سازمان ملل متهم به تقلب در انتخابات افغانستان!
قدرت های بزرگ به هربهانه ای که وارد یک کشور شده اند، در ابتدا بگونه عمل کرده اند که تمامی زیربناهای آن کشور اعم از ارتش و نظام و اقتصاد و اخلاق و... نابود شود و سپس همه را بگونه ای بخود وابسته کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۸/۸/۱۵ کد خبر: 160810 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) برگزاری انتخابات در کشوری که مستعمره دیگر کشورها است و تمامی مسوولان آن از رییس جمهور گرفته تا پایین ترین فرد در یک نهاد دولتی از جانب سفارتخانه های خارجی منصوب و یا تایید می شود، انتخابات چه معنایی دارد؟

واقعیت قضیه این است که قدرت های بزرگ به هربهانه ای که وارد یک کشور شده اند، در ابتدا بگونه عمل کرده اند که تمامی زیربناهای آن کشور اعم از ارتش و نظام و اقتصاد و اخلاق و... نابود شود و سپس همه را بگونه ای بخود وابسته کنند تا هیچکسی از آن کشور نتواند در مقابل اهداف غارتگرانه و سلطه جویانه شان قد علم کند.

سازمان ملل را در اختیار خود دارند و در موارد متعدد مجوزهای تجاوزگری شان را با حمایت آن سازمان توجیه کرده اند، مخالف و موافق را خودشان تجهیز و تمویل می کنند، ناامنی و امنیت را خودشان طراحی و عملی می نمایند، زمنیه های فساد اقتصادی و اختلاس و رشوت را خودشان به وجود می آورند، فساد اجتماعی و سوءاستفاده جنسی و تجاوزهای جمعی را خودشان برنامه ریزی می کنند و... تا آن کشور در همه موارد غرق در منجلاب باشد و آنان راحت و بدون مزاحمت، به غارتگری و اهداف سلطه جویانه شان بپردازند.

برگزاری انتخابات نیز از همین موارد است که شواهد آن به تدریج روشن می شود.
شماری از مقام‌های پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی می‌گویند که بنیاد انتخابات افغانستان از سوی سازمان ملل متحد بگونه‌ای نهاده شده است که تقلب آفرین باشد.
این مقام‌ها می‌گویند که در آغاز سازمان ملل متحد می‌توانست بنیاد انتخابات افغانستان را بگونه شفاف و معیاری بگذارد، اما این کار را نکرد و امروز افغانستان آسیب پذیرترین و پربها ترین انتخابات را دارد.

یک مقام پیشین کمیسیون انتخابات می‌گوید که در نظام کنونی سازمان ملل متحد می‌توانست بنیاد انتخابات را بهتر و معیاری بگذارد، اما با اینکه صدها میلیون‌ دالر در این زمینه هزینه شد، این نهاد بنیاد یک انتخابات معیاری و شفاف را در کشور نگذاشت.
به گزارش طلوع، داوود نجفی، رییس پیشین دبیرخانه کمیسیون انتخابات می‌گوید: "اساس خوب گذاشته نشد که ملل متحد مستقیم مسوول اجرات بود. اگر از اساس خوب گذاشته می‌شد تا حال مشکلی به وجود نمیامد، همین حالا در کمیسیون انتخابات، ملل متحد شکل متخصص و کارشناس را دارد، چرا روشن به مردم نمی‌گوید که به اصطلاح در درملوگ چی گذشته است، در انتخابات افغانستان چی گذشته است؟."

یک مقام پیشین دیگر کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، نمایندگی سازمان ملل متحد را در افغانستان متهم می‌سازد که بیشتر به فکر گرفتن پیمان‌ها بود تا برگزاری انتخابات شفاف.
احمد ضیا رفت، عضو پیشین کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی گفت: "این سازمان مثل خیلی از سازمان های جهانی دیگر گرفتار فساد است، این فساد دو گونه اتفاق می افتد، یکی اینکه سازمان یافته سوء استفاده می کند و دیگر این که در بعضی موردها ناشیانه مصرف می کند."

رییس پیشین کمیسیون انتخابات می‌گوید که مقام‌های حکومت‌های پیشین نیز علاقه به برگزاری انتخابات معیاری نداشتند.
فضل احمد معنوی، رییس پیشین کمیسیون انتخابات گفت: "استفاده بی‌رویه از امکاناتی که از طرف جامعه بین‌المللی برای انتخابات ها تهیه شده است صورت گرفته و بیشتر این مصارف از طرف خود جامعه بین‌المللی که در راس آن "یو ان دی پی" بوده صورت گرفته است."

مسوولان پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی نه حکومت‌ها و نه کشورهای دخیل در انتخابات افغانستان برای به میان امدن یک کار بنیادی در کمیسیون‌های انتخاباتی علاقه نداشته اند از همین رو مردم به کمیسیون‌های انتخاباتی و برگزاری انتخابات‌ها بی باور تر شده اند.
اما نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان در واکنش به این انتقادها می‌گوید که سازمان ملل روند انتخاباتی را مدیریت نظارت و به پیش نمی‌برد.
این نهاد می‌گوید که از انتقادهای گوناگون از سازمان ملل متحد در اینباره نیز آگاه است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
تقلب
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی امربکا به افغانستان یوریش کرد ونظامی را بوجود اورد همین منتقدین ملل متحد در برابر مخالفین تجاوز امریکا به افغانستان استدلال میکرد که امریکا به دستور وتصویب ملل متحد به افغانستان امده وموضوع اشغال منتفی است دران زمان این غلامان منافع سرشار داشته اند وهدف بزرگترشان همان نابودی یک قوم بزرک وفهرمان افغانستان بود حال که این خاینین درسه دوره انتخابات شکست خورده ملل متحد رابه تقلب متهم میکنند اشغال خاتمه پیدا میکنند وحساب این همه دوذدی ها کشتارها از این غلامان ګرفته میشود
بی خبر ازکابل

>>>   قدرت های بزرگ به هربهانه ای که وارد یک کشور شده اند، در ابتدا بگونه عمل کرده اند که تمامی زیربناهای آن کشور اعم از ارتش و نظام و اقتصاد و اخلاق و... نابود شود و سپس همه را بگونه ای بخود وابسته کنند!
طوریکه مجاهدین فساد پاکستان را اورد و ربانی در خدمت قرار داشت!

>>>   سازمان ملل متحد درهمه بخش ها افغانستان را کمک میکند حتی درتقلب که افغان ها خیلی به آن علاقه دارند
ر

>>>   به بی خبر :
درتمام جهان پولیو نابود شده اما در بین قوم بزرگ هنور هم موجود است دلیلش چیست ؟؟

>>>   بی خبر از کجا خبر شد که خبر ها چه است
ترا همان بهتر که در بیخبری از خبر باشی تا با خبری از خبر

>>>   من ازین بیش ندانم که کفن دزد چند
بهر تقسیم قبورانجمنی ساخته اند
این شعر زیبا وهمه شمول وهر ان شمول را جناب اقبال لاهوری بیان داشته است و هنوز زمانی گفته است که این سازمان ده درصد مستقل ورنگ وروی انسانی داشت حد اقل ظاهرا جنگ سرد ومقابله ای قدرت های بزرگ موجود بود تجاوز واشغال عیب پنداشته میشد ومتجاوزین هم تا این حد بی حیا وپر روی نبودند ویا لا اقل بالای یک مزدور وغلام تا این اندازه اصرار وتاکید نمی ورزیدند وقتی میدیدند جهان ومردم این مزدور را نمیپذیرند یکی دیگر را از چنته بیرون می اوردند منتها بخاطر این که از رازها باخبر بود ان اولی رابه بهانه ای سکته ای قلبی ویا دماغی ان را سر به نیست مینمودند این که امروزه متجاوزین بالای یک یا دو عضو شان تا این اندازه تاکید دارند بخاطر توهین وتحقیر ملت ها است نه قحط الغلامی !!!
یاد تان است که بعد از سقوط داکتر نجیب مجددی را برای دوماه در راس حکومت عبوری قرار دادند ازین کار هدف بارز شان این بود که اردوی افغانستان را منحل نمایند وقتی ان بیچاره این مامول را براورده ساخت حکمتیار را بجان ملت بلا ساختند ودر گیری های کابل را سازمان دادند تا انچه از سلاح ومهمات باقیمانده بود همه را خلع سلاح وفابریکه های ذوب اهن نواز شریف را پر رونق سازند وباز طالب را ایجاد ومقتدر کردند تا انچه از وحشت وجنایات باقی مانده ای حکمتیار بود تکمیل نمایند وهم سران وبزرگان قبایل وملت را یکی پی دیگری به رگبار ببندند چون اینها نیز کمی تعلل و ظاهرامرونت نمودندداعش رااز فرسخ ها دور از زمین وهواتا اینجا رسانیدند که انچه از طالب کمی وکاستی رخ داده بودبه پایه ای اکمال برسانند وبلاخره یک کشور بی دفاع ومظلوم وخسته ودل شکسته ماند واشغالگران در همچو یک حالت اگر نمی امدند گناه عظیم ونا بخشودنی بودانچه عیان است چه حاجت به بیان اینها برای من وتو حق حیات قایل نیستند تو میخواهی که برایت دموکراسی این تحفه ای ارزنده را عنایت فرمایند وتضرع وتقاضای مرحمت از سلاخهای بین المللی وجلادهای حرفوی عبث وبیهوده میباشد مگر نشنیده ای که بیدل خوش کلام فرمود
اشک کباب باعث طغیان اتش است
قاضی فضل الله سابق مشاور وزارت تعلیم

>>>   افتخار به نویسنده این متن.
شش بار خواندم٫
دوازده باردیگرهم خواهم خواند.
عاقل

>>>   ميدانندكه نتيجه ندارد ، امريكا حكومت را به طالب تسليم ميكند، و انتخابات خواست طالب نيست، و آنها وعده كرده اند كه پول تمام دزد هاي سياسي و حكومتي را ظبت نموده و چندين سال ضرورت به بودجه خارجي هم ندارند.

>>>   Abdullah
خیلی ها فراموش کرده اند که قدرت مطلق در دست خداست. اینها باور ندارند که خداوند از جانب حق حمایت میکند و این حق است که پیروز میشود. اینها به بهانۀ اینکه امریکا از فلان کاندید حمایت میکند، به جانب حق نمیروند. اینکار ضعف ایمان و ضعف اعتماد به نفس است. بدا به حال آنانیکه هم به قدرت خدا شک دارند و هم به قدرت ملیونی مردم خود. ملیونها انسان در کشور هستند که قلب هایشان با لطیف پدرام است، اما گوشها، و زبان شان در گرو شکم و جیب شان است. اگر وجدان را قاضی قرار بدهند و به خدا توکل کنند، تا پیروزی فقط یک تصمیم را گپ است!

>>>   این بار مردم به هر قیمتی که شده از آرای پاک شان دفاع خواهند کرد؛ اگر این بار دفاع صورت نگیرد؛ سالها قوم انحصار طلب به همین رویه ادامه می دهد.
محمد ازبدخشان

>>>   کمیسیون مثتقیل انتخابات ، دارلانشا، و کمیسیون شکایت انتخابات به نفع اشرف غنی صندوق هارا پرکردند ،حالا باوجود همه خیانت ملی ، تقلوب ، دزدی... به مردم مسلمان افغانستان معلوم شده، بازهم باکمال تعصب تلاش می کنند که نتیجه معلوم است ، لازم نیست رای سیاه از سفید جدا شود ‏!‏

>>>   همه مردم میدانند که تقلبات سیستماتیک و گسترده در انتخابات افغانستان صورت گرفته است، تا حالا فقط دزد کوچک به دام افتاده است و دزدان کلان و سیستم متقلب موجود است.
کابلی

>>>   امرخیلی که... ومتقلب کار وطرف بی پروپا قرصتیم تحول و... بود کنار نرفته اواثرات کارکردگیش در کمیسیون باقی است ان که از کمیسیون کنار رفته و و استعفای خودرا تقدیم نموده رعایت گر منافع ملی افغانستان وقهرمان وباشهامت استعفا داده است
بسیار جای شرم وخجالت است از یک ... وتقلب کار قهرمان بسازند اگر این قهرمان وبا شهنامت باشد انهای که قهرمانی مینمایند ودر سنگر های داغ جنگ با ترورذیست ها سربازی مینمایند چه تعریف داشته باشیم وقتی امر ازین قرار باشد که هیچ خیانتی صورت نگرفته وتقللبی درکار نبوده وانطوریکه نور احمد نمور اظهار مینماید کارها صد در صدقانونی وبصورت درست پیش رفته پس در حق ان قهرمان وپخته کار وکار فهم کشور سخت جفا صورت گرفته باید تیم اصلاحات سخت مجازات شوند واین سزای که ارایش در انتخاباتغدر شده بسیار کم است ضمنا کنار رفتن امر خیل شکگلی وظاهری بوده وهمان طوریکه نورستانی همک گفتنند با انها در کار ها مشورخه صورت میگیرد همه ای این کار بخاطر مورد مامت قرار دادن تیم اصلاحات خواهد بود ودر ظاهر امر به ملت خواهند گفت که بهانه ای این تیم کنار رفتن امر خیل بود انهم انحام شد بازهم اینها بهانه جوی مینمایندو...و درحایکه ملت امر خیل واثار تقلب ونتیجه ایر جنایات اورا نیز نمی پذیرند
غمزده

>>>   این جنگ طالب با امریکا نیست از تصادفات است که یک امریکایی در حمله انتحاری کشته میشود. این جنگ طالب صرف با ملت است آنهم با غیر پشتون ها برای گرفتن مناطق حاصلخیز شان است تا مردم بومی آن متواری شده و منطقه عاری از سکنه شود و غنیمت بدست طالب. طالب باید همرای ملت مذاکره کند حتی نه با اجیران خریده شده که خود را رهبر نام نهاده اند اینها همه تاجران اند و بس، ملت باید طرف اصلی ومقابل طلب قرارگیرد و قناعت حاصل کنند. کشورهائیکه تلاش دارند دوباره مذاکره انجام شود میخواهند به اهداف خود برسند نه آنکه ملت را میخواهند حمایه کنند و خونریزی را پایان دهند چون در جریان یازده ماه مذاکره صدای این چندکشور بلند نشد که اول باید آتش بس موقت انجام شود تا ختم مذاکرات که این یک اصل در مذاکرات جنگی است باید اجرامیشد که نشد. صدا هائی است که دولت با طالب مذاکره کند ، کدام دولت همان دولتی که به نطامیان خود اجازه نمیدهد که بالای طالبان شلیک کنند و جان خودرا نجات دهند ، دولتی که طالب را از زندانها رها کرد که تا دوباره به میدان های جنگ برگردند، دولت جطور میتواند با برادر خود مذاکره کند اینها مشکل ندارند اینها هردو با ملت مشکل دارند که باید حل شود. حکومتی را دوباره به قدرت نماینده ملت نیست اگرمیبود در این هژده سال کاری برای ملت انجام میداد برعکس طالب فراری را دوباره به قدرت رسانیدن که کرزی و غنی مساوی دست دارند مثل شوم در این مدت زمان تا توانستند مقاومت را ضعیف ساختن و طالب را دوباره احیا کردند که مارا دوباره نقطه هژده سال قبل عقب بردندو حالا کرزی غنی را دو دشنام میدهد. خوب بازیگران ماهری اند راه فریب مرد را خوب میدانند.
خارکش

>>>   اگر دموکراسی و انتخابات و حقوق بشر و جمهوری خوب است چرا کشورهایی مانند انگلیس و عربستان که نمونه غرب و اسلام است هنوز پادشاهی است؟
اینها برای این است که ما را بفریبند.
شیما کابل

>>>   جامعه جهانی شامل کدام کشورها اند؟ جامعه جهانی کمک غیر مستقیم به احزاب میدارد از طریق پروسه ی به نام انتخابات و احزاب هم رای می آورند و روی کار میشوند باز کشور را بین خود تقسیم میکنند. سابق احزاب انتخابات را به گونه ی بومی(خانه جنگی)بر گذار میکردند اما فعلحال به گونه ی مدرن(رای).سابق چنان نموده منافع خود را تداوم میدادند اما فعلحال چنین!

>>>   بابا جان، این همه سرباز آمریکایی و ناتو این ور آن ور که در کشور افغانستان نشریف دارن چه باید بکند؟ باید کاری انجام دهند که ما هستیم، این کار رو انجام دادیم ان کار کردیم بالاخره باید چیزی به خور روزنامه های داخلی و خارجی داد دیگه اینو هم نمی دونین؟ انتخابات که قربونش برم چیزی نیست، گوسفندان راهی میدهن و گرگ ها به یه حمله همه گوسفندان رو بایکوت می کنن و رای بی رای، رای چیه در کشور که انسان از حق و حقوق خویش غافل اند چه میدونن رای دادن چیه، مانن چوپان دروغگو که سه بار مردم رو فریب دادند که گرگ آمده، گرگ آمده، اما این بار مردم نباید به چوپان دروغگو اعتماد کنن و آنون امتحانش رو پس داده این بار هیچ کس به صدای چوپان لبیک نگویند و بایکوت کنن، اینو همه میدونن که اگه کسی پای صندوق های رای گیری بروند و یا اصلا مراجعه نکنن هیچ اتفاق نمی افتد، انتخاب به خودی خودش بر گذار میشه و آنون آدم که انتصاب شده وارد ریاست جمهوری میشه نوربالا نور هیچ کسی ماست هم نمی خورند.

>>>   آهای بیایید از خیر برگزاری هر انتخاباتی بنام دموکراسی بگذرید! این انتخابات ها توطیه غارتگران است و دسیسه جاسوسان استخباراتی کشور های بیگانه! با این نحو انتخابات هرگز کشور ما روی آرامش را بخود نخواهد دید. نویسندهً ..... سلام، مگر تا حال آرامش داشتیم؟ چرا نمی خواهید افغانستان به جامعه آزاد و مدرن و پیشرفته وصل شود؟ نکند از طرف طالبان و متحدین ضد آمریکایی و ضد دموکراسی آن خامنه ایی ماًموریت دارید؟ دموکراسی در یک پروسهً فعالیتهای سیاسی و مبارزاتی آزاد بدست آوردنی و کسب کردنی است. ملک و مال کس و یا کشور بخصوصی هم نیست. تو نمی توانی فهم و درک کنی ، آنوقت چرا شروع به دموکراسی بدوبیرا می کنی؟

>>>   متجاوز متجاوز است و هیچ تفاوتی ندارد که شرقی باشه یا غربی ، غنی باشه یا ترامپ ، گلبدین باشه یا نواز شریف ، آل سعود باشه یا صهیونیزم؟

>>>   انتخاباتی که خارجی ها پول ان را بدهند همان بهتر که برگزار نشود

>>>   جامعه جهانی نباید پشتیبان حامیان تروریسم و فساد باشد!
ناسیونالیسم قبیله به رهبری غنی و کرزی در حال منفجر ساختن و نابودی افغانستان هست و باید جلو شان به هر قیمتی گرفته شود.

>>>   خواه امریکا باشد خواه غ خواه هرکسی ، کاری کنند که همی جنگ سالار ها غاصبان دزدان اختلاس گران کمیشن کاران که در طول این هفده سال هرکاری کردند دیگر از صحنه خارج شوند

>>>   درود جناب نویسنده ،
این انتخابات الکی با مصرف که در دوره اول و دوم ریاست جمهوری پر هزینه ترین انتخابات در منطقه بود بیش از یک میلیارد دلار که توسط کشور های خارجی براه انداخته شد و در انتخابات اکنونی تا اکنون فقط یازده میلیون از 115 میلیون بودجه انتخابات را تامین می کند و آنون 20میلیون دلار دیگه برای دستگاه بیومتریک و هزینه عملیات آن 25میلیون دلار است چه دردی رو دوا می کند الان که همه قبلا انتصاب شده ضیاع وقت پول الکی هدر دادن و نمایش قلابی راه انداختن بعدش هیچی به هیچی، چرا این همه نمایش نامه رو به مردم فقیر و جوانان بیکار تحصیل کرده ول نو خیابان ها کمک و احوال از آنها و داد رسی برای مردان کشور نکرده اید، از خدا آسمان بترسید که دارد همه رو نگاه میکند بالاخره روز جزای هم هست.

>>>   این بهانه است . اصلاٌ جامعه جهانی نمی خواهد که در افغانستان انتخاباتی شود فقط حکومت موقت و تعدیل همه !

>>>   ارگ ممکن است نتیجه را به نفع دکترغنی اعلام کند
استاد محقق و جنرال دوستم بسته های تشویقی ارگ را رد کرده اند.
منبع امنیتی به گزارشنامه افغانستان اطلاع داد که با بروز دور تازه تنش انتخاباتی، تیم دولت ساز دو برنامه را روی دست دارد:
تهدید و تطمیع اعضای ارشد کمیسیون انتخابات و کار با اعضای تیم ثبات و همگرایی.
مذاکرات سری همراه با پیشنهاد امتیازات با استاد خلیلی، استاد محقق، یونس قانونی و اسماعیل خان ( ازطریق وحید قتالی) درجریان است. یونس قانونی با توجه به اشتغال اولاد هایش در سفارت خانه ها، با پیشنهادات سر توافق دارد. جلوگیری از مزاحمت کوچی ها به هزاره جات بخشی از پیشکش ها به سران حزب وحدت است. در عوض از آن ها خواسته شده است که با اعلام دکترغنی به حیث برنده، بلافاصله حمایت شان را نشان دهند.
تا این دم، استاد محقق وجنرال دوستم فرمایشات ارگ را رد کرده اند. با این حال کار بالای رهبران جهادی وقومی جریان دارد.
درگزارش آمده است که مولانا عبدالله از نظر دستگاه قدرت در واقع خلاف جهت آب شنا می کند و امکان حذف وی وجود دارد و مابقی کمیسیون تابع دولت اند. منتظر جمع بندی نتایج گفت وگو با نخبه ها اند و سپس نتیجه نهایی به نفع غنی اعلام خواهد شد. استاد سیاف درنقش یک مفتی بالخیر دعا خواهد خواند.
گزارشنامه افغانستان

>>>   به تایید از نظر بی خبر از کابل، تیم بی ثبات و خمگرایی در راس نرس عبدالله یکبار دیگر قور بقه یی میگویند.تقلب و بدماشی و لچری و دزدی در سرشت این تیم است. بنآ هم چیز و همه کس را از عینک سیاه و تاریک خود میبینند.

>>>   این سرزمین با نام و نشانِ افغان هرگز نه روی آزادی را بیند و نه هم روی آبادی را

>>>   قبیله خاک فروش نباشد قبیله نیست وچگونه بابا شوند?

>>>   باید فرمول نواستعماری بی آزرمانه و ننگین
"پشتون اوغان امریکایی گماشته شده از سوی کاخ سفید"
به زباله دانی تاریخ افکنده شود.
نباید اجازه داد که پس از این امریکا برای ما رییس جمهور برگزیند.
هرگاه قرار باشد رییس جمهور ما پیش از پیش از سوی کاخ سفید بر اساس فرمول یک پشتون افغان دارای پاسپورت امریکایی گماشته شود، انتخابات به یک واژه پوچ و میان تهی و نمایشی مسخره و مضحکه مبدل خواهد شد.
بیایید انتصابات را به انتخابات تبدیل نماییم و خود را از شرمساری و آبرو ریرزی بزرگ تاریخی نجات دهیم!

>>>   طرح صلح با جابه جایی و تعویض اشخاص و گروه هاو تقسیم کرسی ها سودی ندارد. باید ساختار نظام دگردیسی یابد.

>>>   جدااز دخالت و نفوذ سیاسی خارجی ها در پروسه انتخابات ریاست جمهوری ٫ تعداد شرکت کننده در این نتخابات بیان گر یک واقعیت است ! که اصل اتخابات در افکار جامعهزیر سوال رفته و اعتبار خود را ازدست داده. از ۱۸ میلیون واجد شرایط برای ری دادن شرکت ۱٫۵ میلیون دست رد و جواب نه به سیاست مداران فعلی است . اگر بسیار صادقانه و مسولانه به این پروسه بنگریم می بینیم که مردم با شرکت نکردن در اتخابات تمام نظام سیاسی کشور را زیر سوال بردند. حتی اگر همین ۱٫۵ میلیون شرکت کننده را تجزیه و تحلیل کنیم شاید تعداد یک میلیون ان با گرفتن پول رای دادند. تعداد باقی مانده بر اساس علایق قومی. حزبی.زبانی پای صندوق های رای رفتند. که اگر این تعداد را بر تعداد کاندید ها تقسیم کنیم به این نتیجه می رسیم که مردم به ریش این سیاست مداران تف نموده اند. جالب این جا است که سری همی تعداد جنگ و نزاع است. گریم تمام این در صندوق یکی ار این تکه داران ریخته شده باشد. باز هم نظر به تناسب نفوذ اعتبار ملی ندارد. و اینجا است که یک خلاء قانونی احساس میشود. قانون یک حد نصاب برای انتخابات ندارد چطور میشه از یک کشوری ۳۴ میلیونی رای نا پاک و الوده ۱٫۵ میلیون در ساختاریک حکومت قابل قبول باشد. گزشته از دخالت خارجی ها. تقلبات . و رای فروشی ها. هر کاندید که برنده شود. بر اساس رای و انخاب اکثریت مردم نیست و طبعان مشروعیت ندارد.

>>>   جواب همه بی عدالتی ها یک انقلاب است

>>>   اگر پیغمبر اسلام و صحابه اش راهم بیاری گلمرجان و تیم مفت خور و چک چورش بازهم نه منی، بنآ نتیجه اعلان شود و بس هرکه برنده است مبارکش باشد، تا قیامت ناز و نخره گروه متحجر و دزدان را مردم ما باید تحمل کنند؟

>>>   یماماتو نماینده‌ی ویژه‌ی سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان بر خلاف اصول بی طرفی و به طور رسمی از اشرف غنی حمایت می کند، یماماتو، به همین بسنده نکرده و غیر مستقیم خواهان اخراج " مولانا عبدالله" از کمیسیون شده است، جامعه مدنی و مردم افغانستان باید خواهان اخراج "یماماتو" شوند!
کریمی

>>>   جمعه آینده همه ملت بعد نماز جمعه بریزید به سرک ها و تمام ادارات انتخاباتی را قرنطین کنید تا این کمیسیون متقلب تن به شفاف سازی آرا بدهد در غیر آن گلم انتخابات را جمع کنید و غنی را هم مجبور به فرار تا چون رئیس جمهور بولیوی از پاکستان درخواست پناهندگی کند.
صبر استراتیژیک هم از خود حد دارد.
همان طالب و داعش بهتر از این تیم فاشیست است چون در مقابلش ایستاده و میجنگی یا میکشی یا کشته میشوی مگر این نا مرد و نامردان قوم فروش همراهش از پشت خنجر میزنند و به زور داشته های خانم هایشان یوناما را هم با خود هم آواز کرده اند صدای دختر خان کرو خیل سر خیل دلالان را همه شنیدید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است