یوناما به مداخله در کارهای انتخاباتی متهم است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۸/۸/۲۵ کد خبر: 160912 منبع: پرینت

شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) را به مداخله در کارهای کمیسیون انتخابات متهم می‌سازد.
این شورا، با فرستادن نامه‌ای به یوناما، این نهاد را متهم ساخته‌است که تمایل‌های جانب‌دارانه دربارۀ مسایل انتخابات دارد.
در نامۀ شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، یوناما متهم شده‌است که با فرستادن نامه‌ای به کمیسیون انتخابات برای شکایت از رفتار محمد عبدالله، یک عضو این کمیسیون، حرکت جانبدارانه‌ای را انجام داده‌است.

همزمان با این، شماری از کاربران تویتر، می‌گویند که پس از انتقاد از نقش یوناما در روند انتخابات افغانستان، دستررسی شان به اطلاعات تویتر یوناما، گرفته شده‌است.
گل احمد اعظمی، عضو مجلس سنا می‌گوید که یوناما بربنیاد مأموریتی که دارد، باید بی‌طرفانه عمل کند: «آن‌ها [یوناما] باید الگوی پشتیبانی از آزادی بیان باشد! وقتی یک کسی که باید الگو باشد و او خودش ناقض باشد، این خودش همان دموکراسی را زیرسوال می‌‎برد.»

در همین حال، دسته‌های انتخاباتی نیز در این باره واکنش‌هایی دارند.
به گزارش طلوع، اسدالله سعادتی، معاون دوم دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله بیان داشت: «من فکر نکنم که یوناما در کلیت خود مسؤول این کار باشد؛ من فکر می‌کنم که چینل‌ها در آن‌جا فعال است و این چینل در کل جاها کار خودش را می‌کند.»

رضوان مراد، سخنگوی دستۀ انتخاباتی اشرف غنی اظهار داشت: «کمیشنرانی که در داخل کمیسیون انتخابات است، آن‌ها باید فکر ملی داشته باشد، نه این که طرف‌دار یک تیم باشد و بخاطر یک تیم روند را به چالش بکشد.»
ما، یوناما، در پاسخ به این واکنش‌ها می‌گوید که این نهاد از بی‌طرفی کاملش اطمینان می‌دهد. یوناما، می‌افزاید که از کدام گروۀ سیاسی در افغانستان نه بل از نهادهای انتخاباتی این کشور پشتیبانی می‌کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یوناما
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   یوناما به مداخله آشکار متهم است چرا کسی اجازه نداشته باشد تا مسائیل واقعی را بیان نماید و صدایش خفه شود و برایش اتهام بسته شود با دادن چند افغانی به پودری ها تظاهرات براه آنداخته شود شرم است برای یوناما و کارمندان پر تقلبش اگر ازین مداخله ها دست نکشد یقین داشته باشد که هر وقت باشد به جزای اعمال شان خواهنر رسید مسائیل داخلی مربوط خود افغانها میشود نه مربوط یوناما - چرا هزاران افغان را امریکائی ها میکشند یوناما مداخله نمیکند و هزاران تخلف دیگر . پس بهتر خواهد بود پیش ازینکه به رسوائی به جزای اعمال شان برسند طرفدار حق و حقیقت باشند .
ارزو

>>>   یوناما یا هر ارگان دیگری خارجی یا داخلی حق مداخله را در کار های یک کمسیون مستقل ندارد.
در داخل کمسیون اگر کسی شکایت دارد میتواند مطابق طرز اعمل کاری و لوایح خود کمسیون شکایت خود را مطرح کند و در صورت لزوم به مراجع قانونی آن ارجاع کند.
این کار مکتوب یوناما غیر منطقی بود و در پشتیبانی از تقلب و خیانت توسط همان چینل های خاص سازمان دهی شده بود.

>>>   مداخله یوناما پس از توییت خانم شینکی کروخیل از جمله طرفداران غنی وکیل در پارالمان یوناما با ارسال یک مکتوب خلاف واقعیت در مرود مولانا عبدالله کمیشنر کمیسون انتخابات که بر ضد عمل غیرقانونی و کشیدن ارای جعلی و تقلبی از ارای پاک و افشا سازی نام کسانی که رای های جعلی و تقلبی را در صندوق های رای بنفع تیم انتخاباتی خاص مرتکب گردیده اند نامه بی محتوا و غیر واقی یوناما علیه مولانا عبدالله نشاندهنده انست که یونا ما در کار کمیسون انتخابات مداخله میکند و بنفعیک تیم خاص که در انجام رای های تقلبی و جعلی متهم است کار میکند به همین سبب است که شورای کاندیدان انتخابات و هم تعدادی دیگر از شهروندان دخالت یوناما را درکمیسون انتخابات پس از ارسال نامه شان علیه مولانا عبدالله انهم نادرست و فاقد واقعیت صدا بلند کرده اند .

>>>   یوناما باید در موردی چینل دختر خان کرو خیل معلومات دهد.
مهم این است که آیا این چینل از نوع چینل های فًضلی در ارگ است یا نه؟
اینکه این خانم که خودش زنده بیوه است با استفاده از کدام داشته اش این چینل را ایجاد کرده؟
کارمندان یوناما آیا از نظر پولی یا از نظر سکسی یا از نظر سیاسی از چه دیدگاه و منظر در خط خانم کرو خیل و به نفع تیم تابوت ساز بسیج شده اند؟

>>>   یوناما هم از یهودی غنی فاشیست پیشتبانی می کنند زیرا آنها به یهودی ها هم فکر وهم زبان اند

>>>   یوناما هم از یهودی غنی فاشیست پیشتبانی می کنند زیرا آنها به یهودی ها هم فکر وهم زبان اند

>>>   روبا میخیزد و به شیر تهمت می کند!
خراسانیان خوده محکم کنید!که سامانی بی سامان شده!

>>>   غنی که چیغ های مذخرف و دل خراش میزند چرا نمیپرسد که شینکی خرخیل کدام چینل را در یونما راه اندازی کرده یا که به نفع خودش که بود اصلان اب از اب تکان نمیخورد مرگ بر غنی فاشیست باید شینکی بادرنگ خیل به ثارنوالی معرفی شود در غیر ان دعا میکنم که تار های صوتی گلوی غنی جر شود .
افغان

>>>   باز شماری ارا که متوقف گردیده بود دوباره اغاز یافت وکمیسیون نام نهاد گفته که به پرسش های معترض ها جواب داده است این که معترضین به جوابهای د اده شده قناعت نموده ویاخیر هیچ ذکری بعمل نیاورده اند حد اقل اگر میگفتند ما به قناعت معترضین پرداختیم چیزی معقول بود چون غنی وار باب هایش قلدر مابانه رفتار مینمایند پروای قناعت ملت را ندارندازینرو هرچه دلشان شد انطوررفتار مینمایند درین میان میترسم وسخت هراس دارم که مانند همیشه عبدالله نیز از منافقت کار گرفته با انها همصدا نباشد وگرنه اونیز یک طرف قضیه بوده از ناحیه ای تعداد ارا بیشتر واکثریت ملت به اوفریب خورده اند ولی این بار نیز به ارای مردم خیانت نموده مانند غنی انچه ارباب میگوید قبول مینماید
خامی وخطای از خود ملت ایت پیامبر فرمود که مسلمان را از یک سوراخ دوبار مار نمیکند اما عبدالله این خلق مستضعف را چهار مرتبه گزیده وهنوز عبرت نمیگیرند چون خود کرده را درمان نیست باید این بار نیزاید جام زهر را بنوشند وسزای ندانم کاری ها وبی پروای های خودرا با گوشت وپوست لمس نمایند
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم سانچارک


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است