ‌شان را نفرستاده ‌اند.

مطابق حکم فقرۀ (2) مادۀ 77 قانون انتخابات؛ کاندیدان ریاست‌جمهوری مکلف‌اند، از منابع تمویل، حدود و موارد مصارف خویش در مبارزات انتخاباتی به کمیسیون گزارش دقیق ارایه نمایند.
مطابق حکم فقرۀ (3) این ماده، کاندیدان نمی‌توانند از اتباع یا دول خارجی و یا نمایندگی‌های سیاسی کشورهای خارجی مقیم افغانستان مساعدت‌های مالی را قبول یا دریافت نمایند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
مصارف
هزینه
نظرات بینندگان:

>>>   منابع تمویل را هم باید نشان دهی کنند.
با سند...

>>>   اساتید محترم و رهبری دانشمند کمیسون ابتدا باید سرنوشت اعلان نتایج ابتدایی را معلوم کنند باز دست به نشر مصارف مالی کاندیدان بزند شما میدانید که عملکرد شما در گرو شرکتدر ملوک قرار دارد برای من منحیث یک شهروند که همه روزه اخبار را تعقیب میکنم این چارمین روز است که شما بزرگان کشور را کهیک پروسه ملی را رهبری مینماید شرکت در ملوک انتظار نشانده امروز وصبح میگوید من معتجب ام که شما چرا جلوه کار وصلاحیت خویش را به شرکت خارجی سپردید ظرفیت های کاری خوب در اداره شما موجود بوده که سه انتخابات گذشته را تنظیم کردند بیاد داشته باشید که درملوک باشما صادق نیست شما زیر حرف ملت ومردم خود با قی ماندید هر گاه ناظرین دولت ساز موضوع را جدیی بگیرد امکان معرفی شما هفت تن بزرگان بدون تجربه به ساروانوالی کشور بعید نیست حیف به زحمتهای که کشیدید حیف وصد حیف قیام

>>>   دوصد ملیون از کد 91 بوده یا از پول غضنفر که از بانک دولتی قرضه گرفته وبرای تیم دولت ساز مصرف کرده ،

>>>   من هم 40 سال خدمت نموده ام قسم بخدا است که یک پاکت روغن را که قیمت آن مبلغ 70 افغانی میشود پول قیمت روغن را نداشتم وبه قرض آنرا بسیاربه عذر ازدکاندار خریدم ، خانه ندارم ، جای قبر ما معلوم نیست
نمیدانم این جنابان این همه پولهای سرجیبی شانرا ازکدام خزانه های جهان بدست آورده اند
چرا معیارکاندیداتوری پول باشد ، چرا تعهد وپاکی نباشد
کسیکه اینقدرپول دارد و مصرف میکند کجا ازدل غریب خبر است ، ازدل غریب تنها غریب وبی پول خبر است
سوار از دل پیاده خبر نیست و سیراز دل گوشنه ، قسم بخدا که هیچ پولدار به درد غریب نخواهد خورد
به نظرمن درکاندیدی معیار پول باید درسطح جهان ازبین برود

>>>   غنی را نگذارید فرار کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است