آمریکا در حال راضی شدن به تداوم قدرت غنی!
برای آمریکایی ها هیچ تفاوتی ندارد که اشرف غنی به قدرت برسد یا عبدالله! زیرا غنی خود آمریکایی است و عبدالله یک معامله گری که برای رسیدن به قدرت همه مردم و منافع شان را زیر پا می کند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۸/۸/۳۰ کد خبر: 160977 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) برای چندمین بار اشرف غنی درخواست گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را داده بود که پذیرفته نشد اما وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا حاضر به گفتگوی تلفنی با اشرف غنی شدند. اشرف غنی بلافاصله روز گذشته اشرف غنی با پومپئو وزیر خارجه امریکا و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا تماس تلفنی گرفت و یکبار دیگر بدون واسطه گری جان بس سفیر آمریکا در کابل با آنان روی تمدید دوره ریاست جمهوری اش گفتگو کرد.

در گزارش ریاست جمهوری آمده است که اشرف غنی روی قدم های لازم برای آزادسازی زندانیان حقانی گفتگو کرده است و تأکید نموده که یک آتش بس و یا کاهش خشونت برای آغاز مذاکرات میان افغانان ضروری است.

در ادامه گزارش ریاست جمهوری آمده است، مقام‌های امریکایی روی پشتیبانی شان از تصمیم اشرف غنی تأکید کردند و تعهد کردند در صورتی که طالبان حسن نیت نشان ندهند، در پاسخ به هرگونه خشونت از سوی این گروه، یکجا با حکومت افغانستان کار کنند.

هرچند این موارد در گفتگوی یکساعته اشرف غنی با دو مقام بلند پایه آمریکایی مطرح شده است اما موضوع اصلی تداوم کاری وی در مقام رییس جمهور افغانستان در پنج سال آینده بوده است.

شاید اشرف غنی به آمریکایی ها تعهد داده باشد که در راستای تمویل و تجهیز و انتقال داعش و دیگر مخالفان مسلح بیش از گذشته همکاری کند و در این راه از هیچ کششی دریغ نورزد.

امکان دارد تعهد دیگر اشرف غنی به آمریکایی ها، دعوت رسمی از شرکت های آمریکایی برای غارت بیشتر افغانستان باشد که بصورت رسمی از طرح های بلند مدت آمریکایی در منطقه پیشی گرفته و اجرای نقشه های آمریکایی را در افغانستان سرعت ببخشد.

از ظواهر اوضاع چنین برمی آمد که آمریکایی ها اینبار تمایل دارند تا عبدالله بر کرسی ریاست جمهوری افغانستان تکیه زند اما لابی گری ها و رایزنی های متعدد و متوالی اشرف غنی سسب گردیده است تا آمریکایی ها بر حذف اشرف غنی از صحنه سیاست افغانستان مردد شوند و بر ادامه کار وی در ریاست جمهوری افغانستان مقداری خویشتن داری نشان دهند.

در هر حال، اشرف غنی یک آمریکایی است و در موقع دریافت تابعیت آمریکا، جهت تلاش در راستای منافع آمریکا قسم یاد کرده است و در حقیقت قبل از اینکه بفکر منافع افغانستان باشد باید منافع آمریکا را درنظر بگیرد و بطور یقین که منافع آمریکا در تضاد با منافع افغانستان است. پس اشرف غنی یک آمریکایی است و از یک آمریکایی نباید انتظار داشت که برای افغانستان و مردم اش کار کند.

عبدالله عبدالله نیز یک معامله گر سیاسی است که بارها و در مقاطع مختلف، منافع شخصی خود را بر منافع ملی افغانستان ترجیح داده است و به تکرار مورد معامله کشورهای اروپایی و روسیه و ایران و اینک هم آمریکا قرار گرفته است.

در حقیقت آمریکایی ها نمی گذارند که یک فرد مسلمان و صادق و خدمتگذار به این مردم به قدرت برسد زیرا در آن زمان دیگر منافع شان به خطر می افتد. زیرا می دانند که یک فرد صادق و خدمتگذار به مردم هیچگاه حاضر به معامله و با آنان نمی شود و نمی گذارد تداوم غارت شان از این کشور ادامه بدهند.

اینک هم برای آمریکایی ها هیچ تفاوتی ندارد که اشرف غنی به قدرت برسد یا عبدالله! زیرا غنی خود آمریکایی است و عبدالله یک معامله گری که برای رسیدن به قدرت همه مردم و منافع شان را زیر پا می کند.
در هرصورت ممکن است آمریکا بفکر به قدرت رسیدن فرد دیگری به ریاست جمهوری افغانستان باشد.

خداوند ما را از شر شیطان بزرگ در امان بدارد.
آمین
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت افغانستان باید همیشه سنن اسلامی را رعایت نماید چون الحمدالله ما هم مسلمان وکشور وحکومت ما اسلامی میباشد مثلا کشور عربستان که مادر اسلام است ژورنالست یا صاحب نظر مخالف حکومت را که جمال خاشقچی نام داشت به هدایت خادم حرمین توسط اره پارچه پارچه ساخته شد وبعد آن پارچه هارا هم سوختاند وبه خاکستر تبدیل ساختند، ، یا درکشورهای همسایه اسلامی مثل پاکستان خبرنگار مخالف را مثله کرده جسدش را دربوجی انداخته کنار سرک پرتاب میکنند ،ویا اینکه مانند کشور تاجکستان ژورنالست بنام محی الدین عالمپور را بی سروصدا سربه نیست میکنند ، یا همچون روح الله زم برایش دامی میسازند که خودش از فرانسه تکت طیاره اخذ کندوبپای خود تا بغداد بیاید وپیش از پائین شدن از طیاره زنجیر پیچ شود،
درتمام کشورهای اسلامی یگانه راه حل مشکلات صرف یک انتخاب موجود است وآن کُشتن است ، هرکس که فکرش مانند صاحبان قدرت قالبی نیست واندکی تفاوت دارد باید کشته شود این فرقی نمیکند که نام نظام چیست خواه پادشاهی خواه جمهوری اسلامی ، خواه جمهوری دموکراتیک هرنامی داشته باشد دراصل سلطنت مطلقه ومیراثی است ومخالفش هرکس هست باید گردنش زده شود
منبعد حکومت جمهوری اسلامی ما باید طوری ژورنالستان مخالف راکه سلاح وقدرت ندارند ودرعقب شان کدام جنگ سالار قلدر وگردن کلفت ایستاده نیست با اره پارچه پارچه نماید که خادم حرمین شریفین میکند
با اینکار روابط مابا عربستان هم بهتر میشود وهم مخالفین غیر مسلح وبی قدرت وبی صلاحیت که هیچکاره ئی نیستند وصرف یک زبان دارند برایبشان درس عبرتی گردد وهم این یک دست آورد است برای استخبارات همیشه ناکام ما ، چون اینان درجریان نزده سال نتوانستند یک سرگروپ طالب را درپاکستان از بین ببرند ویا درداخل وقتی کدام سردستک طالب کسی را سنگسار یا ترور ویا پایه برق را منفجر میسازد شناسیائی ودرهمان محل اورا از بین ببرد. ملیون ها دالر امریکائی را مصرف میکنند وجز نوشتن مکاتب دروغین هنر دیگری ندارند،
با همه اینها بازهم جناب رئیس جمهورما این دوفرد ریاست امنیت که مژده را کشتند باید به رتبه سه تر جنرالی مفته خـر سازد واز همان اپارتمان های رهایشی که از پول خیرات امارات برای شهدا ومعلولین ساخته شده است برای هرکدام سه اپارتمان بدهــد قسمیکه برای یکی از معاونین امنیت که نه معلول دارد نه شهید دو اپارتمان ازانها داده شده ،
ر

>>>   امریکا راضی باشد ماراضی هستیم ،

>>>   سلام نویسنده کد (4)
با احترامی که به شما و نظریات شما میخواهم چند نکته را برای تان ارایه کنم.
اول اینکه در افغانستان کدام ریس جمهوری و حاکم و پادشاهی سراغ دارید که توسط مردم افغانستان تعیین شده باشد،
دوم اینکه شما میگویید غنی یک فرد امریکایی است و در آرزوی این هستید که یک فرد مسلمان به قدرت برسد، در دهه هفتاد مجاهدین به قدرت رسیدن آنها خو مسلمان بودند اما مردم افغانستان بی خانمان هم در دهه هفتاد شدند، تفرقه و نفاق هم به اوج خود در دوران استاد ربانی، حکمتیار و مجدد صاحب رسید، و بعدش طالبان که خود را علم دار اسلام می شمارند، بر ملت مظلوم افغانستان چه ناروایی نبود که نکردن. به نظرم اسلام در قلب هریک از مرد وزن افغانستان بود و هست تنها خداوند برای مردم حکومت عادل نصیب که هر یک از اتباع کشور ما بتوانند بدرستی مناسک مذهبی خود را انجام دهند و آرام زنده گی کنند.

>>>   غنی اگر بیاید یا برود دیگر اعتبارش را برای ملت از دست داده.
به خصوص بعد فرستادن بی بی گل به آمریکا
به هر قیمت حاکم ارگ شدن شعار غنی است

>>>   ایکاش ما<کرزی وغنی وعبدالله وحکمتیار وسیاف ومحقق وخلیلی وبی قانونی ومحمدی و...>این توانای را میداشتیم که کسی را دربند بکشیم ویا دربندی را ازاد سازیم امریکا وانگلیس وسایرین ان قدر کوچک وبیکار نیستند ووقت ندارند تا با عملا وفرمانبرداران خود چانه بزنند وبگومگو کنند به اینها تیلفون را هم عیب میدانندفقط گاهی از نتیجه ای کار مسیچ میفرستند ویا ایمیل کسیل میدارند زمامداران افغان به اسرای پلچرخی دسترسی وقدرت ندارند چه رسد به انهای که در کورس های بگرام مصروف اموزش اند درروزگاران سابق یک سرباز انگلیسی در خاطرات خود مینویسدیک بار عساکر انگلیسی در خورد کابل < چکری >بالای قلعه ای یک خان قبیله حمله نمود وپسر اورا به گروگان گرفت وبه لندن فرستاد وقتی روزگار بالای قشون انگلیس تنگ شد قوماندان نیروهای انگلیسی یک مکتوب را برایم داد به پیشاور ببرم وبرایم گفت که از راه خورد کابل بروم وشب را نزد همان خانی که پسرش را اسیر گرفته بودیم بروم واومرا تا پیشاور همراهی میکند من تعجب نمودم وگفتم چگونه به خانه این خانی که پسرش را اسیر گرفته بودیم بروم اومرا میکشد قوماندان برایم اهسته گفت تشویش مکن ما پسر ان خان را در لندن برای تعلیم فرستاده ایم اگر این تاکتیک را بکار نمیگرفتیم مردم محل بالای خان مظنون میشدند مطمین باش خان از خود ما وشما است با هزار تشویش وهراس رفتم ومعلوم شد انچه قوماندان برایم گفته بود واقعیت داشت وخان مرا استقبال نموده تا پیشاور رسانید وقتی سیاست یکصد سال پیش چنین مغلق باشد وای از سیاست های امروز به هر صورت حقانی ورفقایش قبل ازین که حکومت نا بکار ما اطلاع یابد توسط جناب خلیل زاد به دوحه برده شده بود هنگامی که حقانی در قطر بوددولت مردان ارگ دعوی داشتند معامله ای تبادله به تعویق افتاد!!!وباز معلوم نبود که انها را که در کجا اسیر نموده بود؟بهتر است وقت خودرا با این گیم ها ضایع نسازید چوافتیدی تپیدن مصلحت نیست
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   ما از پاکستان ۵۰سال از ایران ۷۰سال از اروپا ۳۰۰سال عقب هستیم ! انان حد اوسط ۷۰ فیصد در یک راه میروند وما دو فیصد هم در یک راه نمیرویم و گپ زیاد میزنیم و همه ما پروفیسور ایم و سیاستدان و کار فهم!در حالیکه بلای جان و مردم خود هستیم و عقل نداریم و سنگدل و بیرحم و ماجراجو و گستاخ و بد اخلاق و بی تربیه محظ هستیم
اسلام را خو بانین حتا ادمیت هم نداریم . شخص مومن و مسلمان نداریم که رهبر شود. مجاهد و طالب و داعش و معلم کش و پل ویران و مکتب سوز و زن ستیز و وطن خراب ما بودیم پس باید یک خارجی ما را رهبری کند همین خوب است !

>>>   همایون همایون:
دیروز و امروز بعضی از اعضای تیم دولت ساز با من نشستی داشتند. در این گفتگو تلاش نمودند با ذهنیت سازی تباری، انتخابات را قومی جلوه داده بحث پشتونوالی را مطرح نمایند. در جواب شان گفتم برای من موضوع انسانیت و اسلامیت مطرح است و نه قومیت، هیچگاه در زمینه نابودی افغانستان با من صحبت نکنید؛ اگر موضوع قومی و پشتونوالی برای آقای غنی مهم است؛ لطفا بیاید توضیح دهد که آیا فرزندان خودش به زبان پشتو بلد هستند؟! آیا اصلا افغانستان را دیده اند؟! افراد زیادی در حلقه اش حضور دارند که نه پشتو می فهمند و نه هم دری، به خدا و‌ پیامبر هم ایمان ندارند! اگر بار دیگر از من چنین نشست های را تقاضا نمایند، چهره ها شان را افشا خواهم کرد.

>>>   Anwar Rawi
هرتاجیکی باید بداند که از نظر فاشیست های اوغان همه دانشمندان و سیاسیون تاجیک واجب القتل اند و همه خلق تاجیک واجد غلامی , نوکری و برده گی ؛ باند فاشیستی جلالتماب قاق روده یک لیست بلند بالای برای ترور شخصیت های علمی و فرهنگی و سیاسی تجاری تاجیک دارند که در قطار اول آن آقای لطف پدرام ؛ امرالله صالح ؛ مولوی نیازی ؛ شیوا شرق , استاد عطا ؛ برادران مسعود ؛ فرماندهان شمالی و صد ها فرمانده اردو ملی قرار دارند که ازاین پس ما شاهد ترور آنها خواهیم بود !
هرتاجیکی که به فاشیست های اوغان اعتماد بکند قبرخود و مردمش را می کند ؛ اوی مردم فریب این وحدت ملی بازی را نخورید ؛ فاشیست ها قصد قتل عام شما و غصب زمین های شما را دارند ؛ به هوش بیایید و چشمان تانرا باز کنید ...

>>>   دولت اشرف غنی چهار کارمند ارشد دولت عبدالله قندهاری را بر طرف کرد درحالی که وزارت خارجه سهم عبدالله اوغان است ولی پارسی زبان ها متوجه نیستند ومانند سابق مصروف تسلیت دهیی به طالبان نسبت ترور اغای مژده اند
حال باید قبول کنید که چرا پارسی وان را میکشند وچیزی تغیر نمی کند در برادری پارسی وان واوغان
حبیب

>>>   رابطۀ بوجی های پول عمر داوود زی با سگ و کمونیست
نمونۀ کامل یک سیاست مدار «افغانی!🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺

عمر داودزی، شخصیت همه کاره - نویسنده، محراب الدین مستان

چند سال قبل
عمر داودزی ترجمان طالبان بود،

در زمان حکومت کرزی
رئیس دفتر رئیس جمهور شد که پول های بی حساب را به بوجی انتقال میداد

چند ماه قبل
با بعض از طرف ها طی صحبت تلفنی میگفت «خودم کاندید استم. به نفع هیچ کس؛ نه حنیف اتمر کمونیست و نه به کدام سگ و سگر دیگه اش، تیر نمیشوم. اگر به نفع کس تیر شدم در روی من تف کن....»

حال
رئیس کلمپاین اشرف غنی است
اما در حین زمان به حیث
سخنگو حکومت،
سخنگوی کمیسیون انتخابات،
سخنگوی رئیس جمهور اسبق،
سخنگوی رئیس جمهور فعلی،
سخنگوی رئیس جمهور منتخب،
سخنگوی قوه فضاییه،
وکیل مدافع یوناما،
خوش آمدگوی سفارت امریکا،

و بلاخره همه کاره کشور معرفی نموده،
و به متباقی کاندیدان به گونه تهدید و تمسخر صحبت مینماید. و برای شان پست های دولتی در حکومت آینده را به گونه رشوه سیاسی پیشنهاد میکند.
Razaq Mamoon

>>>   Ahmad Khurasani
رژیم دست نشانده فاشیستی، یوناما، کمیسیون دولتی انتخابات و باداران اشغالگر شان در مقابل مردم افغانستان خراسان متحد شده اند و باز هم میخواهند سرنوشت یک کشور را خلاف خواست مردمش تعیین نمایند و مزدور ، قاتل ملیت های غیر اوغان ، فاشیست را حاکم کشور بسازند .
پس بجز قیام مسلحانه در مقابل اشغالگران و مزدوران شان هیچ راهی باقی نیست که درین حالت جهاد در مقابل اشغالگران ، تحمیلگران، دست نشانده ها و زور گویان فاشیست بالای فرد فرد ملت مسلمان مانند نماز و روزه فرض است .
غفلت نکنید وگرنه رژیم دست نشانده اینبار با اوردن ترورستان طالب تصمیم نابودی کامل مقاومت گران و بخصوص ملیت های اصیل غیر اوغان را گرفته اند شاید این اخرین موقع برای دفاع از وطن عزت شرف ازادی و استقلال وطن باشد متحد شوید بسیج شوید نگزارید غنی بار دیگر بزور باداران خود بالای گرده های مردم سوار شود و از کشته های ما پشته ها بسازد.

>>>   امرالله صالح
چند دستگي در تيم ثبات!
منابع مي‌گويند كه اختلاف نظرهاي جدي ميان تيم ثبات بر سر اعلام نتايج انتخابات بوجود آمده است.
برخي از اعضاي تندرو اين تيم طرفدار مظاهره‌هاي خياباني است اما اين موضوع از سوي محمد محقق، حاجي دين محمد، گيلاني و برخي شخصيت‌هاي معتدل رد شده است.
برخي شخصيت‌هاي ديگر در تيم ثبات طرفدار صحبت سياسي با حكومت و همكاران بين المللي به هدف مديريت پس از انتخابات مي‌باشند.
در اين ميان شماري از اعضاي رهبري تيم ثبات با سكوت سياسي مي‌كوشند تا از رويدادهاي احتمالي خود را دور نگهدارند.
اين اختلاف نظر ها پس از دشنام آقاي محقق به نماينده سازمان ملل بيشتر شده است.
ارزيابي‌هاي صورت گرفته توسط تيم ثبات نشان مي‌دهد كه مردم اين تيم را براي اهداف پس از انتخابات همراهي نخواهند كرد.
با اين همه ديده شود كه داكتر عبدالله پس از اعلام نتايج به هند خواهد رفت يا در حلقه سياسي حامد كرزي نقش اپوزيسيون را بازي خواهد كرد.

>>>   اگر یک نفر را کشتی محاکمه می شوی
اگر صد ها تن را کشتی تبادله می شوی
اگر هزاران تن را کشتی سفیر مذاکره می شوی
اگر صدها هزار را کشتی امیر بلا منازعه می شوی
اگر هیچ کس را نکشتی:
مظلوم و بیچاره می شوی
از نظر ها کناره می شوی
با مقامات بیگانه می شوی
در بازار سیاست بیکاره می شوی
پامال هر مست و دیوانه می شوی
ملامت هر ناکس و هرزه می شوی
به مُلک های مردم آواره می شوی
در گوشه عزلت پوده می شوی
یا هم به نا حق کشته می شوی

از صفحه امین الحق مایل

>>>   آیا میدانید که چرا مسئولین ارشد قصر سفید ، دولتمردان ایالات متحده آمریکا مانند آقای مایک پامپیو ، وزیر امورخارجه ایالات متحده ، آقای جان بس سفیر ایالات متحده آمریکا در کابل، آقای داکتر زلمی خلیلزاد نماینده خاص ایالات متحده آمریکا برای افغانستان، آقای تادامیچی یاماماتو نمایندگی خاص یرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان و سرپرست (یوناما ) در کابل ، آقای ینس ستولتنبرگ‌، جنرال سکرتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) ، مسئولین و سفرای کشور های اتحادیه اروپا در کابل و سائر متحدین و پیروان ایالات متحده آمریکا در منطقه ‌، دیگر از اعلان عاجل و فوری نتایج پاک ، شفاف ، غیر تقلیی و غیر ساختگی انتخابات ۶ میزان ریاست جمهوری افغانستان ، صحبت نمی نمایند و بر سلامت و حراست از آرای پاک و حقیقی مردم افغانستان در این پروسه ، اصرار و تاکید ندارند ؟!
چرا ؟ علت و عامل آن چه میباشد ؟
آیا آنها باز هم با معامله و توافق با زمامدار و دیکتاتور ارگ ، تسلیم تقلب ، تخلف ، خیانت و زورگویی های ارگ و غنی گردیده اند ؟
اگر بلی ! پس چرا ؟
ویس ناصری

>>>   تقلب در کجاست
خانم نورستانی میگوید رای بایومتریک اعتبار دارد
کاندید ها میگویند رای بایومتریک اعتبار دارد
درملوک آلمانی میگوید رای بایومتریک اعتبار دارد و مجموعه رای بایومتریک 1804000 است
حالا باید دوباره حساب شود رای های جعلی تکراری و بدون اعتبار باطل شود و 1804000 را پاک بایومتریک پوره شود
کاندید های ناکام میگویند 300000 رای پیش از دوباره حساب باطل گردد نورستانی میگوید ما قسم یاد کردیم که خیانت نمیکنیم اول حساب میکنیم رای پاک مردم را باطل کرده نمیتوانیم
حالا تقلب در کجاست
کاندید های ناکام میگویند رای بایومتریک که پیشتر و بعدتر از تاریخ روز انتخابات بایومتریک شده اند اعتبار ندارد
نورستانی میگوید تاریخ بعضی ماشین ها ست نشده بود ما آنها را کنترول کنیم که نشان شست و عکس اصلی است و با تزکره ستیکر دار و دیتابیس مطابقت دارد بعد به بطلان رای میرویم اما کاندید های ناکام بیسواد جنگسالار زورگو میگوید پیش از کنترول باطل شوند
درملوک آلمانی ملل متحد و چارتا انسان باشرف هم نظریه نورستانی را قبول دارند
حالا شما قضاوت کنید که دوستم بیسواد راست میگوید یا قانون و حق
و اگر حق را جنگسالاران تنظیمات و گلم جم های بیسواد قبول ندارند قوای مسلح افغانستان به زور بالایشان میقبولاند اینبار سال 2014 نیست که باز مرغ پلو بخورند

>>>   فیاض غوری
۶ دقیقه ·
کدام یک بیشتر اختیارات دارد؟
رئیس جمهور افغانستان یا یک والی از ایالات آمریکا؟

>>>   Abdul Baes Farooq
بحران:
اشرف غنی بايد از بحران بترسد كه غير از ارگ جایی برای فرار و پنهان شدن ندارد و حتا به زاده‌گاه‌اش «لوگر» هم رفته نمی‌تواند.
هم‌زمان مردم نبايد از بحران و تهديد احتمالی ایالات متحده آمریکاومتحدینش بترسند.
در صورت این‌که حضورایالات متحده آمریکاومتحدین شان در حد حمايت از يك متقلب نا مشروع تنزيل پيدا كند، حضور آیالات متحده امریکا ديگر نياز نيست، مردم قادر اند برای خود تعیین سرنوشت کنند!
بنأازایالات متحده آمریکامیخواهیم که نه بایدازیک شخص
متقلب، وفریب، وفاشیست حمایت کند

>>>   Habib Kohistani
انتخابات افغانستان ابروی اندک باقی مانده سردمداران قبیلوی را در جهان برد بااین مدیریت درازمدت تقلبی وقدرت گدایی نمودن قدرت میراثی قبیلوی
واز نظر عقلی ونقلی هم فاقد مشروعیت است حکومتداران فعلی هم خود میدانند که جنایت میکنند وبه اعتماد. اندک مردم هم تمسخر میکنند ودلیل دیگر اینکه کشوردارای سی وپنج ملیون نفوس دوملیون رای دهنده خود کمتر ازده در صد نفوس کشور را داردخود. غیر مشروع است باید غنی وعبدالله هردو از قدرت بدور انداخته شوند توسط یک خیزش وقیام سراسری مانندبهارعربی . یعنی پائیز خراسانی افغانستانی

>>>   Mohammad Aref Mansori
حكم بادار و تصميم چاكر !

ترامپ در اقدامى يك جانبه و بى اعتنا به قوانين جهانى و ديدگاه جانب افغانستان، دو تن از نظاميان كشورش را كه محكوم به قتل افراد ملكى در افغانستان بودند، عفو نمود. اما اشرف غنى بالاترين امتياز را بخاطر رهايى دو استاد امريكايى داد.

ترامپ و غنى هر دو به دو امريكايى امتياز قائل شدند.
فقط با اين تفاوت كه براى ترامپ دو هموطن جنايتكارش ارزشمندتر از چند افغان بيگناه است. اما براى غنى دو امريكايى ارزشمندتر از مردم مظلومش مى باشد.

ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا !

>>>   نتیجه انتخابات هم هنوز معلوم نشده است؛ یعنی تا هنوز نتوانسته‌اند عبدالله را راضی کنند.

>>>   Safi Mohmmadshah
. آیا در کدام کشور دنیا دیده اید که تبعه کشور
. دیگری ، حاکم آن مردم انتصاب گردد.
اگرچه کرزی همانند کارمل بعد از حضور قوای اشغالگر اجنبی به کرسی نشانده شد .
اما انتصاب غنی ( ع و غ ) در موجودیت قوای نظامی و تداوم اشغال کاملآ رنگ و روی دیگر دارد.
کارمل به عدالت اجتماعی اعتقاد داشت و در ضمن فشار و تداوم اشغال از مسیر وجود و تطبیق عدالت اجتماعی بدور نرفت.
اما غنی نه تنها به عدالت اجتماعی اعتقاد نداشت و ندارد که فاصله عمیق طبقاتی را ایجاد نموده است بلکه به نهال زهری شونیسم را غرس و بدان آبیاری نموده و تلاش نمود تا از این طریق (تفرقه بنداز و حکومت کن)مشکل دیگری به مشکل های فلیپن افغانستان افزود.
آنچه را نبشته ام ، در موردش شک و شبه دارید؟

>>>   Farhad Maihanpor
عبدالله مهارت شگفت انگیزی در ساختن ایتلاف ها و بسیج بستر های سیاسی بر حول خودش را دارد. اما متأسفانه او دو بار ثابت کرد که توانایی استفاده از فرصت های که خودش ایجاد می‌کند را ندارد.
در انتخابات این دور، چهار حزب مقتدر سیاسی که همچنان بستر سیاسی چهار قوم‌ بزرگ و دو مذهب اصلی ‌افغانستان پنداشته می‌شوند را با اضافه دها چهره تاثیر‌گذار سیاسی، قومی، مذهبی در کنار عبدالله قرار دارند.
این فرصت استثنایی است و کمترین سیاست‌مدار و رهبری در‌ گذشته این اقبال را داشته است. اما، بسیج پایان کار نیست، آغاز کار است و پدید آوردن‌ یک‌ فرصت است. اگر عبدالله از این فرصت نتوانست استفاده کند، خودش بر خود نامرده جنازه کند.

>>>   اگر از اول راضی نبوده اخیرا راضی میشوندبسیار سیاست خام وبی اساس است درحالی که چنین نیست ونخواهد بود زیرا انها سیاست های سی سال قبل وسی سال بعد خودراقبلا تعیین مینمایندخصوصا در کشورهای که در ودروازه ندارند وملتش را بی هوش ساخته اند وبزرگ نما هاشان را اسیر کرده اندبا انها هیچ مشکل ندارند اگر کدام بیقراری ریاکارانه هم نشان میدهندبخاطر ارام نمودن اذهان عامه وملت های خودشان میباشد اگر قرار باشد که غنی را بیاورند تصمیم ان را قبلا گرفته اند ویا اگر کدام حکومت جدید با اشتراک طالب بیاورند بازهم قبلا در مورد تصمیم گرفته اند ولی یک چیز معلوم است عبدالله را نمی اورند واورا هرگز اجازه نمیدهند تا در راس غلامهاقرار گیرد از ابتدا برایش گفته اند وتعهد گرفته اند که اورابزرگ میسازند ومحبوب القلوب جلوه میدهند ودر تمثیل دموکراسی از نزدش استفاده ای ابزاری مینمایند ولی ریس غلامان ارگ نمی سازند
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   و امرالله صالح بعد از پیروزی غنی در کیس دخول کامل خالده پوپل 5 سال منتظر بی معاش برای محاکمه خود خواهد نشست.

>>>   خیلی بی مورد وحیف است اگر بگویم ما مسلمان هستیم ودولت ما مسلمان است وحکومت ما اسلامی است و... اشتباه نکنید که منظورم ازمسلمان داعش وطالب وحکمتیار وامثالهم نیست در واقع خطر اینها نیز برای اسلام ومسلمان کمتراز حکمتیار وکرزی وعبدالله وغنی نمیباشد اینها همه مسلمانهای وارداتی ونمایشی اند وبسیار بد تر از خلقی ها وپرچمی ها وشعله ای هامیباشند چه انها دشمن های اشکار وعلنی اسلام بوده همه انها را میشناختند وانها خود میگفتند ما منکر خدا ودین واسلام هستیم منتها از شرم مردم میگفتند به اسلام احترام دارند پس ما چگونه مسلمان هستیم؟ما پیرو قران وسیرت رسول الله واصحاب کرام وایمه ای اطهار وپیرومذاهب مجتهدین وسلوک واقعی اهل طریقت میباشیم نه صوفی های مزخرف بدین وسیله ازاحزاب سیاسی ودست نشانده های خارجی وپراگندگی واختلافهای بی مورد بیزارمیباشیم ومیدانیم که دین یک روش وعقیده بوده ومتاع ودوکان سیاستمداران مغرض نیست چون ملت مسلمان است هرکه این اسلام را وسیله برای رسیدن به اهداف خود ساخته در اصل همه در پی اجحاف وبیخ کن سازی دین وشریعت انداما کور خوانده اند وسخت در اشتباه میباشند واین فعالیت های ضد دینی تازگی ندارد بلکه از زمان ابولهب وابو جهل ویزید تا دوران تره کی وامین وببرک وکرزی وعبدالله وغنی وحکمتیار ومجددی همه بی اندازه سعی وتلاش کردند تا ریشه های این دین حنیف را بخشکانند اگر درین کار در یک جا موفق شدند نهال های برومند از دیگر جا ها سبز وسرسبز گردیدمن بسیاری از کمونیست های سابق وتکنوکرات های بی عقیده ومزدور وبی وطن را میشناسم که در خارج فرزندان شان ملتزم وپابند به دیانت شده درست در برابرمعتقدات پدر ها شان دیندار ومتدین شده اند ودر کسشور های اسیای میانه باوجود ممانعت پولیس وحکومت سیل جوانها به مسجد ودین بیاندازه وفوق توقع بوده بسیاری از جوانها به دین واسلام رجوع دارند در کشور ما نیز اگر صد مدرسه ای انگلیسی وامریکای ایجاد شده باشد هزار ها مدارس واقعی دینی ومنبر ها وتکایای حقیقی فعالیت دارند وتعداد مسلمانهای اگاه وچیز فهم بیتر گردیده است<انا نحن نزلنا الذکر وانا له لحافظین> صدق الله العظیم
قاضی فضل الله سابق مشاور ارشد وزارت تعلیم

>>>   اخبار موئق که از درون خانواده داکترعبدالله به رسانه درز کرده عبدالله در نزدیک ها قصد دارد تا کشور را ترک کرده به زندگی ارام در هندوستان همراه با فامیل خود سپری کند و ایشان هیچ اراده ندارد تا درسیاست افغانستان دراینده دخیل باشد
کارمند ارشد ریاست اجرائیه

>>>   هموطنان عزیز اشرغنی نه اقتصاد خواند و نه دکترای علوم دارد و زندگی وتحصیل آن جعلی است در یوتوپ ویدو راجیع به جعل دکترای غنی موجود است . غنی پراتاب شده درجامعه افغانی از طرف یهودان امریکا و انگیس برای قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع 48000 سرباز ما از عدم مدیریت همین غنی ریس جمهور رای گوسفندی و مغز دوم گنده متعصب فاشیست جهان بعد از هتیلر فاشیست است و این روانی شخصیت بی رحم درغلگر آن خیلی مایوس کننده است .
اشرف غنی واقعا لیاقت مقام ریاست جمهوری نداشت وندارد ، از اشرف غنی اعمال گفتار آن با هم همخوانی ندارد یک چیز میگوید دیگر چیز عمل می کند که گویی اربا یک قبیله کوچک است نه ریس جمهور همه ملت پر افتخار افغانستان.
مردم آگاه و چیز فهم روشنفکر و عدالت خوا جامعه افغانی این شخص متعصب دوری را خوب درک کرده اند وز او لا غنی و زن داود سلطان زوی مشاور 280 میلون حق میلون کودک بی سر پنا را دذدیدن وامیدوارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ این شحص مریض جسمی و روحی است توان کار و مدیریت کشور ندارد. افغانستان کشور جنگ زده ما با یک شخص صحتمند صاق بوطن ودلسوز بتام اقوام مردم ما با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه پنچ رای جعلی ریاست جمهوری اشرف غنی و طن بطر بهران فاجعه در حرکت است.
مسولیت این همه خونهای ریخته شده طی بیشتر از پنج سال حکومت ناکام شما متفکر فاشست دوم جهان بعد از هلتر برنامه های دروغین بی نتجه که 65 درصد مردم ما امروز زیر فقر تنها در حرف پوچ تو مفز گنده است و نتجه این فقر بیکاری جنگ سرتاسیر در سرتاسر افغانستان بگردن شما قدرت طلب متعصب است
سلام عرض ادب آگا هان صاحب دل کسیت شایسته رهبر کرسی ریاست جمهوری این کشور جنگ زده ؟ او باید شحص صادق دارای ایده فرا قومی باشد ، کشور را از عقب ماندگی تاریخی، جهل، فقر و وابستگی، و جنگهایِ خانمان سوز خون ریخته شده ای امروز بیرون آورد و مردم عزیز بی دفاع ما را به جاده‌یِ آسایش و رفاهیت ، وحدت و امنیت رهنمون کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است