قبیله گرایی در وزارتخارجه آغاز شد
مقاومتی که صلاح الدین ربانی از خود در وزارتخارجه در برابر اهداف فاشیستی قبیله نشان داد، عبدالله هم می توانست در ریاست اجرایی در مقام صدراعظم در برابر رییس فاشیست قبیله نشان دهد... 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۳    ۱۳۹۸/۸/۱۲ کد خبر: 160772 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) گران هیواد به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه افغانستان تعیین شد.
صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری خبر تقرر آقای هیواد به عنوان سخنگوی وزارت خارجه را در صفحۀ توییتر خود اعلام کرده است.
صدیقی در صفحه توییتر اش نوشته است که ریاست جمهوری طی حکمی، آقای گران هیواد را به حیث سخنگوی جدید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان تعیین کرده است.

پیش از این، محمد اشرف غنی، ادریس زمان معاون سیاسی وزارت خارجه را به عنوان سرپرست این وزارت تعیین کرد. این تصمیم به دنبال استعفای صلاح‌الدین ربانی سرپرست قبلی وزارت امور خارجه اتخاذ ‌شد که هفتۀ گذشته از سمت‌اش کنار رفت.

همچنین صدیقی در یک کنفرانس مشترک با گران هیواد سخنگوی جدید وزارت امور خارجه گفت: رییس جمهور در دیدار با ادریس زمان تأکید کرده که این وزارت باید در عرصه‌های اقتصادی بیشتر فعال باشد.
صدیقی گفت که رییس‌جمهور همچنان با سرپرست وزارت امور خارجه و معینان این وزارت دیدار کرده وروی کارکردها و ماموریت آینده آن بحث کرده است.
سخنگوی ریاست‌جمهوری همچنین افزود: آقای غنی در دیدار با ادریس زمان تاکید کرده که این وزارت باید در عرصه‌های اقتصادی بیشتر فعال باشد. همچنین آقای غنی از سرپرست وزارت امور خارجه خواسته است تا اصلاحات جدی در این وزارت آورده شود.

در این نشست خبری گران هیواد سخنگوی جدید وزارت امور خارجه نیز گفت که قرار است سرپرست وزارت امور خارجه در بهبود وضعیت این وزارت تلاش‌های جدی کند.
هیواد گفت که آقای زمان قصد دارد در دو بخش شکل و محتوا در این اداره اصلاحاتی ایجاد کند که در بخش اول قرار است نمایندگی های افغانستان در کشورهای خارجی بازسازی شود و در بخش دوم به روی مقرره‌ها و لوایح، همچنین بخش استخدام‌ها در این وزارت، توجه بیشتری صورت گیرد.
سخنگوی جدید وزارت امور خارجه همچنین بیان کرد: این وزارت به روی تقرر دیپلمات‌های افغانستان دقت بیشتری خواهد کرد و گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای دیگر از دیگر اولویت‌هایی است که این وزارت بر آن تاکید دارد.

صلاح الدین ربانی تنها باقیمانده از نسل مجاهدین و مقاوم ترین فرد در برابر قبیله گرایی در حکومت وحدت ملی بشمار می آمد که تا آخرین روزهای ریاست جمهوری هم مقاومت کرد.
تا کنون چندین بار احکام رییس فعلی قبیله در وزارتخارجه بدون اجرا معطل ماند اما آنقدر فشارها بر صلاح الدین خان زیاد شد که وی مجبور به استعفا گردید.

در این میان اشتباه بزرگ صلاح الدین ربانی، حمایت از عبدالله است، عبدالله معامله گری است که در میان غیر پشتون ها نظیر ندارد. وی برخلاف عملکرد ربانی، فردی کاملا در راستای اهداف قبیله بوده علاوه بر خوشپوشی، زیرکانه خود را در میان غیر پشتون ها جا داده و تقریبا اکثر مخالفان سیاست های قبیله را در اطراف خود جمع آوری کرده است.

هرچند افراد انگشت شماری مانند عطامحمد نور، عبدالله را تا اندازه ای شناخته و تلاش می کنند که از او دوری کنند، اما بقیه سران مخالف اهداف قبیلوی، عبدالله را تنها راه نجات دیده و حامی او در انتخابات و سیاست های آنی در دنیای امروز سیاست شده اند.

مقاومتی که صلاح الدین ربانی از خود در وزارتخارجه در برابر اهداف فاشیستی قبیله نشان داد، عبدالله هم می توانست در ریاست اجرایی در مقام صدراعظم در برابر رییس فاشیست قبیله نشان دهد. اما وی هرگز نخواست حتی برای یکبار هم که شده در مقابل اهداف قبیله قد علم کند.

برخی عبدالله را ترسو و یا ملاحظه کار و یا سهل انگار می پندارند، هرچند هرکدام از این صفات ممکن است درباره عبدالله صدق کند اما واقعیت این نیست! واقعیت این است که عبدالله حتی اگر خود نخواهد، دستور دارد در راستای اهداف قبیله حرکت کند، وی مامور است و دستور اجرا می کند.

در هر صورت بهتر بود صلاح الدین خان پس از کناره گیری از وزارتخارجه، مانند عطامحمد نور گوشه عزلت برمی گزید و خود را از این منجلاب همراهی با عبدالله کنار می کشید.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیواد
وزارتخارجه
نظرات بینندگان:

>>>   .... عطا محمد نور و امثال شما معامله گران. لطفن صلاح الدین ربانی و دوکتور عبدالله را در مرداری های تان شامل نسازید.

>>>   اکنون که اقای ربانی ازسمتش کنار رفت تمام ریاست ها وقونسلگری ها وپست های مهم وکلیدی این وزارت را پشتون ها اشغال میکنند واین را یک افتخار میدانند.وانتسابات شروع شده کرسی های مهم وزارت راحاتم بخشی به قوم خوداعطا وحاتم بخشی مینمایند.
باحترام نجرابی.

>>>   چیستان؟
کشوریست که تاریخش تقلب ،نامش تقلب ، سرحداتش نقلب، انتخاباتش تقلب ، اسناد تحصیلی شان تقلب ، متن مضامین تاریخی شان تقلب، انتخابات پارلمانی اش تقلب ،رتب نظامی اش تقلب ، مفسد ترین حکومت جهان، بدترین جای زندگی برای مادران کودکان ،زنان ، خبرنگاران ،توریستان ، این کجاست ؟

>>>   «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی و تیم انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» مدعی شد که دو سوم آرایی که برای «اشرف غنی» رهبر تیم «دولت‌ساز» به صندوق‌ها ریخته شدند بدون بیومتریک بوده و جعلی است.

وی افزود: انتخابات در دور اول برنده‌ای ندارد و هر دو تیم (دولت‌ساز و ثبات و همگرایی) که مدعی پیروزی هستند دروغ می‌گویند. اگر تنها آرای بیومتریک معتبر شناخته شده و دیگر آرا باطل شوند با اطمینان می‌توانم بگویم که تیم غنی در رده سوم قرار می‌گیرد.

حکمتیار در گفت‌وگو با «صدای آمریکا» ابراز تمایل کرد که آماده است با سایر نامزدها از جمله عبدالله که مدعی تقلب در انتخابات هستند همکاری کند.

گفتنی است که رهبر حزب اسلامی تنها یک روز پس از برگزاری انتخابات مدعی شده بود که یقین دارد پیروز انتخابات است.

بسیاری از تحلیلگران از جمله شبکه تحلیلگران افغانستان دستکم برخی از داده‌های میزان مشارکتی که تاکنون منتشر شده را پرسش‌برانگیز دانسته و این افزایش ناگهانی میزان مشارکت بویژه در مناطق ناامن را غیرمحتمل می‌دانند.

برای مثال ولایت ننگرهار که در روز نخست رأی‌گیری میزان مشارکت 22 هزار و 813 نفر در 309 مرکز اعلام شده بود در روز بعد این آمار به 254 هزار 871 رأی در 390 مرکز رأی‌دهی افزایش یافت، یعنی بیش از 10 برابر میزان مشارکتی که روز انتخابات گزارش شده بود.

>>>   قبیله گرایی ختم شد!
زیرا ان دزدان جهادی که فساد را بر ّا کرد به گودال تاریخ افتاد!
ایت همه ناله وگریان برای احیا سقوی است که خواب وخیال است!

>>>   گند قبیله گرای خو از صلاح الدین جان بالا شده بود که پنچرمین هم دیپلومات ساخته بود

>>>   انصانه دارید بیست سال میشود که وزارت خارجه بصورت کل در دست شورانی نظار وتاچیکان مهاجر کولاب است ولی کوچکترین واکنش نشان داده نه شد حال یک سخن گوی بی خبر

>>>   کاش می فرمودید که آقای زمان، از کجا است. اگر آن زمان هراتی باشد که حدود پنج سال قبل در بخش امور خارجه ولایت هرات کار می‌کرد؛ انسانی سخت متعصب علیه هراتی های اصیل است. چون اوشان از قوم زمان خان آند که به هرات در اطراف ولسوالی کرخ حدود ده هزار جریب زمین حکومت های غاصب وقت، در مقابل کشتن مردم و حاکمیت فاشیزم در سرزمین هرات برای شان داده شده است.
سهیل از هرات.

>>>   بسیار کار نیک شد باید که همه جمعیتیها منفک شود کو هدامنی هم دیبلومات است

>>>   قبیله گرائی قبلا آغاز شده بود فعلا ازبین رفت تشویش نکو برادر

>>>   بسیج عمومی در برابر قبیله گرایی و شوونیسم از کابل آغاز خواهد شد.

>>>   وزارت خارجه باید از دزدان چپاولگرانی جهادی پاک شود و یک وزارت ملی مسلکی ایجاد گردد تا بتواند حیثیت افغانستان را در جامعه جهانی حفظ نماید.
زلمی

>>>   وزارت خارجه شخصی از بی بی حاجی زن ربانی نیست که باید بچه خود را دایمی وزیر خارجه در وزارت می نشاند وقتیکه دزدی‌تون چپاول تان ادامه داشته باشد هیچ گپ نیست وقتیکه دست تان از دزدی کوتاه شد باز سخن از فبیله گرایی و این آن میزنید واین را بدانید که چرا مردم اهمیت یک توت را برای تان نمیدهد چون خاصیت زن شلیطه را دارید و از اهلیت وشخصیت خود راکم میکنید

>>>   طرح هفت ماده‌ای صلح؛ کهنه، کلیشه‌ای، مانع صلح

حکومت اخیرا طرحی هفت ماده‌ای را زیر نام «گام‌هایی به‌سوی ثبات افغانسان» آماده کرده که روز سه‌شنبه (۷ عقرب) از سوی شورای امنیت ملی همگانی شد. این طرح شامل سه بخش و هفت ماده است که بخش اول شامل گفتگو با امریکا و ناتو، گروه طالبان و پاکستان می‌شود، بخش دوم، شامل همکاری‌های کشورهای منطقه و سازمان‌های بین‌المللی و در بخش سوم آن هم روی تقویت نهادها در سطح ملی و از بین‌بردن عوامل جنگ در کشور تاکید کرده‌است.

به باور آگاهان، ابتدا کشورهای منطقه و جهان و کشورهایی که جنگ‌شان را در خاک افغانستان می‌کنند باید روی ختم جنگ و آمدن صلح توافق کنند.

جاوید یوسفی

>>>   Raheel
وزارت امتیازات قبیلوی که وسیله‌ییست برای غارت قومی ثروتهای ملی باید لغو و حذف شود!‌
شورای ملی درین مورد باید تصمیم بگیرد. این وزارت چرا؟ دلیل و توجیه موجودیت چنین وزارتی چیست؟

>>>   علی ترکمنی
اشرفغني احمدزي بعد از پاكسازي قومي هزاره ها از حكومت به پاكسازي تاجيكها شروع كرده است بعد از استعفاي رباني آقاي گران هيواد كه يك اوغان است را بعنوان وزير خارجه معرفي كرده است.

قابل يادآوري است كه غلام صالح و غلام سرور گفته اند ما حق و حقوق بر اساس قومي نميخواهيم فقط آنچه اعلاحضرت اشرفغني احمدزي ص فرمان دهد بعنوان وحي الهي قبول ميكنيم و هيچ خواست جز متابعت از فرمان الهي از زبان حضرت والا اشرفغني احمدزي ص نداريم.

غلام صالح و غلام سرور همچنين گفته اند ما هيچ امتياز و هيچ چيزي جز بندگي و رضايت حضرت اشرفغني احمدزي ص را نميخواهيم و هركسي با تصاميم آن حضرت ص مخالفت كند را در پشت ميله هاي زندان مي اندازيم تا عبرت براي كساني شود كه به مسايل قومي و زباني دامن ميزنند و عليه تصاميم و فرمان الهي حضرت اشرفغني احمدزي ص مخالفت ميكنند، ما راضي به رضاي عبدالرحمن خان ج و سنت حضرت اشرفغني ص هستيم .
تا زنده ايم بنده ايم!

>>>   ۲۵۰ سال است که یک قبیله گمشده در گمراهی بر این سرزمین بنام حکومت جنایت و چپاول میکند و به اصطلاح خودشان ترور با ترور در جنگ است و نتیجه اش هم شده باند های تروریست.
شرمتان باد کرزی و احمدزی و باقی زی ها

>>>   میگویند که عین روش فاشیستی اشرف غنی احمدزی ریس ارگ را جناب داکتر عبدالله عبدالله در قصر سپیدار در پیش میگرفت و ازین بابت علیه داکر عبدالله انتقعاد میکنند برادرم اگر کسی را سگ دیوانه گزید ایا عین کار را باید انجام داد نخیر چرا دهن پاک را مردار کند .
ردمان اهل هندو هند به گاندی پیشنهاد کردند که ما هم بالای مساجد مسلمانان در تقابل به عمل شان عین عملرا انجم دهیم گاندی از ادران اهل هند پرسان کرد که ایا شما کار انها را خوب میدانیدو یا بد تلقی میکنید گفتند کاری بد گاندی برای انها گفته بود که پس کار انها که بد است ما چرا کار بد انها را انجام دهیم .

>>>   شتر ارزان خواهد شد چون شتر چران ها همه دیپلومات میشوند و کارمند وزارت خارجه

>>>   غضنفر گروپ باید قرض های دولتی را تا پیش از نتیجه انتخابات بپردازد.

>>>   شــرو فساد به واقعیت فساد های شانرا ثابت ساختند قصرها در دبی ،ولاف خدمت زدن درافغانستان ، جواب خبرنگار دیلی میل را به هیچ زبان نه پشتو نه دری نه انگریزی ندادند ، چون میدانند دزدی شان افشا شده ، حالا دیلی میل یکتراتبه به زبان عربی ازین ها سوال کند دیده شود که حجواب میدعهند یانه ؟میتوانند درعربی بگویند که این پول ها غنیمت بوده،
ر

>>>   پاروک وردک پول هاای مکاتب خیالی را که درافغانستان ساخته بود اصل وواقعی شانرا در دو محل شهر دبی ساخته است ، براستی کهپاروک وردک مجاهـــــد است !!!

>>>   فاشیست های نو در مقابل هر قدم اصلاحات توطیه میکنند و سفسطه میگویند، چوکی های بلند دولتی باید مسلکی تنظیم شود نه قومی و تنظیمی، ربانی نماینده تاجک ها نیست و نبود ربانی وارو ها برای شخص خود و تنظیم خود کار میکنند. اشرف غنی در مسیر درست روان است باید حمایت شود.

>>>   اته ممد پلیتک میزنه باز
سر موسیچه تکتیک میزنه باز
سر پشتون قره قل می گذاره
شتل در کون تاجیک میزنه باز
سمق
فرانکفورت

>>>   داوود عرفان
نمی دانم چه اندازه این تحلیل درست است، اما فکر می کنم عمران خان از نادر سیاست مداران پاکستان است که به درستی عوامل بحران منطقه ای را درک کرده است. نشانه هایی وجود دارد که این سیاست مدار با وجود چتر حاکمیت نامرئی نظامیان پاکستان، دوست دارد قدم های مثبتی برای پاکستان و منطقه بردارد. حسرت تاریخی او در مورد شکوه و جلال تاریخی منطقه و رویارویی او با تندروان مذهبی گواه این مساله است که عمران خان ظاهرا متفاوت تر از سایر همگنان سیاسی خود می اندیشد. شاخ به شاخ شدن با کسی چون فضل الرحمن در کشوری چون پاکستان به سادگی امکان پذیر نیست و حسرت دوره های تاریخی ای که مدارا و تساهل را خاطرنشان می سازد، نشان مثبتی می تواند تلقی شود‌. شاید این علاقه به خاطر پرورش او در دامان مادری باشد که لیسانس زبان فارسی بوده و با عرفان شعر فارسی آشنایش نموده باشد. باید منتظر ماند و نتیجه ی این رویارویی را دید تا در یابیم واقعا عمران خان متفاوت می اندیشد و یا راه سلف خویش را در بحران منطقه ای جستجو می کند.

>>>   Hasan Ali Adalat
در میان کود ها بهترین کود ، کود ۹۱ است !
در قدیم ها اصطلاح کود کیمیاوی وجود داشت که برای تقویت بنیاد زراعت استفاده میگردید و دارای چندین نوع بود ، اکنون همه‌، آن کود ها را فراموش کرده اند و متوجه شده اند که در میان کود ها بهترین کود ، کود ۹۱ است که جیب انسان ها را تقویت می‌کند و در اختیار ارگی ها قرار دارد و استفاده از کود ۹۱ هم بسیار ساده است فقط در هر کجای دنیا که باشید در خدمت ارگی ها قرار داشته باشید و از ارگی ها تعریف و تمجید کنید و بگویید که ارگی ها بدیل ندارند .
رادیو آزادی به اسناد دست یافته است که بر علاوه یک میلیارد و سه صد میلیون افغانی که در اوایل بودجه کود ۹۱ بوده است در طول سال از کود های دگر به صورت غیر قانونی مبلغ یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون افغانی دیگر هم در کود ۹۱ اضافه گردیده است و اکنون منابع از مجلس سنا و مجلس نمایندگان هم تایید میکنند که از کود ۹۱ سو استفاده فراوان صورت گرفته است و حالا این کود خالی گردیده است .

>>>   غنی دیوانه بود دیوانه تر بادا
کسی را در ده جای نمی دادند میگفت اسپ مرا در خانه ملک بسته کنید.
دو سه دانه زرنج پیش دروازه ارگ ایستاده تا بی بی گل و غنی و کوچ بارش را به میدان هوایی برده و توسط چورلکی از سرحد خارج کنند مگر این دیوانه در آخرین لحظات عمر سیاسی خود اکت های رئیس جمهور منتخب را میکند.

>>>   منابع می گویند: که بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، مذاکرات بین الافغانی صلح در داخل خاک افغانستان صورت می گیرد.
طبق معلومات، ایالات متحده امریکا امکانات مذاکرات بین الافغانی صلح را در داخل خاک افغانستان مساعد ساخته است و در این مورد حکومت افغانستان و طالبان نیز توافق کرده اند.

حکومت افغانستان پیش از برگزاری این مذاکرات تیم 15 نفری اش را تیار کرده است.
در همین حال رئیس جمهور غنی نیز دیروز با وزیر خارجه چین در مورد نشست بین الافغانی صلح صحبت کرده است، حکومت چین در جریان این صحبت ها نیز از گفتگوهای صلح به محوریت مردم و حکومت افغانستان تاکید کرده است.
#انگبین

>>>   Fatah Mehryaan·
مبارزی که تسلیم معامله شد!
عمر داوودزی؛
«این‌طور فکر نکنی که من به کس دیگری می‌گذرم. من نمی‌گذرم، خدا کند که یک رای ببرم و تا آخر من ایستاده می‌شوم. چرا که هدف من مبارزه بوده نه معامله. و اگر گاهی این‌طور شد که من گذشتم یا به غنی و یا به اتمر کمونیست و یا هر سگ دیگرش، باز آن وقت در روی من تُف کن. »
پی‌نوشت؛ سخنان تاریخی از نوار صوتی عمر داودزی رییس ستاد انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی

>>>   باز سازی مسلکی و زارت خارجه و خشم دشمنان مردم افغانستان !
به نقل از سایت انترنتی راه مدنیت ، ارگ ریاست‌جمهوری از آغاز اصلاحات در وزارت امور خارجه خبر داده و گفته است که این برنامه در دو بخش شکل و محتوا انجام خواهد شد. وزارت امور خارجه یکی از نهادهای جنجالی در پنج‌سال عمر حکومت وحدت ملی بود که با کناررفتن صلاح‌الدین ربانی، از مدیریت این وزارت حالا مدیریت این نهاد دیپلماتیک از سوی سرپرست این وزارت ادریس زمان انجام می شود .
اما ! ایکاش پنج سال گذشته بخاطر تحمیل تعامل جانکیری به هدر داده نمیشد ، پنج سال زمان زیادی بود که میتوانست از طریق سفارت خانه های افغانستان مناسبات خارجی فعال و تاثیر گذار با جهان برقرار گردیده و توجه دولت ها و ملل جهان را به مرکز اساسی و مهد تربیت و صدور تروریستان این لانه شیطانی یعنی پاکستان و تجاوزات،مداخلات و جنایات جنگی انها و سایر گروهای تروریستی صادر شده و مزدور در خاک افغانستان جلب و راه را برای ختم مداخله ،جنگ و تروریزم سازمان یافته و رسیدن به صلح نزدیک و هموار سازد ، همچنان وزارت خارجه میتوانست از جهت تامین مناسبات اقتصادی ، تجارتی و فرهنگی برای رشد و انکشاف کشور درعرصه های بازار یابی مارکیتنگ و صادرات ، جلب سرمایه خارجی برای رشد صنعت وزراعت و در عرصه فرهنکی برای جلب بورسیه های تحصیلی وآموزش متخصصان و دانشمندان نقش با ارزش را ادآ نماید ، اما این اداره زیر تاثیر اهداف تنظیمی وابسته به استخبارات کشورهای مداخله گر ، ایستاده گی غیر قانونی در مقابل رئیس جمهور کشور ، برخورد غیر ملی و مخاصمت آمیز بمنظور حفظ و گسترش قدرت وتعمیل اراده ؛ به دستگاه غیر حرفوی، غیر دپلماتیک، قومی ، تنظیمی و بربنیاد واسطه و وسیله به اداره شخصی و گروه تجاران سیاسی ناراض مبدل گردید که با داشتن چنین خصوصیات در روابط دپلوماسی خارجی، افغانستانُ با تاریخ درخشان ومدنیت قدیم را بمثابه کشور فاقد ارزشهای کهن، تاریخی و ملی برای جهان بنمایش گذاشته است . در مورد چگونه گی کار کرد آقای ضرار احمد مقبل (بیسواد ) وزیر اسبق خارجه ضرورت به توضیح نیست !
اما دراین میان نباید کار کردهای موثر ودپلوماتیک آقای سپنتا و چند وزیر دیگر را نادیده گرفت ،و لی متاسفانه تحت حاکمیت دولت فاسد کرزی که خود بازار لیلام قدرت برای خدمت گذاران جهاد را برقرار ساخته و خودش نیز به اعانه وجیب خرچ دیگران ثروت اندوزی مینمود ، نمیشود دوره ایشان را نیز از تاثیرات منفی حاکمیت نا کاره مجزا و دور از زد وبند دانست .
اکنون که محترم داکتر اشرف غنی متاسفانه بسیار دیر ولی ضرور، تصمیم اصلاحات اساسی را در وزارت خارجه و در دستورکار سر پرست جدید آقای ادریس زمان قرار داده است آرزو برده میشور اینکه بنا بر هدایت مقام ریاست جمهوری و مسوُلیت وظیفوی وزارت محترم خارجه اولان به مسایل گادری توجه و کارمندانی را در پست های سفارت خانه ها بگمارند که (حب الوطن من الا یمان) را فرض دینی خود بدانند ،تعهد ملی داشته، پابند به سیاست های تنظیمی و گروهی ،قومی و یا سیاسی نبوده بلکه مدافع (سیاست افغانستان واحد) باشند، سفیر و کارکنان سفارت افغانستان باید اشخاص دارای تحصیلات عالی ، تخصصی در عرصه دپلوماسی و حقوق داشته و حداقل به لسان های معتبر از جمله انگلیسی بلدیت کامل داشته باشند ،کارکنان سفارت خانه نباید متشکل از یک زبان وقوم برعکس متشکل ازاتنیک اقوام مختلف و بحیث افغان باورمند به وحدت ملی باشند، از تاریخ افغانستان آگاهی داشته و از مناسبات تاریخی افغانستان با کشور میزبان و از اعتقادات اخلاق و ارزشهای ملی تاریخی و فرهنگی مردمان آنکشور معلومات کافی داشته باشند ، توجه وزارت محترم را به جلب صد ها دیپلومات تحصیل یافته با تجربه و با تعهد که بیکار اند و یا در تعبید اجباری مهاجرت قرار دارند خواهانم ، تا جائیکه از وضع حکومتهای گذشته قبل بر جهادیزم آگاهی داریم در آنزمان ها دپلوماتهای افغانستان از چهره های دانشمند آگاه و مدبر شناخته شده تشکیل گردیده بود، که آنها بیانگر پالیسی ملی و مدافع منافع ملی افغانستان بودند ؛ کارمندان جدید تازه وارد در مجموع و بخصوص کسانی که به سفارت خانه ها موظف به کار میشدند در کورسهای آموزش دپلوماسی درچوکات وزارت خارجه تنظیم و در تحت دسپلین خاص با اصول و فرهنگ دپلوماسی آگاه میگردیدند .در آن زمانها عایدات سفارت خانه ها گرچه دها مرتبه کمتر از عایدات موجود بود ولی با توجه جدی و پاکیزه گی ، سفارت خانه ها مواظب امور مالی بودند و چور و چپاول در دستگاه وزارت رایج نبود .
امید نظریات ارایه شده ، مورد توجه رهبری وزارت محترم خارجه قرار گیرد . آرزو میرود آن وزارت سیمای واقعی افغانستان در حال گذار به اقتدار ملی ،غلبه برموانع بنیاد گرایی و تروریزم را به جهانیان معرفی بدارد.
جمشید پایمرد

>>>   Shafiqa Yarqin Deebaj
خود غنی کحایش حب الوطن است که زیردستانش باشد؟
مدت کار او تمام شده و همه مقرری هایش غیر قانونی‌ست

>>>   نام غنی برای همه شما مرچ بالا کرده هنوز سر فلم است.

>>>   ‏‎Scherzadeh Gul Mohammed‎‏
خاک فروشی به شیوه ی عبد الرحمن خانی !
حکومت اشرف غنی املاک رادیو تلویزیون ملی در قلب پایتخت را هر جریب زمین به قیمت فقط 1 یك پوند در سال به سفارت انگلیس فروخته است .

🔻اگر چه این ‌بار اول نیست که اشرف غنی خاک وطن را به نرخ کچالو می فروشد ؛ قبلا نیز صدها جریب زمین دولتی را به همین قیمت به شرکت الکوزی فروخته بود و هیچ نهاد عدلی و قضایی جز برخی نمایندگان با عزت ملت در مجلس صدا بلند نکرد .

🔻اگر کمی دور تر برویم امیر عبدالرحمن جابر حدود 200 سال پیش نیمی از جغرافیای کشور را از شمال به روسیه تزاری ، از غرب به ایران و از جنوب و شرق به هند بریتانیایی یا پاکستان امروزی به عین قیمت فروخته است .
ساحات جنوب و مشرقی را فقط به 18 لک کلدار فروخته بود .
حال غنى با هزار شرمسارى " كه در اين تصوير ديده ميشود ؛ برای باقی ماندن چند صباحی بر چوکی ریاست ، هرگونه خیانتی را مرتکب می شود و اگر کسی اعتراضی کرد ؛ او را انگ جاسوسی می زنند ، شیوه ای که از بادران انگریزی خود آموخته اند .

>>>   قوم پرستی هدف خاص شخص اشرف غنی فاشیست برای همه مردم ما مثل افتاب روش است ضرورت به گفتن ندارد ظاهر غنی با باطن ان کاملا متفاوت است منافقت انرا واضح بیان میکند همانطوریکه یکی از علمای مرپم تشیع ما در برابر ریس غنی گفته بود که من در داخل ارگ جز یک قوم خاص از دیگر اقوام به چشم نمی خورد حرف درست و بجا و واقعیت را برای غنی بیان کرده بود و سند دیگری اینکه گند مکتوب رسمی یکی از ریسان داخل ارگ بنام مخکش مبنی بر دور کردن فارسی زبانان درادارات شان و بعوض انها جابجایی پشتون ها که نشر سند مذکور باعث سر و صدا های زیاد در رسانه ها گردید ناگزیر ریس ارگ انرا به خاطر ارامش سر وصدا به سارنوالی معرفی کرد تا امروز دیده نشد که سارنوالی از مجرایقانونی انرا مجازات کرده باشد مزید بر ان مکتوب رسمی ریس گارنیزیون که در مورد پشتون سازی گارنیزیون و دور کردن دیگر اقوام که به رسانه ها درز کرد این همه دستورات نشان دهنده خواست تگ قومی اشرف غنی با بد بینی بدیگر اقوام را ثابت کرده اگر بازهم به را تقلبی در قدرت باقی بماند این بار انچه جنایت و خیانت که از دستش یاید در حق اقوام دیگرخارج از قوم خودشرا انجام میدهد و در ختم دوره اش به امریکا جایگاه اصلی اش فرار میکند مردم میماند و جنگ و عقده گشایی شان.

>>>   حالا درچوکات تمام حکومت برای بدخشی هایئکه بیشتر ین تلفات وقربانی رابرای حفاظت این حکومت داده اند صرف ریاست ده امنیت ناملی یا ریاست رجال برجسته ماند ه است که هشتاد فیصد آن از برادران همیشه محروم مظلوم بدخشی است
بدخشی هابرخلاف پنشیری ها دریک قول وهرلحظه رنگ بدل نمیکنند ومانند پنشیری هاهرکدام شان یک حزب نساخته اند
خداوند هرچه خوبیهاست نصیب بدخشی های خوب ما بسازد

>>>   نور محمد ظهوری از ولایت پکتیکا نگاشته است:
«در کوه موسوم به ترخه اوبه ولسوالی گومل ولایت پکتیکا، جای که دولت حضور ندارد، نظامیان پاکستانی بهمکاری چند قلدر محلی چند کیلومتر در داخل خاک افغانستان در حال نصب سیم خاردار اند، و می‌خواهند که این کوه را که سالانه میلیون‌ها افغانی عاید جلغوزه دارد و در ضمن یک معدن بزرگ کرومایت نیز در آن‌جا موجود است، شامل قلمرو خود سازند.
باید دولت عاجل دست بکار شود و جلو آن‌را بگیرد، در غیر آن یک ساحه بزرگ از درختان پربار جلغوزه و یک معدن بزرگ کرومایت را از ما غصب می‌کنند.»

>>>   فرشته مبارز
وزارت تجارت دروازه اش را به روی تاجران وقراردادیان این وزارت بست.
اجمل احمدی وزیر این وزارت به تمام محافظین اش هدایت داده است از ورود تاجران به این وزارت جلوگیری کنند.تاجران دلیل این کار را مصرف بودجه این وزارت در کمپاین های انتخابات ونپرداختند پول های شان عنوان می کنند.آنان می گویند این وزیرک کابینه اشرف غنی میخواهد با این عملکردش وقت را مصرف کندتا صد ها میلیون پول تاجر را نپردازند.

>>>   جمشید پایمرد
مگر تو نمی دانی که سفیر های افغانستان را غنی نصب میکند نه وزارت خارجه
و تمام بد بختی ها هم از دست غنی فاشیست قوم گرا است
تو اگر اندکی از قضیه آگاه بودی خودت را این همه کوچک نمی کردی
کدام وزارت در کابل استقلال عمل دارد؟
تمام وزارت ها در اصل تبدیل به ریاست های عمومی شده اند و اصل تصمیم گیری ها در ارگ صورت میگیرد و وزارت ها فقط باید اجرای دستور کنند.
گر نداری فهم به موضوع خویش را ریشخند مکن
دوره پسا غنی دوره شکوفایی خواهد بود که اگر بصیرت ات باشد خواهی دید ورنه جغد آفتاب نبیند چیست گناه آفتاب

>>>   غنی گوید به گلبدین
بیا اندر بغل ما را
که تو شیطان و من شیطان
دو شیطان چون شوند با هم
به خاک و خون فتد انسان

>>>   به دولت و شخص اشرف غنی ریس جمهور ابراز موفقیت میکنم که چغ متعصبین و دلالان بازار تعصب و تهجر، دزدی و چک چور را به آسمان بلند کرده، به امید فردای ردخشان و عاری از دزدان و متعصبین کوردل.

>>>   سقوی دوهم خلاص و قبیله ګرایی شروع شد

>>>   فغانستان نخستین پروژه استعماری بریتانیای کبیر در خاور زمین بود که پسان ها از روی الگوی آن ده ها کشور را در آسیا و افریقا ساختند.

>>>   کرزی با همه است و با هیچ کس نیست. کرزی، کرزی است. مداری، محیل و نیرنگباز.
با روس ها امریکایی ستیز، با امریکایی ها از نسل یهود، با ایرانی ها از طرف مادر شیعه، با عرب ها مجاهد و وهابی و ایران ستیز و با هندی ها از مهاجران هندی است. شاید هم با چینی ها از بوداییان مهاجر از سرحد چین

>>>   قبیله خاک فروش نباشد قبیله نیست وچگونه بابا شوند?

>>>   تمام فساد از دست اوغان فاشیست است
هر کس قبول ندارد داگز دا میدان

>>>   در زمان کرزی تمام پنچیری ها و شمالی ها صاحب کرسی های بلند بودند که اصلا نمیتوانستند چی قسم کار کنند مردار خورها .
خوب شد محترم جناب عالیقدر و بزرگوار محمد اشرف غنی ریس جمهور شد و تمام شما سقاوی ها رو از کرسی هایشان دور کرد خوب کرد سزای قروت اب جوش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است