سنا: بازشماری آرا در کمیسیون غیرقانونی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۱    ۱۳۹۸/۸/۲۲ کد خبر: 160871 منبع: پرینت

برخی از نمایندگان در مجلس سنا با ابراز نگرانی از احتمال تعویق در اعلام نتایج انتخابات افغانستان، بازشماری آرا را نیز در تضاد با دستورالعمل­های داخلی کمیسیون انتخابات این کشور اعلام کردند.
محمد علم ایزدیار» معاون اول سنا گفت کمیسیون انتخابات باید براساس لوایح و دستورالعمل­های کاری درباره اعلام نتایج تصمیم بگیرد.
وی افزود: کمیسیون انتخابات با اتخاذ تصمیم‌های درست، مشکلات به وجود آمده در روند بازشماری آرا را حل کند و به خارجی‌ها ارجاع ندهد.
ایزدیار با اشاره به اعتراض نامزدها انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که کمیسیون انتخابات باید به خواست­‌ها و نگرانی­‌های نامزدها پاسخ دهد.

به گزارش "جمهور" «سمیع فیصل» نایب منشی مجلس سنای افغانستان نیز اظهارداتش که کمیسیون انتخابات در روند بازشماری آرا، لوایح و دستورالعمل­های داخلی خود را زیر پا گذاشته است.
فیصل افزود براساس لوایح داخلی کمیسیون، چند مرحله دیگر از جمله جداسازی آرای معتبر از نامعتبر، تشخیص و تثبیت آرای هر صندوق، پیش از بازشماری آرا باید تکمیل شود. اما این کمیسیون بدون در نظر گرفتن این موارد اقدام به بازشماری آرا کرده که واکنش نامزدها را به دنبال داشته است.
وی این عمل کمیسیون را بازی با سرنوشت مردم دانست و تاکید کرد: "این اقدام آنان افغانستان را به سمت وضعیت خطرناک سوق خواهد داد."

«لطف­ الله» دیگر نماینده سنای افغانستان هم خاطرنشان کرد که اعضای کمیسیون انتخابات باید استقلال خود را حفظ کرده و از طرفداری از نامزدها پرهیز کنند و با احترام به آرای مردم افغانستان، نتایج انتخابات را اعلام کنند.

قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات در 27 میزان اعلام شود اما به تاریخ 23 عقرب موکول شد.
با این حال، حواعلم نورستانی رییس کمیسیون انتخابات گفت که با توجه به مشکلات موجود در روند بازشماری آرا، احتمالا این کمیسیون نتواند نتایج ابتدایی انتخابات را در تاریخ تعیین شده (23 عقرب) اعلام کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
کمیسیون
نظرات بینندگان:

>>>   حوا نورستانی و دانشیار و اورنگ زیب و ننگ بی ننگ همه در تیم تقلب دست به هم داده اند تا آرای پاک ملت مارا بدزدند.
ملت با محاصره کمیسیون انتخابات این بی ننگ های متقلب را مجبور بسازید تا مطابق لوایح و قانون انتخابات و طرزالعمل های تصویب شده پروسه را مدیریت کنند نه به میل تیم تابوت ساز.
اگر امروز نجنبید فردا این دزد ها با پول های دریافت کرده از تیم تابوت ساز فرار میکنند و شما ملت را برای پنج سال دیگر در دستان خون آلود غنی و طالب رها میکنند .
باقی خود دانید

>>>   حوا علم نورستانی یک شخص ضعیف النفس پولپرست معامله گر ضعیف در کارات منجمنت و اداره ره مانده پیشبرد یاست کمیسون انتخابات این پروسه ملی با تعین چنین انسان ضعیف النفس و ناتوان در کار نتیجه اش همین است که مردم میبینند در پهلوی ان تعین ریس دارالانشاه از جانب شخص غنی در غیاب سایر کاندیدان که اقای ننگ هم از یکطرف ضعیف النفس و معامله گر و دست نشانده ارگ است از جانب دیگر خواهان جابجایی رای های تقلبی در ثبت و شمار رای های پاک مردم بنفع غنی احمدزی که انرا تطمیع کرده و گوش بفرمان ریس جمهور غنی استچنانچه خودش صریح گفت تا زمانی که برایم غنی دستور ندهد من هیچکاری را بدون دستور و هدایت غنی انجام داده نمیتوانم با این حالت خواهی نخواهی انتخابات به گند رفته است .

>>>   در جامعه اسلامی هر گز زن نمی تواند پست های بلند را به پیش ببرد مانند علم نو رستانی

>>>   Motaref
صفحه‌ی زیر نام «یوناما دری» منسوب به‌دفتر یوناما، کامنت‌های انگلیسی در نقد رفتار این نهاد را حذف و کاربران آن را بلاک می‌کند. اما کامنت‌های فارسی و پشتو را ولو هر قدر تند هم باشد، حذف نمی‌کند!؟ 🤔

>>>   حوا علم نورستانی را هوای نفس پیچانده و در فکر تجدید فراش و ماه عسل و چکر دوبی و ترکیه و بلا روس و لبنان است.
هوای نفس اگر پیچد ترا در سر دمی دانی
که تا در دوزخ آمال نسوزی ماندنی ات نیست
خوب است که این شیر دختر نورستان تن به خواست شیطان و رییس المتقلبین ندهد و دنیا و آخرت خود را نسوزاند ور نه عاقبت اش بد تر از شیطان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است