مشکلات خانه پیدا کردن در برلین المان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۵    ۱۳۹۸/۹/۵ کد خبر: 161083 منبع: پرینت

مشکلات خانه پیدا کردن دربرلین وسایر شهرهای المان!
صد ها نفر روز یکشنبه ۲۵ نوامبر برای دیدن یک اپارتمان دو اطاقه در برلین (شونبرگ ) امده بودند، این مثال نشان میدهد وضعیت بازار مسکن در برلین چگونه پر تنش است.
صاحب خانه برای کرایه دادن اپارتمان دو اطاقه اش به یکی از روزنامه ها آگهی داده بود، حدود ۱۲ ساعت بعد ۱۷۴۹ نفر برای دیدن اپارتمان خبر داده بوده و علاقه خود را به کرایه گرفتن این اپارتمان دو اطاقه اعلام کرده بودند.
روز یکشنبه ۲۵ نوامیر صبح با سردی هوای۶،۳ درجه جلوی اپارتمان منتظر دیدن خانه بودند.
عکس زیر شاید نیازمندی های شهروندان برلین برای یافتن یک اپارتمان دو اطقه در برلین می باشد، مشکلات خانه پیدا کردن برای خانه کرایه در برلین تا نیازمندان بین ۲تا ۱۰ هزار یورو رشوت می دهند خصوصا آنهایی که خانه کرایه دارند.
مردم در المان پول دارند که خانه کرایه کنند، ولی خانه نیست اما در افغانستان خانه کرایه زیاد است، ولی پول کرایه نیست.
محمود منجم زاده


مشکلات خانه پیدا کردن در برلین المان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مشکلات خانه
برلین المان
نظرات بینندگان:

>>>   در شهر های بزرگ دنیا اکثراً یا خانه کرایی پیدا نمیشود و یا هم پیدا شود،خیلی قیمت است.
اما در شعر های کوچک و قریه جات،خانه های کرایی و برای خرید،به مراتب زیاد است.
یکی از دلایل کمبود خانه،خصوصاً خانه های کوچک یک اطاقه و دو اطاقه برای مجردان،موجودیت دانشگاه های بزرگ درین شهر ها است که صد ها هزار محصلین غرض تحصیل به این شهر ها می آیند و در نتیجه اپارتمان های یک اطاقه و یا دو اطاقه که ارزان باشد و توان پرداخت اجاره آن را داشته باشند،برای محصلین کمتر یافت میشود.
زیرا اکثر محصلین یا مجبور هستند برای اکرار معیشت خود،در پهلوی درس کار کنند تا کرایه خانه و مصارف روزمره خود را پیدا کنند و یا این که از دولت قرض بگیرند و بعد از اختتام درس و شمولیت به کار،این قرضه دولت را دوباره به دولت بپردازند.
دلیل دیگر نیز عبارت از ترجیح زندگی مجردی،بر زندگی متأهلی در جامعه غرب است.
در شهر برلین از هر دو خانه که مردم در آن زندگی میکنند، در یک خانه مجردان زندگی میکنند.
اما خانه هایی که درین شهر ها ساخته شده اند،چون در زمان سابق اکثر مردم متأهل بودند،بنأ خانه های سه اطاقه و چهار اطاقه است که قیمت کرایه آن بالا است و برای مجردان صرفه نمیکند که چنین خانه های بزرگ را با کرایه بالا،کرایه بگیرند.
از طرف دیگر قبلاً در کشور آلمان قانونی در مورد حد اکثر کرایه خانه ها وجود نداشت.
اما حالا دولت قانونی وضع کرده است که صاحبان خانه اجازه ندارند.که از حد متوسط کرایه خانه ها که در هر شهر و متطقه وجود دارد،خانه های خود را با کرایه بالاتر به کرایه بسپارند.
از طرف دیگر در مورد ساخت و ساز خانه های رهایشی نیز در آلمان قوانین سخت گیرانه یی وجود دارد که اکثراً سالها طول میکشد تا یک شرکت خانه سازی،اجازه ساخت خانه در یک منطقه را بدست بیاورد.
ازین جهت کمبود منازل رهایشی نیز احساس میشود.
خصوصاً بعد از سال ۲۰۱۵ که حدود یک میلیون مهاجر تنها در سال ۲۰۱۵ به کشور آلمان آمدند که در مرحله اول همه آنها در لاگر ها و استدیوم ها و میدان های هوایی و غیره جاها اسکان داده شدند و بعداً همه آنها به خانه های کرایی انتقال داده شدند.
این بود دلایل اصلی کمبود خانه در شهر های بزرگ آلمان که البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که تشریح آن به درازا میکشد و سبب ضیاع وقت میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است