تشکیل یک حکومت موقت راه حل خواهد بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۵    ۱۳۹۸/۸/۲۳ کد خبر: 160899 منبع: پرینت

هیچ لزومی ندارد که یک و نیم میلیون رای پاک یا ناپاک را بشمارید.
انتخاباتی که در آن فقط ده یا پانزده درصد آنهایی که ثبت نام کرده اند، رای داده اند، از هیچ مشروعیتی برخوردار نخواهد بود. این را چندین بار گفته ام.

برعلاوه انتخابات اخیر که نه روی برنامه، پروژه و یا هدف ملی استوار بود و هدف فقط رسیدن به قدرت و یا سهمی از آن بردن (از طریق فساد به ثروت رسیدن) در مخالفت با منافع مردم بود، در جبهه ضد طالبان نیز تفرقه، اختلاف و حتی دشمنی را به شکل خطرناکی افزوده است.

اگر زره ای از وطن پرستی و به منافع مردم وجود داشته باشد، باید به مضحکه انتخابات پایان داده شود، عمر "حکومت وحدت ملی" غیر قانونی و غیر مشوع نیز به پایان رسیده است.

تنها راه خروج از این بحران استعفای دو سر این حکومت و تشکیل یک حکومت موقت از طریق اجماع ملی با کنار گذاشتن تمام آنهایی که مسوول ۵ سال بدبختی مردم، ورشکستی بنیادهای دولتی و حامل فساد بیحد بوده اند، میباشد.

چنین حکومتی که محصول یک ایتلاف بزرگ ملی نیروهای سیاسی و مدنی خواهد بود، صد بار بیشتر از "حکومت وحدت ملی" و یک حکومتی که از یک و نیم میلیون رای پاک و ناپاک بیرون شود مشروع ترخواهد بود، نه تنها مانع بحران خطرناکی که در پیش است خواهد شد بلکه با قدرت تر مذاکرات صلح را پیش خواهد برد.

اگر موافق این نظر هستید در مورد آن صحبت کنید و آنرا عمومیت ببخشید. اگر نیستید آنرا نقد کنید. باید شهروند فعال باشیم و سرنوشت خود را بدست دیگران نسپریم.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت موقت
آرای پاک
نظرات بینندگان:

>>>   به غیر از حکومت موقعت راه حل دیگر نیست

>>>   انتخاباتی که، علی الرغم تقلب ها و رشوه دهی های وسیع، کم تر از ۱۵ درصد نقوس صاحب رأی در آن شرکت کرده باشد، به هیچ صورت از ارادهٔ آزاد مردم نمایندگی نمی کند. قبول نتیجهٔ این انتخابات تصنعی، که توسط اشغالگران غرض توجیه اشغال براه انداخته شده و مملو از خیات بود، لکهٔ ننگ دیگری است که بر دامن تاریخ سیاسی افغانستان وارد می شود. شاه شجاعان امروز، روزی در محکمهٔ تاریخ این کشور محکوم خواهند شد.
داود

>>>   به شرطيكه نه ع و غ و نه سران ٧ و ٨. ثور

>>>   کله به کله شدن چند دزد و چپاولگر به نام حکومت موقت درد هیچ کسی را دوا نمیکند بلکه برای یک چور دیگر اماده گی میگرد کسیکه خیال حکومت موقت را در کله دارد از جمله خایینین و لندغر هستند

>>>   یگانه راه حل پیدا کردن پنجصد انسان مسلمان و غیر فاسد و حاکم بر نفس و شکم و زیر شکم از بین این احتمالن ۳۵ ملیون شهروند این سرزمین است.

وقتی این ۵۰۰ نفر پیدا شد یکی از این افراد را که بیشترین تحصیل و تجربه مدیریتی را داشته باشد به حیث رئیس دولت موقت تعین شود و این دولت موقت در ظرف ۳ ماه توزیع تذکره های الکترونیک را به اساس قانون پاس شده مجلسین و توشیح شده که قبلن در جریده رسمی نشر شده تکمیل نماید و بعد در ماه چهارم مقدمات انتخابات را فراهم نموده و در ماه پنجم انتخابات به راه بیندازد و در آخر ماه پنجم نتیجه را اعلان کند و با تکمیل ماه ششم رئیس جمهور منتخب زمام امور را به دست بگیرد و هر که هم حد اقل تخلف یا تقلب کرد برای یک سال حبس و برای سه سال از فعالیت های سیاسی محروم شود.
یکی و خلاص

>>>   مردم افغانستان کم سواد است و دهه ها جنگ و نفاق اندازی انگیزه تعقیب فعالیت سیاسی را در این شرایط پرتحول و کشاکش از آنها گرفته است.
سیاسیون افغانستان فقط به فکر چوکی و استعمال مردم است خصوصاً جهادی ها که چون تخصص و سوابق ندارند، خواهش حکومت موقت دارند تا باز محقق ، استاد عطا ، اسماعیل خان ، گل آقا شیرزوی ، گلبدین ، دوستم ، سالنگی ، مسعود ، فهیم ، خلیلی ، ظاهر قدیر ، ربانی ، عبدالله ، قانونی ، سیاف و ... وزارت یا ولایت بگیرند این دفعه بهتر منافع اقتصادی و نفوذ مخرب خود را در تن نیمه جان مردم فرو ببرند. ولی اگر حکومت انتخابی با یک پروسه ملی ضعیف تر بوجود آید امریکا و حامیان بین المللی افغانستان توسط ابزارهای موجود میتوانند جلو رقابتهای ملوک الطوایفی و تحریکات بیرونی کشورهای منطقه را بگیرند و آزادی بیان ، حاکمیت نسبی قانون ، ارائه خدمات ضروری ، انکشافات اقتصادی و حتی سیاسی را حفظ و کنترل نمایند. مخالفین منطقوی آمریکا میخواهند حکومت موقت متشکل از چهره های بی تخصص ، عقده مند و وابسته شان بوجود آید تا خودشان همزمان با خلاصی از حضور آمریکا، خاک و منابع افغانستان را توسط همین سیاسیون افغان تقسیم و چور کنند تا دیگر جذابیتی برای امریکا یا دخالتهای قدرتهای بیرونی نداشته باشد.
شمالی وال

>>>   ما مردم به هیچ راه برابر و راضی نمی شویم هر کدام حرف خود را فکر میکند که درست است یکی به جهادی ها را بد و رد میگوید و دیگر اش طالبان و تنوکرات ها را و دیگری اعضای حزب خلق و پرچم راو تعداد دیگر به سمت و زبان یکدیگر توهین میکند خدا مگر ما مردم را اصلاح کند تا زمانی که من ما نشوم و تو ما نشوی یکیبه کله همدیگر زده راهی هستیم کشور های بیگانهازین نفاق افگنی ما سود میبرد روزی ما سر حال خواهیم امد که همه دارو ندار خود را از دست داده باشیم و حکومت دست نشانده پاکستان در سر ما حاکم باشد و ما هیچ چیزی کرده نتوانیم بیاید با هم بنام خدا و با درک مسولیت اینده اولاد خود تفرقه ونفاق را از خود دورکنیم با هم متحد شویم حکومت خوب را بسازیم در راس ان کسی را بگماریم که غلام زاده و جاسوس وابسته به بیگانه نباشد رابط خوب با همه جهان داشته باشد وبا اینترتیب این قتل و کشتار را از کشور خود دور کنم تا زمینه پیشرفت وترقی به اولاد وطن مهیا گردد نظر من خو همین است دل شما چیست من نمیدانم .

>>>   هرگاه یک حکومت قوی موقت از مجموع اقشار جامعه با سیاسیون بادرک که نماینده گی کل اقوام را دربر داشته باشد ووطن را از این حالت رقتبار بیرون برد وزمینه را دروقت معین به جهت یک انتخابات سالم درپرتو صلح مهیا نماید بهتر از حالت امروزیست

>>>   بلی حکومت موقت از افراد اهل خبره داخل خود افغا نستان نه پرا شوتی های بیرونی دو تا بعیته و مدت حکومت هم بیشتر از سه سال نباشد و از سر اصلاحات را بر اصل شا یسته سالاری تطبیق و یک کمیسون با صلا حیت غیر تنظیمی و وابستگی سیا سی تشکیل و همزمان انتخا بات ریا ست جمهوری و ولسی جرگه و شوری ولایات را تنظیم نماید .
با تشکیل حکومت موقت جدید دو کار ضروری حتما انجام شود
یک لغوه ولسی جرگه و مشرانو جرگه موجوده
دوم محا کمه اشرف غنی و تمام وزرای و صلاحیت داران نا به کار و بی کفا یت رژیم منفور و مزدور سا خته جان کیری بنام وحدت ملی
خو شحال لغما نی

>>>   اين همه در شن و برشن، كميسيون نامنهاد مستقل انتخابات، كميسيون مستقل شكايات با همه كش و فش، مليونها دالر بودجه، اين همه پرسونال، درملوك و غيره وغيره نتوانستند يكونيم ميليون رأي را حساب كنند. جاي شرم است. با سرنوشت مردم بازي كردن، پول بيت المال را به اين شكل مصرف كردن، اين همه تقلب، فريب و جعل كاري، خود خيانت ملي است. اگر يك ذره وجدان د ر وجود رهبران حكومت دوسره باشد، بايد استعفاء كنند. اين كميسيون نابكار انتخابات منحل شود و مسولين محاكمه شوند. اين چه وحشت روان است. اين بي وجدانها از اين وطن چه ميخواهند؟ هست و بود اين وطن را چپاول كردند. خالق تباه و ببراد شان كند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است