معنوی: رقیب از میزان بلند آرای تقلبی‌ نگران است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۸    ۱۳۹۸/۸/۱۳ کد خبر: 160783 منبع: پرینت

فضل احمد معنوی طی مصاحله با آریانا نیوز ابراز داشت:
۱- حدود ۱۳۷هزار رای مشکوک که سیستم مرکزی بایومتریک آنرا غیر قابل پذیرش می‌دانست بدون هیچ‌گونه فیصله قانونی ای جز آرای معتبر شناخته شده‌است. این آرا از دستگاه‌های ریزرفی پس از اینکه دستگاه‌های اصلی محلات مربوطه وارد سیستم شد و رای آنها صفر بود، به دست رسیده که سیستم درملوگ آنرا فاقد اعتبار می‌شناسد. کمیسیون انتخابات تا کنون هیچ فیصله‌ای در این زمینه نداشته، اما رای‌های این دستگاه‌ها اعتبار داده شده‌‌است. کمیسیون مکلف به فیصله‌ای قانونی مطابق به لوایح و طرزالعمل‌ها در این زمینه است.

۲- فیصله‌های کمیسیون انتخابات جمعی‌ است. افراد نمی‌توانند شفاهی ضد و نقیض آمار و ارقام ارایه کنند. آمارهای ارائه شده از سقف رای پاک که چیزی بیش از ۱.۸میلیون را نشان می‌دهد، نهایی نیست. برآمده از مکاتیبی‌ست که میان کمیسیون و درملوگ رد و بدل شده است. آنگونه که از پیش گفته بودیم، کمیسیون ضعیف است، اکنون توان تصمیم‌گیری ندارد که این خود وضعیت خطرناکی پیش آورده‌است. در رابطه به تمام موضوعات پرسش برانگیز کتبی توضیح خواسته ایم، اما شفاهی پاسخ داده‌اند. هیچ فیصله‌ای در رابطه به این موضوعات کتبی در اختیار ما قرار نگرفته‌است.

۳- عنصر زمان و جی‌پی‌اس از فاکتورهای اصلی در پاک‌کاری آراست که هنوز کمیسیون انتخابات از آن گزارش ارایه نکرده است. رای‌هایی که پیش یا بعد از زمان قانونی رای‌دهی و یاهم در محل دیگری غیر از محل تعیین شده برای رای‌دهی استعمال شده، فاقد اعتبار است که سیستم درملوگ توانایی شناخت آنرا دارد. کمیسیون انتخابات نمی‌تواند جشم‌بسته از این‌ها بگذرد.آنچه اعلام شده نهایی نیست.

۴- وعده کمیسیون انتخابات در نشستی که امروز با تیم تخنیکی ما داشته‌اند این بوده که تا زمان تصمیم‌گیری روی موارد پرسش‌ برانگیز بازشماری آغاز نخواهد شد. کمیسیون انتخابات مکلف به پاسخ‌گویی و تصمیم گیری قانونی روی این موارد است.

۵- تعداد زیادی از تیم‌های انتخاباتی درخواستی مشترکی ترتیب داده اند که حدود ده مورد است و رسما برای کمیسیون انتخابات فرستاده خواهد شد. این درخواستی به طور واضح خواسته‌های مشروع و قانونی دسته‌های انتخاباتی را از کمیسیون انتخابات در بردارد.

۶- خط سرخ ما قوانین، مقررات، لوایح و طرزالعمل‌ها است. هرنوع عدول از آنها غیر قابل قبول است و اجازه نخواهیم داد. از هر رای پاک مردم افغانستان بدون اینکه از رقم رای تیم خویش حرف زده باشیم، دفاع می‌کنیم. برای ما رای پاک مردم افغانستان مهم است، هرکه از آن برنده شد مبارکش باد. متاسفانه وقتی از پاک‌کاری رای‌ها حرف به میان می‌آید صدا از یک طرف (دولت ساز) بلند می‌شود. معنی‌اش این‌ است که طرف رقیب هنوز از میزان بلند آرای تقلبی‌ موجودش نگران است.

فتاح مهریان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معنوی
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   تیم دولت ساز میرود تا به تیم دولت بر انداز مبدل شود مگر سوال اصلی در اینجا است که آیا آنهایی که به امید دانه در دام افتاده اند در این بازی مرگ و زندگی با هسته فاشیستی این تیم تا پایان راه خواهند ماند یا تن به حکم عقل خواهند داد و خیر ملت و مملکت را بر خیر تیم فاشیستی غنی ترجیح خواهند داد و در کنار ملت و مردم و کشور زخمی خود باز خواهند گشت.

>>>   تیم دولت ساز (تیم تابوت ساز) و بابای فراری ان جناب اشرف غنی اتکای انها بیشتر به رای های تقلبی و جعلی خود شان استتا به رای های پاک مردم چون انها میدانند و درست درک کرده اند که با عملکرد بیشتر از پینجساله ریاست جمهوری غنی که عملکرد ان جز مخالفت با قانون و زور گویی و گپ ناشنوی و قومگرایی و نفاق افگنی قومی وسمتی و زبانی و حکومت تگ قومی خود شان دیگر هیچ دستاورد که بخیر و سلاح و فلاح کشور و مردم بوده باشد از خود نشان نداده اند به همین نسبت اکثریت ملت بشمول پشتون های با وجدان و وطندوست بر ضد اشرف غنی در انتخابات به دیگر کاندان دلخواه خود شان رای داده اند رای پاک مردم به پیمانه ی نیست که اشرف غنی را برنده انتخابات چه که در جایگاه سوم و چهارم نشان دهد اگر رای پاک از رای های ناپاک جدا شود غنی صد در صد ناکام انتخابات است پس تیم تابوت ساز تا اخرین درچه تلاش مکرده تا رای های تقلبی شانرا توسط گماشتگان درکمیسون انتخابات بخصوص شخصی شکم بزرگ پول پرست بنام ننگ ریس دارالانشاء کمیسون انتخابات به اخرین تلاشهای مذبوحانه شان تلاش دارند تا رای های تقلبی را بنفعغنی بکار گیرند .

>>>   شــرو فساد به واقعیت فساد های شانرا ثابت ساختند قصرها در دبی ،ولاف خدمت زدن درافغانستان ، جواب خبرنگار دیلی میل را به هیچ زبان نه پشتو نه دری نه انگریزی ندادند ، چون میدانند دزدی شان افشا شده ، حالا دیلی میل یکمراتبه به زبان عربی ازین ها سوال کند دیده شود که جواب میدهند یانه ؟میتوانند درعربی بگویند که این پول ها غنیمت بوده،
پاروک وردک پول هاای مکاتب خیالی را که درافغانستان ساخته بود اصل وواقعی شانرا در دو محل شهر دبی ساخته است ، براستی کهپاروک وردک مجاهـــــد است !!!
ر

>>>   تيم حاكم همه پول بيت ا لمال را چور و چپاول تموده مانند حامد كرزي و برادرانش در خارج ذخيره وانتقال داده اند البته باييد گفت كه پول بيت المال پول مردم غريب و بيچاره است و در هردو دنيا سخت پرسان خواهد شد.

>>>   فراری بابا پول ها را برای کی می دزدد.
خودش بسیار زود میمیرد و بی لی گل برای عیش و نوش به لبنان میرود و میراث را داماد آینده اش میگیرد و دوست پسر پسرش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است