قیصاری متهم به توزیع جنگ افزار غیرقانونی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۳۹۸/۸/۱۶ کد خبر: 160813 منبع: پرینت

شماری از نمایندگان مردم در مجلس، ادعا دارند که نظام‌الدین قیصاری، فرماندۀ پیشین پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، به‌گونۀ مرموز و غیرقانونی به نزدیکانش در بلخ جنگ‌افزار توزیع می‌کند.
به گزارش طلوع، این نمایندگان، می‌گویند که نظام‌الدین قیصاری زمین‌های مردم را نیز غضب می‌کند و با چندین موتر به‌گونۀ غیرقانونی به گشت‌وگذار می‌پردازد.

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی مجلس در اینباره گفت: «قومندان قیصاری، بالاتر از ۲۰۰ نفر مسلح را به مزار شریف با خود برده‌است. آیا این افراد مربوط کدام قطعۀ نظامی است یا افراد خودسر است که به تهدید مردم شروع کرده‌اند و به غصب زمین؟»

رییس عبدالخالق، نمایندۀ مردم بلخ نیز گفت که قیصاری به‌گونۀ مرموز از سوی حلقه‌هایی در بلخ حمایت می‌شود: «قیصاری در همین اواخر - نمی‌دانم که چه پلان دارد - در بلخ یک تعداد مردم را سلاح می‌دهد و خودش همرای پانزده، بیست موتری که غیرمسؤول استند، در مزار گشت‌وگذار می‌کند و زمین مردم را اشغال کرده‌است.»

نظام‌الدین قیصاری، در حدود یک سال پیش نیز به اتهام نقض قوانین حقوق‌بشری و داشتن افراد مسلح غیرمسؤول در ولایت فاریاب، از سوی نیروهای ویژۀ امنیت ملی بازداشت شد.
قیصاری، در حدود شش ماه در بند امنیت ملی بود و اخیرأ آزاد شد.
در آن زمان، دادستانی گفت که آقای قیصاری با ضمانت معتبر رها شده‌است و برای ادامۀ بررسی‌های پرونده‌اش باید در کابل صورت بگیرد.
جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی در هشتم ماه جدی سال ۱۳۹۷ در این باره به طلوع‌نیوز گفته بود: «به اساس پیشنهاد ریاست عمومی امنیت ملی مبنی‌بر این‌که ادعا بالای قیصاری بیشتر است و بررسی و تحقیقات این زمان بیشتر نیاز دارد از دادستانی افغانستان خواهان رهایی با ضمانت شان شدند.»

اکنون پرسش اینجا است که نظام‌الدین قیصاری چگونه اجازه یافته‌است که از کابل به ولایت‌های شمال برود و چرا پروندۀ او تاکنون بررسی نشده‌است؟
حبیب الرحمان پدرام، عضو مجلس نمایندگان اما رهایی قیصاری را پرسش برانگیز می‌داند: «متأسفانه بی‌گناهان داخل زندان اند و گناه کاران و متخلفانی که باید به محاکمه سپرده شوند.... در یک معاملۀ پنهانی.. آزاد می‌شوند.»
دیدگاۀ نظام‌الدین قیصاری و امنیت ملی را در این باره بدست آورده نتوانستیم و نیز وزارت داخله و دادستانی در این باره چیزی نگفتند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قیصاری
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   این پرسشها برای کسانی پیدا شده که مفاد های شخصی ایشان در خطر است و به زور لکها دالر پول ‌رشوت به طویله خانه افغانستان راه یافته است و آن ارمانها وخیال پلوهای میلیون دلاری را در سر داشتند با خاک یکسان می‌شود حالا برای دسیسه سازیی در ....خانه جف میزنند وریس طویله که یک پارو کش بیسواد است از این ... ها نیز حمایت میکند

>>>   قیصاری حال در خدمت بی بی گل است
با بی بی گل بساز همه ملک را بتاز

>>>   افغان‌ها ، بهترین‌های تاجیک هارا میکشند !
جرمش فقط فهم و دانشش و تاجیک بودن و پنجشیری بودنش بود !

پروفيسور عزيز احمد پنجشيرى استاد دانشگاه کابل و یکی از چهره های شناخته شده آکادمیک در اوغانستان ( خراسان ) امروز صبح , در مسیر بغلان از سوی سیه دلان وحشی و قتاع الطریقان افغان( طالبان ) برادران کرزی و احمدزی به شهادت رسید

>>>   غیر قانونی نیست حکومت درجریان است بر ای مقابله با دو.ستم مسلح شدن افراد قیصاری لازم است

>>>   محمد اکرام اندیشمند
نظام الدین قیصاری!
یادتان است که رییس جمهور غنی او را دست بسته به کابل آورد و زندانی کرد تا به عنوان قانون شکن و مسلح غیر مسول حساب بدهد. اما وقتی در حمایت از غنی و بر ضد جنرال دوستم متعهد شد، اینگونه مورد نوازش قرار گرفت و با این چنین لشکری از مجریان قانون در شمال در خدمت قانون قرار دارد.

>>>   همان نظر انگلیس ها را اشرف غنی در کشور ما روی دست گرفته و عملی میکند که تفرقه بینداز و حکومت کن همین قوماندان قیصاری کودن را بدستور غنی گرفتار و با حالت بد بکابل انتقال دادند و در زندان ریاست امنیت برای مدتی زندانی کردند و چند بادیگار انرا کشتند در زندان امنیت همین نادان را مغز شویی کردند و با تطمیع زر و سلاح انرا علیه جنرال دوستم اماده کردند و همچنان با تقابل در برابر افراد عطامحمد نور برای روز بعدی هم اماده سازی کردند مثلک مردم است وقتیکه خر را به بام بالاکنی خیز زده هم بام را فرو میریزد و هم خود را هلاک میکندحال قوماندان قیصاری با گرفتن پول تسلیم شده و فرمان بردار ارگ هر کاری که دلش شود انجام میدهد بلاخره همه مردم همدست شده این چوکره غلام ارگ را چنان سبق خواهند داد که برای پنهان شدن اش غار موش هم پیدا نخواهد گردید و سر انجام هلاک میگردد ارگ از روش انگلیس کار گرفته یک دشمن خود را بجان دشمن دیگر اشانداختهاست .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است