بینی بهترین معیار برای چوکی
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۳    ۱۳۹۸/۹/۵ کد خبر: 161088 منبع: پرینت

خبری در فضای مجازی پخش شد که آقای امر الله صالح به بینی هزاره ها توهین کرده است.
بنابر این کنشگران فضای مجازی با تمام توان دست به کار شدند. بیشتر کنشگران جمله صالح را توهین پنداشتند و او را به رگبار دشنام بستند.

من از جناب صالح تشکر می کنم و معتقدم که بینی، بهترین معیار برای چوکی قدرت است. به شرطی که حداقل در همین جمله خود صادق باشید و ثابت کنید که راستگو هستید. جهت اطلاع صالح و کسانی که بر این باور هستند که به بینی پهن و چشمان تنگ هزاره نگاه منفی دارند. بهتر است، این اشخاص یافته های جامعه شناسی اقوام، در مورد نژاد زرد را مطالعه کنند.

هزاره ها هم تیره ای از نژاد زرد هستند. دکتر علی شریعتی در سلسه مباحث جامعه شناسی خود نزدیک به چهار ساعت به بررسی مشخصات نژاد زرد پرداخته است. ایشان در قسمتی می گوید (نژاد زرد خالق هنرهای ظریف هستند. مینیاتور را چینی ها آفریدند) و تخمک دوزی، گراف و گلدوزی های زنان هزاره خالق زیبایی هایی هستند که کمتر این هنر در دیگر نژادها دیده می شود.

دکتر علی شریعتی در ادامه بیان می کند (که نژاد زرد، دارای سینه پهن و فراخی هستند) این سخن دکتر شریعتی به معنای آن است که این نژاد دارای شش های بزرگی هستند و به تبع آن مقدار هوایی که در دم و بازدم استفاده می کنند بیشتر خواهد بود در نتیجه بینی پهن سبب جذب حداکثر هوا و اکسیژن می گردد و از آنجاییکه غذای مغز، اکسیژن می باشد بنابراین هزاره ها از ضریب هوشی بالایی برخوردار می شوند.

دکتر شریعتی معتقد است که زنان نژاد زرد، زیبایی های جسمی تحسین برانگیزی دارند و زیبا شناسان بر این باور هستند که زنان نژاد زرد، اندام جسمی شان بسیار زیبا بوده بطوریکه هر زن، نژاد زرد با وجود زایمان های متعدد و پی در پی، باز هم زیبایی اندام شان حفظ می شود.
چشمان تنگ این نژاد، سبب شده است که سلولهای بینایی نژاد زرد، میدان دید وسیع تری را ایجاد نماید.
من تنها به بخشی از استنادهای دکتر علی شریعتی در مورد نژاد زرد اشاره کردم.

من بر این باور هستم که با توجه به محیط جغرافیایی، آب و هوا، تغذیه و شرایط های اجتماعی و دیگر فاکتورها، فرم و ریخت یک نژاد شکل می گیرد. بنابراین فرم و ریخت یک نژاد هیچگاه معیار و ملاکی برای برتری جویی و یا تحقیر محسوب نمی شود.
اما اگر بینی ملاک و معیار و یک ارزش برای سنجیدن در افغانستان حساب شود. بینی پهن هزاره ها چون برای جذب حداکثر اکسیژن و هوا گنجایش خوبی دارد. لذا به یقین می توانم بگویم که آقای صالح با یک همسن و هم قد، هزاره چلنج بدهد و هوا را تنفس کنند.

صد در صد بینی هزاره نسبت به آقای صالح هوا و اکسیژن بیشتری جذب می کند و چون اکسیژن، ماده مغذی سلولهای مغزی است بنابراین مغز این هزاره در مقابل مغز آقای صالح بهتر فعالیت و توانمندی خود را ارائه می کند. پس بنابراین آقای صالح و جناب غنی در رتبه های پستی قرار خواهند گرفت.
من از آقای صالح می خواهم که در چلنج تنفس هوا با یک هزاره شرکت کند و بر حسب بینی چوکی بگیرند. آن زمان مطمئنم که چوکی چاینک داری هزاره به آقای صالح هم نمی رسد.
با احترام

داکتر ناظر احمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بینی
چوکی
نظرات بینندگان:

>>>   نمیدانم این مطلب بی پایه را چگونه کسی، با لقب علمی داکتر نوشته است!
دکتر شریعتی ، اگر منظور همان شریعتی ایرانی، مولف کتاب « فاطمه، فاطمه است !» بوده باشد، دکترای حقوق داشت، اما قسما عمر خویش را در اسلام شناسی گذراند؛ شریعتی ، هیچ تخصصی در نژاد شناسی و بشر شناسی و انتروپولوژی نداشت. حرف های که دربزرگداشت « بینی هزاره» از زبان شریعتی ، نقل شده است به جوک و فکاهه شباهت دارد، البته هزار ه قوم زحمت کش است، برخی مهاجران که از ایران برگشته اند ، گپ های عجیبی میزنند زیرا ایران اسلامی ، روزی روزگاری، علی شریعتی را ، برای جوانان « بت» ساخته بود، اما امروز کسی شریعتی را قبول ندارد.

>>>   امیدوارم این مقایسه هواگیری بینی در کابل انجام نشود چون اینجا اکسیجن به خودی خود کم است و نتیجه مقایسه چون نتیجه انتخابات ماه ها را میگیرد تا معلوم شود.

>>>   از گلستان سعدی ( ر ح ) به فرزندش :
ای پسر از ابنای بشر که بینی کوهان شتـــــــری دارند بپرهیــز وبا آنان درمیامیز ، چون اینان درتو قدرت ومال ومنال ببینند ترا مداحت کنند وچون درکف تو زرنبینند وازتو چیزی حاصل شان نگردد ترا مذمت کنند ،زینهار با اینگونه ازنسل آدم مراودت مکن که نادم گردی ، من خصوصیت ناپسند ایشان برتو بشمارم : اینان که ابلیس پیشه اندبا اندک منصب ومال ومنالی متکبر، متعصب ، متحجر، متقلب ،متنفر ، شده ورنگ بدل کنندوحرمت دیگران بشکنند ، وچون روزگار شان وارونه شد دوباره چهره بدل کنند
-این گفته عهای سعدی به بینی امرالله صد فیصد مطابقت دارد

>>>   احمدی! همین نشریه که ګریه های تو را منعکس می سازد همه روزه مانند ....به قوم پشتون می جفد اما نشرمیدید! حال که صالح شما را تعرف کرد ګوزهایتان دنیا را ګرفته!
ناکسان به منزل نمیرسد!
چاکن در چاه می ماند!
افغان

>>>   این نظر در گونه های جانوری بیشتر مورد بحث است تاگونه های انسانی.به نظرمن ارزش های معنوی وفضایل اخلاقی است که انسان بودن مارابه نمایش می گذارد.انسان بودن مابه بیشتریاکمتر فروبردن هوابه داخل شش های مان بستگی ندارد.آقای صالح ازنظرروانی مشکل دارد. نحوه رفتار آقای صالح شخصیت دوقطبی اورانشان می دهد.لازم نیست بحث هارابه قوم ونژاد پیوند دهیم.بهترین کاری که باید انجام دهیم اینست ک اورابه یک متخصص امراض روانی معرفی کنیم.

>>>   مردم مومن، شریف وزحمت کش هزاره های افغانستان مانند سایر اقوام برابر وهموطن افغانستان درطول تاریخ افغانستان برای تحقق آزادی ،عدالت اجتماعی،وحدت ملی ،دیموکراسی،صلح عادلانه ،تعلیم وتربیه وامنیت افغانستان ازهیچ گونه تلاش وپیکار دریغ نورزیده اند که تاریخ گواه این حقیقت است.متاسفانه بعضی اشخاص بنا به نداشتن درک درست از وحدت ملی وهمزیستی مسالمت آمیز وبرابریوهموطنی، افکارجاهلانه فاشیستی وما جراجویانه شان به شکلی ازاشکال تبارز میدهند وجامعه را به طرف تفرقه ونابودی سوق میدهند.این جاهلان بی خرد که درهرمقام باشد باید بداند که قرن بیست ویک قرن علم ومعرفت ،برابری تمامی انسان ها درکره خاکی زمین عم ازهر نژاد ونسب وازهر رنگ و هیکل وجهانی شدن برای زیستن درتمامی ممالک روی زمین تلاش میکنند وتاحدودی درین زمینه موفقیت های هم بدست آمده اند.به پیش به سوی وحدت ملی،همزیستی مسالمت آمیز،امنیت سرتاسری ،صلح عادلانه دایمی ومحو هرگونه افکار برتری طلبانه وفاشیستی وماجراجویی درسر زمین جنگزده وویران شده افغانستان.
ومن الله التوفیق ع.ناصری

>>>   کشور در جنگ ویرانی غارت کشتن دست و پا می زند یه تعداد حقوق بگیران دست به فتنه و تبعیص و نقاق می زند ، در چنين مقطع زمانی دست های پنهان مزدور چه کار های که نمی کند، این حرفهای بی معنی و چرت و پرت اصلا جای رو نمی گیرد اگه برادران هزاره ای ما که ماشالا همه با سواد اند نباید به این چرن ها گوش کنن انون ها میدونن که دشمن ان سر زمین بین مردم که سال ها مانن یه عضو خانواده زندگی کردند نقاق بندازند، خدا لعنت شون کند کند،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است