امرالله صالح قهرمان فتنه!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۸/۹/۴ کد خبر: 161053 منبع: پرینت

در تیم ارگ هر نوع جناوری داشتیم، فقط یکی کم بود: فتنه انگیز شاگرد وفا دار انگریز. چه کسی بهتر از امر الله صالح که تجربه ای در زنگی جز استخبارات، حتی در زمان جهاد، دیگر دانشی ندارد، این مقام را احراز میکرد؟ مگر این یک راز است که این آدم کشف کرده که در جامعه افغانستان از یکسو تمام اقوام بر ضد قوم دیگر ده ها و صد ها پارابول هایی تحقیر و نفرت دارد (میخواهید که چند تا از این ها را بر عله پشتونها و تاجیک ها که از کودکی بیادم مانده قصه کنم). بخصوص بر ضد هزاره ها که مظلوم ترین و ستمدیده ترین قوم این کشور است.

لذا هیچ جای تعجبی ندارد که اگر فردی در این یا آن تیم در محضر خصوصی و به اصطلاح میان همدیگر اینگونه حرفها را به زبان آورد. تعجب وقتی خواهد بود که چنین حرفها دیگر تکرار نشود، یعنی که مردم و بخصوص نخبه ها به آن درجه ای از رشد فکری، وطن پرستی و وحدت ملی رسیده باشند که از لحاظ فرهنگی به بیهودگی تعرض به فیزیک یک قوم پی برده باشد.

اتهام امر الله صالح، مرد توطئه و فتنه، درست یا نادرست، زیاد اهمیت ندارد. من وجود چنین افراد نادان و تبعیض طلب را در تیم ثبات و همگرایی میپذیرم. افرادی که این تیم را میسازند از همین جامعه نکبت زده آمده اند. مهم این است که چرا امرالله صالح تلاش دارد تا با بیان چنین مزخرفاتی کینه و نفرت و نفاق را در تیم مقابل خود دامن بزند؟
و ی چه سودی میبرد جز ۵ سال حکومت کردن در پای اشرف غنی، متعصب تر از او، و بدنامی ابدی و خود راتجرید کردن حتا در میان قوم خود.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
فتنه
نظرات بینندگان:

>>>   بیشتر صحبت نمی کنم منتها همین قدر میدانم که این شخص اگر در ترور قهر مان ملی احمد شاه مسعود دست نداشته اما خیلی ها از شهادت شان خوش است .
با احترام
ابوبکر
از پنجشیر

>>>   امرالله صالح مانند ماش هر طرف که چوکی و مقام و پول را بنفع خودشبیند همان طرف رول میخورد امرالله صالح یک منافق مفسد فساد پیشه استخبارات چی نمک بحرام حق ناشناس قوم فروش است نه یک انسان صادق و راستکار مردم دوست حرف ها و اتهاماتی را که علیه اشخاص و افراد مطرح میکند همه اش از روی منافقت و نفاق اندازی و بجان انداختن همدیگر و بهره برداریبنفع خودش است حال مردم امرالله صالح را ا همه اعمال خاینانه و نفاق افگنی ان میشناسند جرف های انرا جدی نمیکیرند و ارزش به انه قایل نیستند هر قدریکه قوله کشی کند چیزی بدسترس اش نمیرسد بگذارید که قوله سر دهد با این چاپل.سی ها میخواهد بدل غنی خود را شرین کند اما غافل ازین است که پس از نتیجه انتخابات اعلان ناکامی تیم غنی خواهید دید که بین غنی و امرالله الح چی زد و خورد و افشاگری از خیانت ها در انداختن ارای تقلبی و کشیدن پول بشکل غیر قانونی و مصرف ان در انتخابات از جانب طرفداران غنی گند ان تا کجا ها بوی و تعفن ان خواهد رسید .

>>>   اقای پاکزاد!
شماازکدام نخبه حرف میزنید وشماانرا میشناسید ومانی.
اگرما نخبه میداشتیم
٫چرا چهل سالست که برادرکشی داریم؟
عاقل

>>>   Reza Meysam
مشکل جامعه ما در بینی نه ، بلکه در بینش است.
چه بسیار افرادی که بینی کوتاه دارند اما با بینشی بلند و چه بسیار افرادی که بینی بلند دارند و بینشی کوتاه.
بینی کوتاه و یا بلند خلقت الهی است و هر کدام در جای خودش زیباست و اگر به زعم برخی افراد عیبی در آن دیده می شود باید به خالقش عیب گرفت اما بینش، مربوط به خود افراد است که اگر این بینش کوتاه بود یقینا عیب و نقصی بزرگ است و اگر بلند بود نشان ازعظمت و بزرگی آن فرد دارد ولو اینکه بینی اش کوتاه باشد....
خدایا به ما هرگونه بینی داده ای تو را شکرگذاریم، به ما بینشی بلند عطا فرما !

>>>   درهرجائی که شروفساد باشد همیشه نفاق وشقاق است ،
همین امرالله راکه می گویند چهار ملیون دالر پول اپراتیفی ریاست امنیت نانملی را دزدیده واقعیت دارد ندارد ؟؟

>>>   هموطنان عزیز اشرف غنی نه درس اقتصاد خواند و نه دکترای علوم دارد و زندگی وتحصیل آن تماٌ جعلی است در یوتوپ ویدو راجیع به جعل دکترای اشرف غنی از یک نفر امریکای افغان تبار موجود است . غنی پرتاب شده از طرف یهودان امریکا و انگیس بخاطر نفاق بین جامعه مسلمان افغانستان بخاطر قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع ما شهود آن همین 48000 سرباز شهید ما از عدم مدیریت همین غنی ریس جمهور رای گوسفندی و مغز دوم گنده متعصب فاشیست جهان بعد از هتیلر فاشیست است و این روانی متعصب وشخصیت بی رحم و افکار درغلگر آن خیلی مایوس کننده است .
اشرف غنی واقعا لیاقت مقام ریاست جمهوری نداشت وندارد ، از اشرف غنی اعمال گفتار در برنامه های ساخت وساز آن با هم همخوانی ندارد یک چیز میگوید دیگر چیز عمل می کند که گویی اربا یک قبیله کوچک است نه ریس جمهور همه ملت پر افتخار افغانستان.
مردم آگاه و چیز فهم روشنفکر و عدالت خوا جامعه افغانی این شخص متعصب دوری بی برنامه دروغین آن رفا و اقتصادی را در طی پنح سال حکومت آن خوب درک کرده اند زن غنی و زن داود سلطان زوی مشاور زن رولا غنی 280 میلون حق میلون کودک بی پدر و بی سر پنا را دذدیدن وامید وارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ این شحص مریض جسمی و روحی است توان کار و مدیریت کشور ندارد. افغانستان کشور جنگ زده ما با یک شخص صحتمند صاق بوطن ودلسوز بتام اقوام مردم ما با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه پنچ رای جعلی ریاست جمهوری اشرف غنی و طن بطر بهران فاجعه در حرکت است.

>>>   امرالله صالح شخص ملی افغانستان است! چاقروده ها و بازینګران شخصیت ان را صدمه می رساند! اما به یاد تان باشد که صالح پیروز سیاست است! این تاجیک براستی با شکوه تاجیکان زیب دارد! اما سخن او در مورد هزاره موضوع تحقیر نیست!

>>>   بینی امرالله کوهان شـــــتــــر ی است اینگونه افراد از نظر روانشناسی خیلی ناقص توصیف شده اند مثلا : جاسوس مشرب متکبر، متقلب ،متحجر ،متنفر ،چاخان ، ابن الوقت ، پله بین ،فتنه ،ومانند شتر چندین خم وپیچ وکجی وراستی دارند ،
سعدی علیه الرحمه درگلستان خود فرموده ای فرزند هر آئینه ازینگونه افراد بپرهیز ، که پشیمانی آری وآنگاه ندامت ترا سودی نبخشد،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است