اعتراض‌ها در فراه در پی حمله هوایی خارجی
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۲    ۱۳۹۸/۹/۳ کد خبر: 161048 منبع: پرینت

شماری از باشنده‌گان ولسوالی «پشت رود» ولایت فراه، در اعتراض به آن‌چه‌که جان‌باختن نُه غیرنظامی در یک حملۀ هوایی در این ولسوالی می‌گویند، امروز (یک‌شنبه، ۳قوس) در شهر فراه دست به تظاهرات زدند.

معترضان، جسدهای جان‌باخته‌گان این رویداد را در نزدیکی دفتر والی فراه بردند و خواستار بررسی چگونگی جان‌باختن این غیرنظامیان شدند.
به گزارش طلوع، این معترضان، ادعا دارند که در یک حملۀ هوایی که شام روز ‌گذشته (شنبه، ۲قوس) در ولسوالی پشت‌ رود انجام شد، نُه غیرنظامی جان باختند و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

یکی از این معترضان گفت: «شما از افغانستان استید، برادر من هستید؛ به دستور شما، بر من بم‌بارد می‌شود، به‌ دستور شما کودکان ما کشته می‌شوند، به‌ دستور شما نمازگزاران کشته می‌شوند.»
معترض دیگر نیز بیان داشت: «شام روز گذشته، این‌ها شهید شدند و حالا که سه ساعت می‌شوند این‌جا [نزدیک دفتر والی] هستیم کسی به سراغ ما نیامده‌است.»

مقام‌های محلی فراه، هرچند دربارۀ جان‌باختن غیرنظامیان در پشت رود، چیزی نمی‌گویند اما می‌پذیرند که در دو عملیات جداگانۀ نظامی در ولسوالی‌های پشت رود و گلستان این ولایت به طالبان تلفاتی وارد شده‌است.
عبدالحکیم رسولی، آمر شفاخانۀ فراه نیز می‌پذیرد که جسدهای نُه تن همراه با هفت زخمی در این شفاخانه انتقال یافته‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعتراض ها
فراه
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از دلایل عمده یی که جنگ خارجیان در افغانستان به بن بست مواجه میشود،همین جای گرفتن مخالفین مسلح در خانه های مردم است و بمباردمان قوای دولتی و خارجی به این خانه ها است که در اثر اًن مردم ملکی تلف میشوند و هرچقدر مردم ملکی تلف شوند،به همان اندازه خشم مردمان ملکی را در مقابل دولت و نیرو های خارجی می انگیزد و بهمان اندازه باز مامدگان این تلفات به صفوف مخالفین میپیوندند و بهمان اندازه صفوف مخالفین تقویه میشود و بهمان اندازه باعث بیجا شدن مردم از خانه هایشان میشوند و بهمان اندازه باعث مهاجرت مردم به کشور های همسایه میشود.
بنأ مخالفین مسلخ در همکاری با دستگاه های استخباراتی کشور های همسایه،این سیاست را قصداً انتخاب میکنند و مخالفین مسلح را در میان خانه های مردم جا میدهند.
این سیاست را آنها در هنگام موجودیت قوای روس ها نیز در افغانستان به پیش میبردند و حالا نیز در مقابل قوای امریکا ازین سیاست کار میگیرند و در آینده نیز هر قدرت خارجی دیگر که وارد افغانستان شود،ازین سیاست کار میگیرند.
اگر دولت افغانستان و نیرو های خارجی واقعاً در پی تأمین صلح در افغانستان هستند،باید اولتر از همه سرحدات افغانستان کاملاً با دستگاه های الکتروتیک بسته شود و در داخل کشور همه مردم خلع سلاح شوند و در هر قریه کارمندان استخباراتی موجود باشد تا مردم دست به تولید مواد انفجاریه نزنند.
و اگر دولت افغانستان و نیرو های خارجی خواهان ادامه چنین حالت هستند که دلیلی برای موجودیت قوای خارجی و همچنان دلیلی برای تمویل دولت افغانستان از طرف جامعه جهانی باشد،این موضوع جداگانه است و همین حالت قصداً ادامه خواهد داشت.
اما باید به یک چیز متوجه بود که دوام این حالت باعث ادامه مصارف نظامی و غیر نظامی جامعه جهانی در افغانستان میشود و با عث تلفات ملکی و نظامی در افغانستان میشود و هیچکدام آنها پیروز نخواهند شد.
نه افعانستان به کمبود پرسوتل نظامی و پرسوتل مخالفین مسلح مواجه خواهد شد و نه هم نیرو های خارجی به کمبود مصارف ملکی و نظامی در افغانستان مواجه میشوند و نه هم هردو طرف از جنگ خسته خواهند شد.
زیرا درجه رشد نفوس افغانستان که سالانه معادل یک میلیون نفر است،به مراتب زیاد تر از درجه تلفات نظامی و ملکی که شاید حدود پنجاه هزار نفر سالانه باشد،میباشد و بدینصورت افغانستان به کمبود پرسونل نظامی مواجه نمیشود.

>>>   این مردم بخصوص اوغانهای فراه هر مظاهره کنید کسی همرایتان ایستاده نمیشوند فقد تروریست را در خانه هایتان مهمان نکنید و طالب را از روی نژاد پرستی کمک نکنید اگر میکنید مورد حمله قرار میگیرید.

>>>   اگر با بم به فرق ملا غیبت الله بزند بازهم مردم می گویند بیچاره ملکی بود ، چون اشرار خود شان بر مردم فشار می آورند تا کشته های اشرار را ملکی معرفی کنند، اگر کسی از مردم محل به رسانه ها بگوید : کشته شده ها اشرار بودند همان لحظه اورا می کشند ،

>>>   مشکل اصلی نداشتن تعریف واضح از دوست و دشمن است.
اگر خصوصیات دشمن به گونه واضح تشریح شود و اینکه همکاری با دشمن جرم است و قابل جزا‌

بعد خط ها معلوم میشود و هرکس جهت اش را معلوم میکند.

دوستان دشمنان ملت و مردم دشمنان ملت و مردم ما هستند.

>>>   غنی یهودی را چه پروایش است
ترامپ در یک مصاحبه با روز نامه امریکا گفته است که من مانند غنی یهودی دیگر در افغانستان کسی را پیدا کرده نمی توانم که به فرمان من باشد زیرا در افغانستان هر قدر نطامیان ما مردم بی گناه شان را بکشد غنی یهودی هچ چیزی نمی گوید اما در زمان کرزی اگر یک بی گناه توسط بم های طیاره ها ما کشته می شد کرزی به همان روز تیلفون برای دولت ما اختار می داد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است