عبدالله، حکمتیار و نبیل بازشماری آرا را تحریم کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۳۹۸/۸/۱۹ کد خبر: 160839 منبع: پرینت

دسته‌های انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، «صلح و عدالت اسلامی» به رهبری گلبدین حکمتیار و «امنیت و عدالت» به رهبری رحمت‌الله نبیل، روند باشماری آرا را تحریم کردند.
به گزارش طلوع، این دسته‌های انتخاباتی، آغاز روند بازشماری آرا را در شرایط کنونی «غیرقانونی» خوانده‌اند و از ناظران شان خواسته‌اند که محل‌های بازشماری آرا را ترک کنند.

کمیسیون انتخابات، اعلام کرد که روند بازشماری و تفتیش آرای ۸۲۵۵ محل رأی‌دهی در سراسر افغانستان را آغاز کرده‌است.
اما دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی می‌گوید که این روند، پیش از تصفیۀ آرای باطل و بدون بایومتریک و نیز بدون مشخص شدن سقف آرای تصفیه شدۀ هر محل آغاز شده‌است و این کار «قانون شکنی» است.

در اعلامیۀ این دستۀ انتخاباتی آمده‌است: «این تصمیم کمیسیون انتخابات درحالی اتخاذ شده است که آرای تکراری و خارج از زمان و سایر آرای تقلبی تا هنوز تصفیه نشده‌است. علاوه بر آن، تعداد ۲۴۳۲ محل دیگر نیز، که تا اکنون هیچ‌کس از موجودیت آن‌ها اطلاع نداشت و هیچ‌گونه معلومات بایومیتریکی در مورد آن‌ها وجود ندارد، براساس تصمیم جدید کمیسیون شامل روند بازشماری آراء می‌گردد.»

ثبات و همگرایی، از کمیسیون انتخابات خواسته‌است که روند بازشماری آرا را پس از تفکیک و تصفیۀ کامل آرای تقلبی و بدون بایومتریک آغاز کند.
در همین حال، شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با صدور یک اعلامیه‌ای، بازشماری آرا را در موجودیت آنعده کارمندان کمیسیون انتخابات که به گفتۀ این شورا در تقلب‌‌های انتخاباتی دست داشته‌اند، صحه گذاشتن به عمل جرمی این اشخاص دانسته‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
بازشماری آرا
نظرات بینندگان:

>>>   دور سوم گلمرجانیزم شروع شد
وا به جان ملت

>>>   عجب است این دسته های انتخاباتی با لچری و دیده درایی میخواهند شامل قدرت شوند و رای مردم و انتخاب مردم را نادیده بگیرند، دسته عبدالله با رنگ های پریده ادعای پیروزی میکردند ر حالیکه از رنگ رخ شان غم میبارید. اینها فکر نه کنند که تمام مردم مرده اند فقط اینها باید حق زنده ها را تصاحب کنند.

>>>   این را همه میداند که این سه نفر جز کثافات چیزی دیگری نیستند عبدالله یک ایزک که تمام عمر خود را در ارایش و لب سرین زدن گذشتاند مردم و مملک برایش هیچ ارزش ندارد نبیل وردگ یک انسان لاوبالی ‌مسخره چون گناه اش نیست از وردگ است گلبدین به همان ضرب المثل مطابقت میکند که میگویند دیوانه را کسی در قریه جا نمیداند میگفت اسپ مراد در خانه ملک بسته نماید
حالا اگر این سه کثافات دانی ها اگر تحریم کند یا نکند هیچ تاثیری نخواهد داشت

>>>   به سه نظر دهنده اول دوستان اگر فیسبوک چلونک نیستید و واقعن دل تان به افغانستان و ملت رنجدیده میسوزد پس الفاظ کوچه بازاری ننویسید .انتخابات پروسه ملی است نه از اشرف غنی و چهارتان بلی گویان و متعصبین .اگر بحث های انتخاباتی را دیده اید پس میدانید که همه تیم ها بر شفافیت وطرزالعمل وقوانین تاکید دارند جز تیم غنی .دوستان نوشتید همه بد اند جز غنی .وضعیت افغانستان را بی طرفانه در پنج سال حکومت غنی مرور کنید بعد از غنی تمجید کنید .
افغان

>>>   اگر کمسیون انتخابات قصد تقلب ندارد پس چرا به چهار مورد مشکوک جواب قانع کننده نمیدهد.
و کمیسیون خوب میدانند که این بار یا نتیجه شفاف و یا تجزیه.
یکی و خلاص

>>>   نظر دهنده اول و دوم و سوم هر سه یک نفر پشتونیزم خودخواه است که تابع پست ترین موجود کشور که تقلبکارترین هم هست میباشد.
خود گویی و خود به ریش ملت خندی!
تو گپ از رای مردم نگو انتخابات افغانستان و رای گوسفندی پشتونهای جنوبی رسوای جهان هست اتفاقا تنها پشتونپرست های فاشیست هستند که با رای مردم خراسان بازی کرده و آنها را اجیر تصور کرده اند
ما این دفعه از حق خود کوتاه نیامده کار را یکسره خواهیم کرد یا تجزیه یا پاکسازی رایها از کثافتکاری قبیله.

>>>   درتقلب ودغلی کسی همتای تیم دولت ساز شده نمیتواند

>>>   هر روز گند زد راي هستن اين غ مغز گند طبق قانون اري بايمتريك ري پاك است چر چكر هاي غ شله ري نا بايمتريك است پشتون ها ميخود تماميت خواهي كند تذكره فاشزمي خود توزيع كند كي خواب است

>>>   غنی یهودی همیشه می خواهد توسط بادران کفری اش به قدرت برسد دیگر مردم هوشار شده اند نمی خواهد که کسی به تقلب به قدرت برسد مانند غنی یهودی

>>>   تحریم کردن مشکلی را حل نمی کند. خداوند متعال بسیاری چیزها را تحریم کرده اما بندگان نافرمانش مرتکب آنها می شوند. با تحریم هیچ مشکلی حل نمی شود در این موارد باید عمل نمود و جلو خلاف کاری های دولت عملا گرفت.

>>>   عبدالله و نبیل!
شرم ندارید با ان قاتل مردم یعنی ګلبدین یهودی دست را یکی کردید!
عبدالله!
پس چرا کابل را ویران کردید؟
نبیل! ایا ګلبدین هم را هم ادم می شماری؟
پس هردو تان هیچ ږبوتل ابهای معدنی هستید!
هیچ کس با وجدان پاک به ګلبدین وعبدالله باور نخواهد کرد!
خانه هایتان خراب شود!

>>>   عبدالله حداقل نیم تنش تاجیک است اما خوب از راکتیار موجودی منافقتر و خطر ناک تر نمیشناسیم که ما تاجیک ها هم قبولش نداریم با ارای پاک مردم خراسان بازی کردید این همان متل معروف جنگ زرگری است هردو دوروی یک سکه هستند هر دو پشتون فاشیست افراطی هستند که جنایتشان را در حق غیر اوغان تمام کردند.
سمیع الله تاجیک

>>>   اگر کمسیون انتخابات قصد تقلب ندارد پس چرا به چهار مورد مشکوک جواب قانع کننده نمیدهد.
و کمیسیون خوب میدانند که این بار یا نتیجه شفاف و یا تجزیه.
یکی و خلاص

>>>   تا زمانیکه غلام حلقه به گوش امریکا است یعنی غنی دیگر کس ریس جمهور نخواهد شد زیرا این یهودی و غلام حلقه به گوش چیزیه که کفار می گوید برایش عمل می کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است