این کلان ها از دو رنگی و دروغ احساس شرم نمی کنند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۸/۸/۲۸ کد خبر: 160950 منبع: پرینت

هفت هفته است که نمایندگان و هواداران دسته های انتخاباتی در تلویزیون ها درگیر نزاع و جنگ سرد هستند. با گذشت هر روز این نزاع بالا می گیرد و تشدید می شود. شبکه ی مجازی فیسبوک پر از بی ادبی، بداخلاقی و ناسزاگویی این ها است.

شما را نمیدانم، اما من وقتی بحث ها و نوشته ها را می بینم، بسیار سرخورده و غمگین می شوم. در هیچ کشور دنیا این چنین انتخاباتی که به جای اعلان نتیجه در یکی دو روز، نزاع و جنگ سرد با چنین بی ادبی و بد اخلاقی هفته ها ادامه پیدا کند، دیده نشده است.
این چگونه کشور و جامعه ای است که نمونه اش را نه در آسیا می توان دید و نه در آفریقا و نه در امریکای لاتین.

فعالان سیاسی و نویسنده ها و حامیان این دسته و آن دسته ی انتخاباتی و طرفداران این کاندیدا و آن کاندیدا از این همه ناسزاگویی، بی ادبی، بداخلاقی، کینه توزی، لجاجت و بی حیایی خسته نمی شوند؟

این سیاستمداران و گویا کلان ها و نخبگان سیاست از دو رنگی، ریاکاری، دروغ و تناقض گویی احساس شرمساری نمی کنند؟
این چگونه کشور و جامعه ای است؟

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
کاندیدا
نظرات بینندگان:

>>>   این جامعه ئی است که:
- پنجهزار سال تاریخ دارد !!!
- مردمش از اندازه عادی بیشتر غیرت دارند سهمیه عقل را هم غیرت گرفته اند ،

>>>   با رویکار شدن حکومت کرزی و بخصوص حکومت غنی احمدزی که مردمان بد زبان زور گو خاین و متقلب اختطافچی و مفسد را بخاطر پیروز نشاندان شان در دفاع از ارای جعلی و تقلبی که به نفع غنی در صنوق های رای جابجا شده چنین اشخاص بد نام که جز حرف ناشیسته و دور از ادب کوچه بازاری چیزی دیگری را بلد نیستند استدلال منطقی و قانونی را ندارند اگر در تلویزیون های تصویریست و یا فیسبوک چیز های دیگر جز زور گویی و توهین وتحقیر بدیگران و دفاع از ارای جعلی و تقلبی و حمایت از ان نه منطق و قانون و لوایح را میپذیرند ونه استدلال منطقی دارند همین طرفداران تیم تابوت ساز است و ریس این تیم و معاونین اش بخصوصمعاون اول تیم انتخاباتی ان شایع پراگنی و توهین و تحقیر و زور گویانهعمل کرده اند شما دیدید که سلطانزوی اختطافچی طیاره اریانا و تسلیمی انبهای اس ای پاکستان یکی از ستاد انتخاباتی غنی رسما در تلویزیون طلوع بقوم فارسی زبان توهین و تحقیر کرده همچنان اقبلصافی یکی از زور گویان قوماندان سابق وکیل در مجلس نماینده گان بخاطر مانعشدن از رای تقلبی بنفع غنی همین خاین بیغیرت همان خانم را به سیلی برویش زده و توسط بادیگاردان اش از صحنه دورش کردند قوماندان الماس زاهد قاتل راه گیر زور گو مشاور غنی و و اخطار ریس مجلس سنا به کمیسون انتخابات و خرید اشخاص زور گو و خاین چون قوماندان قیصاری و معلم عطا و دیگران را بخار سرکوب و جلوگیری از بلند کردن صدای مردم در رای های انداخته شده تقلبی بنفع غنی در جایش باشد بنابران واضح و اشکار است که تیم نابکار زور گو و بد زبان تیم طرفدار غنی بدستور و دلپری غنی با چنین فرهنگ بدماشی و زور گوی را عادت همیشگی شان میخواند غنی را به پیروزی رسانند ستاد های تکت های انتخاباتی دیگر با دلایل و شواهد و منطق مخالف زور گویی و ارای تقلبی و تطبیق قانون در برابرانها قرار گرفته اند هر جا که گپ از رای تقلبی باشد تیم غنی فورا در دفاع ان است.

>>>   آقای اندیشمند!
ایکاش اندیشیدن و خردورزی جای غیرت افغانی را میگرفت دران زمان پرسش شما بی پاسخ نمی ماند. کشوری که از پنج هزار سال تاریخش فقط غٰٰژدی چرکین کوچی احمدزی را میراث برده. جامعه ای که در آن از آدم خواران وحشی قهمرمان ساخته میشود. کشوری که دران به عوض ارزش های والای انسانی همنوعی و مهر و محبت و صلح و صفا - جرثومه های وحشت و خشونت و تعصب و نفرت از دهان متعفن ساکنانش شب و روز به هوا پراگنده میشود.
کشوریکه ساکنانش به نام دین و مذهب آنرا به کشتارگاه ملیونها انسان تبدیل - اما در عوض پرستش خدای لایزال و رحمان و رحیم - خدای درنده خویی به نام قبیله پرستش میشود. جامعه ای که خرد جمعی به جای سر در زیر ناف شان قرار دارد. از چنین کشور و چنین جامعه ای چه توقع دارید؟

>>>   در بحث های تلویزیونی همان متل مشهور به یادم می آید که میگوید
دم خر را هر بار بلیست کنی یک بلیست است.
حال از هر طرف حساب کنی ۳۰۰ هزار رای بی اعتبار است
مگر باز هم بحث ها جریان دارد

>>>   عاقلان راکافرگفته از خودراندیم۰
احمقان را مسلمان خوانده پیش انداختیم۰
وننه کبیر صدا زده پشت سر شان روان شدیم.
فعلا جز بد بختی روز افزون هیچ چیزدرانتظار مانیست.
اری- خودکرده رانه درد است نه درمان.
عاقل

>>>   برادرنازنین که متل دم خررا نوشتید.
برایم نو بودوجالب٫مخصوصاکه درهمین موردکاملا صدق میکند.
زیاد خندیدم.خانه ابادوبچه برخودار.
عاقل

>>>   افتخاربه نظردهنده اول.
بی پروایی درحفظ جان احماقت است.
مگر فریب چالبازان خوردن وخودراکشتن وطفلت را یتیم ساختن وخانمت را بیوه ساختن ودراغوش دیگران انداختن غیرت است؟
بشارت

>>>   خودرااحمقانه دردام مرگ انداختن احماقت است نه غیرت.
ماهمه چیزرا غلط درک کرده ایم به شمول غیرت.
ابهام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است