سلطان زوي: نميگذاريم تكرار شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۵    ۱۳۹۸/۸/۱۹ کد خبر: 160844 منبع: پرینت

سلطان زوي بارها غير پشتىنها را مانند رهبرش اشرف غني تهديد كرد و گفت: نميگذاريم مانند گذشته قدرت از طريق قانوني( انتخابات) يا جنگ (كه طالبان و نجيب شكست خورد) بگيريد.
در حالي سرور دانش و امرالله صالح براي آنها كمپين مي كنند، مرتضوي چوگره گري مي كند و...!!

تهديد و دروغ از پشتونيست ها تضرع و چاپلوسي از غير پشتونها به يك فرهنگ شده است!
آمرصاحب روحت شاد، اما چرا اين انگل ها را بنام قانوني، بسم الله، امرالله، جرات و غيره را پاك نكرديد تا مردم اين گونه اسير و شرمسار نمي شدند؟!
از هرچه رهبرنما غير پشتون است بيزار شده ام به هيچ كي و هيچ يك اعتماد نيست، از همه اشان جز خيانت به مردم، چاپلوسي به پشتونيست ها چيزي نمي بينيم.
پشتونها عملاً تهديد مي كنند در انتخاباتي كه برنده نيستند اشرف غني را برنده معرفي مي كنند، با بي شرمي دروغ مي گويند اما غير پشتونها جز تضرع و چاپلوسي چيزي ياد ندارند!

باوركنيد-باوركنيد
سلطان زوي، احدي، اتمر، غني، كرزي از ملا عمر، ملا هيبت الله، ملا اختر منصور بدتر و كينه ورز تر نسبت به غير پشتونها هستند.
نفرين كردن را دوست ندارم اما لعنت به آن غير پشتوني كه به دشمن مردم ما يعني غني و ديگر پشتونيست ها كمپين مي كند، تبليغ مي كند يا براي آن دشمنان تشنه به خون مردم ما كار مي كند امرالله صالح، امان الله گذر، مولانا فريد، سرور دانش، فايق يا هر آنكه باشد نفرين بر آن.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلطان زوی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   داوود عرفان
سلطان زوی آدم صادقی است. صادقانه روایت خود را از سیاست بیان کرده است. عقلای جامعه، این سیاست را در نظر و عمل روایت حذف عمیقا درک کرده اند، توضیح سلطان زوی برای کسانی است که وطن را گل و گلزار می دانند. تا زمانی که تفکر سلطان زوی ها و سیاست توجیه و چاپلوسی در تقویت آن امتداد داشته باشد؛ روزگار بهتری را نباید انتظار داشت.
ما فقط با جامعه ای باز و شهروندمحور به سعادت می رسیم. هرگونه تمامیت خواهی به شکست خواهد انجامید.

>>>   سید مسعود حسینی این آدم صادق چه فرموده دکتور؟ یکی از مشکلات نوشتار فیسبوکی این است که نویسنده فکر می‌کند، همه به معلومات و خبرهایی دسترسی دارند که او دارد! بعد بر همان اساس چیزی می‌نویسد که ممکن است برای عده‌یی ابهام داشته باشد!

>>>   او برادر در این مقطع اساس این ادم کوچک این مسائل و پدیده شوم را دامن میزند ما اکثرا پشتون ها نیز از این حالت به تنگ امدیم چرا شما سایر اقوام شریف و برادر به گفته یکی دو مهره سوخته خایین ملی که جهت استعمال و تحریک نفاق تیمی و قومی استخدام شده اند و چند مبلغ را برای آینده خود در غرب ذخیره میکنند که شخصیت خودش هم معلوم نیست که از کدام قوم است.شما عکس العمل نشان میدهید .که باعث نفاق خانه خانه بین اقوام شریف باهم برادر گردد خدای نخواسته .برای شما معلوم شد که اینبار اکثر قوم پشتون بود که نه گفت به دوام و اقتدار بیرونی ها.
به یک گپ یک شخص مصرفی و مزد بگیر.نباید نبشته های تحریک امیز باعث جدای اطباع دایمی این سرزمین گردد.

>>>   جناب امیری
تو حالا این شروفساد چاپلوس پله بین وابن الوقت را شناختی ؟؟ اگرموضوع استعمال اینهابرضد دیگران نباشد نزد اشرف غنی برابر به یک نون ارزش ندارند ، اما فعلا باید ازان ها استفاده کند،
همی شروپساد ودزدای شمالی ره پول بده ایمانش را بکیر ،
جناب اشرف غنمی بعد از محکم ساختن پایش اول همرای این دزدها تصفیه حساب خواهد کرد وبسم الله باید جواب دزدی هایش را بدهد

>>>   همچون اشخاص پس فطرت بی باور پولپرست چون سرور دانش و امرالله صالح و امان الله گذر وفایق و داوود میر و امثالهم بشمول شخص مولانا فرید که قبل از انتخابات در مورد خیانت های غنی علیه مردم و کشور ما گلو پاره میکرد و وقتیکه نافش را غنی با پول چرب کرد فورا ۱۸۰ درجه تغیر کرد در دفاع از عملکرد غنی قرار دارد همچو اشخاص مامعله گر زر اندوز نسبت به دیگران به مردم فارسی زبانان و غضنفر ترکتبار مشهور به گلم جمع و اشچی و قیصاری از قوم ازبک ترکتباران همین اشخاص خیانتکاران بقوم و زبان و کشور شان هستند چهره های شان سیاه و سیاه تر و نفرین شده قوم شان هستند که فاشیستان را جسورانه تر از گذشته علیهمردم فارسی زبانان و ازبک ترکتباران کرده اند همین خاینین همین خاینین پولپرست هستند .

>>>   برادر گرامی گل امیری,
با گرانتی برایتان اعلان میکنم که نه تنها پشتونها بلکه بسیاری برادران دیگر اقوام به شما نفرین میفرستند.داود سلطانزوی و امثال شان هیچ وقت نماینده قوم پشتون نبودند. اصلا شما مریض هستید و به مرض تعصب مبتلا شدید. در طول این چهل سال به دول شما کسی نرقصید و بعد از این هم نمیرقصند.شما ها, هارون زاده ها, عزیز آرینفر ها, عبدالحمید ها و غیره گلون تان بیهوده پاره شد ولی کدام تفرقه بین اقوام بوجود نیامد.
بسکلانین ایلای ما کنین از برای خدا بس است. آیا شما کدام دوست و رفیق پشتون ندارید? چطور به چشم دوست پشتون تان نگاه میکنین? نه تنها پشتونها بلکه بسیاری از اقوام غیر پشتون به شما نفرین میگویند.

>>>   یا نتیجه شفاف انتخابات
یا تجزیه
دیگر راه حلی نیست
یکی و خلاص

>>>   به این شیطان زوی گفته شود که امثال تو خاین بودند که طیاره های شکاری را به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم بردند تا در بدل این خدمات خود مهر اجیری را بر پیشانی خویش محک کنند. طیاره جنگی که حیثیت آن زنی را دارد که مادر اولاد هایت است خاین اثباید بمیرد ولاو که شیطانزوی باشد

>>>   گل امیری خان ،چیزی که مینویسی خودت یکبار میخوانی؟ یا مردم را مثل خود گند تعصب فکر میکنی؟ مردم هوشیار هستند و لندغر و لندغری مربوط قوم نیست. و خوب است که تنها یک قوم لندغر ندارد بلکه لندغریزم در اکثر اقوام کم و بیش ریشه دارد.

>>>   اگر باز هم تقلب تکرار شود
و غنی حاکم ارگ شود
مردم تصمیم سرنوشت خود را خود میگیرند و بنیاد تقلب و تقلب گر را از ریشه میسوزاند و این خانم نورستانی را به سر نوشت آن آقای نورستانی سردار میکنند که هم نامش برود و هم نشانشی

مسافر قوقندی مگر تو وجدان داری
چرا به سوال های مردم در موارد مشکوک جواب نمی دهید و به فرمایش ارگ ایمان تانرا میفروشید.
از اورنگ زیب و از ننگ بی ننگ گله نیست چون فرزندان پدران خود نیستند مگر تو قوقندی و آن خانم نورستانی و آن یکی دیگر با این عمل مردم را بر پاک دامنی مادران تان مشتبه میسازید.

این انتخابات و مثل این چندین انتخابات و ریس های جمهور می آیند و میروند مگر وقتی آبرو و عزت و ایمان شما سه نفر از دست رفت دیگر هرگز بر نمی گردد.

تو خانم هوا نورستانی با پولی که از غنی میگیری چه خواهی کرد.
از نو فراش خواهی گسترد مگر در تو هنوز آن هوس ها وجود دارد؟
شرمتان باد

>>>   "تهديد و دروغ از پشتونيست ها تضرع و چاپلوسي از غير پشتونها به يك فرهنگ شده است!" اصل مطلب همین است.
آزاده

>>>   سلطانزوی آلوده ترین مهره اشرف غنی است ، وی و خانم اش زهره صرف بخاطر حقوق های سرسام آور دالری به کشور آمده اند . سلطانزوی طیاره نظامی کشور را به آی اس آی تسلیم کرد و بعد به آمریکا رفت ، در آنجا به تاکسی رانی مشغول بود ، و بعد از تهاجم آمریکایی ها و ناتو از فرصت استفاده کرده و راه چور و چپاول را بلد شد . بیاد دارم که در جلو کمره یک تلویزون خصوصی کدام حرف مهم از دهنش خارج شد ، و تا به زور و تهدید آن قسمت را بالای کمره برادر پاک‌نکرد ، نگداشت که آن تیم منزل اش را ترک کند .‌
شمس تمنا

>>>   سلطانزوي يك إنسان ذليل ،استفاده جو ، خاين، طياره فروش، چاپلوس و هيچكاره است. در طول پنج سال صد ها مليون دالر را خودش و خانمش دزديدند. يك دزد چه باشد و غر و فيشش. اين آدمك يكبار از نام پدر سوء استفاده كرد و به پارلمان راه يافت اما در زمان وكالت خود يكبار هم به موكلين خود در غزني سرنزد. باينخاطر در دوره دوم قصه اش مفت شد و در پارلمان راه نيافت. چون مردم اين چهره نابكاران را ميشناخت، ولي اين پر روي خودرا كانديد رياست جمهوري كرد و معلومدار رأي نگرفت. چون غني به هر خس و خاشاك دست ميانداخت، اين استفاده جوي را هم در تيّم خود گرفت. حالا ديگر اينها دزد هاي حرفوي شده اند. باينخاطر ميخواهند در پنج سال آينده هم به كار هاي خود ادامه بدهند. اما إنشاءالله با غني يكجا مردم به ديدار شان در چهاراهي آريانا خواهد رفت.

>>>   Farida Frogh
من حیران هستم که دیگر چگونه تاجیک های گوسفندی از خواب بیدار خواهند شد ؟ مگر همینقدر توهین و تحقیر برایشان کافی نیست ؟ مگر میشود که هنوز هم بخاطر یک چوکی یا دالر تا این حد پست و بیغیرت بود که با توهین مستقیم یک دزد که سالها قبل ناموسش را به پاکستان فروخته بود رگ غیرتش بیدار نشود و هنوز هم به مشوره ای صالح زی برای غنی مدیحه سرایی کند ؟
کاش که زهر بخورید و بمیرید برایتان بهتر است ازینکه با قبول هزاران فحش ناموسی در یک چوکی به اصطلاح سخنگوی غنی و یا تفدانی وردار غنی شوید .

>>>   همی مولانانا پید تا دیروز برضد اشرف غنی کدام حرف بد بود که نمی گفت: مثلا جهاد نکرده ، مقاو مت نکرده والفلظ بد دیگر، اما امروز مداح او است

>>>   هموطنان عزیز از هر قومی که هستید، اوغان یا افغان هیچ فرقی باهم ندارند و هردو یعنی پشتون۰
اوغان یا افغان همان اپگان یا پتهان است و همه نامهائی هستند که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکردند و میکنند در حالیکه خود پشتونها به خود پختون یا پشتون مینامند۰
ما همه اوغان نیستیم۰ افغان یا افغان یعنی پشتون و همه ما را خداوند پشتون هست نکرده است۰ اکثریت مردم کشور ما اوغان یا افغان نیستند۰
ما نه هویت خود را بر دیگران تحمیل میکنیم و نه هم میگذاریم دیگران هویت خود را به هر بهانه که شده بر ما تحمیل کنند۰
نام افغان اولین بار در قانون اساسی سال ۱۳۴۳ توسط حاکم های پشتون بر ملت تحمیل شد وتا بحال با جعل و فریب در ماده چهارم قانون اساسی وجود دارد که باید اصلاح و تغییر بخورد۰
غیر پشتونهای ساده دِلی که از روی سادگی و خوبی خود را افغان مینامید، فردا روزش که رسید، باز هم پشتون افغان اصیل میباشد، و با کوچکترین اعتراض که اگر انجام دهی، توافغان نا اصل میباشی، لهذا فریب بیجا بنام وحدت ملی نخور۰
پشتونها تمامیت خواه هستند، به وحدت ملی واقعی باور ندارند، و بهترین کاری که میکنند به زور همه را یکسان نام میگذارند، و این یکسان سازی جبری، آنهم بنام قوم خودشانرا وحدت ملی تلقی میکنند۰
چرا بر دور یک نام بیطرف ویا بر دور نام انسانیت همه متحد و یکپارچه نشویم که بر دور نام یک قوم خاص همه قوم های کشور متحد شویم؟
این وحدت ملی است یا یکسان سازی به جبر و به زور، آنهم بنفع یک قوم خاص؟

اگر درپاسپورت ما افغان نوشته میشود، ویاخارجی ها ما را ناگزیر بنام افغان یاد میکنند، آن همه نتیجه خیانت های گذشتگان و حاکمان قبلی هستند که همه باید اصلاح گردند.
این بخش قانون اساسی کاملن خلاف واقعیت های کشور است چون افغان نام دیگر پشتونها است و یک نام قومی میباشد. ماده چهارم قانون اساسی کشور باید اصلاح گردد.
بلی،افغان اپگان اوغان پتهان نامهای هستند که غیر پشتونها به پشتونها میگویند درحالیکه خود اوغانها بخود پشتون یا پختون مینامند، و ما اگر پشتون نیستیم پس افغان هم نیستیم۰ ولی چون نام کشور در حال افغانستان تحمیل شده بهترین نام برای شهروندان کشور ما از هر قوم که باشند افغانستانی است، نه نام قومی افغان۰

>>>   سلطان زوی به خاطر قدرت و ثروت زهره را در اختیار بی بی گل قرار داده تا پروژه فضلی را به نحو احسن تکمیل کند و خودش برای غنی غو غو میزند تا مگر استخوانی نصیبش شود.
کسیکه طیاره ملت را دزدید از دزدیدن پول ملت ابایی ندارد.
کسیکه فرزندان خود را در آمریکا به دست سرنوشت سپرده و خانمش را به دست بی بی گل از وی چه گله.
ز غزنی مردمش راندند
که فهمیدند دزد است
و
حیا از چشم او بر بسته رخت خویش

کنون در ارگ
به پای فضلی و تیم هوس بازش
نثار کرده گهر بار مهره نازش
و
خود در انتظار فضل فضلی
و
ترحم های بابای فراری
سپید گردانده چشمانش
و از دست داده ایمانش
از این فرد گله یی کی میتوان کرد
چونکه دیگر
آب حیا ریزیده از چمش
و خوش گفته اند مردم
که
یک دنیا از بی حیا

>>>   تا که زندگی مشترک با اوغان ادامه دارد همه این بدبختی ها هم ادامه دارند.
کدام قومی و کدام گروهی مگر بستر مناسب برای تقلب خیانت دزدی انتحار انفجار زورگویی تعصب تمامیت خواهی و عقبگراهی را بیشتر از همه مساعد ساخته است؟ جواب واضع است، اوغان. اصلاح شدنی هم نیستند.

>>>   سلطانزوی این پیلوت اختطاف چی طیاره اریانا مربوط به بیت المال و تسلیمی ان به ای اس ای پاکستان از غلام امریکا را غلام اش است و خانمش کنیز و بخچهبردار خانم غلام اصلی غ است شما از چین شخص پول پرست خود فروخته شده جاسوس سابقه دار ای اس ای سخن خوب و عمل خوب را نباید توقع داشته باشید سلطانزوی انسان چاپلوس بوت پاک و خاین است اصلا این شخص نه پشتون است ون تاجک ازبک و هزاره بلکه این شخص در قوم گدی یعنی نا معلوم گدو ود است سلطانزوی به هیچ قومی از اقوام بزرگ شناخته شده مرتبط نیست ما نباید که این خاین پولپرست ناشناخته شده قوم را بیکی از اقوام مرتبط سازیم هر کس برای ان پول دهد غلامی و چاپلوسی انرا میکند یکی از جمله ستن پینجم در حکومت غنی همین شخص است هم به غنی سر خم میکند و هم به ای اس ای حرف های چنین اشخاص اصلا قابل شنیدن و نقد نیست چون سخنانش فاقد اعتبار و دور از عقل و منطق و بی معنی اما بویش مانند گاز شکم خر تعفن زا است .

>>>   هموطنان عزیز از هر قومی که هستید، اوغان یا افغان هیچ فرقی باهم ندارند و هردو یعنی پشتون۰
اوغان یا افغان همان اپگان یا پتهان است و همه نامهائی هستند که غیر پشتونها به پشتونها اطلاق میکردند و میکنند در حالیکه خود پشتونها به خود پختون یا پشتون مینامند۰
ما همه اوغان نیستیم۰ افغان یا افغان یعنی پشتون و همه ما را خداوند پشتون هست نکرده است۰ اکثریت مردم کشور ما اوغان یا افغان نیستند۰
ما نه هویت خود را بر دیگران تحمیل میکنیم و نه هم میگذاریم دیگران هویت خود را به هر بهانه که شده بر ما تحمیل کنند۰
نام افغان اولین بار در قانون اساسی سال ۱۳۴۳ توسط حاکم های پشتون بر ملت تحمیل شد وتا بحال با جعل و فریب در ماده چهارم قانون اساسی وجود دارد که باید اصلاح و تغییر بخورد۰
غیر پشتونهای ساده دِلی که از روی سادگی و خوبی خود را افغان مینامید، فردا روزش که رسید، باز هم پشتون افغان اصیل میباشد، و با کوچکترین اعتراض که اگر انجام دهی، توافغان نا اصل میباشی، لهذا فریب بیجا بنام وحدت ملی نخور۰
پشتونها تمامیت خواه هستند، به وحدت ملی واقعی باور ندارند، و بهترین کاری که میکنند به زور همه را یکسان نام میگذارند، و این یکسان سازی جبری، آنهم بنام قوم خودشانرا وحدت ملی تلقی میکنند۰
چرا بر دور یک نام بیطرف ویا بر دور نام انسانیت همه متحد و یکپارچه نشویم که بر دور نام یک قوم خاص همه قوم های کشور متحد شویم؟
این وحدت ملی است یا یکسان سازی به جبر و به زور، آنهم بنفع یک قوم خاص؟

اگر درپاسپورت ما افغان نوشته میشود، ویاخارجی ها ما را ناگزیر بنام افغان یاد میکنند، آن همه نتیجه خیانت های گذشتگان و حاکمان قبلی هستند که همه باید اصلاح گردند.
این بخش قانون اساسی کاملن خلاف واقعیت های کشور است چون افغان نام دیگر پشتونها است و یک نام قومی میباشد. ماده چهارم قانون اساسی کشور باید اصلاح گردد.
بلی،افغان اپگان اوغان پتهان نامهای هستند که غیر پشتونها به پشتونها میگویند درحالیکه خود اوغانها بخود پشتون یا پختون مینامند، و ما اگر پشتون نیستیم پس افغان هم نیستیم۰ ولی چون نام کشور در حال افغانستان تحمیل شده بهترین نام برای شهروندان کشور ما از هر قوم که باشند افغانستانی است، نه نام قومی افغان۰

>>>   اولین بار است که سلطان زوی نظر خوب داده، آیا معاهده ننگین جبل السراج سبب ازبین رفتن اداره و اردو کابل کابلیان نشد؟ آیا اینها که ریش یک دیگر را کنده گرفتند باعث آمدن طالب ها نشدند؟ آیا اینها به عزت -سر و ناموس مردم تجاوز نکردند؟ آیا و آیا و آیا.....سبب نشدند که مردم طالب را بر این دزدان ترجیح دادند؟ و حکومت کرزی را تا امروز گروهگان نگرفتند؟
لطفآ قوم دوست باشید ولی قوم پرست نه. بهتر است ارزش های انسانی و ملی را باید ارجیهت دهیم نه گروهی و انفرادی را. دزدان که مربوط هر قوم و قبیل باشند دزد هستند و کسانیکه مثل گل امیری خان ثنا و صفت مفسدین را میکنند در جنایات جانیان شریک هستند.

>>>   متعصبترین گروه همین اوغانها یاپشتونها هستند۰
همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ ولی بازهم خود اینها و رهبر های اینها بر اساس همان روابط تعصبات قومی و پشتونولی خود همه باهم یکی میشوند، یعنی چون همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک تعصبی قومی دارند به اساس همان وجه مشترک باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ خلاصه که تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، ولی بازهم به اساس همان مشترکات قومی تعصبی از همدیگر دفاع میکنند و انگشت ملامت را هم با دیده درائی بطرف دیگر اقوام یعنی غیر اوغانها میگیرند۰

>>>   امریکا سگ های دیسانتی نیکتاهی پوش را دور میکند و سگ های ریشدار لنگی پوش را برای غلامی استخدام میکند. مهم نیست، قوم سگ غلام صفت همیشه آماده است، چه غلامی پاکستان باشد و چه غلامی امریکا.

>>>   امریکا .....های دیسانتی نیکتاهی پوش را دور میکند و .....های ریشدار لنگی پوش را برای غلامی استخدام میکند. مهم نیست، قوم .....غلام صفت همیشه آماده است، چه غلامی پاکستان باشد و چه غلامی امریکا.

>>>   من شکر اوغان نیستم چون پشتون نیستم. این نام اوغان یا افغان به زور و به ریا توسط حاکم های گذشته اوغان بالای همه شهروندان کشورم تحمیل شده در حالیکه اکثریت ما مرمان این کشور اوغان یا افغان نیستیم.
ما به برادری و براری در کشور خود باور داریم و برادران اوغان یا پشتون خود را دوست داریم ولی هیچگاهی به زورگویان و تمامیتخواهان که در بین این اوغان ها وجود دارند تسلیم نمیشویم. با آنها حساب ما جدا است.
نام این کشور را با همکاری انگلیس و رنجیت سنگ هندی تغییر دادید ولی هویت اصلی شهروندان این کشور را که غیر اوغان است به زور و چال به اوغان تغییر داده نمیتوانید.
بس است، واقعیت را قبول کنید. برادری و وحدت به زور نمیشود، و نمیشود مردم را به زور یکسان سازی کنید و نام این یکسان سازی جبری و نادرست را وحدت ملی بگذاری.
وحدت ملی چنین نیست.

>>>   خود غنی کوچی بزرگترین دزد است، زنش دوم۰ تمام دزدان دیسانتی اپورتونیست چون زاخیلوال غلام فاروق وردک جلالی رحیمی قیومی و دیگر مخکشک های خورد و بزرگ دزد طیاره و زنش زهره و بقیه خائن ها همه بر دور او هستند....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است