انتقاد از بینی نماد از جهل و نادانی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۱    ۱۳۹۸/۹/۴ کد خبر: 161064 منبع: پرینت

بینی شاهکار خلقت و طبیعت است که انتقاد از آن نماد از جهل و نادانی است!
بینی چه بزرگ باشد و یا کوچک باشد نمی تواند در حیطه ای انتقاد کسی از هیچ نگاه قرار گیرد ، زیرا اگر انسان باورمند به آفرینش باشد انتقاد به آفریده گار است و اگر معتقد به سیر تکامل باشد انتقاد بالای طبیعت است ، گذشته از همه چگونگی بینی دلالت به خیر و شیر ، خوبی و بدی ، هوشیاری و تنبلی نمی کند.

از منظر زیبا شناختی هم بینی بلند و یا کوچک دلالت به زیبایی و زشتی کسی نمیکند ، شاید عده ای مانند امرالله صالح و یا شخص مورد ادعای امرالله صالح بینی بلند را نماد از زیبایی قلم داد کنند اما در مقابل هزاران ، هزار نفر خود را با بینی کوچک زیباتر از دیگران احساس می کنند از همین سبب است که رشد جراحی بینی بسوی کوچکتر کردن آن است و در کره ای زمین دوی بر سه قسمت نفوس جهان دارای بینی کوچک هستند که فقط امرالله صالح و شخص مورد ادعای ایشان خبر ندارند.

البته در افغانستان از روی تعصب ، جهل و نادانی بالایی ساخت و نمود فزیکی انسان ها و از آن جمله بینی انسان ها حمله میکنند و اینگونه افراد فرومایه که از فامل بد به دنیا آمده اند کم نیستند و در هر کجا و در هر تیم و در هر دارو دسته میتوان نمونه فراوان از آنها را یافت نمود ، اما آنچه اهمیت به این موضوع می دهد برداشت سیاسی و اهداف سیاسی از آن است ، این را باید صادقانه و بدون غرض و مرض گفت که هدف امرالله صالح از دامن زدن به این مسئله نه از روی همدردی با هزاره ها بلکه فقط و فقط در پی برداشت ناجایز و کثیف سیاسی از آن است ، مگر میشود کسی ادعایی معاونیت اول ریاست جمهوری را داشته باشد دست به چنین یک تبلیغات نفاق افکنانه بزند ولو اینکه سند داشته باشد چون چنین افراد فرومایه کم نیستند در جامعه افغانستان.

اکنون که روزنامه اطلاعات به متن این ویدیو دست یافته است ادعا دارد که گوینده این متن مولوی حسام الدین بوده است و امرالله صالح آن را تحریف نموده به نشر رسانیده است ، لذا در این مورد امرالله صالح به جرم تحریف حقیقت و مولوی حسام الدین به جهت بیان جملات نژاد پرستانه ولو اینکه جوک و یا شوخی بوده است باید از مردم هزاره عذرخواهی کنند و حد اقل کار که تیم عبدالله عبدالله کرده میتواند این است که نام برده را از تیم خود اخراج نماید.

هزاره ها باید بدانند که گوینده و افشا کننده چنین یک ادعای غیر اخلاقی ، ضد انسانی و نژادپرستانه مربوط به یک قوم نمی شود بلکه مربوط به گوینده و افشا کننده بیمار آن میشود چنانچه در یک روز گذشته افراد وابسته به تمام اقوام کشور و از همه بیشتر تاجیک ها نفرت و انزجار خود را از چنین اظهارات سخیف و نژاد باورانه ابراز نمودند.
من لینک نوشته روزنامه اطلاعات روز را در اینجا میگذارم تا خوانندگان محترم آن را مطالعه نمایند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بینی
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   افتخار به اقای عدالت بااین متن زیبا.
افتخار به همه برادران هزاره ام.
افتخاربه علم ودانش شان.
ایکاش هزاره میبودم.
عاقل

>>>   بدا بحال ما که چند لشمک بیسواد وبی مغز مثل صالح را خارجیها رشد دادندو شخصیت ساختندکه درحد یک طفل سه ساله هم از نعمت تعقل برخودارنیستند.
بشارت

>>>   امرالله یک آدم بی ریشه است !!!

>>>   همی امرالله بود که ریاست امنیت ملی رابه کمپنی خصوصی امنیتی پنجشیر تبدیل نموده بود

>>>   هموطنان عزیز اشرف غنی نه درس اقتصاد خواند و نه دکترای علوم دارد و زندگی وتحصیل آن تماٌ جعلی است در یوتوپ ویدو راجیع به جعل دکترای اشرف غنی از یک نفر امریکای افغان تبار موجود است . غنی پرتاب شده از طرف یهودان امریکا و انگیس بخاطر نفاق بین جامعه مسلمان افغانستان بخاطر قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع ما شهود آن همین 48000 سرباز شهید ما از عدم مدیریت همین غنی ریس جمهور رای گوسفندی و مغز دوم گنده متعصب فاشیست جهان بعد از هتیلر فاشیست است و این روانی متعصب وشخصیت بی رحم و افکار درغلگر آن خیلی مایوس کننده است .
اشرف غنی واقعا لیاقت مقام ریاست جمهوری نداشت وندارد ، از اشرف غنی اعمال گفتار در برنامه های ساخت وساز آن با هم همخوانی ندارد یک چیز میگوید دیگر چیز عمل می کند که گویی اربا یک قبیله کوچک است نه ریس جمهور همه ملت پر افتخار افغانستان.
مردم آگاه و چیز فهم روشنفکر و عدالت خوا جامعه افغانی این شخص متعصب دوری بی برنامه دروغین آن رفا و اقتصادی را در طی پنح سال حکومت آن خوب درک کرده اند زن غنی و زن داود سلطان زوی مشاور زن رولا غنی 280 میلون حق میلون کودک بی پدر و بی سر پنا را دذدیدن وامید وارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ این شحص مریض جسمی و روحی است توان کار و مدیریت کشور ندارد. افغانستان کشور جنگ زده ما با یک شخص صحتمند صاق بوطن ودلسوز بتام اقوام مردم ما با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه پنچ رای جعلی ریاست جمهوری اشرف غنی و طن بطر بهران فاجعه در حرکت است.

>>>   از يك .....كه با شير خاد تغذيه شده باشد ، و از بدبختي ملت رئيس خاد فعلي شود توقع شرافت و اخلاق نيك و تربيه سالم خطاي بزرگتر از انتخاب اين چهره هاي كثيف توسط امريكا است ، و گرنه صالح كجا و معاونيت رئيس جمهور كجا، و يا عبدالله و ديگران شان . دعاء نمائيد كه يك قوه قهريه روي كار بيايد كه همه اين چپاولكران زنده و مرده ، و همه اجيران خارجي را دخل قفس نموده تا براي ديگران درس عبرت براي قرن هاي آينده باشد تا هر نا كس پاي خود را از گليم خود درازتر نكند.

>>>   آقای عدالت قلم تان رسا واقعیت های انکار ناپذیر را بیان کردید.
بااحترام عبید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است