آوردن نیروهای امنیتی در دفاع از تقلب، خطرناک است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۳۹۸/۸/۲۷ کد خبر: 160935 منبع: پرینت

دعوای انتخابات افغانستان، یک دعوای حقوقی سیاسی است. تیم اشرف غنی با همه امکانات دولتی و مصرف مبلغ هنگفتی از بودجه‌ی ملی، انتخابات را باخته و تقلب‌های شرم‌آورش به صورت روشن و آشکار آفتابی شده است.
اما چون طرف یک بار دیگر هم از این راه به قدرت رسیده است، حالا به قول عام "شیرک" شده و می‌خواهد تقلب‌هایش را توسط کمیشنرهای استخدام شده، مخالف قانون، مخالف طرزالعمل و در مخالفت با تمام اصول انتخاباتی، وارد دور شمارش کند‌.

در این میان او مردم را ندارد و به قول یکی از دسته های انتخاباتی، تمام آرای به دست آورده اش، به اندازه‌ی نیم نفوس یکی از نواحی کم‌نفوس کابل نیست.
در این میان، آنچه بسیار مهم و مسلم است سوء استفاده‌ از نیروهای امنیتی به دفاع از تقلب و مانع شدن اعتراضات برحق مردمی است.

هرچند اشرف غنی در کنار دیگر خطاها و جرم‌هایش، این بار هم از سوء استفاده نیروهای امنیتی در این جدال ابا نمی‌ورزد، اما سوء استفاده از نیروهای امنیتی و ایستادکردن آن‌ها به دفاع از تقلب، زنگ خطر جدی برای فروپاشی ساختار نیروهای امنیتی و ساقط شدن اعتبار مردم از این نیرو ها است که بسیار خطرناک و خواست دشمن است که باید به آن توجه شود.
در شماری از ولایات خواستند در در برابر اعتراض برحق مردم، نیروهای امنیتی را در دفاع از تقلب ایستاد کنند.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای امنیتی
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   او نورستانی که گوسفندی تقلب کرد به غنی سفیر شد ای زنکه حواست نمیفهمم که اکسیجن است هم مثل اودیگیش به غنی روده قاق پلان دارد که رای های بدون بایمتریک را حساب کند ولی اشتباه نکن در پیشگاه مردم ذلیل میشوی هنوز زمان داری از بی راه برگرد .
افغان

>>>   حالا کوشش می کند انتخابات را غنی یهودی به دور دوم بی اندازد زیرا در دور اول هرچه کرد نشد حالا می خواهد این انتخابات را به دور دوم تبدیل کند

>>>   اقای اثار حکیمی بتایید از سخنان شما باید گفت که اگر باری دیگر استفاده چنینی در برابر مردم که خواهان ارای پاک و انتخابات شفاف هستند از قوه یی قهریه جهت متفرق کردن مردم از نیروی نظامی کار گیرند و مانع این حق و حقوق شان که طبق قانون اساسی کشور و قنون ازادی بیان است به مردم حق داده شده تا در مقابل خلاف رفتاری های نهاد های دولتی صدا بلند کند و مانع انجام کار غیر قانونی انها گردندتکرار چنین حرکت نیروی نظامی در جلوگیری از مردم و خاموش ساختن صدای انها بواسط نظامیان انهم بدستور کسی که میخواهد با رای جعلی و تقلبی در تبانی با بعضی از کمیشنران انتخابات که انها را ارگ به نوعی خود شان تطمیع کرده تا دوباره با رای تقلبی صاحب قدرت در ارگ باشد و هدف ان نه خدمت بهملت و کشور است بلکه هدف شوم قومگرایی و نفاق قومی و بی عدالتی و زور گویی و ظلم و ناروایی و فقر وبیچاره گی و بیکاری و نا امنی فروش ملکیت های عامه را به دوستان و طرفداران شان را بیشتر کند خواست اکثریت مردم بپا خیسته جلو گیری از تقلب انتخاباتی و تطبیق درست قانون و لوایح و دستور عمل های قبل از روز انتخابات هستند و تا پای و جان ایستاده هستند نمی خواهند که ریس جمهور تقلبکار وجعلکار داشته باشند .

>>>   نیرو های قهرمان قوای مسلح باید از رویارو شدن با مردم بپرهیزند در غیر آن غنی پدران و برادران شان را به دست خودشان میکشد.
اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مردم باید فرزندان شان را از صفوف قوای مسلح فرا خوانند تا غنی و تیم فاشیست اش اولاد های خودرا از آمریکا و اروپا آورده و امنیت بی بی گل را تامین کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است