سخنی با منتقدان آزادی انس حقانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۴    ۱۳۹۸/۸/۲۲ کد خبر: 160881 منبع: پرینت

نخست باید گفت که این منتقدان شامل چند دسته هستند:
۱- افرادی که به هر دلیلی از حکومت دور ساخته شده اند و اکنون به کارشناس تبدیل شده اند.
۲- خارج نشینانی که بخاطر رفاه و آسایش خود وطن را ترک کرده اند اکنون در وقت خواب شدن یا داخل میترو بعد از مروری بر صفحات مجازی میخواهند حرفی برای گفتن داشته باشند.
۳- فیسبوک چلونکی های که میخواهند همه گناهان خود را نیز با استفاده از فرصت به گردن تیم اشرف غنی انداخته و وی را به باد انتقاد بگیرند.
۴- افرادی که برای مطرح کردن خود هرچه دل شان خواست میگویند کافی است که طرف حکومت باشد.
و تعدادی از این قماش کسان که قصد داشتند در حکومت وظیفه بگیرند چون نشد حالا انتقاد میکنند.

به هر حال به اصل موضوع میپردازیم.
حتما در نوشته های قبلی من خوانده اید که من سخت خواستار اعدام انس حقانی و دیگر سران طالبان بودم و تا هنوز هم در آن موقف ایستاده هستم و این موقفگیری های من و امسال من زمانی شدت پیدامیکند که حملات و کشتار مردم بیگناه و سربازان قهرمان ما افزایش میابد.

حال پرسش اینجا است که آیا اعدام نکردن و یا آزاد کردن انس و همراهانش به میل و رغبت رییس جمهور و همراهانش می‌باشد؟
البته اشاره ای داشته باشم که در جریان مذاکرات صلح و بعد از آن خلیلزاد و جان بس سفیر امریکا در هر مرحله با داکتر عبدالله نیز نشسته و با وارد کردن فشار موافقت وی را نیز برای آزادی اسیران امریکایی به دست آوردند.

بدون شک همه میفهمیم که حکومت وحدت ملی نمیخواست که انس را آزاد کند چون از آن برای امتیاز گیری از طالبان و گروه حقانی استفاده میکرد، اما چرا اینکار سر انجام صورت گرفت و خلاف خواست اکثر مردم این جنایتکارات آزاد شدند؟

نخست فراموش نکنیم که امریکا بخاطر آسایش و رفاه افغان‌های که سالها بدبختی کشیده اند به افغانستان لشکر کشی نکرد بلکه برنامه های دیگری پشت این هجوم بوده و است و همچنان مصرف کردن صد ها ملیارد دالر برای آوردن آرامش و دموکراسی در این سر زمین نبود چنانکه روزی کٌرد های سوریه تنها گذاشته شدند.

حال کشوری که سالانه از پول تکس دهنده های خود تمام مصارف ارتش، پولیس و امنیت ملی افغانستان را می‌دهد مجبور است به خواست های ملت خود نیز پاسخ بدهد. به گونه مثال مردمش میخواهند تا اتباع آن کشور که در افغانستان ناپدید یا ربوده شده اند آزاد شوند، وقتی از طریق زور و فشار وارد کردن بالای طالبان این موضوع حل نشد باید از راه باج دهی حل گردد چون حکومت امریکا باید حرفی برای مردم خود داشته باشد آنهم در آستانه برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ میلادی، چنانچه برای آزادی چند شهروند خود از ایران چهارصد میلیون دالر پول بلاک شده ای ایران را از بانک های جهانی آزاد کرد. پس وقتی با طالب توافق صورت میگیرد بالایی سران حکومت نیز فشار وارد میشود.

وقتی خلیلزاد می‌گوید در یک روز پنج بار به ملاقات اشرف غنی رفته است یا چند بار عبدالله را دیده است فکر میکنید رفته که چای و چلمی بزند؟
طبیعی است که در هر دور از ملاقات ها حامل پیام و حتا تهدیدی بوده است.
این تهدید ها می‌تواند شامل قطع کمک ها به ارگان های امنیتی افغانستان باشد.
من از مسوولان امنیتی که اکنون بیکار هستند و به کارشناس و منتقد تبدیل شده اند میپرسم آیا اگر تیل موترهای نظامی ارگان های امنیتی قطع شود دیگر اردوی ما توان ایستادگی در برابر طالبانی که از ده ها کشور اسلامی و غیر اسلامی حمایت می‌شوند دارد؟
آیا انزمان شما نخواهید گفت که چرا سبب شدید برای یک هفته تیل موتر های اردو قطع شود؟
اطمینان دارم که هر یک از ما و شما هم اگر در موقف سران حکومت قرار میداشتیم چنین کاری را میکردیم، چون وقتی تمام مصارف ما به گردن کس دیگر باشد مجبور هستیم که بعضی از خواهشات وی را نیز بپزیریم.
به گونه ای مثال وقتی کرزی از ایرانی ها پول میگرفت مجبور بود که مهره های که خواست ایران است در بعضی از اداره ها بگمارد حتی سفیر افغانستان در تهران به خواست ایران معرفی میشد. (البته پول گرفتن کرزی غیر قانونی و رشوت بود نه شامل کمک های رسمی و بین المللی چون پول به داخل بوجی از طرف شب آورده می‌شد).

پس بزرگواران گرامی که هر وقت فرصت پیدا کردید چند جمله ای را به هوا میپرانید یک کمی خود را بجایی دیگران قرار دهید فکر کنید که اگر پول خدیجه نمیبود محمد بیست و پنج ساله با زن چهل ساله ازدواج میکرد؟
چون نیاز داشت مجبور به این کار شد و خدا برایش گفت که این کار بکند.
اگر رسول خدا به حمایت مالی نیاز نمیداشت هر شب پیش خدا دعا نمیکرد که عثمان غنی را مسلمان بگردان.
تمام

وکیل احساس


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انس حقانی
طالبان
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   پدرام قاضی زاده من بخشی از اول نوشته ی تان را کمی نا عادلانه میدانم!
واقع بینانه نیست، چنین که شما فکر میکنید...
هر شهروند این کشور حق دارد که در مورد آینده ی خود ابراز نظری داشته نگران باشد یا خوشبین، من شخصآ شامل هیچ کدام از گزینه های که شما فرمودید نیستم و نبوده ام، اما به عنوان یک شهروند نگرانی خودرا دو روز قبل از رهائی این اسیران مطرح کردم و با همه شریک ساختم و این حق من است، اما این جفا است که دیدگاه مستقلآنه ی من پیوند بخورد به یکی از گزینه های که شما فکر میکنید...

>>>   طالبان ایکه در صحنه جنگ‌دستگیر می شوند ، نباید زنده گذاشته شوند و سران طالبان که مستحق اعدام اند ، حکم‌دادگاه بالای شان زودتر عملی شود ، چون نگهداشتن آنها برای مدت طولانی درد سر ساز می شود. اگر هدف آمریکا رهایی استادآن آمریکایی بود ، می شد که از طریق فشار بالای پاکستان آنها را آزاد سازد ، چون مقر سازمان های تروریستی طالبان و حقانی زیر ریس آی اس آی است . موضوعات پشت پرده سیاست های شوم آمریکا در افغانستان چیز دیگر است .
شمس تمنا

>>>   آقای وکیل احساس!
اگر فردا آمریکا از غنی بخواهد که خانم جناب عالی را تسلیم طالبان کند تا طالبان دیگر آمریکایی ها را نکشند آیا باز هم به غنی حق میدهید چون ما نان خور آمریکا هستیم؟

آمریکا یک سنت خود را مفت به کسی نمیدهد و در قضیه افغانستان هم در مقابل هر سنت مصرف به صد ها سنت عاید مستقیم و غیر مستقیم دارد اینکه شما نمی فهمید مشکل شما است.

به طور مثال
اینکه آمریکا و اروپا هر گاه و ناگاه عساکر تازه دم می فرستند و کهنه دم اش را پس میخواهند برای این است که اینجا محل تمرینات نظامی در ساحه عملی و بدون مصرف است.

اگر این تعداد عساکر در کشور خودشان و با این شرایط جغرافیایی تطبیقات نظامی انجام دهند به صد ها برابر مصرف دارد.

>>>   این شخص که خود را حق مطلق میپندارد و چوب حراج بر افکار دیگران و حتی بر دین و ایمان مردم میزند, از چه شخصیت علمی و حقوقی برخوردار است؟
کار به سخنانش درباره افغانستان ندارم که اینجا همه چیز درهم است و فردمحوری و خودخواهی شدیدا دامنگیر افرادی همانند این فرد شده است.
ولی نمیدانم پیوند زدن مسائل افغانستان به مسائل دینی و مذهبی و آنهم با ادعاهای دروغین و تحریف آشکار وقایع تاریخی صدر اسلام با کدام مبنا صورت گرفته است؟
به کدام دلیل قضاوت میکنید که پیامبر گرامی اسلام (ص) در ازدواج و برنامه های خود صرفا به دنبال استفاده های مالی از دارایهای حضرت خدیجه بوده است؟
چگونه این قدر جسورانه، رفتار برخی افراد در کشوری که طراز اول جهانی را در فساد مالی و اقتصادی دارد، مبنای قضاوت درباره شخص معصوم پیامبر گرامی اسلام (ص) و حتی ذات باری تعالی قرار میدهید و ادعا میکنید که خداوند به خاطر مال حضرت خدیجه به پیامبر گرامی اسلام (ص) دستور داد که با ایشان ازدواج کند. یا آنکه دستور میداد که شبانه روز دعا کند تا افراد متمول مسلمان شوند تا بتوان اموال آنها را به نام اسلام مصادره کرد؟
آیا اگر برخی افراد جامعه ای ما از زندگی و دنیا و آخرت خود جز پول چیز دیگری نمیشناسند، فکر میکنید خلقت جهان نیز برای سوء استفاده های مالی است که حتی پیامبران الهی نیز هدف و دستوری جز این موضوع ندارند؟
میدانم هیچکسی جرأت اینگونه یاوه گویی ها را ندارد پس قدری به نوشته هایتان دقت کنید و هرآنچه در ذهنتان وسوسه شد بر زبان نرانید و در قلم نیاورید، چرا که این کار بیسوادی تان و ناآگاهی تان از حقایق را بیشتر به نمایش میگذارد.

>>>   به نظر من تحلیل دقیق، منطقی و بدور از احساسات است.

>>>   Nasir Fayaz voelt zich uitgeput.
حالا که این متن را می نویسم درست سه بجه شب است. حمله خونین امروز در کابل آرامش روانی ام را برهم زده و هنوز هم از چشمانم اشک جاری است. تصویر این دو طفل معصوم را در قالب فرزندانم میبینم و تصور نمیکنم که این نازنین ها را نمی شناسم. آنچه من را در این ناوقت شب به این نوشته واداشت معصومیت این دو کودکی بی خبر از گرگان خون آشام این سرزمین است.
باور کنید که واژه های عوام فریبانه بنام صلح، عشق به وطن ،آزادی،دین و مذهب و دفاع از قوم و قبیله همه ازجانب رهبران خائین و فروخته شده ما فقط فریب شما ها است. افسوس میکنم که گوسفندان بدون شعور فقط به خاطر وابستگی های قومی و زبانی از پگاه تا بیگاه برای خشنودی با مزد و بدون مزد این رهبران در فیسبوک به نفع آنها یاوه سرایی میکنند تا اینکه جایگاه توام با زلت وجدان آنها را به درجه پیامبری تقرب دهند.
تصویرقابل دید برای من جز تاریکی لجنگاهی بنام افغانستان چیزی بیش نیست، و آینده این سرزمین را نیز برای زندگی خوب نمی بینم جز اینکه تک به تک هر روز برای تعریف جایگاه سیاسی گرگان این وادی، کشته شویم.
آنچه بنام تلاش های صلح تکرار میشود همان نصیحت گرگ به گوسفندان است و هیچ رهبرسیاسی این کشور جرئت و توان حتی افشای عمق فاجعه این ماتم سرا را ندارد.
وقتی عده لب برواقعیت های تلخ باز می کند ،اجیران فیسبوکی آنها را تکفیر می کنند،گویی اینکه انسانیت مرده باشد.
اگر خدا را نمیشناسد از برای فرزندان تان فقط برای یک لحظه این نازنین ها را بجای اولاد تان تصور کنید، حکم وجدان تان چی خواهد بود، که مطمئن هستم آن را هم ندارید.
اگر توان نجات از این سرزمین دارید نه برای خود بلکه برای طفل های نازنین تان به جای که دست تان میرسد بروید و خود را نجات دهید ،زیرا رهبران سرافگنده ما به خاطر رسیدن به قدرت و خایئنان فروخته شده بنام دین، به ریختن این همه خون سیر نمی شوند و هر روز در این مهلکه چنین روزگاری برپا خواهد بود.

>>>   Khalid
احمقانه ترین حرف از زبان فاشیست ترین زن در کشور ما:
آرین یون در مجلس نمایندگان گفته است: "رهایی سه زندانی طالب یک گام عملی از سوی دولت در روند صلح است و اگر نتیجه دهد باید در آینده هم زندانیان تبادله شوند تا روند صلح کامیاب شود. پیام ما به یکتعداد خاک فروشان که خلاف این تصمیم سخن می‌زنند؛ این است که بگذارید که صلح در کشور بیاید."
کسانیکه از این عمل غنی انتقاد کرده اند یاد شان باشد که خاک فروش هستند جز اسمعیل یون و خانم و تیم ارگ
شما چه گفتنی دارید؟

>>>   الهي اشرف غني و بي بي گل را همين گونه بالاي گليم غم اولاد شان بنشاني تا از دل اين مادر بي نوا بيايند.
امين

>>>   ب امین بیگزاد shadab amin bigzad
آرین یون: از آزادی اَنس حقانی حمایت می‌کنم، و آرزو دارم که (افغان) های دیگر نیز که به نام‌طالب زندانی اند آزاد شوند، کسانی که مخالف آزادی زندانی های طالب هستند نام شان در تاریخ به رنگ سیاه نوشته شده آنان رقص مرُده برما نشان دادند و به فرق مردم میخ کوبیدن!

>>>   استاد طغیان ساکایی پس از رهایی انس حقانی به شهید فواد اندرابی نوشته‌است: «برایت می گفتم که متوجه خودت باش، دیدی که قاتل مردم [انس حقانی] که حکم اعدامش توسط محکمه صادر شده بود، از زندان رها شد و ترا به جرم دفاع از وطن کشتند.»
یادداشت: اشرف غنی و امرالله می‌گویند انس حقانی و... مشروط رها شده‌اند. خواهش می‌کنم مشروط را به من معنا کنید!؟
یعقوب یسنا

>>>   هرکس از دید خود به دین مینگرد.
یک لافوک که خود را فیلسوف جهان میداند به نام جبار خیل به دین از دید لذت زیر شکمش نگاه میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است