کابل شهری به امان خدا
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۴    ۱۳۹۸/۹/۴ کد خبر: 161066 منبع: پرینت

در نگاه عادی و معمولی، شهر کابل، یک شهر نسبتا آرام، با جمعیت چند ملیونی است که زندگی بر وفق مراد میگذرد. اندک قوت لایموت به دست می آید تا نمیریم و صبح زود مردمان از خانه و کاشانه شان به منظور تصاحب نانی بیرون میزنند.

سرک و جاده ی هم هست که روی آن راه برویم، شفاخانه یی هم هست که با 20 افغانی مداوا شویم. مکتبی هم هست که فرزندان ما آنجا: (پدر از پیر مرد پنیر خرید،) را یاد بگیرد. کارشناسان و تحلیل گران فراوان هم داریم که در رسانه ها از این طبیعت و آن طبیعت و ماورای طبیعت حرف میزنند. جلالت مآبان محترم، متفکران دَهرَین نیز در منصب دولت مردان این غمخانه لمیده اند و حدیث یاس می خوانند و این است زندگی در افغانستان، بویژه در شهر کابل.

اما در نگاه دقیقتر، این شهر فقط به امان خدا رها شده است. هیچ کس به وظیفه اش عمل نمی کند، همه به فکر جیب خودشان هستند، اگر یک نفر هم در حیطه صلاحیت و مسوولیت اش کاری می کند، بوغ و کرنایش عالم و آدم را پر می کند. نبود جاده های معیاری و سرک های حلقوی، پنج سال بعد شاید راه بندان های وحشتناکی اتفاق بیفتد.

شفاخانه های غیر معیاری، داکتران زن باره و بی ناموس، (البته به استثنای با وجدان هایش) اساتید دانشگاه زنکه باز بی بیغیرت (که درود خدا بر خوبانش)، پلیس های مفت خور و رشوت خور، دولت مردان خائن و فاسد، معلمان مکاتب بی سواد،(دست بوس فضلایش) همه و همه...
همه به فکر اینکه: دست رسد از غیب تا کاری کند...

محمد امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
شهر
نظرات بینندگان:

>>>   هشدار** احتمال فتنه و جنگ خیابانی در افعانستان بسیار بالا رفته است اگر توجه داشته باشید امریکا در طی سالهای اخیر برای کشورهای اسلامی پلان های بسیار مرموز کشتار آشوب اغتشاش کودتا جنگ خیابانی و..
تدارک دیده است در سالهای اخیر این موارد را در ترکیه سوریه عراق لبنان لیبی مصر یمن دیده بودیم حتی متاسفانه ایران که تا حدود بسیاری از این پلان های شوم ایمن بود هفته گزشته آشوبگران صدها میلیارد دالر به این کشور آسیب وارد کرده اند و تعدادی از مردم بی گناه را کشتند محاسبات امنیتی نشان میدهد اتفاقات کشورها سلسله وار و مانند دومینو به هم ارتباط دارد و لیدر این کودتاچیان همه با سرویس های mi6 و موساد ارتباط دارند بناءا کشور ما هم با توجه به حضور امریکا و محصور واقع شدن بین کشورهایی که تنوع قومیتی مشابه دارند ایمن از پروسه تخریب و آشوب نخواهد بود خصوص این که بارها مشاهده شده متاسفانه در سالهای اخیر مخصوصا دوره اشرفغنی افغانستان به بهشت تروربست ها و افراطیان فراری مبدل گشته است اوضاع کشور همانند قبل نیست و یک آتش زیر خاکستر در جریان است مزدوران یهود به اندک بهانه مانند اختلاف در قضیه ریاست جمهوری کافی است تا کشور را به بحران عمیق خانه جنگی مبدل سازد بنابراین درهمچونین شرابط خوب است مغز متعفن دوم عقل خود را بکارگیرد و محترمانه دست از جعل و تقلب بردارد و اوضاع را به سمت جنگ داخلی پیش نبرد در غیر این صورت عواقب شوم ان مستقیما به خود اشرفلنی و تیم فاشیستش برخواهد گشت اگر غنی براین باور است که ترامپ او را یاری خواهد نمود در اشتباه محض است امرکا اتفاقا هیچ برایش موصوع امنیت افغانستان کوچکترین اهمیتی ندارد و همانطور که میدانید او یک شخص تاجر است که از طرفی مشغول مسئله داخلی امریکا و استیضاح خودش میباشد.

>>>   هموطنان عزیز اشرف غنی نه درس اقتصاد خواند و نه دکترای علوم دارد و زندگی وتحصیل آن تماٌ جعلی است در یوتوپ ویدو راجیع به جعل دکترای اشرف غنی از یک نفر امریکای افغان تبار موجود است. غنی پرتاب شده از طرف یهودان امریکا و انگیس بخاطر نفاق ملی بین جامعه مسلمان افغانستان بخاطر قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع ما شهود آن همین 48000 سرباز شهید ما از عدم مدیریت همین غنی ریس جمهور رای گوسفندی و مغز دوم گنده متعصب فاشیست جهان بعد از هتیلر فاشیست است و این روانی متعصب وشخصیت بی رحم و افکار درغلگر آن خیلی مایوس کننده است .
اشرف غنی واقعا لیاقت مقام ریاست جمهوری نداشت وندارد ، از اشرف غنی اعمال گفتار در برنامه های ساخت وساز آن با هم همخوانی ندارد یک چیز میگوید دیگر چیز عمل می کند که گویی اربا یک قبیله کوچک است نه ریس جمهور همه ملت پر افتخار افغانستان.
مردم آگاه و چیز فهم روشنفکر و عدالت خوا جامعه افغانی این شخص متعصب دوری بی برنامه دروغین آن رفا و اقتصادی را در طی پنح سال حکومت آن خوب درک کرده اند زن غنی و زن داود سلطان زوی مشاور زن رولا غنی 280 میلون حق میلون کودک بی پدر و بی سر پنا را دذدیدن وامید وارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ این شحص مریض جسمی و روحی است توان کار و مدیریت کشور ندارد. افغانستان کشور جنگ زده ما با یک شخص صحتمند صاق بوطن ودلسوز بتام اقوام مردم ما با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه پنچ رای جعلی ریاست جمهوری اشرف غنی و طن بطر بهران فاجعه در حرکت است.
مسولیت این همه خونهای ریخته شده طی بیشتر از پنج سال حکومت ناکام شما متفکر فاشست دوم جهان بعد از هلتر برنامه های دروغین بی نتجه که 65 درصد مردم ما امروز زیر فقر تنها در حرف پوچ تو مفز گنده است و نتجه این فقر بیکاری جنگ سرتاسیر در سرتاسر افغانستان بگردن شما قدرت طلب متعصب است.
سلام عرض ادب آگا هان صاحب دل کسیت شایسته رهبر کرسی ریاست جمهوری این کشور جنگ زده ؟ او باید شحص صادق دارای ایده فرا قومی باشد ، کشور را از عقب ماندگی تاریخی، جهل، فقر و وابستگی، و جنگهایِ خانمان سوز خون ریخته شده ای 48000 سرباز وطن امروز بیرون آورد و مردم عزیز بی دفاع ما را به جاده‌یِ آسایش و رفاهیت ، وحدت و امنیت رهنمون کند.

>>>   واقعآ چنین است توکل بخدا است همه کارهای ما.

>>>   بوی عنبر دارد گرد و غبار گردیز
این نگهت بهشتی هست از مزار گردیز
گویا نسیم صبحش از کوه یار خیزد
این سان که روح پرور باشد دیار گردیز
زلف عروس باغش زاهد فریب دیدم
بس شیخ راه خود شد اندر کنار گردیز
شبنم به هر سحر گاه جام امید بر کف
تا عطر خاص گیرد از نوک خار گردیز
او جان نثار حق بود بر زایرین قبرش
آید ندا که جان‌ها بادا نثار گردیز
روحانیان سرودند یک یک ترانه هایی
سید حسن چو افتاد اندر کنار گردیز
بلخی به روضهٔ او با صد نیاز گوید
یا رب خزان نگیرد هرگز بهار گردیز

>>>   بسیار نگران شدم
بخدا مردم که آتش تفرقه اجانب را می توان به عینه دید
به خاطر افغانستان عزیز دست از تعصبات بی دلیل برداریم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است