ترامپ قاتلان غیرنظامیان افغانستان را عفو کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۸/۸/۲۵ کد خبر: 160910 منبع: پرینت

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ «کلینت لورانس» و «متیو گلستین» را که به کشتار غیرنظامیان افغانستان متهم بودند را مورد عفو کامل قرار داده است.

به گزارش «رویترز»، در سال 2013 لورانس توسط دادستان‌های آمریکایی متهم شد که بطور غیرقانونی فرمان شلیک به دو راکب موتورسیکلت را در ولایت «قندهار» صادر کرده است و برای دو مورد قتل گناهکار شناخته شده بود.

سال گذشته میلادی نیز گلستین متهم شد که در سال 2010 و در حین اعزام به افغانستان یک غیرنظامی افغانستانی را به قتل رسانده است.
ترامپ با "قهرمان" خواندن سرگرد متیو گلستین از ورودش برای رسیدگی به پرونده این نظامی آمریکایی خبر داد که پیش از آن خود به قتل عمد یک شهروند افغانستانی اعتراف کرده بود.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا با انتقاد از این اقدام ترامپ در بیانیه‌ای تصریح کرد: ترامپ با این استفاده کاملاً شرم‌آور از قدرت‌های ریاست جمهوری پیام واضحی را مبنی بر بی احترامی به قانون، اخلاق، سیستم دادرسی نظامی و کسانی فرستاد که از قوانین جنگی پیروی می‌کنند.

به دلیل پیمان امنیتی کابل-واشنگتن نظامیان آمریکایی در افغانستان مصونیت قضایی دارند و امکان محاکمه جنایات جنگی آن‌ها در افغانستان وجود ندارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
غیر نظامیان
نظرات بینندگان:

>>>   مكافات و مجازات اصلي انشاالله براي همه مفسدان پيش و يا بعد از مرگ خواهد رسيد. اين دنيا را ميتوان بازي داد اما خدا را نه.

>>>   "به دلیل پیمان امنیتی کابل-واشنگتن نظامیان آمریکایی در افغانستان مصونیت قضایی دارند و امکان محاکمه جنایات جنگی آن‌ها در افغانستان وجود ندارد." بدون شک امضایی همچو پیمان بمراتب شرم آور تر از پیمان گندمک است. یعنی شاه شجاع هایی امروزی (فوتو کاپی ها) بی عرضه تر از از اصلی هستند. ما با تاسف در امضا کردن چنین پیمان هایی ذلیل کننده استعداد خارق العاده داریم. یکی مان با روس ها امضا میکنیم و دیگر مان با فرنگی ها.
آزاده

>>>   مگر غنی قاتلان مردم یعنی طالبان وداعش را عفو نمیکند؟؟؟؟

>>>   بهترین کار را کرده.
بلکه باید به انان مدال دهد.کسانی که به دشمنان مردم مظلوم پناه میدهند باید کشته شوند.طالبان دشمن مردم ونوکر امریکا هستند.

>>>   کارخوبی کرده باید برایش مدال بدهد نه جزا ،
درافغانستان پسر مشاور رذیس جمهور محصل را می کشد رئیس حمهور اورا عفو میکند ، آن نظامی قهرمان یک ترورست راکشته باید جنرال ساخته شود

>>>   هم غنی و هم ترامپ قاتلین ملت افغانستان را عفو میکنند.
پس هدف هردو کشتن ملت افغانستان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است