چرا افغانستان در سطح فاسد ترين كشورها است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۸    ۱۳۹۸/۹/۷ کد خبر: 161111 منبع: پرینت

چرا افغانستان در سطح فاسد ترين كشورها جهان قرار دارد؟
عامل ا صلى اين بد نامىها كى ها اند؟
تا چه زمانى بايد مردم تحمل نمايند؟

مشتى از افراد لومپن كه در امريكا، يا كشور ها اروپایى مصروف كارها شاقه بودند از طريق ارتباطات شخصى و خانوادگى حامد كرزى و غنى احمدزى وارد افغانستان شدن و پست ها كلان دولتى را كه خارج از فهم و دانش شان بود، اشغال كردند!! كه در حقيقت باعث فساد و بدنامى افغانستانيها مقيم خارج از كشور شدند، كه بنام "سك شوى" شهرت دارند. اين گروه توام با فساد پيشگان داخل أفغانستان چنان جوكوار در مكيدن خون مردم و چور و چپاول دارایى و پولها كمك شده از طرف كشور جهان، ترويج فساد اخلاقى در سطوى مختلف غرق اند.

-كه در تاريخ معاصر اين كشور بينظير است؛ از ارگ گرفته تا گمركات، وزارت دفاع و داخله، معارف، پارلمان و قرادادها، پروژه ها راه سازى... بالآخره نشر فساد اخلاقى در لوگر زادگاهى غنى خان احمدزى، ديده ميشود كه عاملين جنايات رها و كسانيكه دادخواهى كردند، زندانى و اعتراف اجبارى گرفتند كه بدترين شيوه در نظامها مستبد جهان است.

-مساله مهم، شنود تلفنى و نشر آن در شبكه ها مجازى است، كه تجاوز در حريم خصوصى افراد ميباشد، كه در كشور ها قانونمدار جهان جرم است. اما متاسفانه در كشور مصيبت زده ما يك امرى عادى است، ابزار تهديد و توهين و يا رسوایى حريفان سياسى مبدل شده، هر روز نقض ميشود؛ در حاليكه ثبت صداى منحيث سند ارزش حقوقى ندارد و جرم شناخته ميشود!!

- حتی مسئولين امنيتى كشور قانومدار حق شنود را بدون مجويز دادستانى ندارند . تنها در موارد استثنائى جايز است كه از طرف دادستان كل كشور مجويز ويژه اى را بدست آورده باشند!

رضا ميهنيار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
فاسد
نظرات بینندگان:

>>>   چون ما طولانی ترین تاریخ جهان را داریم یعنی پنجهــــــــــــزار سال !!!
بنا فاسد ترین کشور جهان هستیم

>>>   تا زمانیکه کفار کشور ما را رها نکند این بدبختی دوام دارد

>>>   فساد در طول تاریخ قدیم و معاصر وجود داشته و خواهد داشت. اینکه افغانستان چرا فاسد ترین کشور جهان است در این طرح اشتباه به عمل امده است. افغانستان بعد ار عربستان سعودی پاکستان و ایران در ردیف سوم قرار دارد زیرا این سه کشور سر نخ همه مطالب را در افغانستان به دست دارند و هم باید اضافه کرد که از روزیکه اسلام توسط اعراب مفسد به شمول دوره ای خلافای راشده به سرزمینهای ایران و افغانستان قدیم هندوستان پا نهادند دگر دامن فساد گسترده تر گردید....

>>>   خطاب به رضا میهنیار
دوست گرامی هجوم یک عده از افغانهای مقیم خارج در زمان کرزی و گرفتن پست های بلند دولتی توسط همین ها بنا بر حکم شما سگ شوی ها افغانستان را در ردیف اول کشور های فاسد قرار داده است میخواهم شما را متوجه چند نکته بسازم:
بصورت عموم افغانهاییکه شما انرا سگ شوی میگویید مردمان سخت کوش اند که بجای دست زدن به خرید و فروش مواد مخدره قاچاق و یا مبادرت به اعمال تروریستی مصروف پیدا کردن یک لقمه نان برای خود و فامیل های خویش استند.در پروگرامهای شبکه خنده نشر تلویزیون طلوع و بعضی نشرات دگر همواره افغانهای راکه مصروف کار های شاقه از ظرف شویی تا سگ شویی پاککاری و دگر کار ها در غرب و امریکا استند مورد اهانت و توهین قرار میدهند در حالیکه در دنیای خارج از افغانستان هر نوع کار شرافتمندانه کار است و کسی بخاطر انکه سگ شوی است یا دلاک است مورد اهانت قرار نمیگرد. هیچ یک اینها کسانی نبودند که مورد توجه امریکا و غرب قرار گیرند با امریکا ارتباطات و سیع را یکعده افغانهای پولدار به گونه ای روابط شانرا با سی ای ای بعد از خارج شدن از افغانستان در سالهای هشتاد عیسوی بر قرار کردند و به صورت عموم این افراد مربوط به طرفداران ظاهر شاه هواخواهان تنظیم های اسلامی و عده ای از ماویستها افغان ملتی ها میباشند و به خصوص افرادی که با تنظیم ها ارتباط داشتند و مالک سوپر مغازه ها در امریکا و غرب بوه اند.
و همین افراد بعد سقوط طالبان با پنجشیری های شورای نظار و دگر مفسدین یکجا شده پست های مهم را اشغال کردند و بعد هم سیلی از همین افراد که در خارج بودند و منتظر سقوط طالبان بودند و با سی ای ای ارتباطات داشتند به افغانستان سرازیر شدندو برای غصب کرسی های دولتی با معاشات دالری که از امریکا پرداخت میگردید مسابقه را اغاز کردند.البته مایه ای فساد اصلی پانزده تنظیم اسلامی شیعه و سنی یعنی اشرار استند که تما م افراد قطاع الطریق و دزد خویشرا به شمول اعضای خانواده هایشان به پستهای بلند نصب کردند و پستهای بلند نظامی دادند رییس و وزیر مقرر کردند. شما فکر کنید که رتبه ای مارشالی و جنرالی را به کی داد از همین جا فساد با سرازیر شدن ملیونها دالر امریکایی به پیمانه ای وسیع اغاز گردید.یک گروه تازه ای از جنایکاران مافیایی را که همه ای شان سران و رهبران تنظیم های فساد پیشه اند بوجود اورد و همین ها تا زنده اند و تا نیرو به تن دارند حاضر به از دست دادن چنین امتیازات نیستند . رنج اصلی را مثل همیشه مردم میکشند.
دگروال امان الله

>>>   این مطلب بسیار روشن است برای ابنکه رئیس جمهورش فاسد ترین جمهورهاست.

>>>   جوک می گویی برادر؟ انتظار داری که در یک کشور فلاکت زده و زیر سلطه دشمن فساد نباشد؟ تا زمانی که آمریکایی ها در خاک ما باشند حکایت همین است وفساد بیشتر و بیشتر ومردم نالان وفقیر ودرمانده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است