اخراج صد دانشجوی نظامی افغان از دانشگاه کوزیس
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۳۹۸/۸/۱۸ کد خبر: 160834 منبع: پرینت

رسانه های سلواکیا گزارش می دهند که قرار نزدیک به صد دانشجوی نیروهای هوایی کشور از دانشگاه هوانوردی این کشور اخراج شوند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از افق، حدود صد خلبان، انجنیر فنی نیروهای هوایی افغانستان که بخاطر فراگیری آموزش در بخش هوایی به این کشور فرستاده شده اند، با چالش اخراج از پوهنتون کوزیس سلواکیا، روبه‌رو اند.

مسئولان این دانشگاه می گویند که به بیشتر دانشجویان افغان به علت بوروکراسی دیوان سالاری در ادارات افغانستان و پیچیده بودن طی مراحل اسناد به آنان به گونه مشروط اجازه ادامه تحصیل داده شده بود.
اما این دانشجویان در جریان سال تحصیلی نتوانستند اسناد خود را ارایه کنند، و به همین دلیل از این دانشگاه اخراج خواهند شد.
با این حال وزارت دفاع ملی کشور می گوید که مشکل این شمار دانشجویان حل شده است

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانشجویان
اخراج
نظرات بینندگان:

>>>   این سکولار هایی صادر شده غرب همان هایی اند که در غرب از اثرکمبود تحصیلی و تجربه کاری دست شان به هیچ کاری بند نبود (در مندوی ترکاری یا در رستورانت ها کار سیاه میکردند) و حالا خدا داده است که درین سرزمین بدبخت با نکتایی های رنگارنگ و با تکبر بر چوکی هایی دولتی تکیه زده اند واز هیچ کاری هم نیستند. تا مردم به خواب اند شکم هایی گنده اینها چرب است.
بعضی از آنها بدون زحمت آمدن هم به آنکشور دراینجا با پول دزدی همبستگان خود چاق وپول دار شده اند مانند فرزندان عزیز اشرفک و لورا خانم.
آزاده

>>>   حتمآ گناه اشرف غنی بود اگر غنی میگذاشت که بچه ملا بدخشی به شوق خود افراد بیسوادتر از خود را در دستگاه های دیپلوماسی مقرر میکرد ، چنین مشکلاتی رخ نمیداد و ایشان توانا بودند که اسناد محصلین را با پای پیاده بخاطر عشق به وظیفه تا سلواکیا چه که تا کره مریخ انتقال میدادند.
زنده باد بیسوادان دستگاه دیپلوماسی افغانستان .

>>>   وقتی فارغ شدند پناهنده میشوند

>>>   من مطمعنم که اکثر این دانشجویان مردم قبال آنطرف سرحد هستند چون اوغانهای نزدیک به اشرف غنی فاشیست مصروف انتحار و ترورهستند از اینکه مردم قبایل سرحد پاکستان هم اوغانی صحبت میکنند کسی در بین دانشجویان آنهارا تفکیک کرده نمیتواند در زمان خرزی اوغان هم پاکستانی هارا بنام اوغانی به ترکیه و کشورهای دیگر میفرستاند امروز غنی فاشیست و دخترفروش هم

>>>   حتما بر اساس سهمیه بندی ناکام های کانکور را فرستاده بوده است

>>>   بورسیه ها معمولاً از طریق وزارت خارجه ارسال میشود.
شاید کسانی که در زمان صلاح الدین ربانی غرض تحصیل در رشته هوانوردی فرستاده شده اند،پشتون نباشند و اشرف غنی ترس دارد که در مقابل اش کودتا نکنند.
در زمان های گذشته افسران و صاحب متصبان د پیلوت های هوایی همه از قوم پشتوت ها بودند و سربازان از اقوام تاجک ودازبک و هزاره.
حالا شاید دوباره همان قانون روی کار آمده باشد.
برای معلومات بیشتر باید وکلای پارلمان،در مورد ملیت این دانشجو ها از وزارت دفاع جویای معلومات سواد و اگر وزارت دفاع دروغ میگفت،باید از طریق وسایل اطلاعات جمعی به اطلاع این دانشجویان برسانند که خود را معرفی کنند،تا دلیل رد تحصیل آنها معلوم شود.

>>>   باید اخراج شوند درس نخوانده اند خیلی خطر ناک

>>>   در جمله این اشخاص مردمان خیبر پشتونخواه پاکستان هستند که توسط گلاب منگل وزیر اقوام و قبایل سابق جاسوس پاکستان و انگلستان بنام اقوام سرحدی به غنی فاشیست معرفی شده بود و غنی هم با بسیار خوشی انرا تایید و به انجا انتقال گردیدند چون اینها اشخاص بیسواد نادان جز توپک۰( تفنگ) چیزی دیگری را بلد نیستند سلواکیا که با وصف کوشش های زیاد انها را تربیه کرده نتوانستند ناگزیر دوباره انها را حتی به لقای تان مسترد کنند این خیانت را گلاب منگل و غنی در حق مستحقین واقی کشور ما نظر به اخلاق فاشیستی شان انجام دادند و بورسیه داده شده بی حدر رفته است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است