کمیسیون انتخابات در صدد ایجاد بحران
مردم افغانستان ديگر تحمل شكل گيري حكومت هاي تقلبي را ندارند، مردم ميخواهند تا صاحب سرنوشت سياسي خود شوند تا از اينده هاي بهتري برخوردار گردند 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۵۹    ۱۳۹۸/۸/۲۷ کد خبر: 160916 منبع: پرینت

هموطنان عزيز!
كمسيون برگزاري انتخابات به حيث يك نهاد ملي نقش خيلي ها مهم در نهادينه ساختن دموكراسي در كشور ما دارد ، اين كمسيون بايد اراده سياسي واقعي مردم را در تعين زعامت سياسي منعكس سازد.

كمسيون بايد در مطابقت با قانون و طرزالعمل هاي خود عمل كند. تصميم اخير كمسيون در مورد ١٣٧٠٠٠ معلومات مبهم ، ١٠٢٠٠٠ راي خارج زمان راي دهي و ٢٤٢٣ صندوق خيالي تخلف صريح از قانون ، لوايح ، و طرزالعمل هاي انتخاباتي است.

موضوع نهادينه شدن دموكراسي ، انتخابات شفاف ، احترام گذاشتن به اراي مردم و در نهايت ايجاد يك حكومت ممثل خواسته هاي مردم از ارزو هاي ديرينه مردم افغانستان می‌باشد.

مردم افغانستان ديگر تحمل شكل گيري حكومت هاي تقلبي را ندارند ، مردم ميخواهند تا صاحب سرنوشت سياسي خود شوند تا از اينده هاي بهتري برخوردار گردند.
ملت افغانستان به خوبي ميدانند كه اشرف غني براي استحكام وحدت ملي ، تامين امنيت ، اوردن صلح ، رفاه اقتصادي و ايجاد يك اداره موثر و ملي ادم مطلوبي نيست.

تقلب كاري ، استفاده نا مشروع از دارايي هاي عامه ، بي كفايتي كاري ، نداشتن يك ديد ملي در حكومت داري و بي باوري وي به نهادينه شدن نهاد هاي سياسي از خصوصيات ذاتي وي است.
بناء نبايد اجازه داد تا سرنوشت سياسي مردم قرباني خواسته هاي يك شخص متقلب ، فريب كار و ديكتاتور شود.

من شخصا به اين عقيد رسيده ام كه كمسيون انتخابات در تباني با اشرف غني تصميم گرفته اند تا دموكراسي را در كشور ناكام سازند ومردم افغانستان يكبار ديگر در مرداب يك نظام غير دموكراتيك فرو روند.
بناء در برابر يك كمسيوني كه در مطابقت با قانون انتخابات كار نميكند و يك ديكتاتور ضد منافع مردم بايد اماده فداكاري و دادن قرباني شد .

اول: تا زمانيكه كمسيون معتقد به باطل ساختن اراي غير بايومتريك نشود نبايد اجازه باز شماري آراء را به اين كمسيون در سرتاسر كشور داد.
دوم: ديكتاتور ها در طول تاريخ ملت ها اماده نبوده اند تا قدرت به شكل مسالمت أميز ان از طريق برگذاري يك انتخابات شفاف انتقال پيدا كند ، تا وقتيكه در برابر ديكتاتور مقاومت صورت نگيرد و ديكتاتور تحت فشار افكار عامه از طريق اعتراضات مدني گسترده از قدرت خلع نشود از طريق راه هاي معمول قانوني امكان پذير نيست.

سوم: از همه رهبران سياسي و مردم شريف افغانستان تقاضا ميكنم تا امادگي هاي لازم را در دفاع از اراي شفاف مردم داشته باشند و اينبار شخصيت هاي متقلب را كه بر خلاف اراده سياسي مردم ميخواهند كشور را به بحران ببرند بايد سر جاي شان شاند.

احمد ضیا مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   تنها صدور اعلامیه کافی نیست.
تمام احزاب گروه ها و شخصیت های مطرح در یک گرد هم آیی کلان به یک تصمیم واحد برسند که یا این کمیسیون مطابق قانون عمل کند و یا اینکه از همین لحظه ناکامی پروسه انتخابات را اعلام کنند و به طرف تشکیل حکومت موقت بروند در غیر آن خطر جنگ های داخلی و تجزیه صد فیصد است چه آمریکا و جامعه جهانی بخندند و یا بگریند.

>>>   بسیار جالب است کسانیکی همه دار ونه دار این ملک بی چاره را به یغما بردند برادر نویسنده محترم هژده هزار میلیارد پول بی پشتوانه راچاپ ودرمیدان هوای بګرام بدون ثبت شماره در بانګ به قوماندانان غاسد شان توزیع میکردند همان ۵۲ میلیون دالر که درمیدان هوای دوبی نزد شما بود واز دارانی این مردم بی چاره دوذدی کرده بودید هزاران دوذدی شما اغضای فامیل تان درمجموع ګروهی فاسد ووطنفروش شورانی نظار افغانستان را به بحران برد شرم تان باد
بی خبر

>>>   اول تو و برادرنت بايد محكمه شويد!! تو از دزدى و چپاول بيت المال حرف مى زنى و خجا لت هم نمى كشى؟ چطور دستگيرد كردند در ميدان هوايى دبي با پول نقد و سنگ هاى قيمتى. خداوند مردم را از شر شما دزدان ، به وجدانان و خاينين وطن خلاص كند!! همين غنى در كساب شما دزدان مى فهمد!!

>>>   اینها همیشه از بحران حرف میزنند ، هرزمانی نفع شخصی اینها به خطر مواجه شد بحران بحران میگویند ، عهمان زمانیکه ترا از مشاوریت ریاست جمهوری خلع کردند هم می گفتی بحـــران میشود!!! چی شسد ؟؟ حالا هم هیچ نمیشود ، شما ها خانه نشین واشرف غنی این مراتبه با دودست پلان های انکشافی طرح وعملی میسازد

>>>   من به بی خبر نه بلکه به بد پدر صدا میزنم که تو و اجدادت هم از گور برخیزد دیگر نمیتوانند که بنام مسلحت و اتحاد ملی و غیره و غیره بابای متقلب فراری دروغگوی قومگرای تانرا با رای تقلبی و جعلی و یا بزور امریکا بر شانه های اکثریت مردم سوار کنیدکه خواهان یک ریس جمهور بر امده از انتخابات شفاف با ارای پاک مردم ولو هرکسی که باشد اگر بی خبر بی پدر هم هستی پس اگر بی پدر نباشی و بی واقعا بی خبر باشی پس در عام بی خبری چرا طرفدار یک فاشیست عوام فریبمتقلب جعلکار و کلان دزد دارایی های عامه را میکنید که چند روز قبل دو سند تکاندهنده از پول دزدی هایش از طریق تلویزیون ها مستند با اسناد نشر شد در مورد دو صد و هفتاد ملیون پول دزدی رولا غنی که از پول کمکی امریکا جهت ارتقای ظرفیت زنان داده شده بود رولا غنی به همکاری زهره یوسف داوودزی خانم سلطانزوی اختظاف چی طیاره مسافر بری اریان و تسلیمی ان به ای اس ای پاکستان تا کنون بر گتانده نشده بجایش باشد دیگران دزد شد و اینها دزد نیستند که به ملیون ها دالر را دزدیده اند بحساب فرزندان شان در خارج انتقال داده اند .

>>>   به شماره پنجم که بی خبر را مخاطب قرار داده ودشنام ګفته میګویم که من یک ادرس دارم که بی خبر هستم اما خودت مانند رحیم غلام بچه نه نام دارید ونه هم ادرس
دوذدی های مسعود وفامیل شان اظهر من الشمش هویدا است این همه تعمیرات بلندمنزلها ارګاه وبارګاه از سقاو به میراث مانده بود یا اینکی دوذدی کردند من نه از غنی ونه هم از دیګران طرفداری می کنم وهمه دوذدان را نکوهش می کنم شاید معلومات داشته باشید که این کابل زیبا باهمه دارونه دار که از یک حکومت قانونی به میراث مانده کی خراب ودوذدی کردند همین شورای نظر مزدور وسردمداران شان نه بودند وقت ان رسیده که شاهنشا هان دوذدان باید محاکمه ودارای دوذدی شده راباید مسترد کنند ویاهم به عقب میل زندان ویا هم کشته شود بی خبر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است