رییس مجلس: مسوولان امنیتی ما فقط لاف می زنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۸/۸/۱۲ کد خبر: 160766 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان با انتقاد از عملکرد نیروهای امنیتی برای تامین امنیت مسیر شاهراه‌های کشور می‌گوید که وزرای امنیتی فقط بلد اند لاف بزنند.
به گزارش روزنامه افغانستان، شماری از نمایندگان مجلس در نشست روز شنبه (11 عقرب) از تشدید ناامنی‌ها در شاهراه‌های کشور انتقاد کرده و نیروهای امنیتی را به بی‌کفایتی متهم کردند.

نمایندگان قندهار، ارزگان، فاریاب جوزجان و میدان وردک گفتند که طالبان مسلح کنترل شاهراه را در دست گرفته و از مسافران و رانندگان اخاذی می‌کنند.
به گفته آنان، مردم در مسیر شاهراه‌ها از کابل تا قندهار و هلمند و همچنین شمال کشور از سوی افراد مسلح مختلف از طالبان گرفته تا نیروهای امنیتی به دلیل عدم پرداخت پول گرفتار، بندی و حتا کشته می‌شوند و در این ظلم، همه مسئولان امنیتی حکومت به ویژه نمایندگان مجلس شریک اند؛ زیرا این قضایا از سوی نمایندگان بررسی نمی‌شوند.

آنان همچنین به حادثه کشته شدن یک راننده در زابل توسط پولیس شاهراه اشاره کردند و گفتند که پولیس پاسگاه از راننده 15هزار کلدار درخواست کرده ولی راننده به او 7 هزار کلدار داده و پولیس به همین خاطر بر او تیراندازی کرده است.
با این وجود، میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان نیز با اشاره به این که وقتی نیروهای امنیتی، امنیت شاهراه‌ها را در میدان وردک در نزدیکی کابل، گرفته نمی‌توانند، چگونه مردم افغانستان توقع داشته باشند که این نیروها، امنیت شاهراه در ولایت‌های دور دست کشور از جمله ارزگان، فاریاب و ارزگان را بگیرد.

آقای رحمانی با توجه به این که مسوولیت تامین امنیت شاهراه‌ها بر دوش وزارت دفاع است، گفت:"وزیران ما فقط لاف بلد هستند. لاف نزنند روزی که معرفی شدند گفتند که سر دشمن را می‌زنند و سنگرشان را می‌گیرند؛ اما شما ببینید که همه روزه سربازان ما کشته می‌شوند؛ مسافران کشته می‌شوند و مردم در هیچ جای مصؤنیت ندارند."
آقای رحمانی به کمیسیون‌ امور دفاعی مجلس هدایت داد تا جداً مسوولان مربوط را فراخوانده و در مورد نگرانی‌های امنیتی مردم پاسخ بخواهند.

از سوی دیگر، برخی نمایندگان مجلس تاکید کردند که تمامی ادارات دولتی با سرپرستان اداره می‌شود و به مجلس پاسخ‌گو نیستند.
غلام حسین ناصری یک عضو مجلس گفت: "خانه ملت جداً جایگاه سیاسی خود را از دست داده است و وقتی نمایندگان انتقادی از حکومت می‌کنند، در واقع حکومتی وجود ندارد که پاسخگو باشد. قانون اساسی می‌گوید که حکومت تحت ریاست رییس جمهور ایفای وظیفه می‌کند آیا در 5 سال همین‌گونه بود؟ هم اکنون بالای 21 وزارت توسط سرپرست اداره می‌شود این حکومت است؟

منورشاه بهادری یک عضو مجلس در این خصوص گفت: "حکومت همه ادارات از وزارت‌ها گرفته تا ریاست‌ها؛ والی‌ها و فرماندهان را در حالت سرپرستی قرار داده است و وقتی نمایندگان در یک مورد از عملکرد حکومت انتقاد می‌کند باز 20 تا زنگ تهدید آمیز می‌زنند که چرا این گپ را مطرح کردید."
آقای بهادری با اشاره به این که مجلس باید جایگاه قانونی خود را تثبیت کند، ابتدا باید کمی و کاستی‌های حکومت را با جدیت تمام مورد بررسی قرار دهد وگرنه ادامه از دروازه پارلمان بسته شود تا مردم هم توقع نداشته باشند.

به گزارش جمهور، میر رحمان رحمانی نیز در این خصوص گفت: "ما هر روز سر حکومت صدا می‌کنیم که سرپرست وزرا را معرفی کند؛ اگر یک روز از کار این حکومت باقی باشد بازهم وظیفه دارد سرپرست وزرا را جهت کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند."
آقای رحمانی نیز با انتقاد از حکومت گفت که تا چه وقت این وضعیت ادامه داشته باشد.
با این وجود، رمضان بشردوست گفت که هیچ کس در افغانستان دشمن کسی نیست؛ بلکه خود افراد و نهادها است که دشمن خود هستند.
به گفته او، اگر نمایندگان با حمایت نا بجا از "دروغ‌های" وزرا برخود ظلم نکنند و صلاحیت قانونی خود را درست اعمال کنند؛ در این وضعیت قرار نمی‌گیرند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   ازارکان دولتی خویش احترامانه خواهشمندم علیه یکدیگر قرارنگیرند زیرا ضربه این چنین حرکات نا شایسته را ملت می بیند

>>>   وقتی حرف راست و حقیقت را بر زبان آوری به مقابله ارکان نظام تعبیر میشود.

بیایید حساب کنیم
بدخشان حد اکثر ۲۰۰۰ طالب داشته باشد
نیرو های امنیتی سه ارگان فرض کنیم ۱۰۰۰ نفر
نیرو های داوطلب معاش بگیر شاید ۱۰۰۰ نفر
مجاهدین سابق ضد طالب شاید ۵۰۰۰۰ نفر
مردم عام ضد طالب شاید ۲۰۰۰۰ جوان تنومند
شیر زن های دلیر برای اداره و همیاری عقب جبهه شاید ۵۰۰۰ نفر
به جز قوت های سه ارگان باقی نیرو ها حاظر هستند تا حد اکثر برای دو هفته آب و نان خودرا خودشان تهیه کنند و با بیل و سالانه و تبرزین نوکران پاکستان را به جهنم بفرستند.
اگر یک پلان پاک سازی سراسری گرفته شود در ظرف یک هفته دیگر طالب و داعش و زورمند و تفنگدار غیر مسول در همه ولایت باقی نمیماند.
اگر این نیرو ها که در همه ولایات وجود دارند در همه ولایات داخل اقدام شوند ننه ISI هم مقاومت کرده نمی تواند و تنبان ملا هیبت هم در کویته بی نماز میشود .
چرا از زور ملت برای ملت استفاده نمی کنید و بیهوده مردم را به کشتن میدهید.

>>>   اشرف غنی در بیشتر از پنجسال ریاست جمهوری اش چنان نفاق افگنی را در بین ملت ترویج کرده که در هیچ جایی ازین شر نفاق خلاصی نداریم خداوند غنی را با این پلان و هدف شومش از قدرت چوکی بدور اش اندازد تا ملت ازین شر نفاق اندازی های موجود که دستاورد غنی است جز این کدام دستاورد ملموث دیگر ندارد کشور و مردم از نفاق اندازی غنی نجات یابند و مانند گذشته برادروارو متحدانه زندگی کنند و به مشکلات موجود فایق ایند اگر غنی بیشتر ازین دوام درت کند کشور و مردم را بکلی نابود خواهند کرد....

>>>   کدام نمایندگان اکثریت مطلق شان مافیا ها و دکانداران استند . مردم اینهارا خوب می شناسند .
معلم حیات الله حیات

>>>   شما خود تان چی کردید ؟؟ نبودن شمابهتر از بودن شماست ، وکالت رابه دالرخریدید ، قیمت تیل رابالا بردید ،
هر روز بیست سی پولیس واردوی ملی شهید میشوند ، شما خلاف کارهابه ضرر حکومت ومردم هستید
ر

>>>   امنیت یک مملکت را مثل امنیت یک خانه فکر کنید.
یک خانه دارای چهار دیوالی میباشد و یک دروازه دارد و هیچ کس بدون اجازه داخل شده نمیتواند و هرکس اگر کاری داشته باشد،زنگ خانه را فشار میدهد و صاحب خانه به دهن دروازه می آید و میبیند که کیست و بعد از آن اجازه دخول میدهد.
در داخل خانه کارد و پنجه و قاشق و غیره تنها در روک آشپز خانه است و در جیب هر نفر در خانه چند کارد و تبر و تیشه و غیره نیست.
یک مملکت نیز سرحد دارد و سرحدات آن بسته است و هیچ کس بدون اجازه و ویزه داخل خاک کشور دیگر شده نمیتواند و انباع کشور هرکدام شان دارای راکت امداز و بم و راکت و غیره سلاح های تخریبی نیستند،بلکه صرف نیرو های امنیتی دارای چنین سلاح ها در سلاح کوت خویش هستند و در صورت خلاف رفتاری اتباع،در حالات اظطرار از آن استفاده میکنند.

>>>   از دزد های شمالی بخوانید:
والیان سمنگان و پروان به لوی‌سارنوالی معرفی شدند
سخنگوی لوی‌سارنوالی گفت که یک نماینده بامیان و یک نماینده هلمند در مجلس نماینده‌گان دور شانزدهم، والیان برحال سمنگان و پروان، معین مالی و اداری ارگان‌های محلی و وزیر پیشین وزارت مبارزه با مواد مخدر در این پرونده متهم شناخته شده‌اند. فضل‌الدین عیار، والی ولایت پروان و عبدالطیف ابراهیمی، والی ولایت سمنگان هستند

>>>   جناب رئيس شورا خودش يك بيسواد، احمق ورلافوك بيش نيست، از بركت پارو كشي امريكائيها و مهارت دزدي صاحب پول شده ، نه گپ زدن خود را ميداند و نه كدام درجه علمي دارد، در افغانستان قافله سر چپه شده و خَر جلو تَر از ديگران شده ،

>>>   ارکان سه گانه دولت خد اقل از دزدان یاد بگیرند و در دزدی که می کنند رفاقت کنند در غیر این صورت به گفته شاعر:
دو نفر دزد خری دزدیند
سر تقسیم به هم جنگیدند
آن دو بودند چو گرم زد و خورد
دزد سوم خر شان را زد و برد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است