آرای‌اختلافی‌انتخابات...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۰    ۱۳۹۸/۹/۲ کد خبر: 161010 منبع: پرینت

یک - موضوع (۱۳۷.۰۰۰) رای بدون منبع:
هیچ کس حتا اعضای کمیسیون انتخابات، منبع این رای را نمی‌دانند. اما ظاهرا استدلال می‌شود که این آرا در دستگاه‌های بایومتریک ریزرفی ثبت مرکز معلومات شده است. به این معنا که از یک محل دو «ریزلشیت» متفاوت مخابره شده است. یعنی یک معلومات از دستگاه‌های بیومتریک اصلی و یک معلومات هم از دستگاه‌های بایومتریک ریزرفی. میان آرا میان این دو دستگاه‌ها در عین محل تفاوت زیادی وجود دارد.

دو - موضوع آرای خارج زمان:
بنابر گزارش درملوگ، بیشتر از ۱۱۰.۰۰۰ رای خارج زمان رای‌دهی (پیش از هفت صبح و بعد از پنج شام) در صندوق‌ها ریخته شده است. دستگاه‌های بایومتریک زمان‌شان به‌شکل ۲۴ ساعته تنظیم گردیده بود که با بیرون‌کردن کاملا باطری هم تنظیم زمان آن بهم نمی‌خورد.

سه - بازشماری و تفتش ۲۴۲۳ محل که معلومات بیومتریکی ندارند:
بنابر معلومات موثق، چیپ یا (SD) به تعداد ۴۹۵ محل مفقود گردیده است؛ اما کمیسیون می‌گوید معلومات بایومتریک ۲۴۲۳ محل مفقود گردیده و آن‌ها می‌خواهند این محلات را بازشماری و تفتش کنند. یعنی ۱۹۲۸ محل خیالی در سیستم اضافه شده است که نه معلومات بیومتریک دارند و نه هم دستگاه یا جیپ آن مفقود گردیده است. تنها چیزی که کمیسیون ازاین محلات خیالی دارند، یک ریزلشیت کاغذی است. هر چند به لحاظ قانون و طرزالعمل ابطال آرا، محلاتی که معلومات بیومتریکی آن به هر دلیل در دسترس نیست، باطل است. به همین دلیل تفتش این آرا هیچ‌گونه معنای ندارد.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
آرا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است