ثابت شده که سران حکومت به رای مردم باور ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۹    ۱۳۹۸/۸/۲۲ کد خبر: 160885 منبع: پرینت

قرار بر این بود که انتخابات مهمترین مزیت نظام کنونی در مقایسه به نظام‌های گذشته باشد. اما در این سال‌ها به یقین ثابت شد که سران حکومتی هیچ‌گاهی به حَکَمیّت رأی مردم باور ندارند و به همین دلیل، با لطایف‌الحیل می‌کوشند به روند مردم‌سالاری صدمه بزنند.

در چنین اوضاع و احوالی، شما از مردم انتظار نداشته باشید که نظام فعلی را بر نظام‌های دیگر ترجیح دهند. در همین پایتخت، کم نیستند آنانی که از این نظام به کلی قطع امید کرده‌اند و آرزو دارند نظام‌های دیگر را بیازمایند تا شاید فَرَجی حاصل شود.

یکی از اهداف کسانی که سیستم انتخابات را ساختند این بود که انتخابات فرصتی مهیا کند تا مردم به صورت مسالمت‌آمیز مشکلات خود را حل کنند و اهداف سیاسی مورد نظر خود را به کرسی بنشانند. ولی در افغانستان، انتخابات عملاً کارکردش را از دست داده و به جای این‌که اختلاف‌ها و آشفتگی‌ها را کاهش دهد همواره بر آتش تنش‌ها و بحران‌ها هیزم ریخته است.

مهران موحد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رای مردم
سران حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی با تقلب دو دور ریاست کرد و غنی هم از پی کرزی روان است.
هردو در جهنم خدا جایشان باد.

>>>   Baha
درشگفت نباشید که اگرمبلغان حکومت نامشروع و ضد مردمی اشرف غنی، فاسدترین و جنایتکارترین و بدنام ترین افراد چون کبیررنجبر و سلطان زوی و زهره یوسف اند !

کبیر رنجبرعضو پیشین مجلس نمایندگان که به اتهام تجاوز جنسی و آدم ربایی بازداشت شده بود، مدتها از انظار مردم پنهان بود، باز سرو کله این مجرم در حمایت از غنی ، از رادیوی بی بی سی پیدا شد.
سابقۀ جرمی کبیر رنجبر: در سال ١٣۴٧ تجاوز کبیر رنجبر بردختر بینوایی به نام فخریه بس غم انگیز است جنایت کبیر رنجبربه کمیسیون تفتیش حزب پرچم واگذار و به امر میراکبر خیبراز حزب پرچم اخراج گردید. پس از چندی روانۀ شوروی گردید و آنجا عضویت ( KGB ) گرفت و سپس برادر دیگرش(بصیر رنجبر) نیز به اوکرایین رفت و جاسوس دم و دستگاه KGB شد. برمبنای اسناد واسیلی متروخین (صمد ازهر )برادر بزرگ شان که متهم به قتل میوندال است نیز از زمان حکومت ظاهرشاه ایجنت KGBو مسئول شبکۀ جاسوسی( اشعه) در دارالامان بود به نام مستعار (فتح ) .

پس از یازدۀ سپتمبرکبیررنجبر برنامه ریزی شده از روسیه به کابل برگشت و وارد پارلمان شد و به کمک سلیمان لایق وارد حلقۀ فاشیستی ارگ گردید.
فخریه دختر بینوایی، یگانه قربانی تجاوزجنسی این جانی نبود، سوگمندانه ده ها دختر دانشجودر کابل و روسیه و حتا زنان دهقان پدرفیودالش در لغمان نیز از تجاوز وی درامان نبودند و می توان گفت یک بیمار جنسی بوده است.
با وارد شدن به پارلمان دوران کرزی، رسوایی اختطاف و تجاوز وی بر یک دخترکوچک بازتاب گسترده ای در رسانه ها یافت. کبیر رنجبر درسایت (بی بی سی) خواهان مداخلۀ حامد کرزی برای اعادۀ حیثیت خود شده و گفته بود که با آن دخترک ازدواج کرده و سپس جدا شده است.اما آقای رنجبر نگفت که با وصف داشتن همسر روسی چگونه توانست با دخترهمسن نواسه خود ازدواج کند و فردا جدا شود؟
اما پس ازگرفتن ( دی ان ای ) از ثمرۀ تجاوز خود که فرزندی در بطن دخترک بود انکار کرده نتواست و گورش گم شد و رفت. پس از چند سال امروز باز در بی بی سی در دفاع از حکومت نامشروع غنی با پررویی سخن می راند.
واقعن غنی سر گلۀ دزدان و جنایتکاران شده است .

>>>   Zafari
واقعيت اين است كه اگر جناب داكتر عبدالله و صلاح الدين رباني به هنگام جلو برطرف نمودن محمود صيقل از نماينده گي دايمي سازمان ملل توسط اشرف غني و گماشتن نماينده ي دل خواه خودش را قبل از انتخابات مي گرفتند،يوماموتا هيچگاهي جرات و جسارت تعيين تكليف براي كميسيون به نفع اشرف غني را نمي نمود.
حالا نماينده ي اشرف غني در سازمان ملل متحد از يومانوتو طرفداري مينمايد.
مشكل اينجاست كه پنج سال بزرگان ما خواب ميباشند،صرف زمان انتخابات بيدار ميشوند.

>>>   hmad Qasani
برگه فيس بوك يونما در پيوند به انتخابات و مولانا عبدالله يك اعلاميه منتشر كرده است؛ اما بيش از ٩٠ درصد كسانى كه كمنت داده اند، از جانبدارى يونما ابراز نگرانى كرده اند.

>>>   r Mohammadi.
بالاترین درجه شهامت و شجاعت اخلاقی؛ عالی‌ترین نوع مبارزه و مجاهده در راه حق و حقیقت؛ ناب‌ترین گوهر شرافت انسانی و رفیع‌ترین و بهترین مظهر تجلی آزادی بیان در وجود یک انسان، آن است که یک انسان از یک موضع برحق در برابر شبکه‌ای از تهدیدات جانی و مالی و شغلی به دفاع برخیزد و پروای هیچ چیز را نداشته باشد.
مولانا عبدالله کمشنر کمسیون انتخابات یکی از این گونه انسان‌ها در جامعه ما است.
برای رسیدن به یک جامعه انسانی‌ای که در آن انسانیت و قوانین عادلانه و اخلاقی حکم کند، نه جهالت و توحش و تقلب و جعل، ما به افراد زیادی مثل مولانا عبدالله نیاز داریم.

>>>   زادی
صدای کسی را میخواهند خاموش کنند که ، با دست گذاشتن روی قرآن به وطن و مردمش وعده صداقت و وفاداری داده است.
اگر جعل را می پذیرفت و در مقابل پول معامله میکرد ، لقب بابا برایش میدادند ، اتل اش میخواندند و مدال شجاعت بر سینه اش میزدند.
فقط گناهش همینست.

>>>   Raheel
جغه بلند کسی را از چاکرمنشی باز نمی‌دارد. در برخی موارد شاید جغه بلند پرده و پوششی است برای چاکرمنشی. هرقدر جغه بلند به همان اندازه فرمانبردارتر به بادار.
بازهم خبر رهایی تروریستان به فرمان خارجی‌ها و با زیر پانمودن خون هزاران انسان معصوم در یک طرف و توهین به قوانین و قضا در کشور.
و اما نوکرچه‌ها (نوکران‌ِ نوکر) کار شان توجیه این جفا و خیانت است. هر کاری که وایسراها به فرمان ولایت بکنند، نوکرچه ها و مرزاهای دربار آن را احسنت می‌گویند و مصلحت عام قلمداد می‌کنند.
اندرین راه چیزی به نام اپوزیسیون هم نداریم. اپوزیسیون درین کشور یعنی داوطلب خدمت و چاکری. رقابت اینها در چاکری است تا نشود «جامعه جهانی» که برنجد...

>>>   Motaref·
صفحه‌ی زیر نام «یوناما دری» منسوب به‌دفتر یوناما، کامنت‌های انگلیسی در نقد رفتار این نهاد را حذف و کاربران آن را بلاک می‌کند. اما کامنت‌های فارسی و پشتو را ولو هر قدر تند هم باشد، حذف نمی‌کند!؟ 🤔

>>>   فرید احمد مزدک اندر باب بیدادگری صاحبان ارگ:
صاحبان ارگ نه با آرمان و آرزو ی طالبان بل با جای و موقعیت خویش در ساختار پس از "صلح با طالبان" مشکل دارند.آنها برای رفع مشکل خویش از هیچ معامله ی دریغ نخواهد کرد.
در 5 سال اخیرطالبان و صاحبان ارگ دشمن مشترک را هدف قرار دادند و برنامه ی همگون و همسو را عملی کردند.در چنین حالتی چراطالبان باید در بند و زندان باشند؟ پرسش این نیست که چرا چنین است؟پرسش این است که چرا مردم تنها ناظرین بی تفاوت اند؟پرسش این است که چرا جریان های سیاسی توانایی مبارزۀ مدنیِ موثربا بیداد گری را ندارند؟

>>>   در بد نام کردند انتخابات این پروسه ملی مقصر درجه اول کرزی و غنی احمدزی است و در قدم دوم کمیشنرانی که بنفع کرزی و غنی احمدزی تقلبکاری کردند و اکنون هم ریس کمیسون انتخابات با تعداد از دیگران از کمیشنران تطمیعشده از جانب غنی میخواهند باز هم با رای های جعلی و تقلبی بنفع غنی را که در صندوق ها پر گردیده انرا در ارای پاک محاسبه کنند و غنی را پیروز انتخاباتاعلان بدارند که اینکا شان خیانت ملی وقابل مجازات است و کمیشنری که در مقابل رای های تقلبی خلاف قانون و کار کرد خلاف قانونی روی مسولیت ایمانی و وجدانی اش مبارزه میکند خار چشم ریس کمیسون انتخابات و هماانش است و همچنان دفتر یوناما هم ازینکار ان کمیشنر نا راض است و در صدد توطعه و دسیسه سازی به ان است تا انرا از سر راه تقلبکاران و جعلکاران که به نفع تیم دولت ساز کار میکند دور سازد چون ان شخص سد راه تقلبکاران که بنفع غنی کار میکند قرار گرفته هر عمل خاینانه انها را مستند افشا سازی میکند و جلو میگیرد به همین اساس است که دفتر یوناما با زد و بند به ارگ و ریس کمیسون انتخابات دسیسه و توطعه را علیه مولانا عبدالله براه انداخته اند تا انرا از کمیسون انتخابات حذف کنند با حذف ان زمینه تقلب را بنفع غنی باز بدارند .

>>>   کدام رهی اصلا مردم افغانستان ساده لو هستند زیرا کام انتخابات همه فریب دادن است وقت مردم جاهل ما ایستید کردن است زن مانده ریس انتخابات افسوس به حال این دولت ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است