پدرام: حضور مالکانه‌ ترامپ در بگرام تحقیر مردم بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۸/۹/۸ کد خبر: 161127 منبع: پرینت

«لطیف پدرام» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان درباره سفر رییس جمهور افغانستان گفت: حضور مالکانه‌ ترامپ در بگرام تحقیر مردم افغانستان بود.و با آن چه در بگرام اتفاق افتاد هنوز می‌توان از آزادی و استقلال و سربلندی یک ملت سخن گفت؟
به گزارش خبرگزاری فارس، وی اضافه کرد: ترامپ به عنوان صاحب این سرزمین به آن نوکر خود (اشرف غنی) دستور می‌داد در کجا بایستاد: در بین سربازان آمریکایی یا پشت سر ترامپ.

این کاندیدای رییس جمهوری افغانستان ادامه داد: ترامپ آگاهانه و از سر قصد به کسی که ادعای زعامت مملکت را دارد، توهین کرد و به جهان نشان داد که سران حکومت افغانستان دلقک‌های کوچکی در برابر وی هستند.
وی یادآور شد: وقتی برخورد آمرانه‌ ترامپ در بگرام را دیدم، اعتقادم محکم تر شد که بگویم برای یک کشور در بند هیچ چیزی مهم تر از مبارزه برای حفظ استقلال اش نیست.

دکتر پدرام تصریح کرد: ما باید بیش از هر چیز برای آزادی سرزمین مان کمرببندیم و‌دست اشغالگران را کوتاه کنیم. در شرایط اشغالی،چنان که بار ها گفته ام، این اشغالگر است که تعیین می‌کند کدام یک از نوکران اش در قدرت باشد.
وی در خاتمه بیان کرد: این برخورد ترامپ شرم بزرگ برای غنی و دار و دسته اش بود ‌ونیز شرم بزرگ بود برای آنهایی که هنوز از استقلال افغانستان سخن می گویند.

دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در سفری از پیش‌اعلام‌نشده، وارد افغانستان شده است.
بنا بر اعلام کاخ سفید، این سفر با هدف سرکشی به نظامیان آمریکایی به مناسبت عید شکرگزاری صورت گرفته است. ترامپ در جریان این سفر در پایگاه نظامیان آمریکایی در «بگرام» که بزرگترین پایگاه این کشور در افغانستان است، حضور یافته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
ترامپ
نظرات بینندگان:

>>>   اوغانها سالها همينطور در قدرت بودند و افتخار هم ميكنند ، نزد اوغان قدرت مهم است چه به بي عزتي و چه به ناموس فروشي مقصد ريس جمهور اوغان بايد باشد ، وقتي عده چنين مفكوره داشته باشند آنها به معني استقلال و آزادي چه ميدانند

>>>   ما وشما غلام حلقه به گوش امریکا است هستیم وغنی ار همه بیشتر غلام است

>>>   غنی احمدزی با افتخار این نوکری را قبول کرده و میکند.
از پدر و پدرکلان نوکر بوده و نوکر است.
و حال با آمدن بادارش بر ملت فخر غلام بودن میفروشد.

>>>   شما اول تکلیف خودتان را به خودتان یکسره کنید بعد از رفتار ایران خرده بگیرید. رئیس جمهور شما طوری در میان نظامیان آمریکایی قرار میگیرید که انگار..... بگذریم. ایران همواره باید امنیت ملی خودش را در الویت داشته باشد نه حرف های بی اساس عده ای را.

>>>   افغانستان مال افغانان است

>>>   اقای پدرام خیلی ها به جا و درست فرمودند. جنابعالی در صحبت شان بر اساس نوشتار کد ۹ دم از مبارزه بخاطر احراز استقلال زده اند کاملا به جا است و باید ایشان قبل از همه تاکید بر وحدت واقعی و ملی کشور میکردند. کسب استقلال واقعی سیاسی بدون تشریک و همکاری وحدت تمام ساکنان یک کشور که به هر ملیت و قوم وزبان تعلق دارند امکان پذیر نیست. این کشور بیچاره بخصوص در طی سی سال اخیر انقدر زخم از اثر موضع گیری های سمتی و زبانی بر داشته است که دگر توان روی پا ایستاد شدن را ندارد . در طی این چند دهه دشمن انقدر موفقانه در میان قلم بدستان کار فراخ کرده است که هیچ حزب و سازمانی از ازادی واقعی سیاسی و اقتصادی کشور دم نمیزنند زیرا ما همه به بیماری تفرقه دچار شده ایم که اقای پدرام نیز در ردیف چنین افراد در این مدت قرار داشت. ما به جای تصفیه حساب با دشمنان مشترک در پی تصفیه مسایلی که میتوانست در شرایط ارام و در موجودیت یک پارلمان با نمایندگان واقعی ان حل گردد به گردن هم افتیدیم. تاجک بر فرق پشتون کوبید و پشتون بر فر تاجیک و هزاره بر فرق هر دوی شان .
اقای پدرام تا زمانیکه ما بیماری های را که گوشه ای از انرا مرور کردم از خود دور نکنیم تا زمانیکه یکدگر را صرف نظر از زبان و ملیت صادقانه در اغوش نگیریم تا زمانیکه تاخت و تاز های زبانی را بر فرهنگ و عنعنات یک دگر
سد واقع نشویم نه تنها امریکا بلکه حاکمیت پاکستانی ها و ایرانی ها اعراب فاسد در کشور همچنان ادامه خواهد یافت.
قارن...

>>>   همه چیز روشن است فقط ما کور هستیم ونا لایق. اگر چسم و گوش مارا باز کنیم میدانیم که داکتر صاحب پدرا م چه گفت واما تا سایه جهاد حاکم باشد ملت وکشور ما در سایه استعمار زندگی خواهد کرد زیرا این نوکران استعمار مارا به این سرنوشت دچار ساختهاست مرگ به هم چو مجاهد.
اصف.کابل

>>>   بنده گفتنی های پدرام تاید مینمایم اظهار واقعیت کرده است
ححح

>>>   کوماندو ها و چرخبال های امریکایی بر ارگ گابل ناگهان حمله ور شده و غنی کوچی را از پهلوی بی بی گل و از بستر خوابش چنان به عجله بیرون کرده با خود بردند که کوچی اصلن فراموش کرد لنگی شمله بلند خودش را که نمایندگی از غیرت بلند اوغانیت او اسلامیت او میکند و گواهی بر پرهنگ و تمدن ۵۰۰۰ ساله اش دارد بر سر کند۰
کوچی هم خودش انتخاب کرد که در عقب ترامپ بابایش در قطار عسکر های امریکایی سرخم ایستاد شود اما بشرطیکه امریکایی ها باید بدانند که او شیر است و امریکایی ها باید قسمی با او "معامله" کنند که با شیر "معامله" میکنند۰

>>>   هههههه عجب بی منطقی پدرام و نظر دهنده یی که اگر خواهرش از خانه فرار کرد مقصر پشتون است.
معاهده بن را شما امضا کردید هیچ اوغانی دران سند امضا نکرده، قهرمان مولی تو در پاکستان تمویل تجهیز و به مردم کشی فرستاده شد، وی بود که جنرال حمید گل را بحیث مشاور ربانی قبول کرد، ۴۷ کشور صلیبی را شما بیناموسها آوردید وطن فروش دیگران اند از تمام پشتونهای چند دهه قبل در قدرت یک خانه دومنزله آدرس دارید؟ بلند منزل ارگاه بارگاه تجارت های صد ها میلیون دلاری دیده اید؟ واه ماشاالله به این منطق و قضاوت.

>>>   هههههه عجب بی منطقی ...
امریکا را سگ شوی های امریکا چون خلیلزی، کرزی، احدی، جلالی، غنی کوچی، وردکی، و یک چند تا اوغان دیگر آوردند و تاحال غلامی او را هم همین اوغان ها میکنند۰ لاف نزن، امریکا در همان طیاره هاییکه بمب ۵۲بی مینداخت در همان طیاره وطنفروش های اوغان چون غنی کوچی احمدزی و بقیه پشقلزی و خرزی و سلطانزی و بقیه دزد ها و متقلب ها و خاین های اوغان را هم برای نوکری خود آوردند۰

>>>   وقتی در گیرو است هست و بود // ازلاف زدن های بیجا چه سود
م . زمین بوس

>>>   غنی یک یهودی اصل افغانستان است چرا شما مردم نمی دانید او اصلا کلیمه خود را یاد ندارد

>>>   این طایفه از سرک تا پچک همینطور بودند و هستند۰
احمد خان درانی اش مدال خودش را بر گردن نادر افشار انداخته بود،
عبدالرحمانش بر سینه مورتیر دیورند مدال بست۰
شاه جاع بر سینه انگلیس،
تره کی و نجیب گاوش بر سینه روس ها مدال میبستند ، و بر گردن عسکر روس گل مینداختند.
عمر کور مدالش را دور گردن کرنیل های پاکستانی و عرب مینداخت،
کرزی سینه بوش را مساژ میداد و مدال غازی وزیر اکبر خانش را آنجا بست،
حقانی مدالش را بر گردن راحیل شریف پاکستان انداخته است،
حالا غنی کوچی هم جنرال های ناتو و امریکائی را یکه یکه دلخوش میسازد و گردن هایشان را با مدال ملالی مزین میسازد۰
اوغان ها هستند، دگه...
تاریخ و پرهنگ ۵۰۰۰ ساله او اپتخارات دارند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است