مهاجران افغانستانی چوپان های آینده ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۸/۸/۱۶ کد خبر: 160817 منبع: پرینت

چوپانی در مقایسه با سایر کارهای کشاورزی در ترکیه نسبتا بهتر است. با این حال، پرورش دهندگان محلی در ترکیه از کمبود متقاضی چوپانی شکایت دارند.
به گزارش آناتولی، با وجود دستمزد ماهانه حداقل 5 هزار TL لیره ترک (واحد پولی ترکیه) و پرداخت هزینه های اضافی، ترکیه از کمبود 150 هزار چوپان رنج می برد. برای رفع این مسئله، اتحادیه پرورش دهندگان برای یک راه حل عملی به دولت متوسل شده اند: دادن مجوز به مهاجران افغانستان برای کار به عنوان چوپان.

برخی از مزارع قبلا چوپان افغانستانی را به کار می گرفتند، زیرا بسیاری از این مهاجران قبلا تجربه چوپانی دارند. با این حال ، در حال حاضر ، بیشتر آن ها کارهای غیرقانونی می کنند.
نیهات شلیک، رییس اتحادیه مرکزی پرورش دهندگان گوسفند و بز ترکیه می گوید که مشکلات این بخش از یافتن چوپان های خوب ناشی می شود. او شکایت می کند و می گوید: مردم می خواهند وارد دامداری شوند، اما مشکلی در اشتغال چوپان وجود دارد.

به گفته این مقام ترکیه، دولت اکنون مشغول تنظیم مقررات است تا به مهاجران افغانستان اجازه دهد تا به عنوان چوپان کار کنند.
شلیک می گوید: "وقتی این قانون به مرحله اجرا برسد، شرایط کار آن ها بهتر خواهد شد و حتی قادر خواهند بود خانواده های خود را تامین کنند. پرورش در بسیاری از کشورها یک تجارت خانوادگی است و یک خانواده کوچک می توانند حداقل به 3 هزار مواشی رسیدگی کنند".

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
مهاجران
نظرات بینندگان:

>>>   همه کشور های مهاجر پذیر مهاجرین را برای کار های دست پایین نیاز دارند چون اتباع خودشان فرصت پرداختن و علاقه به کارهای پایین را ندارند.

>>>   تاریخ جعل و فزیب
تاریخ پنجهزار سال جعل و فریب
نام کشور جعل
قانون اساسی جعل و دست خورده
تذکره تابعیت جعل و فریب
ترکیب پارلمان جعل
نام پول کشور جعل
سرود ملی جعل و فریب
دین رهبر کشور جعل
بلاخره چهار انتخابات اخیر کشور جعل
آنهایکه قفل زندان ها را برای رهایی هزاران تروریست شکستاندند دستبرد به قفل رای پاک مردم را هم شکستاندند
نمیدانم چرا تقدیر کشور و ملت با جعل م تقلا گره خورده است ؟

>>>   Assal Imam
شما متوجه نیستید.
اولا، دشمن مشترک دارند
دوما، ایرانیان و افغانستانی ها همتبارند و زمان مشکلات پشت هم هستند.
آمریکا تلاش میکند این اتحاد معنوی ملتها را نابود کند، چون خار چشمش است. عده ای هم شدند سرباز پیاده دشمنان وطن که خیلی جای تاسف دارد.
ما ملتهای منطقه فقط به پشتوانه هم میتوانیم آینده خود را بسازیم.

>>>   اتحادیه ایران بزرگ
تشكر ويژه اولجاي كلاوز Olcay Kılavuz نماينده مجلس تركيه از همراهان پانترك رخنه شده در طرفداران تراكتور،چه راحت ميتونن تو مجلس تقدير و تشكر كنن از خرابكاري تو يه كشور ديگه كه با هم ادعاي دوستي و برادري هم دارند،و چه راحت اين اخبار پخش ميشه و هيچ انعكاسي نميبينيم...

>>>   کشور ایران هم سال قبل وعده داده بودند که پنجصد بورس چوپانی برای افغانها میدهند
واکنون کشور ترکیه 150 هزار چوپان را از افغانستان استخدام می نماید دلیلش اینست که شرایط را که ترکها وضغع کرده اند صرف افغان ها دارند وبس !
وزارت داخله ترکیه گفته است یکی از شرایط مهم اینست که چوپان ازمکشوری استخدام گردد که باید بیشتر از 4999 سال تاریخ داشته باشد که تاریخ افغانستان 5هزار سال است یکسال بیشتر از ان
شرز دوم آنست که بیشتر از حد معمول عیرت داشته باشند ، اینرا هم که دیده اندصرف افغلانها درتمام جهان چینین خصوصیتی دارند!
پاکستانی ها که صرف پنجاه سال تاریخ دارند ازین چاننس استفاده کرده نمیتوانند ، همینطور امریکانئی ها که حتی پنجصد سال تاریخ ندارند ازین شغل استخدام نمیشوند این افتخار صرف نصیب افغانها شده، مبارک
حالا حکومت باید از کشورهای خارج کمک بخواهد که یک دانشگاه چوپان پروری درکابل ساخته شود تا بتوانیم ما هم بنوبه خود خدمتی برای مردم جهان کرده باشیم !
ر

>>>   خوب كار است، مردم از بيكاري خلاص ميشوند، چون ما را خداوند براي مزدوري بيگانه ها آفريده است، كاش همين كار را در افغانستان قبول كرده و توليدات خود را افزايش دهند، تركيه دولت دوست است ، ولي در دوران جهاد هم مردم تركتبار قالين باف را تشويق به مهاجرت به تركيه نمودند و در صنعت قالين باقي بنام تركيه از آنها استفاده كردند.

>>>   ما من نبی الا رعی منها الغنم هیچ پیامبری نیست که شبانی ویا چوپانی نکرده باشد کار هرقدر کوچک است شریف است وبیکاری مایه ای مفاسد میباشد هزار بار رحمت به ترکها که زمینه ای کار را برای افغان ها ولوبه هرعلتی مهیا مینمایندهزار نفرین ولعنت به زمامداران مزدور ودست نشانده ای اجانب که ملیونها تن ازین هموطن رابه دیار عدم رهسپار میکنند وگوربان میسازند تو بگو گوربان خوب است ویا چوپان پنج هزار تیله ای ترکی قریب یک هزار دالر میشوداگر جوانهای ما انجا نروند یا باید عسکر شوند ویا بخاطر دوصد دالر داعش وطالب شوند در عسکری هم شکار نقشه های شوم وشیطانی اجانب گردیده منافع انها را تامین مینمایندکه در هر صورت باید بمیرند وده ها هزار فامیل را داغ دار نمایند واین کشور را از سکنه خالی سازند من شخصا تا دوره ای فوق لسانس خوانده ام اگر این کار برایم میسر شودبا افتخار قبول مینمایم تا زمانیکه جنگ لعنتی ازین دبار رخت ببنددواشغالگران اینجارا ترک کنند .وبعد حاضرم که در کشورم گوسفند های خودرا به چرا ببرم
تبنگچی

>>>   سلام من میخواستم به این وظیفه ثبت نام کنم اگر درباره اینکه چی قسم ثبت نام کنیم معلومات بتین خوب میشه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است