قطع اینترنت ایران، مسیر خرید تجار هراتی را تغییر میدهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۸/۸/۳۰ کد خبر: 160978 منبع: پرینت

در پی قطعی اینترنت در ایران به علت وقوع اغتشاشات، حساب بانکی بیش از 200 صراف در هرات افغانستان که با ایران مبادله ارزی دارند، از دسترس خارج شده است.
«جاوید مبارز»، دبیر اتاق بازرگانی هرات در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: از چهار روز پیش که اینترنت در ایران قطع شده، تجار افغانستانی تاکنون نتوانستند وارد حساب‌های خود شده و انتقال پول انجام دهند.

وی افزود: به دلیل آنکه تجار افغانستانی بیشتر خریدشان از شرکت‌های ایرانی است، قطعی اینترنت آنها را با مشکل جدی مواجه کرده و در طول این سه روز نتوانستند هیچ‌گونه پولی جابجا کنند و هیچ‌گونه عملیات بانکی را نمی‌توان انجام داد.
مبارز ادامه داد: بیش از 200 صراف افغانستانی در بانک‌های ایرانی حساب دارند که در این مدت نتوانستند هیچ‌گونه پولی را به ایران بفرستند.

دبیر اتاق بازرگانی هرات خاطرنشان کرد: اگر این مشکل برطرف نشود، مسیر خرید افغان‌ستانی ها از ایران تغییر می‌کند و از همسایه‌های دیگر مانند چین اقدام به خرید خواهند کرد.
وی تصریح کرد: ارتباط تجاری افغانستان با ایران، بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است به‌طوری که سالانه 5 میلیارد دالر از این کشور خرید می‌کنیم.
مبارز همچنین گفت: اگر این مشکل حل نشود، ناچاریم تا آن را از طریق نامه رسمی به کنسول‌گری ایران در هرات و اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان پیگیری کنیم.

به گزارش فارس، در پی قطعی اینترنت در ایران، حساب بانکی صرافان در هرات افغانستان که با ایران مبادله ارزی دارند، از دسترس خارج شد.
به دنبال اعلام افزایش قیمت نفت در ایران، برخی از مردم این کشور که به این موضوع اعتراض داشتند دست به تظاهرات‌ و تجمعاتی در شهرهای مختلف ایران زدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تجار هرات
صراف
نظرات بینندگان:

>>>   خــ,ـــوب شد که دالر ها از افغانستان به آنحا نرود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است