غنی و عبدالله برای حکومت موقت آماده می شوند
اشرف غنی و عبدالله به آمریکا دعوت شده اند تا با رییس جمهور حکومت موقت دوساله معرفی شده از سوی آمریکایی ها تعهد همکاری ببندند. آنان در این سفر باید یکبار دیگر وفاداری شان را به آمریکا و تصامیم آن نشان بدهند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۸    ۱۳۹۸/۹/۵ کد خبر: 161069 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)در انتخابات ریاست جمهوری 2014 با میانجیگری جان کری، اشرف غنی رییس جمهور شد و عبدالله رییس اجرایی حکومتی بنام وحدت ملی. اما در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری که دیگر نه جان کری وجود دارد و نه حکومتی بنام حکومت وحدت ملی شکل خواهد گرفت.

اینبار اوضاع حادتر از قبل شده است. هرچند اعضا و کمیشنران کمیسیون انتخابات نمی خواهند بپذیرند که انتخابات به بن بست رسیده است، اما برهمگان آشکار و هویدا است که این انتخابات بدتر از انتخابات های گذشته به هیچ نتیجه مشخصی نمی رسد.

یک گزارش افشا نشده از سفارت آمریکا در کابل حکایت دارد که در کنار اشرف غنی، داکتر عبدالله نیز به آمریکا دعوت شده است. اشرف غنی از جانب کاخ سفید و عبدالله از طرف سناتوران آمریکایی! دعوت هر دو جناح رقیب و مقتدر در انتخابات و هیاهوهای پیرامون آن، نشان از همگرایی دیگری برای حکومت آینده در افغانستان دارد.

اینکه دیگر حکومتی مانند گذشته شکل نمی گیرد حتمی است، اما آنچه از ظواهر امور پیدا است، هیچکدام از این دو تن (غنی و عبدالله) نیز رییس جمهور آینده افغانستان نخواهند بود. زیرا در آمریکا فرد دیگری برای به قدرت رسیدن در افغانستان درنظر گرفته شده است.

برگزاری انتخابات تنها با تاکید اشرف غنی محقق نشد، در واقع، از اول قرار نبود انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، اما اختلاف در میان تصمیم گیرندگان آمریکایی درباره افغانستان سبب گردید تا اشرف غنی مقدار دیگری از پول این ملت را بنام انتخابات برباد دهد و در آخر نتیجه ای هم از انتخابات بدست نیاید.

همانگونه که تمامی حرکت ها در راستای صلح، فریب است، برگزاری انتخابات نیز یک فریب دیگر بود تا مردم بار دیگر به دموکراسی و مهمتر از آن به "خودباوری" بی اعتماد شوند که متاسفانه این اتفاق افتاد و از تمامی افراد به شمول اعضای کمیسیون های انتخاباتی و نامزدان انتخاباتی سوء استفاده گردید.

اینک اشرف غنی و عبدالله به آمریکا دعوت شده اند تا با رییس جمهور حکومت موقت دوساله معرفی شده از سوی آمریکایی ها تعهد همکاری ببندند. آنان در این سفر باید یکبار دیگر وفاداری شان را به آمریکا و تصامیم آن نشان بدهند و الا از صفحه روزگار حذف خواهند شد مانند بسیاری دیگر که حذف شدند.

لطفا از این ببعد بر سر اینکه غنی یا عبدالله رییس جمهور شود، بر سر و کله یکدیگر نکوبید که بجز تولید عقده و هدر دادن وقت نتیجه دیگری بدست نخواهید آورد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
آمریکا
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   ازقدیم گفته اند کل به کدو لعنت به هردو.

>>>   ایکاش این تجزیه راست ودرست از اب دراید این که غنی چه مقام ومنزلت را در غلامی بدست می اورد باکی ندارد اماامدن یک بی خاصیت وفاقد اراده ای چون عبدالله همه را رنج میدهد این عنصر پسیف اگاهانه بیست سال است با شرنوشت اسلام ومسلمین بازی میکندوملت وکشور را در پرتگاه وتباهی کشیده است درد اور این است که او به اسم اسلام ومسلمان این کشور مقاوم ومسلمان را تسلیم متجاوزین ساخت وسرمایه های مادی ومعنوی وطن عزیز را بر باد دادولی خوشبختانه برای خودش نیز هیچ گونه ابرو وحیثیت کسب نتوانست وهمه مقدسات وافتخارات مردم ووطن عزیز را در برابر سی چهل ملیون دالر معامله کرد واگر خدای نخواسته بیش تر بماند انچه نداریم ومحسوس نیست هم معامله خواهدکرد
اگر به عین وغین چیزی نمیدهند عجب نیست زیرا سرنوشت همه غلامهای چون تره کی وامین وببرک ونجیب وکرزی وحکمتیار و...ازین قماش بوده است چه خارجی ها میدانند وقتی اینها به ملت ووطن خود خیانت مینمایند پس برای ما چه خواهند کرد؟
تبنگچی

>>>   واقعیت همین است که در بالا نوشته شده است. افغانستان در دستان شیطانی آمریکا قرار گرفته است همه چیز افغانستان از سوی آمریکابرنامه ریزی می شود. کسی که در خدمت آمریکا نباشد امکان ندارد که رئیس جمهور افغانستان شود. اعلام نشدن نتیجه انتخابات نیز به دستور آمریکااست. تنها کسی که مزدور حلقه به گوش آمریکا باشد صلاحیت ریاست جمهوری افغانستان را دارد. آمریکا تمام هزینه های کشور را که مجانی به گردن نگرفته است باید دولت افغانستان در خدمت آمریکا باشد تابودجه آن توسط آمریکا تأمین گردد. مردم بیچاره ما در خواب غفلت به سر می برند دل شان خوش است از این که انتخابات انجام داده و خود شان برای خود رئیس جمهور انتخاب می کنند! تا آمریکا و اقمارش در کشور ما باشد افغانستان روی آرامش و امنیت را نخواهد دید و آن را به گور خواهد برد. بنا براین مردم ما کسی را پیدا کنند که در خدمت بیگانگان نباشد و در اطراف او جمع شده و از او حمایت کنند و دست بیگانگان را قطع نموده و شر شان را از افغانستان کم کنند. این تنها راه نجات کشور است. با آدمهای فاسد و مزدور مشکل افغانستان نه تنها حل نمی شود بلکه وضعیت آن بحرانی تر گردیده و فساد و فتنه همگانی تر خواهد شد.

>>>   Sarema Afzali
در کشورهای دیگر رهبران و سیاستمداران پیوسته طرح‌های توسعه‌‌ای خویش را در جهت حل معضلات مردم از طریق وسایل ارتباط جمعی مطرح می‌کنند تا یک فضای رایزنی دوطرفه ایجاد شود. هر چیز مطروحه بوی امید، توسعه و پیشرفت را دارد. هر کسی هم که خلاف هنجار عمل کند توسط مردم طرد می‌شود. مثلا کسانی مانند ترامپ و جانسون به دلیل اظهارات نژادپرستانه همواره از سوی مردم و رسانه‌ها و احزاب توبیخ شده‌اند.
در افغانستان فلک‌زده همواره به شعارهای دروغین، طرح‌های روی کاغذ لمیده، سیاست‌های دوپهلو و لاف‌های گزاف، مخکش‌نامه‌های چندش‌آور خو کردیم و دم نزدیم. اما هرگز پیش‌بینی نمی‌کردیم که پلیدی‌های استخباراتی، هتک‌حرمت‌ها، دشنام‌ها و عبارات کنایه‌آمیز زننده وارد ادبیات سیاسی رهبران و سیاستمداران شود. این فضا و جو دل‌گیرم می‌کند و به کور سوی امید فردایم خاک می‌پاشد. خوب است هر کس که سخنش و عملکردش بویی از نفاق دهد؛ باید به بینی‌اش برسانیم تا دیگر اول ادبیات سیاست را بیاموزد وآنگه خیال سیاست‌ورزی کند.

>>>   Hasan Ali Adalat
زوری فضای مجازی را کم نگیرید که هم امرالله صالح ، هم تیم ثبات و همگرایی و هم مولوی حبیب الله حسام را وادار به جواب کرد !
اصل حقیقت در مورد ادعای تبارگرایه و ضد اخلاقی امرالله صالح در مورد بینی هزاره ها در هاله ای از ابهام قرار دارد چون امرالله صالح از گفته های خود اسناد ارایه نتوانست و در یک پست فیسبوکی به خاطر فرار از مسئولیت کج دار و مریض عذرخواهی کرد ، تیم ثبات و همگرایی از موجودیت چنین یک ویدیو انکار کرده است و بالاخره مولوی حبیب الله حسام به صورت قطع از ریشه و بنیاد ادعای امرالله صالح را رد کرده و منکر اصل ماجرا شده است .
اکنون بازهم توپ در میدان امرالله صالح است که اصل ویدیو را نشر نماید در غیر آن آب بینی هزاره ها در دهن و گلوی امرالله صالح بند می ماند و زندگی سیاسی ایشان آلوده به آب بینی هزاره ها می‌گردد .

>>>   نویسنده محترم کود۴!
خداکنداین خبردقیق باشد٫ولی خوب میشد اگرازریس جمهور احتمالی هم نام میبردید ومن رااز تشویش خلاص میکردید٫زیرا برای فعلا واقعا مصروف هستم.شب وروز مصروف هستم وچرت میزنم که چه مصروفیتی برای خود پیداکنم.
عاقل

>>>   از من اگر خواهش کنند که رهبری حکومت موقت را به عهده بگیرم دو شرط دارم
۱ در دوره حکومت موقت مجلسین تعطیل و قوه قضاییه هم نظامی خواهد شد.
۲ قوه اجراییه محدود به وزارت های مهم و حیاتی خواهد بود و باقی تمامن ریاست های عمومی و پارامتر از آن
اولین کارم توزیع تذکره های برقی مطابق قانون پاس شده مجلسین و نشر شده در جریده رسمی خواهد بود.

دومین کارم ایجاد یک سیستم انتخاباتی شفاف و سریع که بتواند در ظرف یک روز نتیجه انتخابات را بدون هیچ مشکلی اعلان کند

کمیسیون جدید انتخابات را از افراد با تجربه و چیز فهم ایجاد میکنم و کمیسیون فعلی انتخابات را با مسوولین دارالانشاء آن از شروع کار کمیسیون جدید الی ختم کار و تحلیف رئیس جمهور بدون هیچ گونه معاش و امتیاز زیر دست کمیسیون جدید قرار میدهم تا یاد بگیرند که چگونه کار کنند و بعد ختم انتخابات همه شان را به جرم ندانم کاری و کارشکنی به نزد کمیسیون خوابیده ور پلچرخی میفرستم تا تبادل اطلاعات و تجارب کنند.

نورستانی نیکر پوش متقلب فراری را با خانم نورستانی بیکاره نا فهم بعد نکاه شرعی در یک اتاق کوته قفلی قرار میدهم تا یکی بر حماقت دیگرش بخندد.

بعد تکمیل پروسه انتخابات و ختم حکومت موقت غنی و کرزی را در باغ وحش به نمایش میگطذارم.

>>>   یعنی که ستار سیرت را رییس حکومت مؤقت مقرر میکنند و امریکا جدول زمانی خروج نیرو های خود را اعلان میکند و طالبان سلاح بر زمین میمانند و به حکومت تسلیم میشوند و در آینده انتخابات صورت میگیرد؟

>>>   صد در صد این کار میشود و نتیجه انتخابات را اگر به نفع یک جنا ح بود دیگری قبول نه دارد این را کاخ سفید و کانگریس امریکا بخوبی درک کرده اند بنا به اشرف غنی یک ما موریت در بانک جهانی و برای عبدالله هم یک ماموریت در سازمان ملل متحد داده و رخصت میشوند و ریس جمهور اینده از ۴ نفر ذیل یک تن به احتمال قوی خواهد بود

۱- شخص خود زلمی خلیل زاد
۲- دکتور انوار الحق احدی
۳- علی احمد جلالی
۴- داکتر فاروق اعظم

آخر الذکر با طالبان نیز سلام علیک دارد

خو شحال

>>>   با نظر دهنده اخر موافقم

>>>   غ به ع :
چند ملیون دالر می خواهی که مانند سال 2014 بروی خانه آرام استراحت کنی تا من پلان هایم را عملی کنم ؟

>>>   بینی امرالله کوهان شـــــتــــر ی است اینگونه افراد از نظر روانشناسی خیلی ناقص توصیف شده اند مثلا : جاسوس مشرب متکبر، متقلب ،متحجر ،متنفر ،چاخان ، ابن الوقت ، پله بین ،فتنه ،ومانند شتر چندین خم وپیچ وکجی وراستی دارند ،
سعدی علیه الرحمه درگلستان خود فرموده ای فرزند هر آئینه ازینگونه افراد بپرهیز ، که پشیمانی آری وآنگاه ندامت ترا سودی نبخشد،

>>>   آمریکا از طریق تشکیل حکومت موقت می خواهد گروهک ترورستی طالبان را این بار در قدرت سهم داده تا زمینه را برای آن حکومت دلخواه خویش مهیا نماید و در نوبت بعد حکومت دلخواه آمریکای صد در صد، روی کار بیاید.

>>>   غنی اگر به ملا هیبت پیشنهاد کند که دخترش را به پسرش عقد کند و به اینگونه غنی خسر پسر ملا هیبت و ملا هیبت خسر دختر غنی خواهند شد و مشکل به گونه خانوادگی حل میشود و آقای خلیلزاد هم از رنج این همه سفر بی غم میشود.

>>>   نجیب بارور
جنگ عملاً از جانب تیم غنی اعلام شده است. آن‌ها با فشار وارد کردن بر کمیسیون انتخابات، کودتای انتخاباتی را مثل ۲۰۱۴ تکرار کرده‌اند. عبدالله یکبار مصلحت کرد و از خواستهٔ برحق مردم افغانستان برای سلامت این سرزمین گذشت، در پنج‌سال گذشته، عمق نفرت قومی و برنامهٔ حذف غنی را دید، عبدالله، عبدالله ۲۰۱۴ نیست، نه تنها عبدالله که هیچ شخصیت ملی و مردمی افغانستان دیگر خیال ۲۰۱۴ را به سر نمی‌پروراند. تقریباً همهٔ مردم افغانستان به سیاست آلوده و کثیف غنی پی برده‌اند که برای حفظ قدرت از تمام خطوط سرخ گذشت، معامله دروازه تورخم، رهایی حقانی و صدها طالب دیگر و... نشان می‌دهند که او دیوانه‌وار هوای قدرت نامشروع دیگر به سر دارد. من باز هم به تأکید می‌گویم، راه‌حل با چنین تیم و دیدگاهی، دیگر از دایرهٔ کمیسیون و ناظرین ملی و بین‌المللی بیرون شده است. هر گزینه‌یی که بتواند مشروعیت سیاسی را بازگرداند، از نظر من باید استفاده شود. درست است که این‌ها سران نهادهای امینیتی را خریده‌اند، اما در داخل این نهادها، وجدان‌های بیداری است که جلو استفاده شدن علیه مردم را می‌گیرند. رسالتی را که مردم بر دوش عبدالله نهاده‌اند، اگر آن را پاس‌داری نمی‌تواند، بهتر است برای مردم بازگرداند، در غیر آن منتظر نشستن برای پیروزی تقلب راه چاره نیست. باید همین حال اقدام کنیم، هیچ گزینه‌یی جز اقدام عملی برای گرفتن حق باقی نمانده است. به گفته قهرمان ملی، شهید نشدی، زخمی نشدی، تفنگت هم در دستت است، پس کمرت را ببیند و ایستاد شو!

>>>   امنیت ملی یا باند اختطافچی رئیس غنی
درحد یک باند اختطافچی تنزل کرد
گروهک غنی، هیبت و اقتدار استالین و خامنه ای را ندارد تا از تقلید کارتونیک خویش نتیجه ای بگیرد.
خونتای تبه کار خزیده در در ارگ جمهوری، سرانجام موفق گردید تا سر امنیت ملی را در دیگ رنگ سیاه اهداف ضد ملی خویش فرو ببرد. گرفتن اعتراف اجباری از موسی محمودی و همکارش، نسخه گیری از روش های استالینیستی و عمال خامنه ای در ایران است. اعتراف گیری با استفاده از دهشت در برابر یک انسان بی دفاع در دخمه های امنیت، چهره سیاه غنی و گروهک دستپاچه به وی را بیشتر از پیش در انظار عامه، محافل بین المللی و بارگاه تاریخ سیاه تر ساخته است. موسی محمودی و همکارش از سوی جامعه حمایت می شوند و پرستیژ آن ها در نزد مردم بالا رفته است.
باند ضد ملی غنی رفتنی است؛ اما ادارۀ امنیت ملی که با خیانت در حفاظت از امانت مردم افغانستان، خوش به رضا در گرو ارتجاع قدرت قرار می گیرد، در بارگاه بازخواست احتمالی دولت آینده و تاریخ چه پاسخی خواهد داد؟
سازمان های حقوق بشر باید تمامی متن گزارش های آماده شده به وسیله موسی محمودی و همکارانش را انتشار دهند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد

>>>   اینهم حرفی از تاریخ:
سلطان محمد خان پدرکلان نادرخان که دردشمنی شدید با دوست محمد خان قرارداشت به رغم بستن عهدوپیمان ومهر امضا در قرآن وسوگندخوردن با دوست محمد خان مبنی برپایان دادن به دشمنیها ووصلت هایی که برای آشتی میان شان بین فرزندان آنهاشده بود ،نامه مهرمانه ئی به شاه ایران نوشت وپیشنهاد کرد حاضر است دوست محمد خان را بکشدومملکت افغانستان را ضمیمه مملکت ایران سازد

>>>   انواع بحران ها سیاسی اقتصادی اجتماعی خطرناک و تباه کنند مانند زهر با کام ملت است دلیل اش نسبت عدم رهبر جسور شجاع وطنپرست دلسوز خدمتگذار با اندیشه ملی و تعصب شکن مسلمان واقعی و بشردوست که دارای علمیت و منطق کوبنده سیاسی و اقتصادی و دیپلوماسی است و به مصونیت و تامین صلح و حاکمیت قانون ارزش قائل نیست در ضمن عمل کرد غیر نادرست عیر قانونی و شرعی وبی کفایت بودن یکتعداد رهبران دولتمردان کشور را به اثبات میرساند. که شخصیت شان مانند آهنی کهنه ای است که هرقدرصیقل شود در هوا آزاد فورا زنگ گرفته خاصیت واصلیت خود را بکلی از دست میدهد . چون به مفهوم آزادی سیاسی ترقی پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و استقلال حاکمیت ملی حفظ تمامیت ارصی ارزش و اهمیت نمی دهند چون غلام مزدور جاسوس وطن فروش و خائن اند و احزاب اند که صلاحیت شان نسبت تمویل و تجهز ایشان کشور بیگانه دارد و طبق اهداف استراتیژی آنها سرنوشت کشور ملت و مردم را برنامه ریزی و طرح میکنند و عملی می سازند با پول ها انها محافل مجالس مجلل تجلیل حتی کادر ها حزبی انها تربیه و تعلیم دیده آغوش و پرورش بیگانگان اند منافع ملت رنج دیده و عذاب کشیده در سرشت و ذهن شان طوریکه لازم و ضروری است تا فعلا به نظر نرسیده و نخواهید رسید .(( مبارزه که از ریشه کن کردن فقیر گرسنگی بیکاری تنگدستی نجات از برده گی شروع شود ان وقت به جامعه قانومند و به حقوق انسانی و بشری مردم حتمی نایل و پیروز میشوند )) و احزاب سیاسی جامعه مدنی حقوق بشر با این عمل کرد ها ضد منافع ملی و حقوق بشری مدنی یکتعدادحکومتمداران و دولتمردان مرتجیع محافظ کارانه غیر مسولانه خلاف تعهد واصول که با ملت وطن ومردم کردند فعالت و عمل مینماند . همین تعهد شکنی خاینانه خلاف از اصول شان وبی تفاوتی باعث عدم تامین حاکمیت قانون خود سری خود کامگی ها شده و بدبختی نامنی مانع ترقی اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و فقیر و گدای لشکر محتادین برده گی تجاوز و تعرض به وطن مردم و خاک مقدس نیاکان ما شده است . آینده ما روز تا روز نامطمئن تر تاریک تر شده میرود . مصونیت برای دولتمران و زورگویان و باند ها مافیای دولتی با قیمت خون ملت جوانان ما مصارف بودجه مالی ملی ملت فقیر به خون طپیده به وجه حسن گرفته میشود و ما مردم در روز روشن و راه عام مال و اجناس بدن ما چور چپاول بسیار به راحتی در حصور پولس و یا نزدیک پوسته بقتل ترور اختطاف میشوم مردم با وجود شجاعت وقهرمانی قربانی فراوان برای دولت و حکومت خود از حقوق اساسی و بشری خویش محروم شده اند . باید در فکر چه باید کرد شد و راه نجات سرنوشت ملت را از راه علمی و منطقی با نظریات اکثریت ملت عوام و روشنفکران مترقی آزادی و وطنپرست جستجو کرد . راه نادر ست که رفتن به دنبال خاینین شخصیت ها جفاکار و جاهل ها سیاسیون آزموده شده را باید بکلی رها کرد .
تا وطن ومردم از این بهران خطرناک نجات بابد و راه ها ترقی و تامین صلح دائمی حداقل زمینه زنده ماندن مردم و احیا ی گردد
صرف با انتخاب اشخاص که اندیشه ملی و علمیت منطق کوبنده با جسارت شجاعت و هنر فن و تخصص سیاسی با تعهد وطنپرستی میتوانم پیروز شوم مثل ملت ها جهان
جسارت شجاعت وطنپرستی دانانی با توانانی پیوند ناگستنی دارد و راه موفقیت را بسوی پیروزی سوق میدهد.
امینه وهابزاده

>>>   Hamid Rahguzar
شما از كدام داعيه حرف مي زنيد؟!
يك مورد را در ١٨ سال بياوريد كه داكتر عبدالله به نفع حوزه مقاومت انجام داده باشد؟!

مگر حامد كرزي را بجاي استاد شهيد ترجيح نداده بودند؟!
مگر حكم حبس استاد شهيد را در نساجي گلبهار ندادند؟!
مگر نظام رياستي و سرود ملي و بيرق به حمايت داكتر عبدالله
تغيير نكرده است؟!

كوچك ترين گام او را در مورد توافق نامه حكومت وحدت ملي برداشته باشد كدام است؟!
٣٠ درصد پول كود ٩١ را هزينه عروسي مجيب رحيمي و ختنه سوري پسر حاجي قهار در دبي و پرداخت معاش مداحان نكرده است؟!
اين را بايد بدانيد كه شما به گرگ پناه آورده ايد!

>>>   مردی تخم عقابی پیدا کرد و آن را درلانه مرغی گذاشت. عقاب با بقیه جوجه ها ازتخم بیرون آمد و با آن‌ها بزرگ شد.

در تمام زندگیش، او همان کارهایی راانجام داد که مرغ ها می کردند، برای پیدا کردن کرم ها و حشرات زمین را میکند و قدقد می کرد و گاهی با دست وپا زدن بسیار، کمی در هوا پرواز می‌کرد.

سال ها گذشت و عقاب خیلی پیر شد. روزی پرنده باعظمتی را بالای سرش بر فراز آسمان ابری دید او با شکوه تمام،با یک حرکت جزئی بالهای طلاییش برخلاف جریان شدید باد پرواز می کرد.

عقاب پیر بهت زده نگاهش کرد و پرسید:این کیست؟ همسایه اش پاسخ داد: این یک عقاب است. سلطان پرندگان. او متعلق به آسمان است و مازمینی هستیم.

عقاب مثل یک مرغ زندگی کرد و مثل یک مرغ مرد. زیرا فکر می کرد یک مرغ است. این ما هستیم که زندگی خودمان را میسازیم؛ نگذارید محیط اطرف شما را دچار تغییرات اساسی کند.

وقتي باران مي بارد همه پرندگان به سوي پناهگاه پرواز می كنند بجز عقاب كه برای دور شدن از باران در بالای ابرهابه پرواز در می آيد.

مشكلات برای همه وجود دارد اما طرز برخورد با آن است ﻛﻪ باعث تفاوت می گردد. ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻋﻘﺎﺏ بلند پرواز باش....!
از برگه یی آرامش در خود باوری

>>>   نمیدانم چرا این مردم در توهین وتحقیر هم دیگر مسابقه گذاشته اند این راه سر انجام ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است